Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger  (gelezen 4865 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #60 Gepost op: 30-03-2022, 09:42:38 »
Ik vind Yens hier ook bijzonder verdacht, aangezien hij het brengen van de amandelen vertraagt en komt met gehakt, wat dan ook nog eens in het speelveld blijkt te liggen. Geen idee hoe eenvoudig het voor een Belg is om bij het geven van een klap te komen op het woord 'patat'. Ik had zelf het eten van een zak patat uitgebeeld, maar dat hadden Belgen dan vast weer niet begrepen.

In elk geval doet Yens hier weinig goed volgens mij. Hij lijkt vooral de suggesties van Anke in te koppen/door te geven.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #61 Gepost op: 30-03-2022, 11:52:30 »
Ik vind Yens hier ook bijzonder verdacht, aangezien hij het brengen van de amandelen vertraagt en komt met gehakt, wat dan ook nog eens in het speelveld blijkt te liggen. Geen idee hoe eenvoudig het voor een Belg is om bij het geven van een klap te komen op het woord 'patat'. Ik had zelf het eten van een zak patat uitgebeeld, maar dat hadden Belgen dan vast weer niet begrepen.

Zoals eerder hier al aangegeven door iemand, waarschijnlijk al doorgekregen van een kandidaat in het veld dat gehakt er lag. Dit is zo typisch iets om in de aflevering te tonen om een niet-mol enorm verdacht te maken.

Citaat
In elk geval doet Yens hier weinig goed volgens mij. Hij lijkt vooral de suggesties van Anke in te koppen/door te geven.

De suggesties van de mol, die zeker niet allemaal top zijn.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #62 Gepost op: 30-03-2022, 18:02:00 »
Zoals eerder hier al aangegeven door iemand, waarschijnlijk al doorgekregen van een kandidaat in het veld dat gehakt er lag. Dit is zo typisch iets om in de aflevering te tonen om een niet-mol enorm verdacht te maken.

Dat dacht ik ook meteen. De spelers in het veld zouden van gat naar gat gaan en aangeven wat daar ligt. Ze hadden allemaal een rij toegewezen gekregen. We hebben vast niet alles gehoord/gezien in de uitzending, maar degenen in het veld zijn en blijven het verdachtst. Als mol kun je doorgeven wat er niet toe doet en verzwijgen wat belangrijk is (aardappelen bijvoorbeeld) en gewoon goed je best gaan doen met de rest. Zo lang mogelijk proberen niet af te gaan, want hoe langer je je kunt bezighouden met alleen de ingredienten, hoe beter.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #63 Gepost op: 30-03-2022, 19:27:14 »
Ik denk zomaar dat er nu ergens in een van die lavacirkeltjes aardappels groeien, want die zijn ongetwijfeld door de Mol onder de grond gestopt. Daar krijgen we vast nog leuke beelden van te zien.

Dus een dikke vette streep door Nele en Manu die nooit in de lavacirkeltjes zijn geweest. Ook al omdat starten als kok een bijzonder slechte uitgangspositie voor de Mol was. Die twee lagen binnen no time uit het spel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #64 Gepost op: 31-03-2022, 09:23:47 »
Ik denk zomaar dat er nu ergens in een van die lavacirkeltjes aardappels groeien, want die zijn ongetwijfeld door de Mol onder de grond gestopt. Daar krijgen we vast nog leuke beelden van te zien.

Dus een dikke vette streep door Nele en Manu die nooit in de lavacirkeltjes zijn geweest. Ook al omdat starten als kok een bijzonder slechte uitgangspositie voor de Mol was. Die twee lagen binnen no time uit het spel.

Wat je als beginkok wel kon doen was alvast alles op het voorgerecht zetten (tevergeefs).
Hierdoor zullen de koppels die na jou komen onvoldoende tijd hebben voor elke volgende gang.
Had het beginnend koppel meteen beginnen verzamelen voor hoofdgerecht en dessert had dat veel meer kunnen opleveren.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #65 Gepost op: 31-03-2022, 09:48:48 »
Maar je hebt als beginkok zelf totaal geen invloed op de duur van je verblijf in het spel. Zodra de tweede kelner door de camera gedetecteerd is, is het voor jou afgelopen. Dus is beginkok een bijzonder slechte positie voor de Mol. Die gaat echt geen plek kiezen waar je binnen enkele minuten al uitgeschakeld kunt zijn. Vandaar dat er een streep door Nele en Manu kan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #66 Gepost op: 31-03-2022, 11:09:26 »
Maar je hebt als beginkok zelf totaal geen invloed op de duur van je verblijf in het spel. Zodra de tweede kelner door de camera gedetecteerd is, is het voor jou afgelopen. Dus is beginkok een bijzonder slechte positie voor de Mol. Die gaat echt geen plek kiezen waar je binnen enkele minuten al uitgeschakeld kunt zijn. Vandaar dat er een streep door Nele en Manu kan.

Grotendeels. Alleen een streep durf ik nog niet te zetten. Wel minpunten voor die twee als mol.

Zo ging Pieter ooit worstelen en was dat ook by far de beste positie. Dat Nele en Manu aangeven te kunnen/willen koken maakt het wel extra onmols

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #67 Gepost op: 31-03-2022, 11:15:08 »
Had het beginnend koppel meteen beginnen verzamelen voor hoofdgerecht en dessert had dat veel meer kunnen opleveren.
Nele en Emanuelle hebben ook ingrediënten van het hoofdgerecht uitgebeeld dacht ik, toen ze alles voor het voorgerecht hadden uitgebeeld of binnen hadden, behalve de gofio

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #68 Gepost op: 31-03-2022, 13:36:16 »
Het voorstel om de kelners in rijtjes te laten werken, zou dat nu wel of niet een moltactiek kunnen zijn? Zo verklein je de kans dat "jouw" rijtje gecontroleerd wordt door anderen, en kun je als mol een ingredient wegwerken. Aardappels poten ofzo ;-) Anderzijds valt het dan weer extra op als je in het rijtje van een ander aan het mollen bent geweest. Of je moet natuurlijk net nog even mollen voordat je het rijtjes voorstel oppert.
Was het niet Bert die dat voorstelde?

En waarom bracht Uma elk van de drie gerechten naar de rescencent? Ze krijgt daar wel veel vertrouwen van de groep. Lijkt me sterk dat ze helemaal niet verdacht wordt na het grijpen van de vrijstelling uit de klok.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #69 Gepost op: 31-03-2022, 13:48:17 »


En waarom bracht Uma elk van de drie gerechten naar de rescencent?

Als ze de Mol is, kon ze dat makkelijk doen want het was volstrekt duidelijk dat die gerechten totaal mislukt waren.
Waren ze wel gelukt, dan was ze vast 'per ongeluk' gestruikeld met het dessert. 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #70 Gepost op: 31-03-2022, 17:02:04 »
Het voorstel om de kelners in rijtjes te laten werken, zou dat nu wel of niet een moltactiek kunnen zijn? Zo verklein je de kans dat "jouw" rijtje gecontroleerd wordt door anderen, en kun je als mol een ingredient wegwerken. Aardappels poten ofzo ;-) Anderzijds valt het dan weer extra op als je in het rijtje van een ander aan het mollen bent geweest. Of je moet natuurlijk net nog even mollen voordat je het rijtjes voorstel oppert.
Was het niet Bert die dat voorstelde?

Inderdaad, dan moeten de ingredienten  waarmee de mol zou willen mollen wel dicht bij elkaar  liggen en de mol zou dan voorkennis moeten hebben waar deze producten liggen. Uiteindelijk zijn alle producten (op de aardappels na) wel in de keuken gekomen en dan zou het toch ook opvallen dat de producten die te laat kwamen in de rij van één kandidaat lagen.Iedereen kon horen welke ingrediënten gevraagd werden  en geleverd zijn. De gedachte achter dit voorstel was dat iedereen dan beter zicht had welk product waar lag. Uiteindelijk bleek dit voorstel niet uitvoerbaar omdat er steeds meer kandidaten verdwenen uit het  veld. Eén van de eersten was Bert zelf.

Misschien toch niet zo mols van Bert.......

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #71 Gepost op: 31-03-2022, 20:50:40 »
Ik zou meteen zijn rijtje controleren als kandidaat zijnde .. zelfs als ik daarvoor af moet gaan. 

Het zou daarom niet mijn moltactiek zijn. Zoals de waard is ..  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #72 Gepost op: 1-04-2022, 07:43:58 »
Een patat is in België gewoon een ander woord voor aardappel wie dit nog niet doorhad. Jullie bakkie patat noemen wij dan weer een bakje frieten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #73 Gepost op: 1-04-2022, 10:26:10 »
Een patat is in België gewoon een ander woord voor aardappel wie dit nog niet doorhad. Jullie bakkie patat noemen wij dan weer een bakje frieten.

Ja, dat was ons Hollanders wel duidelijk. Maar wat we nog niet snappen: is een 'patat' ook een klap in je gezicht?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #74 Gepost op: 1-04-2022, 10:51:23 »
Dat wordt wel een gebruikt maar eerder in dialecten.
klaar voor de strijd

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #75 Gepost op: 1-04-2022, 11:08:02 »
Ja, dat was ons Hollanders wel duidelijk. Maar wat we nog niet snappen: is een 'patat' ook een klap in je gezicht?

Dat is wel een bekende uitdrukking ja.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #76 Gepost op: 1-04-2022, 11:09:26 »
Maar je hebt als beginkok zelf totaal geen invloed op de duur van je verblijf in het spel. Zodra de tweede kelner door de camera gedetecteerd is, is het voor jou afgelopen. Dus is beginkok een bijzonder slechte positie voor de Mol. Die gaat echt geen plek kiezen waar je binnen enkele minuten al uitgeschakeld kunt zijn. Vandaar dat er een streep door Nele en Manu kan.
Je kan snel uitgeschakeld zijn, maar je kan ook net een bepalende mol-actie doen (zoals veel vertragen, een belangrijk ingrediënt kwijtspelen, een recept kwijtraken zelfs of weet ik veel wat) waardoor de rest van de opdracht sowieso gaat mislukken en omdat je dan al zo vroeg uit het spel ligt de anderen de schuld gaan krijgen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #77 Gepost op: 6-04-2022, 19:34:30 »
Nog even naar deze opdracht gekeken. Mij viel op dat Yens de amandelen nog niet wou laten brengen omdat ze dit niet zeker zouden weten, terwijl hier toch heel duidelijk amandelen knippen werd uitgebeeld. Bij de patat in het gezicht denken ze eerst aan slagroom en vervolgens aan gehakt hoewel duidelijk is dat ze dit niet zeker is. Toch bestelt Yens nu wel meteen het gehakt!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #78 Gepost op: 6-04-2022, 19:47:43 »
Ja, dat was al meermaals opgemerkt en terecht want zeer verdacht van Yens. De hele opdracht lijkt ie maar wat met de suggesties van Anke mee te gaan of er tegenin te gaan (amandelen) en dan ineens zo resoluut het verkeerde gehakt kiezen waardoor het hoofdgerecht nooit meer gehaald kan worden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #79 Gepost op: 6-04-2022, 19:58:52 »
En als je gehakt zou moeten uitbeelden zou je toch met een vlakke hand een bijl uitbeelden en hiermee hakkende bewegingen maken naar beneden en niet in iemands gezicht. Nee, je kan met zekerheid zeggen dat gehakt niet juist is. Bovendien is "mep, slag" de eerste betekenis die Het Vlaams Woordenboek geeft voor het woord patat. Zie https://www.vlaamswoordenboek.be/