Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 3230 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Aflevering 2
« Reactie #20 Gepost op: 27-03-2022, 23:45:13 »
Vooral Anke zei een paar keer slimme dingen over spel-tactiek (niet op pd invullen, voor grootste groep gaan), maar ik kan me niet voorstellen dat Emanuelle dacht dat invullen op Yens verstandig zou zijn (alle tijd om over na te denken ook). Het is Mols of Opkloten / Yens gek maken. Ik denk het laatste, maar we gaan het zien.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #21 Gepost op: 27-03-2022, 23:49:55 »
Maar is het ook niet verdacht van Yens dat hij Emanuelle niet uitlegt dat het niet uitmaakt? Is hij de Mol, dan gaat ze sowieso door. Is hij niet de Mol, dan is een ingevulde vraag op hem antwoord fout.
Yens heeft het hele diner de tijd om haar dat duidelijk te maken, maar ik geloof niet dat het zover kwam. Anders was Emanuelle wel wat blijer met hem geworden.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #22 Gepost op: 27-03-2022, 23:57:36 »
Wat me vooral opviel was dat Emmanuele zei dat ze niet 100% zeker voor op Yens ging uiteindelijk. Dat zou best een goede tactiek om je tegenstander op het verkeerde spoor te brengen, maar wel erg risicovol als je niet de mol bent. Is Emmanuele wellicht all-in gegaan in de eerste aflevering en weet ze al wie de mol is? Of toch de mol..

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #23 Gepost op: 27-03-2022, 23:59:16 »
Ik heb hier weer enorm van genoten. Geweldig weer!  ::bravo::  Ook de subtiele verwijzingen naar de voorbije seizoenen maakt dit zo leuk. Het koken in Vietnam, het invullen van woorden in nummers in Zuid-Afrika met Bertrand en Annelies, Bon Jovi (deze keer niet op z’n Frans uitgesproken ;) ) en vast nog meer waar ik nu niet op kom. En dan de eliminatietwist, wauw wauw wauw!  ::bravo::


Laten we trouwens wel even proberen de berichten specifiek over de eliminatietwist in het desbetreffende topic te plaatsen in plaats van hier ;)
« Laatst bewerkt op: 28-03-2022, 00:02:37 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Aflevering 2
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2022, 00:08:06 »
Maar is het ook niet verdacht van Yens dat hij Emanuelle niet uitlegt dat het niet uitmaakt? Is hij de Mol, dan gaat ze sowieso door. Is hij niet de Mol, dan is een ingevulde vraag op hem antwoord fout.
Yens heeft het hele diner de tijd om haar dat duidelijk te maken, maar ik geloof niet dat het zover kwam. Anders was Emanuelle wel wat blijer met hem geworden.

Er zijn daar zeker gekke dingen gebeurd.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 2
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2022, 00:19:55 »
Bon Jovi (deze keer niet op z’n Frans uitgesproken ;) )

Ben ik de enige die het sindsdien nog altijd zo uitspreekt in mijn hoofd?  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2022, 00:22:37 »
Prachtige aflevering weer!  ::bravo::
Ik zie alleen een beetje op tegen het bijhouden van het Wie verdenkt Wie topic, maar ik ga mijn best doen. ;D

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2022, 00:41:54 »
Wooooow ::love:: Ik ga er elke week voor zitten en elke keer  ::oink:: kom ik zo de aflevering uit. Wat een verademing om 1h18 pure mol oefeningen te zien met zoveel lagen en het allerbelangrijkst, heel goed uitgelegd.

Paar dingen die me wel opvielen: de dromedaris moest en zou in het spel komen + vond het hele tafereel met Yens / Emanuelle echt heel raar. Een van deze twee moet gewoon de mol zijn met hoe dit is opgezet..

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2022, 10:20:05 »
Maar gingen Uma en Bert nou all-in op 1 persoon? ::oink:: Zou me niks verbazen als een van hen dan de mol is en de ander er snel uitvliegt. De anderen leken toch een stuk beter te spreiden.
Het pleit net tegen het mol zijn van zowel Bert als Uma.
Als mol kan je bij deze partneropdracht enkel pleiten om samen te spreiden (en niet op elkaar in te vullen uiteraard).
Want stel dat Uma (als mol) akkoord gaat om vol op Yens in te zetten, en die valt af. Dan weet Bert eigenlijk gelijk dat Uma de mol is (of omgekeerd).

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 2
« Reactie #29 Gepost op: 28-03-2022, 11:23:17 »
Het was weer een fantastische aflevering.

Één ding was wel opvallend voor mij; Jens is onderdeel van de groep kandidaten die geïnterviewd wordt door de dating consulente, ten behoeve van de partnering. Deze consulente zegt hierbij specifiek, onder andere. "succes met het zoeken naar de Mol".
Nu kan Jens prima met een ander smoesje benaderd zijn natuurlijk; maar ik vond dit zonder toelichting hierop een beetje vreemd overkomen en afbreuk doen aan het verhaal over Jens' toetreding uit aflevering één.

Hoe keken jullie hiernaar?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #30 Gepost op: 28-03-2022, 11:25:19 »
Ik las ergens dat Gilles heeft aangegeven dat het hele verhaal rond Jens uitgebreid wordt uitgelegd aan het einde van het seizoen.  8)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 2
« Reactie #31 Gepost op: 28-03-2022, 13:14:53 »
Het was weer een fantastische aflevering.

Één ding was wel opvallend voor mij; Jens is onderdeel van de groep kandidaten die geïnterviewd wordt door de dating consulente, ten behoeve van de partnering. Deze consulente zegt hierbij specifiek, onder andere. "succes met het zoeken naar de Mol".
Nu kan Jens prima met een ander smoesje benaderd zijn natuurlijk; maar ik vond dit zonder toelichting hierop een beetje vreemd overkomen en afbreuk doen aan het verhaal over Jens' toetreding uit aflevering één.

Hoe keken jullie hiernaar?

Jens was verteld dat het een interview was voor een datingshow op Vier.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 2
« Reactie #32 Gepost op: 28-03-2022, 13:15:57 »
Jens was verteld dat het een interview was voor een datingshow op Vier.

Dat verklaart!
Thanks.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #33 Gepost op: 28-03-2022, 13:42:01 »
Ware het niet dat Jens getrouwd is, of in elk geval een vriendin heeft. Dus ze kunnen er toch niet van uitgaan dat Jens daaraan mee wil doen... Wat nu als Jens bedankt had voor de eer?
 Afijn, ik kijk die programma's niet, dus misschien ben ik volslagen uit de tijd. ::rofl::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #34 Gepost op: 28-03-2022, 13:48:06 »
Ware het niet dat Jens getrouwd is, of in elk geval een vriendin heeft. Dus ze kunnen er toch niet van uitgaan dat Jens daaraan mee wil doen... Wat nu als Jens bedankt had voor de eer?
 Afijn, ik kijk die programma's niet, dus misschien ben ik volslagen uit de tijd. ::rofl::

Jens was gevraagd als testpersoon, niet als deelnemer
klaar voor de strijd

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: Aflevering 2
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2022, 17:58:19 »
Ik las ergens dat Gilles heeft aangegeven dat het hele verhaal rond Jens uitgebreid wordt uitgelegd aan het einde van het seizoen.  8)

Hier ben ik erg benieuwd naar dan! Want er zitten gewoon zoveel toevalligheden in, dat ik niet snap hoe hij dit niet door kon hebben.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2022, 21:29:55 »
Heb net de aflevering weer gezien, en ... ma how jong.

Dat duiken leek me niet ongevaarlijk, eerlijk gezegd, ik had toch wel in eerste instantie het idee dat ze iets misten, duikspullen of zo. Dat zijn wel serieus intense opdrachten, als dit echt zo de bedoeling was.

De opdracht met het koken vond ik iets minder; vond het een beetje een anticlimax dat of het geld wordt verdiend, op zo simpele wijze afhangt van het oordeel van één persoon, die gewoon kan zeggen, mja, neuh. En ik weet ook niet of mijn ouders de opdracht helemaal begrepen. Maar goed, zij kijken dit voor het eerst.

Dat gedoe met die eliminatie...supertof bedacht, dat wel, vind het wel leuk dat ze spelen met het thema "liefde" en daar ook niet moeilijk over doen en dat thema toch wel leuk doortrekken door de aflevering heen. Maar het heeft wel erg de potentie dat er iemand die helemaal niet de slechtste is, toch naar huis moet. Maar goed, dat hebben troeven ook, dat is zo. Ik baal wel echt heel erg dat Jens nu al zo vroeg afvalt, maar het zij zo. Aan de andere kant ... ik vond hem ook wel erg slecht te verstaan ::rofl:: :-[ Vind het wel leuk dat Yens er nog in zit, ik vind zowel hem als Manu erg leuke kandidaten. En Sven; de wat rustigere mensen hebben meestal mijn voorkeur.

Dat Nele d'r stem kwijt is is wel echt vervelend voor haar ... zeker moest ze de mol zijn.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2
« Reactie #37 Gepost op: 29-03-2022, 22:08:28 »
Het pleit net tegen het mol zijn van zowel Bert als Uma.
Als mol kan je bij deze partneropdracht enkel pleiten om samen te spreiden (en niet op elkaar in te vullen uiteraard).
Want stel dat Uma (als mol) akkoord gaat om vol op Yens in te zetten, en die valt af. Dan weet Bert eigenlijk gelijk dat Uma de mol is (of omgekeerd).

Uma suggereerde dan ook heel slim om op Jens en Yens in te zetten. Die zaten in twee verschillende koppels en dus zou er altijd eentje van hen blijven. Als ze de Mol is, dan kan Bert nu een paar verschillende conclusies trekken:
1. Uma is een slimme kandidate en Yens is de Mol. Ik moet nu vol op Yens in gaan zetten en vooral zorgen dat ik het beter doe dan Uma.
2. We hebben geluk gehad dat Toon en Jens het nog slechter hebben gedaan. De Mol moet wel een man zijn, want daar hebben wij vol op ingezet.
3. Uma is de Mol en zij probeerde mij op het spoor van Yens te zetten. Ik moet nu vol op Uma inzetten.

Als Bert er binnenkort uit ligt, weten we dat Yens waarschijnlijk niet de Mol is en zou Uma het kunnen zijn. Als Bert en Uma beiden steeds blijven, is de kans aanzienlijk dat Uma de Mol is. Hoewel het omgekeerde natuurlijk ook nog kan. Maar dan nog blijft dat de onzekerheid die de Mol in zijn biecht liet horen volgens mij meer bij Uma dan bij Bert past.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #38 Gepost op: 30-03-2022, 07:10:36 »
In jouw theorie is het net zo goed mogelijk dat Bert er uitvliegt net omdát hij Uma zou gaan verdenken na deze opdracht… of dat hij concludeert dat ze geluk gehad hebben en dat hij daardoor switcht naar een andere (foute) mol terwijl Yens net de juiste was

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #39 Gepost op: 30-03-2022, 09:07:08 »
Ik vond de opdrachten briljant bedacht, maar ook wel erg moeilijk. Die 10 minuten tijd bij het koken per gerecht leken me wel erg kort, zeker bij onbekende gerechten, als ook nog eens veel van de ingrediënten ontbreken. Er was ook wel heel makkelijk te mollen. Het leek me vrijwel onmogelijk om echt geld te verdienen daar.

De piratenopdracht was ook behoorlijk lastig. De opdrachten met het duiken in de grot en de reus waren echt niet eenvoudig.