Auteur Topic: Wie verdenkt Wie  (gelezen 5309 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Wie verdenkt Wie
« Gepost op: 25-03-2022, 23:06:48 »
Gretel
Afl 1-i –
Afl 1-ii – Hoe ik dat ben tegengekomen, weet ik niet. Te rap geweest. Amai, ik vond dat erg.

Jens
Afl 1-i – Als ik heel eerlijk ben is het wel een klein beetje een droom die waar komt, in het opzicht van dat ik een keer mezelf kan tonen in de proeven van, wat ik echt waard ben.
Afl 1-ii – Ik wil blijven tot de laatsten. Ja natuurlijk wil ik blijven, ja. Vorig jaar heb ik gezegd: het is het avontuur van je leven, je maakt dat maar ้้n keer mee. Ik maak dat eigenlijk zo twee keer mee, maar eigenlijk is dat niet waar. Iedereen kan in Liedekerke wel in de mais gaan staan, iedereen kan dat. Ik was geen kandidaat ja, ik was niet mee. Nu ben ik dat wel, dus ja!
Afl 2-i –
Afl 2-ii – Toontje, ik denk wel dat ik je kan vertrouwen. Ik kan echt zeggen: je stond er niet tussen, tussen potenti๋le mollen, nee. (Toon: Jij wel bij mij.)

Toon
Afl 1-i – Ik heb mijn eigen een beetje laten vangen door de snelheid en de spanning. Het moest vooruit gaan, ik weet ook niet waarom. Maar als ik er nu over nadenk, hadden we beter gewacht.
Afl 1-ii – Ik had de hele tijd zicht op Sven. Maar het was pas later dat ik eraan dacht van: ah, die roosjes deden ertoe. Zoiets kan alleen maar de mol weten natuurlijk. Het zou kunnen dat Sven de mol is en dat Sven dan een roosje heeft weggepakt. E้n roosje weg, en heel de opdracht was mislukt, h่.
– Jens zat bij de eerste proef aan de plek waar 3.000 euro kon verdiend worden. Dus ik sluit echt Jens zeker niet uit omdat hij erbij is gekomen. Absoluut niet. Integendeel zelfs.
Afl 2-i – (over de gevallen eieren) Dat maakt hem verdacht, maar ergens denk ik wel dat Philippe ook gewoon zo is. Als hij dat niet onder controle heeft, is dat een flipperkast in Philippe zijn hoofd, denk ik.
Afl 2-ii – Wie ik sowieso al uitsluit, is Anke.
(als Jens een gezicht trekt:) Dat meen je niet…

Tactiek Jens & Toon test afl. 2 – ‘We hebben zodanig gespreid dat er altijd wel een antwoord juist zou kunnen zijn’. (vullen een vraag in op Bert - bij de zeemeermin - en de mol begon als kelner)

Nele
Afl 1-i – Ze hadden verteld: de mol heeft jullie vier samengezet. Dus ik wist ook: als er veel tijd over gaat, gaat het een discussie worden. Dus ik moest heel snel handelen.
Afl 1-ii – Zoveel geld verloren in de eerste aflevering. Wij moeten hier door de grond zakken van schaamte eigenlijk, maar dan moeten we wel besluiten dat we met een zeer goede mol zitten. Maar ik denk ook wel dat een stukje is dat we er allemaal nogal hevig in gevlogen zijn. Het is nogal een dynamische groep.
Afl 2-i –
Afl 2-ii – Emanuelle, die is onopvallend, h่. (Sven: Da’s waar) Die glipt er zo maar wat tussen. Maar gevaarlijk h่, want die vergeet je.
Tactiek bij test afl. 2 – Op 4 personen gespreid: Yens, Jens, Philippe en Emanuelle.
 Vult een vraag in op Yens (rechtshandig), en op Philippe (niet op de balk).
Afl 3-i – Ik weet het niet helemaal zeker bij Bert. Ik ben een betere snoepenteller. Ik ben opnieuw beginnen tellen, en dat bleek geen 92 maar 91 te zijn. Ja, ook weer raar.
Afl 3-ii –
Afl 3-iii –

Philippe
Afl 1-i – Ik denk dat we een heel extraverte, impulsieve, intense groep zijn.
Afl 1-ii – (over Nele) Die deed dingen dat ge dan denkt van… maar allee, neen. Dat, dat gaat niet! Ik heb dat dan altijd proberen op te lossen en dan pakte ze toch weer over en dan was het precies mis. Ik dacht ja, het is wel into the face, maar elke keer opnieuw zo. En dan denk ik, hmm..
Afl 2-i –
Afl 2-ii – Jens, Uma, Nele, is mijn top 3. (Anke: dus bij u zit Jens niet onder de radar) Nee, dat is mijn nummer 1. Zijn verhaal klopt langs geen kanten.
– (kan Anke volgen met haar verdenking van Toon, maar zo lijkt het, niet met haar verdenking van Sven)
Afl 2-iii – Bij de keuze zei Bert: ik wil duiken, duiken, duiken. Maar dan blijkt dat hij gewoon al niet in die tunnel is geraakt en dat het helemaal niet ging. Terwijl Uma keivaak heeft gezegd: ja maar hallo, ik heb een duikdiploma, ik doe dat.
Tactiek bij test afl. 2 – inzetten op antwoorden met de meeste mensen, bij individuele vragen de eigen voorkeuren. Vult een vraag in op Jens (woonplaats: Ieper).
Afl 3-i –
Afl 3-ii – We hebben een ijzersterke groep. En de mol probeert zo mee te surfen op die vibe. Ik weet dat mijn hoofdverdachte Yens an sich anders niet met ruimtevaart bezig is. Ja, elke mol wil wel eens een niet-verdenkmomentje en ik denk dat hij zich als held heeft willen profileren.
Afl 3-iii – Yens zie je daar toch helemaal anders reageren dan hier. Dus ik denk dat hij heel hard kan switchen tussen verschillende vibes, zo. En dat is wel iets wat je heel hard in dit spel kunt gebruiken, en ik betrap hem er ook al regelmatig op dat hij dat aan het doen is.
Afl 4 – Wat ik vandaag vooral heel verdacht vond, was dat Yens echt in goede vorm was en dan toch kiest voor de e-bike. Waardoor er toch 1.500 euro verloren gaat.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2022, 12:01:20 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2022, 23:07:43 »
Bert
Afl 1-i – Ik heb nu vooral een verdachte. En dat is Nele. Dat ziet er mij een hele fijne madam uit. Maar dat is een geboren molleke.
Afl 1-ii – Mijn hoofdverdachte, dat is Philippe. Een heel lieve, zachtaardige jongen. Ja, het feit dat hij praat in zijn slaap dat helpt ook wel. Ja. Dus die heeft de neiging om de zaken te verwerken en die vertelt mij dat dan. Haha. Dus daardoor heb ik ook nog niet veel geslapen. Ja.
Afl 2-i –
Afl 2-ii – Jij verdenkt Philippe niet? Ik verdenk Philippe absoluut wel. (Uma: helemaal niet)
– Gisteren zei ik Yens met een Y. Maar vandaag is bij mij de Jens met een J ook weer bijgekomen. Die stond er gisteren bij mij totaal niet op.
Tactiek bij test afl. 2 – ‘Ik vond Uma haar idee om Russische roulette te spelen en alles op ้้n persoon te zetten gewoon crazy. Maar ik had er nu wel zin in om ook zoiets te doen’.
Afl 3-i – Op zich is het niet zozeer het geld zelf dat belangrijk is, maar het feit dat we erin slagen om als groep iets te kunnen realiseren, en dat wordt bevestigd door de groepspot.
- Voor mij ben ik vandaag gemanipuleerd geweest op een heel subtiele wijze door Nele. Ik heb echt sabotage gezien voor mijn neus. Ze heeft gewoon te lang met die ene vlag staan zwaaien, waar dat ze voor mijn gevoel totaal geen goede uitleg voor kon geven.
Afl 3-ii – Een pot van meer dan 12.000. Ja, er begint flow in te komen h่. Dus nou hebben wij zoiets van die volgende opdracht, die gaan wij weer binnenhalen h่. Zo en dat is een heel ander gevoel dan denken: goh, gaat het ons lukken? Nee, het gaat ons lukken.
Afl 3-iii – Ik ben verschoten van een paar mensen. Philippe die volgens onze Frank geen mol zou kunnen zijn, kan volgens mij juist een hele goeie mol zijn. Hij deed dat enorm subtiel.
Afl 4 – Voor mij was Uma vandaag zeker verdacht. Zij vertrok als een speer. Dat moet je niet doen in de koers, je moet doseren.
– (over Philippe) Toen dat hij dan kwam, zwalkte hij van links naar rechts jong, die viel bekant van zijn velo af.
– (over de e-bike van Yens) Nee volgens mij had hij dat niet nodig. Dus dat was eigenlijk een heel gemakkelijke actie. En het voordeel ervan is, er was niemand daar h่, dus die kon dat doen. Perfecte positie voor een mollenstreek.
=========================================================
Afl 5-i – Er is hard gespeeld geweest. Het schaakbord is gewoon helemaal proper geveegd, de stukken worden terug opgesteld, h่. En dat is super interessant.
Afl 5-ii – Wat ik vandaag heb gezien is, is dat ik, ja en dat is ook bevestigd gewoon, er zijn heel veel kokers verwisseld vandaag.
– (Anouk) Niet Rens, maar… nee, de andere, Sep. Nee, Stef. Het schiet allemaal helemaal niet op. Hoe heet hij nou, van Kristof? Van onze Kristof. Sven. In Sven zie ik ook wel iets.
– (Anouk) Nee, Bert is niet de mol.
Afl 5-iii – (over Anke) Ik vind het ook gek dat ze zo heftig reageerde op het feit dat de rest gewoon pasvragen heeft binnengebracht. Daar was die loeiend kwaad over. Dat kon ze moeilijk slikken.

Anke
Afl 1-i – Ja, allemaal eigenlijk echt wel toffe mensen. Buiten Nele! Ha, nee nee, ҫa va.
–  (over Jens) Ik moet wel zeggen dat ik moeite had met de portie van na๏viteit waarin hij dat hele verhaal in onze gezicht zegt is meegegaan. Van al die toevalligheden.
Afl 1-ii – Gretel is bij mij in mijn top 3 van verdachten momenteel. Ik denk dat die zich af en toe zo’n beetje ‘oei, ah, oei, dat had ik niet goed begrepen’ voordoet. Bij de ondervraging, ik vind dat ze daar slecht heeft gespeeld. Direct gezegd van dat ze van Aalst was. Ja, dat was de doodsteek. En die is ook door die een stomme doos gezakt. Wel ook keigoed gespeeld als dat de mol is, want dat is echt zo lomp maar ook wel slim gezien of zo ergens, om daar ook weer een man kwijt te zijn.
Afl 2-i – Toon en Jens hebben een kaneelstokje in stukjes gehakt. Dan moet je nog 19 jaar zijn en slecht kunnen koken. Maar dat je een kaneelstokje niet mooi in uw dessertje steekt, maar dat je dat in stukjes hakt, dat vind ik toch wel echt een beetje bizar.
Afl 2-ii – Ik zat vooral op Sven en Toon. (Philippe: ...maar Toon kan ik u in volgen). Dat is iemand die gemakkelijk onderschat kan worden. (Philippe: Ja) Hij is jong, schattig, hij kan keigoed toneelspelen.
Tactiek bij test afl. 2 – inzetten op antwoorden met de meeste mensen, en bij individuele vragen de eigen voorkeuren. Vult een vraag in op Toon (woonplaats: Vorselaar).
Afl 3-i – Ik probeer altijd wel wat te observeren van wie neemt hier de leiding, wie wil perse op welke positie zitten. Ik vond dat vanmorgen Sven wel heel hard zijn willetje doordrong, van ja ik ben niet goed in Spaans. Sven zit altijd op de juiste plaats, houdt zich voldoende op de achtergrond maar weet toch zijn willetje door te drijven.
Afl 3-ii – Bert, die was de hele tijd aan het afleiden als we aan het studeren waren. Ik had het gevoel dat hij gewoon zo snel mogelijk naar die raket wou. Maar ook als we daar dan waren, we gingen die vragen niet weten. We hebben veel te weinig gestudeerd.
Afl 3-iii – Frank heeft mensen helemaal anders ingeschat als dat ik had gedacht. (Frank zei dat Sven en Uma niet de mol konden zijn) Echt bijna volledig omgekeerd. De personen zelf hebben het wel gedaan zoals ik had gedacht of zo. Dus is een beetje moeilijk om daar echt veel informatie over te krijgen van kan dat de mol zijn.
Afl 4 – (over Bert en Philippe) Ja dan waren we misschien wel een klein beetje teleurgesteld, want we hadden het gevoel van allee mannekes dat moet toch lukken h่! Ok้ de verzuring zit misschien in je benen, maar nog niet in je armen.
=========================================================
Afl 5-i – De groep is verkleind, de mensen zijn al wat gekend. En ik heb ook wel echt keiveel zin precies in een nieuwe zoektocht.
Afl 5-ii – Heel die verwarring rond Manu dat die de koker geopend heeft van 500 en dat daar ook niets over zegt, allee.
– (Nils) Ik heb het altijd gezegd van ja, de kans is altijd, bestaat er altijd dat zij de mol is, dat zij de mol is, zo 100%.
Afl 5-iii – Ik denk sowieso dat dat als nieuwe mol een extra uitdaging is. Iedereen begint te letten op: hoe was je voordien, hoe ben je nu?
– Allee, maar hoe kun je nu speltechnisch zo slecht zijn? Je geeft gewoon met drie mensen een iemand eigenlijk zo goed als een vrijstelling voor de volgende ronde.
Afl 6-i – Onze start was redelijk moeizaam. Via heel de telefooncommunicatie met Manu en Uma ging het ook niet altijd even vlot. We hadden eigenlijk maar 10 seconden en zij vroegen altijd: ja, wat zijn jullie aan het doen? En heel veel vragen.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2022, 13:16:37 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #2 Gepost op: 25-03-2022, 23:08:44 »
Emanuelle
Afl 1-i – Ik denk gewoon dat veel mensen vooral heel diep verzonken waren in hun eigen opdrachten. En een team kan de mol verslaan, maar niet als iedereen vooral aan zichzelf gaat denken.
Afl 1-ii –
Afl 2-i –
Afl 2-ii – Ja ik heb wel op u ingevuld, ja. (Gilles: zij is er rotsvast van overtuigd dat zij aan tafel zit met de mol – Yens)
Afl 2-iii – Vandaag ging eigenlijk niks vlot. Bijvoorbeeld Sven: ‘ja ik kan het, ik ga het, en ik doe het’. En de piraat heeft hem nog niet eens aangeraakt, en hij ligt er al af. Waardoor het spel volledig gestopt was.
Tactiek bij test afl. 2 – de afspraak (volgens Yens) was niet op elkaar te stemmen. Laat in het midden of ze dat wel of niet gedaan heeft, ze heeft haar eigen gevoel gevolgd.
Afl 3-i –
Afl 3-ii – Er zijn een paar verdachte dingen gebeurd vandaag. Anke die was heel veel door de parlofoon aan het praten. En op bepaalde momenten werd men daar gewoon gek van.
Afl 3-iii – Anke die heeft echt zwaar overdreven, waardoor ze voor mij volledig door de mand is gevallen.
Afl 4 – Philippe en Bert bij de kasseien hebben het totaal niet lang volgehouden.
=========================================================
Afl 5-i – Ik zat in de langste tunnel aller tijden, echt de langste tunnel ter wereld. Ain’t got shit on my tunnel, echt waar. Maar ik ben er nu gelukkig uit.
Afl 5-ii – Ja, vandaag was weer zo’n chaosdag. Het deed me meteen denken aan de eerste dag, eigenlijk.
– (Clemens) Ja, als ik de mol zou zijn zou ik die gewoon pakken, die van 10 euro en die op 1.000 zetten. En dan heb je iemand die heel blij is en denkt ja ik heb er een van 1.000 gevonden.
– (Clemens) (of Emanuelle de mol is) Goh, ja heel moeilijk in te schatten.
Afl 5-iii – Het meest verdachte wat ik heb gezien, is Anke en Yens die vandaag allebei voor het geld kozen. Ik denk als mol dat dat de beste keuze zou zijn geweest. Vooral omdat ze ook weten dat ik normaal gezien aan zo’n spel zou beginnen met: ik schiet gewoon iedereen af en boeien wat je te vertellen hebt.
Afl 6-i – De persoon waarmee we vandaag het meeste hebben gesproken aan de telefoon aan de overkant, was met Anke. Bij haar krijg je altijd heel veel informatie dat eigenlijk niet nodig is. Anke kan heel moeilijk to the point komen.
Afl 6-ii – (over Bert en Ernie) En dan is de vraag van ja, lag het aan Uma dat de antwoorden fout waren? Of lag het aan Anke? Daar ben ik mijn hoofd nog over aan het breken.
Afl 7-i – Ik heb in de Yens-tunnel gezeten, ik heb in de Anke-tunnel gezeten. En nu heb ik echt zoiets van: wie is de mol? Ik heb geen idee.
Afl 7-ii – (over Uma en Yens) Ik denk dat ze meer geld hadden kunnen binnenhalen. Je hoort heel vaak: offer van een geit. Maar ik heb nog nooit een bevolkingsgroep een hond zien offeren.
– Sven heeft al die quotes samengesteld. En hij is tot het einde kunnen blijven hangen. Sven heeft geen steken laten vallen.
Afl 7-iii – Ik denk dat de kandidaten me ondertussen wel kennen, en ze weten dat ik onbewust en ongewild de dingen soms saboteer. Echt onbewust ja.

Sven
Afl 1-i – De eregast vind ik heel verdacht.
Afl 1-ii – Het cactusparcours, die opdracht is eigenlijk heel goed begonnen met Philippe. En vanaf dat Nele eigenlijk aan de lijn kwam, is het allemaal verloren gelopen. Ik moest naar rechts hellen, ik moest dan kleine stapjes vooraan, en dan hoor ik zo paf paf ontploffen. En ik dacht: oei. Ik denk dat er op 20 seconden 5 ballonnen zijn ontploft.
Afl 2-i – De aardappels hebben we eigenlijk nooit gezien. Terwijl dat we dat toch een paar keer goed hebben uitgebeeld.
Afl 2-ii – (over de test in afl. 1) Op Jens, Philippe, en op u. Twee vragen op u (Nele).
Afl 2-iii – Het viel op, net als ik van de balk val, dat Jens ineens met de ring komt aangezwommen.
Tactiek bij test afl. 2 – Op 4 personen gespreid: Yens, Jens, Philippe en Emanuelle.
Afl 3-i – Onze opdracht was eigenlijk simpel. We hebben even genoten van het zicht. Maar dan hebben we daar een half uur zitten wachten op een tekening die er nooit is doorgekomen.
Afl 3-ii – We hebben eindelijk het tij kunnen keren met de groep.
Afl 3-iii – Ik vond dat Uma dat wel goed had gedaan. En Frank Focketyn zei: nee, het kan geen mol zijn. Maar ja, als ik haar daar bezig zag dan... ja, ze is zo naturel. Ze is zoals dat ze hier is. Die was niet aan het acteren voor mij, die was gewoon haar eigen h่.
Afl 4 –
=========================================================
Afl 5-i – De opdracht is nu duidelijk: de nieuwe mol ontmaskeren. Je mag je proberen verstoppen, maar ik ga je toch vinden. Tot snel.
Afl 5-ii – Ik vond wel dat iedereen een beetje onder hoogspanning stond, alsof ze iets wilden bewijzen of iets wilden saboteren. Omdat ja, het spel weer terug vanaf nul wat er een nieuwe mol is. En de plaatsjes zijn duurder.
– Uma die heeft al een paar keer gewoon ja, het spel op de glijbanen goed verpest.
– (Kristof) Normaal ben ik het type dat zo.. woede-uitbarstingen krijgt.
– (Kristof) Sven zou wel een goeie mol kunnen zijn, ja. 
Afl 5-iii – Het meest verdachte de afgelopen twee dagen is het gedrag van Emanuelle. Ze is serieuzer geworden en haar blik is ook anders. Ik vertrouw het niet.
Afl 6-i – Ik denk dat de schuld vooral bij de bomkamer lag. De mol heeft het dan goed gespeeld om die antwoorden dan toch enigszins later te laten doorkomen. De sfeer zit wel goed in de groep, maar ik heb toch zo het gevoel dat iedereen zo wat prikkelbaarder is.
Afl 6-ii – Bij het thema televisie hadden Uma en Anke het foute antwoord gegeven. Dat snap ik eigenlijk niet goed want dat is zo’n bekende sketch. En ik zie direct voor mij dat Ernie die banaan in zijn oor heeft.
– Bij de vraag van de wetenschap, daar hebben we 400 euro verloren. Ik heb me wel eerst tot hem gekeerd, van ja kijk ik denk dat het zonlicht is. En hij zei ook van ik denk dat het zonlicht is. Ja, als Yens de mol is dan ga je daar natuurlijk snel in mee.
Afl 7-i – Iets in mij zegt dat ik de juiste in het vizier heb. Ik zal mij wapenen om die finale te halen.
Afl 7-ii – Ik keek vooral naar Manu vandaag omdat er redelijk wat geld verspeeld is. Zij heeft ook in de laatste twee seconden afgehaakt.
Afl 7-iii – Vandaag waren we heel dichtbij de 5.000 euro. Maar ja, het is op een paar belangrijke momenten fout gelopen denk ik. Ik kijk dan vooral naar de meisjes.
– Emanuel heeft geen enkele drukknop gevonden. Ja, je kunt toch ้้n drukknop vinden op zijn minst. En zeker dan ook bovenaan de trap. Als je bovenaan de trap komt, dan begin je toch te voelen denk ik.
– Ik hoop dat dat een mollenstreek is, want anders ben ik gejost. Maar ik denk dat ik mijn gevoel moet volgen, en daarom ben ik voluit voor Emanuel gegaan.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2022, 23:36:06 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #3 Gepost op: 25-03-2022, 23:10:59 »
Uma
Afl 1-i – We zijn vandaag 4.000 euro misgelopen. Heel veel geld. De mol heeft zijn werk gedaan.
– We hebben er heel veel zin in. We gaan ons best doen, en de mol ontmaskeren
Afl 1-ii –
Afl 2-i – Ik moest dat dan opdienen. Allee, je dient nog liever ja, een dode vogel op een bord. Allee, dat trok op niets.
Afl 2-ii – (over Philippe) (Bert: ik zou hem echt niet afschrijven, echt niet) Ja, ik echt wel.
– Ik ben zelfs aan het denken om nu een keer zot te doen morgen, en gewoon alles in te zetten op Jens en Yens. Bij mij zijn dat mijn twee. (Bert: Ja, bij mij nu ook)
Afl 2-iii – Manu kan Spaans, Portugees. Er staat in het groot een tekening van een leeuw op een rots, waardat erbij staat: el le๓n. Dat wil zeggen de leeuw.
Tactiek bij test afl. 2 – Russische roulette en alles op ้้n persoon (vult op Jens in).
Afl 3-i – Sven die had een tekening gemaakt voor ons. Het leek op een volwassene. Het kan wel zijn dat daar gemold is, maar ik had heel goed alle foto’s van alle beelden bekeken, dus ik wist onmiddellijk dat het een meisje was en geen vrouw.
Afl 3-ii –
Afl 3-iii – Manu… als ik haar op het scherm zag in het groot, dan dacht ik: oh oh, ok้, die kan dus wel liegen. Dus Manu werd voor mij wel plots heel verdacht.
Afl 4 – Hebben we ons best gedaan? Ja. Is er gemold geweest..? Ja.
– Philippe en Bert vond ik persoonlijk, vond ik dat ze eigenlijk wel traag gingen. Zeker Philippe.
– Het valt mij wel op dat Philippe heel stil is de laatste tijd. Het ziet eruit alsof hij zichzelf niet zo goed voelt. En misschien is dat wel omdat hij de mol is, en omdat ja, wij plots helemaal zo goed aan het spelen zijn of aan het scoren zijn als team.
=========================================================
Afl 5-i – Ik heb wel het gevoel dat ik een tweede kans heb gekregen, en dat ik misschien wel ga leren uit wat we nu allemaal al hebben gehad. Dus ik denk dat we ergens allemaal alles nog beter kunnen doen.
Afl 5-ii – (Davy) We waren met zes bezoekers om kokers te gaan zoeken, en de gemiddelde bezoeker had twee เ drie kokers. En Marie komt plotseling af: zes, zeven kokers en ze zegt van ja: ik heb er twee van 1.000.
– Ik vond Manu en Clemens ook wel heel louche. (Davy) Ja. Bij het naar beneden gaan was het ook Clemens die.. We spreken af: die tellen af, dan begint hij af te tellen terwijl je net bezig bent met aftellen.
– (Davy) Nee, Uma is de mol niet.
Afl 5-iii – Anke, die komt er goed uit, neemt 2.000 euro. Maar ergens wist ze van: ja, er is 2.000 euro uit de pot als ik afgeknald word. En ik denk dat ze teleurgesteld was dat ze niet afgeknald is geweest.
– Als ik hier vanavond nog in zit, heb ik vrij veel chance weer. Ik heb echt nog altijd geen clue, maar ik heb wel supersnel ingevuld, dus.. dat heeft me wel iedere keer geholpen. Ik hoop dat vandaag weer van dat is.
Afl 6-i – Ik weet gewoon zeker dat de mol in de andere groep zit. Dus allee, moest ik zelf de mol zijn en mogen kiezen, zou ik ook in die groep kruipen, want daar kun je alles sturen h่.
Afl 7-i – Het is gelijk dat ik een enorme grote engelbewaarder heeft die mij wil pushen in de finale.
Afl 7-ii – (over Yens) Ik hoorde bijna altijd welke van de drie woorden dat er gefloten werd. Maar ik wilde eerst luisteren wat dat hij ging doen, en het was iedere keer verkeerd. Ik weet niet of dat onmogelijk was of dat er sabotage tussen zat. Toen dat wij zeker wisten dat het die bruine pot was, wilde hij plots toch nog voor de witte gaan. Dat was eigenlijk gewoon erover.
Afl 7-iii – Ik ben misleid geweest door de bezoeker van de mol. Ik had gehoopt dat ik wel iets ging krijgen, maar dat is niet gebeurd. Dus ja, ik voelde me wel echt een loser vandaag.
– Yens heeft die laatste knop gepasseerd die niet ingedrukt is geweest, zonder blinddoek. Ja, ik weet het niet. Op den duur begin je in alles iets te zien.
– We wisten ook niet: wie moet er eerst? Van waarom, is dat belangrijk? Waarschijnlijk dat de mol tot het laatst ging wachten omdat hij dan al wist hoeveel dat ervoor ging komen, en dan kon hij zijn best doen. Van ach, ik heb echt net twee dingen afgedrukt, en het is net niet gelukt voor die laatste.
– (over Emanuelle) Ze heeft er langs gelopen, ze heeft in die kast gezeten. Ze heeft dat niet gevonden, terwijl dat zo’n knop was.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2022, 23:52:37 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #4 Gepost op: 25-03-2022, 23:12:01 »
Yens
Afl 1-i – (over Jens) Voor mij is het heel heel bizar dat hij er ineens bijkomt. Wat moet je ervan denken?
Afl 1-ii – Ik kan heel moeilijk inschatten of die vraag van Bert nu echt moeilijk was of niet, omdat ik zelf heel weinig van bomen ken. Hij vertelde tegen mij: ik ben een goeie bomensnoeier. Ik weet hoe dat alles werkt, maar ik weet ook niet alle namen van bomen. Ik zou toch denken goh ja, normaal gezien zou die persoonlijke vraag juist moeten zijn, maar het was drie keer fout. Dat is bizar. Maar ja er gebeuren hier zoveel rare dingen, je mocht er eigenlijk ook niet teveel over nadenken, denk ik dan. Want dan maakt ge uw kop zot.
Afl 2-i –
Afl 2-ii – Voor mij is iedereen verdacht, maar er is maar ้้n persoon die ik volledig uitsluit, en dat ben jij (Emanuelle).
Tactiek bij test afl. 2 – de afspraak (volgens Yens) was niet op elkaar te stemmen. Emanuelle laat in het midden of ze dat wel of niet gedaan heeft.
Afl 3-i – Ik hoop dat we dat de komende dagen nog kunnen gaan doortrekken en de mol een beetje kunnen gaan saboteren in plaats van andersom.
– Emmanuelle, dat duiken, tot zes meter ging het perfect. En toen hoorden wij heel rare geluiden. Het was heel bizar, we verschoten daar zelf ook een beetje van. En dan bleek dat Emanuelle het toch niet durfde.
Afl 3-ii – Normaal gezien discussi๋ren we altijd en geven we iedereen een kans in de groep van ja, wie gaat nu wat doen. En nu heb ik eigenlijk gewoon op tijd besloten, ik ga gewoon zelf gaan, het maakt me niet zoveel uit wie dat wat denkt. We vullen gewoon die vraag juist in, we drukken op die knop en die raket gaat naar boven. Ik ben eigenlijk blij dat we het op deze manier hebben ondernomen.
– Ik denk, als die gasten ook het initiatief nemen, dat we wel even de mol zelf kunnen buitenspel zetten. En eigenlijk is dat positief, want de sfeer is nog nooit zo goed geweest in de groep. Dus ik ben blij dat we eigenlijk die actie hebben ondernomen.
Afl 3-iii – Ik ben heel erg verschoten van Bert. Bert kwam heel oprecht over. Het probleem is dat Bert ook hier heel oprecht overkomt. Hij neemt die rol ook op. Hij gelooft in de goedheid van de mens en het komt eigenlijk een beetje over als iemand die je niet zal bedriegen. Als je dan nu dit ziet, dan denk je toch van oei oei Bert, misschien ben je toch wel de persoon die toch verdacht zou kunnen zijn.
Afl 4 – (over Uma) Volgens mij wou ze iedereen kapot rijden, ze was ook de enige die druivensuiker bij had. Dus volgens mij was ze voorbereid.
– Ik denk momenteel dat het voor de mol niet leuk is om hier te zitten. De mol zijn is een moeilijke taak, h่. En oprecht, volgens mij gaan we de groep zijn dat de grootste groepspot ooit bereikt. En moeten wij medelijden hebben met de mol? Ik denk het niet.
=========================================================
Afl 5-i – Ik denk dat het beste is om te kijken, ja wie verandert het minst. Ik zou de nieuwe mol graag willen zeggen: ik hoop dat je weet waar je aan begint. En succes. Het gaat niet gemakkelijk worden.
Afl 5-ii – De mol heeft vandaag gezeten waar dat hij moest zitten, en dat is niet heel de tijd op die glijbaan. Dat is iemand die toch wel wanneer het moest bij die kokers stond, en daar is er goed gefoefeld geweest.
– (Marie-Sophie) Nee, Yens is niet de mol. Helaas. Hij zou potverdikke een goeie mol kunnen zijn, maar nee.
Afl 5-iii – Sven is vandaag niet voor het geld gegaan. Daarvoor ging hij altijd zo hard voor de pot, dus het kan zijn dat hij zijn rol is veranderd. Hij heeft het minste vertrouwen van de groep gekregen. Ik denk dat als je de mol, de nieuwe mol bent, dat dat wel moet aankomen.
Afl 6-i – Sven was altijd een heel sterke kandidaat. Ik heb daar heel graag mee samengespeeld. We gingen altijd zeer sterk voor de pot. En de laatste twee dagen heeft hij het wel laten afweten. Vandaag ook, ik denk die Sven is wel slimmer. En die heeft er de eerste drie keer wat bij gelopen als kieken zonder kop.
Afl 6-ii – We hebben 1.400 euro verdiend van de 4.500 denk ik, ja. Dat is niet top.
Afl 7-i – The show must go on, en er is nog maar ้้n doel. En dat is, nog ้้n iemand naar huis spelen en dan die pot winnen.
Afl 7-ii – Ik heb vandaag vooral genoten, en we hebben eigenlijk een super vette wandeling gedaan. We hebben een geit moeten melken, en dat was een speciaal gevoel. Ik heb nog nooit tepels van dieren in mijn handen gehad, dus je weet niet hoe dat je ermee aan de slag moet. Maar ik was wel blij dat dat eerste sprietje melk dat dat wel bij mij eruit kwam, ja. Ik voelde een bepaalde connectie met die geit, dat was wel leuk.
– Ik denk dat Uma mij vooral uit mijn kot wilde lokken om eens te kijken wat dat ik ging doen. Ik vond het moeilijk om het echt te horen, maar daar was Uma wel sterk. Maar als je dan niet met twee over iets kunt discussi๋ren omdat een iemand geen initiatief neemt, ja dan word je in een moeilijk parket geplaatst.
– De eerste indruk is dat Sven er heel goed uitkomt, maar dat vind ik weer heel verraderlijk.
Afl 7-iii – Nou is ze zelf emotioneel geworden, en voor mij is ze toen een beetje door de mand gevallen. Het is altijd gevaarlijk om mensen definitief uit te sluiten, maar op een gegeven moment moet je wel denk ik. Ik denk dat Uma perfect een goede mol zou kunnen zijn, maar dat ze het niet is.
– Sven komt terug met eliminatievragen, een molboekje en twee knoppen. Dat is een perfecte molactie, dus... Hij zit vaak in de positie waar dat je zou moeten zitten als mol ja.
– Dat is bizar h่, is dat molgedrag of is dat ja, gewoon weer typisch Manu.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2022, 23:40:10 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #5 Gepost op: 28-03-2022, 11:37:20 »
Door opdracht twee deze aflevering toch meer informatie dan anders. Het is nog wel weinig, maar ik vind het toch opvallend hoe Sven en Toon de executie niet hebben overleefd ten op zichte van Bert en Uma. Mijn vermoeden is dat een van de twee op drie kandidaten is gegaan en de andere op twee, en dan nog eens vijf foute namen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #6 Gepost op: 28-03-2022, 14:39:08 »
Verdenkingen Cafe de Mol na aflevering 2.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #7 Gepost op: 28-03-2022, 15:03:46 »
Door opdracht twee deze aflevering toch meer informatie dan anders. Het is nog wel weinig, maar ik vind het toch opvallend hoe Sven en Toon de executie niet hebben overleefd ten op zichte van Bert en Uma. Mijn vermoeden is dat een van de twee op drie kandidaten is gegaan en de andere op twee, en dan nog eens vijf foute namen.

Jens en Toon ::schaam::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #8 Gepost op: 28-03-2022, 15:44:24 »
Handig voor het uitzoeken van de testvragen over de woonplaats van de mol:
Naam        Woonplaats
Anke         Mechelen
Bert          Kasterlee (Kempen)
Emanuelle Genk (Geboren in Brazilie)
Gretel       Moerkerke (vroeger woonde ze in Aalst)
Nele          Melsele
Philippe     Vrasene
Sven         Denderleeuw (bij Aalst)
Toon         Vorselaar (Kempen)
Uma         Kortrijk (West-Vlaams)
Yens        Westerlo (Kempen) / Barcelona
Jens         Ieper
« Laatst bewerkt op: 29-03-2022, 00:10:17 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #9 Gepost op: 29-03-2022, 11:04:53 »
Wat de kandidaten in afl. 2 over elkaar gezegd hebben, is weer bijgewerkt, zie boven. Te beginnen met de afvallers, en dan verder op alfabetische volgorde.

Omdat het een bijzondere eliminatie was, heb ik de tactieken van de duo's erbij gezet zoals ze die zelf verwoordden. En de opvallendste vragen waarop is ingevuld.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #10 Gepost op: 29-03-2022, 11:09:14 »
Goed bezig. ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #11 Gepost op: 30-03-2022, 15:48:28 »
Het lijkt dan dat het afgevallen duo wel heeft ingezet op Anke, Sven en Bert. Hmmm, en Sven 1e in de poll...... ik twijfel :-\\.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #12 Gepost op: 30-03-2022, 16:17:23 »
Jens heeft nooit een verdachte genoemd. Toon had zicht op Sven, maar dat is alles wat hij over hem zegt. Anke sloot hij uit, en Philippe verdacht hij eigenlijk ook niet. Verder zeggen Jens en Toon in een interview dat als er een ja/nee vraag was, de een ja antwoordde en de ander nee. Allebei voor de grootste groep kiezen deden ze niet, en dat kan makkelijk punten gekost hebben.
Dit was er te zien van de test:

Jens en Toon
- Hoe begon de mol aan de zoektocht naar de schat?
J: papegaaien
T: dan pak ik de zeemeermin (Bert)
- In welke rol begon de mol aan de kookopdracht?
T: kelners, h่
J: ja, natuurlijk

Anke en Philippe
- Waar woont de mol?
A: jij pakt Ieper, ik moet pakken Vorselaar?
- Bij welke papegaai heeft de mol een bordje opgehangen?
A: de mol was niet aanwezig
P: ja
A: grootste groep
...
- A: kelner, grootste groep. Ik zou allebei kelner pakken.
- Staat de mol op de time-lapse?
A: nee, grootste groep is nee

Nele en Sven
N: die Yens, is die links- of rechtshandig, weet je dat?
S: rechtshandig
N: ok้, dacht ik ook
...
N: ik ga u nog eens een vraag stellen.
Als hoeveelste heeft de mol de vlag verdedigd op de evenwichtsbalk?
S: Philippe heeft niet op de balk gestaan.
N: ok้

Uma en Bert
- Is de mol een man of een vrouw?
U: een man
- Waar woont de mol?
U: Ieper
B: ja
- Hoe heet de partner van de mol?
U: dat is Shana
- Met wie heeft het datingbureau de mol gematcht?
U: met Toon
- Hoe heet de Mol?
U: hup Jens met een J

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #13 Gepost op: 31-03-2022, 13:01:37 »
Interessant topic Molest!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #14 Gepost op: 4-04-2022, 22:52:10 »
Afl. 3 had drie rondjes verdenkingen, ik heb ze toegevoegd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #15 Gepost op: 4-04-2022, 23:08:40 »
Bert zei dat zijn verdachte in de auto achter ze zat. Dat waren Yens en Uma. Dus nu is Yens wel verdacht bij Emanuelle en Bert.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2022, 12:20:07 »
Een mooie verzameling uitspraken en verdenkingen, waar niemand veel aan zal hebben.  ::)
Het waren er niet zoveel deze week, ik heb ze er toch maar bij gezet.
Volgende week vrolijk verder met frisse moed en een schone lei. :D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #17 Gepost op: 19-04-2022, 12:33:12 »
Anke: ?
Sven: Emanuelle
Yens: Sven
Emanuelle: Anke en Yens
Uma: Anke
Bert: Anke

Dan bij het vertrouwenslijstje eindigden de mannen onderaan en de vrouwen bovenaan.

De mol is een man en Anke zal snel afvallen. Finale opzetje in de maak met Emanuelle, Yens en Sven!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #18 Gepost op: 19-04-2022, 13:27:47 »
Anke inderdaad veel genoemd bij de verdenkingen, ook door Bert. En die viel af. Dus hier worden we aardig gestuurd in de richting van Anke is het niet.
Maar dat van de afvaller juist een verdenking richting de mol wordt getoond, zou niet de eerste keer zijn.
Ik zal van de week de boel weer uitschrijven, kom er nog even niet aan toe. :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #19 Gepost op: 21-04-2022, 10:27:30 »
Bijgewerkt, met een streep tussen Afl. 4 en 5.

De antwoorden van het bezoek of hun partner/broer de mol is/zou kunnen zijn:
 
Nils (partner van Anke) -  Ik heb het altijd gezegd van ja, de kans is altijd, bestaat er altijd dat zij de mol is, dat zij de mol is zo, 100%.
Anouk (partner van Bert) - Nee, Bert is niet de mol.
Clemens (partner van Emanuelle) - Goh, ja heel moeilijk in te schatten.
Kristof (broer van Sven) - Sven zou wel een goeie mol kunnen zijn, ja. 
Davy (partner van Uma) - Nee, Uma is de mol niet.
Marie-Sophie (partner van Yens) - Nee, Yens is niet de mol. Helaas. Hij zou potverdikke een goeie mol kunnen zijn, maar nee.

Opdracht 1 was al gespeeld. Het bezoek van de mol was gebriefd, dus iedereen wist al of hij/zij met de mol zat of niet.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2022, 17:37:26 door Molest »