Bert
Afl 1-i Ik heb nu vooral een verdachte. En dat is Nele. Dat ziet er mij een hele fijne madam uit. Maar dat is een geboren molleke.
Afl 1-ii Mijn hoofdverdachte, dat is Philippe. Een heel lieve, zachtaardige jongen. Ja, het feit dat hij praat in zijn slaap dat helpt ook wel. Ja. Dus die heeft de neiging om de zaken te verwerken en die vertelt mij dat dan. Haha. Dus daardoor heb ik ook nog niet veel geslapen. Ja.
Afl 2-i
Afl 2-ii Jij verdenkt Philippe niet? Ik verdenk Philippe absoluut wel. (Uma: helemaal niet)
Gisteren zei ik Yens met een Y. Maar vandaag is bij mij de Jens met een J ook weer bijgekomen. Die stond er gisteren bij mij totaal niet op.
Tactiek bij test afl. 2 Ik vond Uma haar idee om Russische roulette te spelen en alles op ้้n persoon te zetten gewoon crazy. Maar ik had er nu wel zin in om ook zoiets te doen.
Afl 3-i Op zich is het niet zozeer het geld zelf dat belangrijk is, maar het feit dat we erin slagen om als groep iets te kunnen realiseren, en dat wordt bevestigd door de groepspot.
- Voor mij ben ik vandaag gemanipuleerd geweest op een heel subtiele wijze door Nele. Ik heb echt sabotage gezien voor mijn neus. Ze heeft gewoon te lang met die ene vlag staan zwaaien, waar dat ze voor mijn gevoel totaal geen goede uitleg voor kon geven.
Afl 3-ii Een pot van meer dan 12.000. Ja, er begint flow in te komen h่. Dus nou hebben wij zoiets van die volgende opdracht, die gaan wij weer binnenhalen h่. Zo en dat is een heel ander gevoel dan denken: goh, gaat het ons lukken? Nee, het gaat ons lukken.
Afl 3-iii Ik ben verschoten van een paar mensen. Philippe die volgens onze Frank geen mol zou kunnen zijn, kan volgens mij juist een hele goeie mol zijn. Hij deed dat enorm subtiel.
Afl 4 Voor mij was Uma vandaag zeker verdacht. Zij vertrok als een speer. Dat moet je niet doen in de koers, je moet doseren.
(over Philippe) Toen dat hij dan kwam, zwalkte hij van links naar rechts jong, die viel bekant van zijn velo af.
(over de e-bike van Yens) Nee volgens mij had hij dat niet nodig. Dus dat was eigenlijk een heel gemakkelijke actie. En het voordeel ervan is, er was niemand daar h่, dus die kon dat doen. Perfecte positie voor een mollenstreek.
=========================================================
Afl 5-i Er is hard gespeeld geweest. Het schaakbord is gewoon helemaal proper geveegd, de stukken worden terug opgesteld, h่. En dat is super interessant.
Afl 5-ii Wat ik vandaag heb gezien is, is dat ik, ja en dat is ook bevestigd gewoon, er zijn heel veel kokers verwisseld vandaag.
(Anouk) Niet Rens, maar
nee, de andere, Sep. Nee, Stef. Het schiet allemaal helemaal niet op. Hoe heet hij nou, van Kristof? Van onze Kristof. Sven. In Sven zie ik ook wel iets.
(Anouk) Nee, Bert is niet de mol.
Afl 5-iii (over Anke) Ik vind het ook gek dat ze zo heftig reageerde op het feit dat de rest gewoon pasvragen heeft binnengebracht. Daar was die loeiend kwaad over. Dat kon ze moeilijk slikken.
Anke
Afl 1-i Ja, allemaal eigenlijk echt wel toffe mensen. Buiten Nele! Ha, nee nee, ҫa va.
(over Jens) Ik moet wel zeggen dat ik moeite had met de portie van na๏viteit waarin hij dat hele verhaal in onze gezicht zegt is meegegaan. Van al die toevalligheden.
Afl 1-ii Gretel is bij mij in mijn top 3 van verdachten momenteel. Ik denk dat die zich af en toe zon beetje oei, ah, oei, dat had ik niet goed begrepen voordoet. Bij de ondervraging, ik vind dat ze daar slecht heeft gespeeld. Direct gezegd van dat ze van Aalst was. Ja, dat was de doodsteek. En die is ook door die een stomme doos gezakt. Wel ook keigoed gespeeld als dat de mol is, want dat is echt zo lomp maar ook wel slim gezien of zo ergens, om daar ook weer een man kwijt te zijn.
Afl 2-i Toon en Jens hebben een kaneelstokje in stukjes gehakt. Dan moet je nog 19 jaar zijn en slecht kunnen koken. Maar dat je een kaneelstokje niet mooi in uw dessertje steekt, maar dat je dat in stukjes hakt, dat vind ik toch wel echt een beetje bizar.
Afl 2-ii Ik zat vooral op Sven en Toon. (Philippe: ...maar Toon kan ik u in volgen). Dat is iemand die gemakkelijk onderschat kan worden. (Philippe: Ja) Hij is jong, schattig, hij kan keigoed toneelspelen.
Tactiek bij test afl. 2 inzetten op antwoorden met de meeste mensen, en bij individuele vragen de eigen voorkeuren. Vult een vraag in op Toon (woonplaats: Vorselaar).
Afl 3-i Ik probeer altijd wel wat te observeren van wie neemt hier de leiding, wie wil perse op welke positie zitten. Ik vond dat vanmorgen Sven wel heel hard zijn willetje doordrong, van ja ik ben niet goed in Spaans. Sven zit altijd op de juiste plaats, houdt zich voldoende op de achtergrond maar weet toch zijn willetje door te drijven.
Afl 3-ii Bert, die was de hele tijd aan het afleiden als we aan het studeren waren. Ik had het gevoel dat hij gewoon zo snel mogelijk naar die raket wou. Maar ook als we daar dan waren, we gingen die vragen niet weten. We hebben veel te weinig gestudeerd.
Afl 3-iii Frank heeft mensen helemaal anders ingeschat als dat ik had gedacht. (Frank zei dat Sven en Uma niet de mol konden zijn) Echt bijna volledig omgekeerd. De personen zelf hebben het wel gedaan zoals ik had gedacht of zo. Dus is een beetje moeilijk om daar echt veel informatie over te krijgen van kan dat de mol zijn.
Afl 4 (over Bert en Philippe) Ja dan waren we misschien wel een klein beetje teleurgesteld, want we hadden het gevoel van allee mannekes dat moet toch lukken h่! Ok้ de verzuring zit misschien in je benen, maar nog niet in je armen.
=========================================================
Afl 5-i De groep is verkleind, de mensen zijn al wat gekend. En ik heb ook wel echt keiveel zin precies in een nieuwe zoektocht.
Afl 5-ii Heel die verwarring rond Manu dat die de koker geopend heeft van 500 en dat daar ook niets over zegt, allee.
(Nils) Ik heb het altijd gezegd van ja, de kans is altijd, bestaat er altijd dat zij de mol is, dat zij de mol is, zo 100%.
Afl 5-iii Ik denk sowieso dat dat als nieuwe mol een extra uitdaging is. Iedereen begint te letten op: hoe was je voordien, hoe ben je nu?
Allee, maar hoe kun je nu speltechnisch zo slecht zijn? Je geeft gewoon met drie mensen een iemand eigenlijk zo goed als een vrijstelling voor de volgende ronde.
Afl 6-i Onze start was redelijk moeizaam. Via heel de telefooncommunicatie met Manu en Uma ging het ook niet altijd even vlot. We hadden eigenlijk maar 10 seconden en zij vroegen altijd: ja, wat zijn jullie aan het doen? En heel veel vragen.