Auteur Topic: Wie verdenkt Wie  (gelezen 5317 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #20 Gepost op: 23-04-2022, 12:16:18 »
Je kunt uit die bedscenes halen dat de dames in elk geval niet de mol zijn. Dan zouden ze eerst een heel toneelstukje op hebben moeten voeren waarin ze kandidaats zonder voorkennis zijn.  En dan zouden ze erna als een blad aan een boom hebben moeten draaien en buiten de camera alsnog opbiechten dat ze de mol zijn. Waarom? Enkel en alleen voor de camera, voor de kijker. Verder zou zo'n toneelstukje geen betekenis hebben. Het zou puur het beliegen van je partner zijn. Is niet logisch  ::ohno::

Van de mannen wordt maar weinig gespreksstof getoond dus ik denk dat de mol meteen van wal is gestoken en uitgelegd dat hij de mol is. Dat zien we dan wel op 8 mei.

Finale opzetje in dit topic is overduidelijk met Emanuelle op Yens, Yens op Sven en Sven op Emanuelle......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #21 Gepost op: 23-04-2022, 12:46:55 »
Daar ben ik het echt totaal niet mee eens, Lo. De nieuwe mol is nog niet gebrieft, weet dus niet dat zijn of haar partner komt en dat hij/zij ingelicht mag worden. De verbazing en gesprekken kunnen dus helemaal authentiek zijn en dat de mol pas later te horen heeft gekregen dat hij mag vertellen aan zijn bezoek de mol te zijn. Dat lijkt mij ook het meest logisch, om zo zoveel mogelijk verrassing te zien bij de kandidaten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #22 Gepost op: 23-04-2022, 13:02:49 »
Ze hebben hun scherm al de avond ervoor gezien of ze wel/niet de mol zijn en natuurlijk mag je je vertrouwenspersoon alles vertellen...... dat doen ze ook, ze vertellen ook dat de mol moest vertrekken, en ik geloof niet in toneelstukjes dat ze dan hun vertrouwenspersoon gaan zitten voorliegen als zij dan zelf wel de nieuwe mol zijn geworden. Kijk goed naar wat er op dat bed gebeurt.

Maar dat is het topic hier niet, het topic is mooi genoeg....... we weten hoe de finale eruit ziet ::tandpastasmiley:: ::bravo:: ::ok::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #23 Gepost op: 25-04-2022, 13:26:57 »
Afl. 6 staat er ook bij! Zie vorige pagina.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #24 Gepost op: 25-04-2022, 16:13:54 »
Ze hebben hun scherm al de avond ervoor gezien of ze wel/niet de mol zijn en natuurlijk mag je je vertrouwenspersoon alles vertellen......

Dat is helemaal niet natuurlijk, want bij alle voorgaande seizoenen mocht de Mol niet aan zijn vertrouwenspersoon vertellen of hij/zij de Mol was. Je aanname is dus nergens op gebaseerd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #25 Gepost op: 25-04-2022, 16:28:23 »
Inderdaad.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #26 Gepost op: 25-04-2022, 20:38:55 »
Lastig hoor om een goed beeld te krijgen van wie wie verdenkt. Sven lijkt Uma of Emanuelle te verdenken. Na opdracht 6.1: "Ik denk dat de schuld vooral bij de bomkamer lag. De Mol heeft het dan goed gespeeld door de antwoorden enigszins later te laten doorkomen." Vorige week had hij het erover dat hij Emanuelle serieuzer vond en dat hij dat niet vertrouwde. Zou hij haar dan verdenken?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #27 Gepost op: 25-04-2022, 20:51:58 »
Dat is helemaal niet natuurlijk, want bij alle voorgaande seizoenen mocht de Mol niet aan zijn vertrouwenspersoon vertellen of hij/zij de Mol was. Je aanname is dus nergens op gebaseerd.
Mijn 'aanname' is de letterlijke weergave van de serie....... luister maar terug. De briefing van de crew, OK. Maar VOOR die briefing verklapt de mol het al aan de partner. Dat wordt gewoon letterlijk gezegd!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #28 Gepost op: 25-04-2022, 21:59:17 »
Wat wordt letterlijk gezegd? Op welk tijdstip van de aflevering? Dan ga ik dat even opzoeken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #29 Gepost op: 25-04-2022, 22:43:47 »
Dat is gebriefd, en dat zijn of haar partner direct ingelicht werd daar op de vroege morgen.

Gilles zegt letterlijk dit:

"De mol heeft vanmorgen zijn of haar bezoeker ingelicht", op 13.48. "..... de bezoeker is OOK gebriefd over deze opdracht".


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2022, 00:56:05 »
Maar dat kunnen dus twee verschillende dingen zijn. Het inlichten van de bezoeker en de briefing over de opdracht hoeft niet tegelijkertijd plaats te hebben gevonden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2022, 02:12:01 »
Dat zeg ik toch ook niet. En wat maakt dat verder uit?

Dat is helemaal niet natuurlijk, want bij alle voorgaande seizoenen mocht de Mol niet aan zijn vertrouwenspersoon vertellen of hij/zij de Mol was. Je aanname is dus nergens op gebaseerd.

Het is dus wel natuurlijk, want het is letterlijk gezegd door Gilles. Dat viel me al meteen op bij het de 1e keer kijken. De Mol moest aan zijn vertrouwenspersoon vertellen of hij/zij de Mol was. Daarbij is alles authentiek. De verrassing dat de partner er opeens is, het bijpraten dat er geen mol meer was.

En dus het bekennen, dat ze de vertrouwenspersoon alles vertellen, dat de mol niet een Take 1 heeft waarin die hem voorliegt en dan vlak erna een Take 2 waarin die het wel vertelt...... je ziet alle kandidaten al vertellen dat de mol moest vertrekken. Je ziet gewoon het originele gesprek.

Ik geloof niet in het toneelstukje van Take 1. Als je dan goed kijkt naar wat er op dat bed gebeurt mist er een hele hoop bij Yens. Dat krijgen we dus pas op de finaledag te zien.



De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #32 Gepost op: 2-05-2022, 23:48:16 »
De verdenkingen (of: wat de kandidaten over elkaar te zeggen hadden) in afl. 7 staan erbij, zie openingsposten.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #33 Gepost op: 3-05-2022, 14:03:34 »
Op het 1e gezicht dodelijk voor m'n Uma-tunneltje, deze batterij aan quotes 💀

Maar echt. Emanuelle zat sinds de molwissel niet meer op Yens


Afl 5-i – Ik zat in de langste tunnel aller tijden, echt de langste tunnel ter wereld. Ain’t got shit on my tunnel, echt waar. Maar ik ben er nu gelukkig uit.

Lo in een ander topic: "En blijkbaar zei ze in Café de Mol dat ze niet op de persoon op wie ze in het begin zat is gaan hertunnelen. Dat vind ik ook compleet in haar psyche passen. "Hier heb ik me al eens aan gebrand, NIET nog eens!" Dat gaat dan als antitunneling in je hoofd zitten "

Niks wijst erop dat Manu weer naar hem is overgestapt. Ze sprak in afl. 7 in de verleden tijd over haar eerdere Yens-verdenking.


Ten 2e leek ze Sven op het laatst te hebben gestreept

Afl 7-ii – Sven heeft al die quotes samengesteld. En hij is tot het einde kunnen blijven hangen. Sven heeft geen steken laten vallen.


Als je haar andere verdenkingen naloopt ligt het voor de hand dat ze erop Uma is uitgegaan en dat ze eerder op Anke zat, met Uma op #2.

Afl 6-ii – (over Bert en Ernie) En dan is de vraag van ja, lag het aan Uma dat de antwoorden fout waren? Of lag het aan Anke? Daar ben ik mijn hoofd nog over aan het breken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #34 Gepost op: 3-05-2022, 14:18:50 »
Afl 7-ii – Sven heeft al die quotes samengesteld. En hij is tot het einde kunnen blijven hangen. Sven heeft geen steken laten vallen.
Het kan ook zijn dat ze bedoelt dat Sven geen steken heeft laten vallen als mol. In dat geval zou hij bij haar door de mand zijn gevallen. Ik lees er dus net zo goed in dat hij haar hoofdverdachte is, en ze toch op hem heeft ingevuld.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #35 Gepost op: 3-05-2022, 14:23:03 »
Of ze is op Uma gegaan maar dan is Yens niet de mol maar Sven

Of ze is op Sven gegaan en is Uma of Yens de mol

Het is bijna onmogelijk dat ze op Uma is gegaan terwijl Yens de mol is en dat ze er dan uitvliegt. Er komen echt teveel vragen overeen met Yens en Uma. Sven had er dan uitgelegen.
Het is niet 100% waterdicht maar wel erg aannemelijk dat dat gewoon niet logisch is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #36 Gepost op: 3-05-2022, 15:46:10 »
Of ze is op Uma gegaan maar dan is Yens niet de mol maar Sven

Of ze is op Sven gegaan en is Uma of Yens de mol

Het is bijna onmogelijk dat ze op Uma is gegaan terwijl Yens de mol is en dat ze er dan uitvliegt. Er komen echt teveel vragen overeen met Yens en Uma. Sven had er dan uitgelegen.
Het is niet 100% waterdicht maar wel erg aannemelijk dat dat gewoon niet logisch is.

Welke vragen komen dan overeen? Dat ze allebei twee knoppen hebben ingedrukt en een opdracht samen hebben gedaan? Wie weet was het antwoord van Uma op de knoppenvraag wel 'de mol is afgeschoten', dus dan is er maar een echte overeenkomst. Als ze met vier over zijn, zijn er tussen iedereen wel wat overeenkomsten. Verder was het ook de persoon Manu die de test invulde (en waarschijnlijk al 5 keer naar huis had moeten gaan), dus daar zijn we ook niet veel mee.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #37 Gepost op: 3-05-2022, 15:48:44 »
Bijv

- waar bevond de mol zich in opdr1
- pakte de mol een voordeel bij de blinddoek opdracht

Beide vragen zou Sven fout beantwoord hebben en Manu goed als Yens de mol is en ze op Uma ingezet zou hebben

Is dit een zekerheid: nee
Is het logischer: ja

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #38 Gepost op: 3-05-2022, 16:13:36 »
Het kan ook zijn dat ze bedoelt dat Sven geen steken heeft laten vallen als mol
Zij had bij de vertrouwensopdracht Sven de meeste punten gegeven, zij vertrouwt hem het meest. Dat is niet ineens veranderd. Zeker niet na dat bed waarin hij de held was en bleef zitten. Zij deed het notabene zo slecht dat Sven op haar testte. Dus nee, op Sven heeft ze zeker niet ingevuld. Het logische vervolg van na Anke uit is: Uma.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt Wie
« Reactie #39 Gepost op: 3-05-2022, 16:30:09 »
Nee hoor, de logica zegt dat ze op Yens heeft getest en er daarom uit ligt.   :P

Yens heeft dan als enige op de Mol getest en is dus automatisch door. Sven testte op Emanuele en is door omdat hij de vraag 'Is de Mol een man of een vrouw?' wel goed had.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!