Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 3229 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Aflevering 2
« Gepost op: 27-03-2022, 17:01:36 »
Bespreek hier alles van aflevering 2 wat niet in de opdrachten is gebeurd.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #1 Gepost op: 27-03-2022, 21:33:06 »
Nog een betere afl. dan vorige keer.
 ::oink::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 2
« Reactie #2 Gepost op: 27-03-2022, 23:00:44 »
Wauw! met een beetje nadruk op auw.  ::bravo::

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2022, 23:06:05 »
Echt een fantastische aflevering weer. Drie fijne opdrachten, heel divers, moeilijk te halen maar wel mogelijk, top!

Heerlijke twist met de eliminatie, prachtig verzonnen weer. ::bravo::

Wel twee hele toffe kandidaten naar huis. :\'(
« Laatst bewerkt op: 27-03-2022, 23:34:21 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 2
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2022, 23:07:07 »
Geweldig  ::jaja::
Zo origineel altijd en de opdrachten en twists zitten zo goed in elkaar.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2022, 23:07:22 »
Wauw! met een beetje nadruk op auw.  ::bravo::

De afvallers doen wel au inderdaad  >:(. Maar overall weer een fantastische aflevering met mooie opdrachten.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 2
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2022, 23:13:09 »
Subliem! De Belgen deinzen niet terug voor een rauw randje... ::bravo::
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2022, 23:16:21 »
Subliem! De Belgen deinzen niet terug voor een rauw randje... ::bravo::

Nederlanders ook niet, denk bijvoorbeeld aan Joshua's exit toen drie kandidaten een vrijstelling kochten voor 5000 euro. Dat vond ik geen leuke wending omdat kennis over de Mol niet meer het belangrijkste was en in dit geval bleef dat het wel. Toch vind ik het wel jammer dat geluk (om bij de Mol ingedeeld te worden) hier wel een rol speelde.

Wendingen met de test vind ik altijd tricky maar deze was wel erg leuk gedaan. ::jaja::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Aflevering 2
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2022, 23:17:03 »
Geweldig weer. Zit nog even in de verwerkingsfase, maar die duurt nooit zo lang gelukkig.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 2
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2022, 23:18:30 »
Nederlanders ook niet, denk bijvoorbeeld aan Joshua's exit toen drie kandidaten een vrijstelling kochten voor 5000 euro. Dat vond ik geen leuke wending omdat kennis over de Mol niet meer het belangrijkste was en in dit geval bleef dat het wel. Toch vind ik het wel jammer dat geluk (om bij de Mol ingedeeld te worden) hier wel een rol speelde.

Wendingen met de test vind ik altijd tricky maar deze was wel erg leuk gedaan. ::jaja::

Je bent nu toch niet twee totaal verschillende programma's met elk hun eigen plus- en minpunten met elkaar aan het vergelijken, Heinz?  ;)


Maar ik doelde niet eens direct op de dubbele executie. Het gaat me meer om de losse omgang met alcohol, het vloeken, alsook de fysiek werkelijk uitdagende opdrachten (i.c. de het duiken). Ik heb ondanks de doordachtheid van zo'n beetje alle facetten van De Mol niettemin steevast het gevoel dat ik naar Echte Mensen in Echte Situaties aan het kijken ben, en die sensatie ontbeer ik ten enenmale al heel lang ten noorden van Brasschaat.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2022, 23:24:42 door Michmol »
Woosie down?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 2
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2022, 23:18:40 »
Maar gingen Uma en Bert nou all-in op 1 persoon? ::oink:: Zou me niks verbazen als een van hen dan de mol is en de ander er snel uitvliegt. De anderen leken toch een stuk beter te spreiden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2022, 23:22:39 »
Ik had wat moeite met de twist omdat er dus effectief een vrijstelling was op basis van de indeling…

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2022, 23:26:56 »
Fantastische aflevering weer! Ze krijgen het voor elkaar om iedere opdracht perfect in harmonie te krijgen met de omgeving waarin ze zijn. Alsof de opdrachten ter plekke bedacht zijn door een geniaal persoon. Bizar!

De testtwist was origineel, op 't randje, maar goed uitgevoerd en geeft maar één persoon een gelukje. Rest heeft dezelfde kansen en ze konden er nog voor kiezen om niet verder te gaan. Was me alleen niet duidelijk hoe de duo's opnieuw verdeeld zouden worden als bijvoorbeeld maar één tweetal niet tevreden is met elkaar? Kan ik gemist hebben.

Vind vooral Manu heel erg raar doen bij de testtwist met Yens. Het is gewoon heel gek om testvragen in te vullen op je partner. Is je partner de mol, dan ga je sowieso door. Is je partner niet de mol dan gooi je je stemmen weg en heb je dus een hogere kans om eruit te vliegen. Geen idee wat ze nou uiteindelijk heeft gedaan, maar dat ze hier uberhaupt over twijfelt vond ik vreemd.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2022, 23:29:03 »
Vind vooral Manu heel erg raar doen bij de testtwist met Yens. Het is gewoon heel gek om testvragen in te vullen op je partner. Is je partner de mol, dan ga je sowieso door. Is je partner niet de mol dan gooi je je stemmen weg en heb je dus een hogere kans om eruit te vliegen. Geen idee wat ze nou uiteindelijk heeft gedaan, maar dat ze hier uberhaupt over twijfelt vond ik vreemd.

Mee eens. Te raar voor een Mol wat mij betreft. En bij de eerste opdracht stond ze ook al vrij snel buitenspel toen ze met Nele de keuken moest verlaten.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 2
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2022, 23:29:21 »

Vind vooral Manu heel erg raar doen bij de testtwist met Yens. Het is gewoon heel gek om testvragen in te vullen op je partner. Is je partner de mol, dan ga je sowieso door. Is je partner niet de mol dan gooi je je stemmen weg en heb je dus een hogere kans om eruit te vliegen. Geen idee wat ze nou uiteindelijk heeft gedaan, maar dat ze hier uberhaupt over twijfelt vond ik vreemd.

Exact! Ik geef mijn mening graag voor een betere, maar bij al die doorwrochte blikken die ze wierp vond ik dit een ronduit domme actie.
Woosie down?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2
« Reactie #15 Gepost op: 27-03-2022, 23:32:01 »
Ik heb moeite met de manier van het maken van duo’s . De mol heeft hier iemand een vrijgeleide naar de volgende ronde en dus is mogelijk iemand geëlimineerd die niet voldeed aan de voorwaarde : degene met de minste kennis van de identiteit van de mol moet naar huis.

Verder leuke aflevering waarin weer van alles zit waar we iets mee kunnen speuren .


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 2
« Reactie #16 Gepost op: 27-03-2022, 23:34:38 »
Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Het gebeurt wel vaker dat iemand door geluk een vrijstelling krijgt of kan verdienen. Vind ik ook onderdeel van het spel. Iedereen die op de juiste mol zit blijft gewoon in het spel, voor alle anderen is het toch al een loterij en komt het vaak ook aan op geluk bij de test.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #17 Gepost op: 27-03-2022, 23:35:27 »
In feite heeft een kandidaat hier een vrijstelling gehad, zonder te weten dat hij/zij die vrijstelling had.
Wit is ook een kleur!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #18 Gepost op: 27-03-2022, 23:35:36 »

Vind vooral Manu heel erg raar doen bij de testtwist met Yens. Het is gewoon heel gek om testvragen in te vullen op je partner.

Super verdacht. Als ze de mol is is Yens dat dus niet.. hij zal t gevoel krijgen “oh shit als ik niet switch lig ik er straks uit”
Het is vanuit kandidaat zijnde slechter te verklaren

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #19 Gepost op: 27-03-2022, 23:41:07 »
Super verdacht. Als ze de mol is is Yens dat dus niet.. hij zal t gevoel krijgen “oh shit als ik niet switch lig ik er straks uit”
Het is vanuit kandidaat zijnde slechter te verklaren

Het is als kandidaat een domme tactiek, maar ik zie niet echt in wat haar mols maakt met deze actie. Waarom zou Yens moeten switchen? Die gaat niet op Manu omdat dat gewoon geen slimme zet is in deze stemronde.

De mol moet hier juist sturen op andere kandidaten / gelijk meegaan in wie de ander verdenkt. En de aandacht zoveel mogelijk van zichzelf afhalen, ook voor de volgende stemrondes. Met heel vreemd doen trek je juist de aandacht.

EDIT: Misschien is dit wat meer voor het eliminatie test topic. ;D

EDIT2: Molsgedachten bij Manu toch de vrije loop gelaten in het andere topic haha. Toch wel verdacht inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2022, 23:52:56 door Vensterbank »