Zo. Net aflevering 1 gezien (met mijn ouders die dit jaar voor het eerst de Belgische kijken!) en... hahaa Jens !!
Ik heb al een favoriete kandidaat dit jaar. (alhoewel Philippe ook leuk is en eigenlijk iedereen)
Maar Jens en Yens is wel ècht onhandig.
Echt héérlijk hoe de makers met verwachtingen spelen. Dat is een van de grote krachten van De Mol - steeds zit er wéér een dieper laagje onder. En met wie welke informatie krijgt, en hoe elk stukje nieuwe informatie weer invloed heeft op het spel. Bijvoorbeeld, zodra bekend wordt dat het wel erg lang duurt in dat witte hokje, bedenken kandidaten dat een volgordebepaling wel handig kan zijn.
En zo, het wordt lekker hard gespeeld, met de nepvrijstelling in het kastje en de vrijstelling in de klok. Die zet van Uma had ik niet verwacht.
Als ik een kritiekpuntje zou moeten noemen dan vind ik het wel echt jammer dat er in die flashbacks naar oude seizoenen natuurlijk nogal spoilers bevatten. Nederlanders die hierna besluiten oude seizoenen te willen zien, weten de mol van 2016 en seizoen 1 al. En ik ben een beetje bang dat dit voor de nieuwe kijker het wat lastig te volgen maken. Dus ik hoop wel dat aflevering 2 en verder niet zo dik bezaaid zijn met flashbacks als aflevering 1 (die de verhaallijn moet openen). Het thema lijkt dit jaar wel "de geschiedenis herhaalt zich (of misschien toch niet)" te zijn dus dat voorspelt niet per se veel goeds. Maar goed - dat maakt de aflevering dan een 9,9 in plaats van een 10
(of hoe worden er in België cijfers gegeven?)
Maar goed. Het is wel een aflevering om even te laten bezinken