Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 4631 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 21-03-2022, 17:34:53 »
Heerlijke aflevering. Heb echt zin in dit seizoen.

Voor mij maar 1 minpuntje:
Ik kan Yens en Sven niet uit elkaar houden.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #61 Gepost op: 21-03-2022, 17:49:09 »
Ik ben echt compleet overdonderd en omvergeblazen, wat een BIZAR goede aflevering!  ::oink:: Geweldige twists meteen die je onmogelijk kan aan zien komen. En hoe tof dat er meteen twee oud-mollen langskwamen. Waarschijnlijk komen de anderen ook nog langs en misschien zelfs nog een rol voor de reservemol van vorig jaar! Vooral supervet dat dat hele plan rondom Jens blijkbaar vorig jaar al bedacht is. En ik verdenk hem zeker. Vond hem totaal niet verrast reageren toen hij hoorde dat er een vrijstelling in zijn klok zat.

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #62 Gepost op: 21-03-2022, 18:15:31 »
Geweldige start, was er ook niet een serie dat de mol nog niet was gekozen?

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #63 Gepost op: 21-03-2022, 18:43:56 »
Heerlijke aflevering. Heb echt zin in dit seizoen.

Voor mij maar 1 minpuntje:
Ik kan Yens en Sven niet uit elkaar houden.

Grappig, ik haalde Nele en Grethel voortdurend door elkaar. Dat is nu in ieder geval opgelost (althans, waarschijnlijk).

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #64 Gepost op: 21-03-2022, 19:32:01 »
Geweldige start, was er ook niet een serie dat de mol nog niet was gekozen?

Ja, 2019.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Aflevering 1
« Reactie #65 Gepost op: 21-03-2022, 19:35:04 »
Absoluut! Alle afleveringen mogen wel 1,5 uur of langer duren, dit verveelt geen seconde. ::bravo::

Voor mij duurt de aflevering niet een half uur langer. De wachttijd tot de volgende aflevering is gewoon een half uur korter en dat is wel zo prettig!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #66 Gepost op: 21-03-2022, 19:36:33 »
De geschiedenis herhaalt zich ..... of misschien ook niet. En dan al die 1/2 seconde flashbacks er tussendoor, toen al zat ik op het puntje van m'n stoel. En die Play4 lui hebben me alweer niet teleurgesteld hoor.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #67 Gepost op: 21-03-2022, 20:39:15 »
Wat een FANTASTISCHE aflevering!!
Supergaaf dat Jens een tweede kans krijgt!  ::bravo::

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: Aflevering 1
« Reactie #68 Gepost op: 22-03-2022, 09:36:39 »
Bij dit soort afleveringen valt mijn mond open en roep ik om de vijf minuten met een mengeling van ongeloof en bewondering "die Belgen!"  ::oink:: ::bravo::

Toch een klein puntje van kritiek: de montage vond ik hier en daar wat onrustig (met al die ondersteboven droneshots ook). Met iets meer rust in de montage zou de briljante inhoud denk ik nog beter tot zijn recht komen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #69 Gepost op: 22-03-2022, 10:08:49 »
Heerlijke binnenkomer! ::ok:: Dat doet het drama van het afgelopen NL seizoen bijna weer vergeten. Met al die referenties naar eerdere seizoenen, lijkt het me voor de gemiddelde Nederlander die nu via de NPO voor het eerst een seizoen mee gaan kijken wel pittig om erin te komen. Hopelijk slaat het toch makkelijk aan, want ook de gemiddelde Nederlander verdient De Mol!

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #70 Gepost op: 22-03-2022, 10:20:33 »
Ben wel erg benieuwd wat ze allemaal uit "Lanzarote" gaan kunnen halen. Toch wel een klein eiland of niet? (ben er nog niet geweest)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1
« Reactie #71 Gepost op: 22-03-2022, 10:58:31 »
Heerlijke binnenkomer! ::ok:: Dat doet het drama van het afgelopen NL seizoen bijna weer vergeten. Met al die referenties naar eerdere seizoenen, lijkt het me voor de gemiddelde Nederlander die nu via de NPO voor het eerst een seizoen mee gaan kijken wel pittig om erin te komen. Hopelijk slaat het toch makkelijk aan, want ook de gemiddelde Nederlander verdient De Mol!

Jij noemt het drama ik noem het komedie. ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 22-03-2022, 15:32:19 »
Ongelooflijk, dat er in één aflevering alweer meer WOW-momenten zitten dan in een heel seizoen van een zeker Nederlands programma.  ::oink::

En ik heb nu alweer mijn 'spontaan applaus moment' gehad. Gebeurt me al sinds Gilles de Coster De Mol presenteert elk jaar één of meer keer dat ik zo onder de indruk ben van wat ik te zien krijg dat ik mezelf er op betrap dat ik spontaan in mijn handen zit te klappen voor de televisie. Dit is bij uitstek het allerbeste programma ooit op de Nederlandstalige televisie. Is er niet eens iets dat ook maar de buurt komt. Chapeau!
 ::bravo::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #73 Gepost op: 22-03-2022, 18:46:10 »
Heerlijke binnenkomer! ::ok:: Dat doet het drama van het afgelopen NL seizoen bijna weer vergeten. Met al die referenties naar eerdere seizoenen, lijkt het me voor de gemiddelde Nederlander die nu via de NPO voor het eerst een seizoen mee gaan kijken wel pittig om erin te komen. Hopelijk slaat het toch makkelijk aan, want ook de gemiddelde Nederlander verdient De Mol!

Ja, dat bedacht ik me ook. In hoeverre was deze aflevering te volgen voor nieuwe molkijkers? De magie voor ons is juist het grote aantal referenties en de herkenning. Dat hebben nieuwe kijkers niet.

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #74 Gepost op: 22-03-2022, 18:59:51 »
Ik kijk voor het eerst de mol, na 10 jaar alleen widm. Ik heb me er niet aan gestoord hoor, juist omdat er even korte flashbacks bij waren snapte ik dat het zo'n knipoog naar het verleden is. Vond ik alleen maar tof dat ze dat zo gedaan hebben, en lijkt me inderdaad helemaal magisch voor wie die eerdere seizoenen ook gezien heeft! Ik mis dan misschien dat stukje extra magie, maar dat maakt niet dat het minder goed te volgen is ::vergroot::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #75 Gepost op: 22-03-2022, 21:22:38 »
Zo. Net aflevering 1 gezien (met mijn ouders die dit jaar voor het eerst de Belgische kijken!) en... hahaa Jens !! :D ::love:: Ik heb al een favoriete kandidaat dit jaar. (alhoewel Philippe ook leuk is en eigenlijk iedereen)

Maar Jens en Yens is wel ècht onhandig.

Echt héérlijk hoe de makers met verwachtingen spelen. Dat is een van de grote krachten van De Mol - steeds zit er wéér een dieper laagje onder. En met wie welke informatie krijgt, en hoe elk stukje nieuwe informatie weer invloed heeft op het spel. Bijvoorbeeld, zodra bekend wordt dat het wel erg lang duurt in dat witte hokje, bedenken kandidaten dat een volgordebepaling wel handig kan zijn.

En zo, het wordt lekker hard gespeeld, met de nepvrijstelling in het kastje en de vrijstelling in de klok. Die zet van Uma had ik niet verwacht.

Als ik een kritiekpuntje zou moeten noemen dan vind ik het wel echt jammer dat er in die flashbacks naar oude seizoenen natuurlijk nogal spoilers bevatten. Nederlanders die hierna besluiten oude seizoenen te willen zien, weten de mol van 2016 en seizoen 1 al. En ik ben een beetje bang dat dit voor de nieuwe kijker het wat lastig te volgen maken. Dus ik hoop wel dat aflevering 2 en verder niet zo dik bezaaid zijn met flashbacks als aflevering 1 (die de verhaallijn moet openen). Het thema lijkt dit jaar wel "de geschiedenis herhaalt zich (of misschien toch niet)" te zijn dus dat voorspelt niet per se veel goeds. Maar goed - dat maakt de aflevering dan een 9,9 in plaats van een 10 :D (of hoe worden er in België cijfers gegeven?)

Maar goed. Het is wel een aflevering om even te laten bezinken ;D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Aflevering 1
« Reactie #76 Gepost op: 22-03-2022, 22:35:55 »
Mijn vriend, die ook voor het eerst De Mol kijkt, heeft zich ook niet gestoord aan de flashbacks hoor. Volgens mij viel dat hartstikke mee. Hij vond de aflevering iig ook heel vet!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 1
« Reactie #77 Gepost op: 22-03-2022, 22:40:43 »
Beste aflevering ooit
You'll never walk alone

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #78 Gepost op: 26-03-2022, 14:13:58 »
Ben wel erg benieuwd wat ze allemaal uit "Lanzarote" gaan kunnen halen. Toch wel een klein eiland of niet? (ben er nog niet geweest)
Het seizoen speelt zich af op de verschillende Canarische Eilanden met verplaatsingen naar andere van deze eilanden gedurende het seizoen. Het zal dus niet enkel bij Lanzarote blijven. ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #79 Gepost op: 27-03-2022, 15:48:57 »

De vloer is... Lava  ::rofl::

Eenvoudig maar doeltreffend. Mooie kwinkslag naar het eiland en tegelijkertijd voelt het niet als simpel vermaak aan door de koekoeksklok.

De entree ook. Een jubileumjaar vier je zo. Met als kers op de taart Jens. Dacht nog: hij zal toch niet de Ron Bosschard van de Belgen worden. Maar neen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan