Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger  (gelezen 4862 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #20 Gepost op: 28-03-2022, 01:05:35 »
Ik zat te wachten op het moment dat iemand zou zeggen: Kalm Guido tijdens deze opdracht :P (als de geschiedenis zich dan toch moet herhalen).

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #21 Gepost op: 28-03-2022, 08:11:05 »
Ik zat te wachten op het moment dat iemand zou zeggen: Kalm Guido tijdens deze opdracht :P (als de geschiedenis zich dan toch moet herhalen).
Haha De Joeri !!!  ;D

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #22 Gepost op: 28-03-2022, 09:10:14 »
De gerechten hoefden niet op volgorde gemaakt worden toch? Dan is het handig om als mol meteen in de keuken te beginnen, zodat je erop kunt aansturen dat er met het “goedkoopste” voorgerecht begonnen wordt. Meteen de focus af van het hoofdgerecht dat een langere bereidingstijd  heeft en het nagerecht dat het meeste geld opbrengt. Manu en Nele zijn hiermee verdacht.

De opdracht is trouwens geďnspireerd op de game “overcooked”! Ik herkende ook de muziek en de geluidseffectjes.   

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #23 Gepost op: 28-03-2022, 10:00:21 »
Mwah, ik denk niet dat het direct overcooked is, er zijn meer van dit soort diner dash achitge games.
Maar de muziek was wel duidelijk aanwezig ja.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2022, 10:18:31 »
Leuke opdracht maar jammer genoeg te complex en te moeilijk mbt de tijd die ze hadden.
Die dromedaris was ook wel heel willekeurig en zonder kaneel te willen uitbeelden hadden ze die nooit in het spel gekregen?

Naast vreselijk slecht koken zou de mol hier ook gewoon 1 ingrediënt kunnen hebben doen verdwijnen: de aardappelen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2022, 10:41:21 »
De gerechten hoefden niet op volgorde gemaakt worden toch? Dan is het handig om als mol meteen in de keuken te beginnen, zodat je erop kunt aansturen dat er met het “goedkoopste” voorgerecht begonnen wordt. Meteen de focus af van het hoofdgerecht dat een langere bereidingstijd  heeft en het nagerecht dat het meeste geld opbrengt. Manu en Nele zijn hiermee verdacht.

De opdracht is trouwens geďnspireerd op de game “overcooked”! Ik herkende ook de muziek en de geluidseffectjes.
Ze moesten wel op volgorde en binnen een bepaalde tijd (een half uur per gerecht?) worden geserveerd! Eerst voorgerecht, dan hoofdgerecht en ten slotte het nagerecht.

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2022, 10:44:27 »
Strategie om het voorgerecht te laten vallen had veel beter geweest. Extra 30 minuten tijd voor hoofdgerecht en dessert, minder ingrediënten om op te focussen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2022, 11:01:58 »
Na een keer kijken:
Bij deze opdracht verwacht ik de mol niet in de keuken, daar heb je al snel geen invloed meer (zodra de eerste twee kelners afvallen). Minpunten voor Manu en Nele.

De coördinatorrol is misschien wel een goede plek. Op het eerste gezicht lijken Yens en Anke dit prima te doen. Ze geven zelfs de Dromedaris door. Maar aan de andere kant begrijpen ze bijvoorbeeld patat niet (hoe komen ze aan gehakt?) en wachten ze op Bert voor een tactiek. Al met al, het risico op een goed dessert lijkt me iets te groot...

Veruit de meeste invloed hebben de kelners, daarmee zijn Uma, Philippe, Sven, Toon, Jens en Bert het meest in molpositie.

Uma lijkt een hardwerkende kandidaat, maar brengt vooral toch al mislukte gerechten naar de blogger, ze had altijd als het wel goed uitzag de sleutelpositie om in een kuil te duiken en het gerecht te laten vallen.

Philippe laat de eieren vallen en voorkomt daarmee waarschijnlijk een goed dessert.

Sven en Bert zijn voor mijn gevoel iets minder opvallend en daarmee ook wel verdacht...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2022, 12:11:54 »
Mooie opdracht en wat mij betreft niet bij voorbaat onmogelijk.
Enorme hulde voor de makers hoe ze het verzinnen čn dat er zulke mooie overzichten en uitleg door Gilles wordt gegeven  ::ok::

Inderdaad opvallend wat Bert doet/zegt: concentreren op de hoofdmaaltijd en dessert laten schieten, maar vervolgens geen aardappelen regelen en het vlees rauw laten. Twee vliegen in 1 klap.
Ik vond het aanleveren van de ingrediënten verbazingwekkend goed gaan, tot aan de golfio, kameelstokjes; bij Philippe opvallend -en in beeld- de eieren en de amandelen die hij daarna, rennend door de kuilen uit het zakje gooide zo leek het.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #29 Gepost op: 28-03-2022, 13:10:07 »
Hmm zie ik nu die fles cognac op de kook tafel staan ?     ::oink::

Hoe komt die daar, want die is niet nodig in de gevraagde gerechten en is dus een verkeerd ingrediënt en zou de kelner die hem bracht dus in de wacht Om te koken hebben gezet.

We zien Bert die gewoon wandelt en afgaat , toon die afgaat op Timelapse, Sven die afgaat op Timelapse en Jens die gehakt binnen brengt ( fout gerecht ).

Uma en Philippe zijn de kelners die we niet in beeld een fout zien maken .
Dus hoe kan de cognac van de kuil naar de tafel zijn gegaan ?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #30 Gepost op: 28-03-2022, 13:30:44 »
Kwam de cognac niet uit de dromedaris? Of was dat enkel de dessertwijn?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #31 Gepost op: 28-03-2022, 13:44:18 »
De coördinatorrol is misschien wel een goede plek. Op het eerste gezicht lijken Yens en Anke dit prima te doen. Ze geven zelfs de Dromedaris door. Maar aan de andere kant begrijpen ze bijvoorbeeld patat niet (hoe komen ze aan gehakt?)

Als Nederlander begreep ik totaal niet waarom een klap "patat" moest uitbeelden, aan de andere kant kon ik me wel voorstellen dat ze daardoor aan "gehakt" kwamen : iemand in de pan hakken.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #32 Gepost op: 28-03-2022, 14:03:54 »


Patat.

Online AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #33 Gepost op: 28-03-2022, 14:26:06 »
Als Nederlander begreep ik totaal niet waarom een klap "patat" moest uitbeelden, aan de andere kant kon ik me wel voorstellen dat ze daardoor aan "gehakt" kwamen : iemand in de pan hakken.

Voor de kijkers was het anders duidelijk genoeg, Sven zei het iedere keer dat hij die klap gaf. Dat Anke slagroom zei vond ik wel goed gevonden, er moest tenslotte ook nog een dessert gemaakt worden.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #34 Gepost op: 28-03-2022, 14:42:24 »
Voor de kijkers was het anders duidelijk genoeg, Sven zei het iedere keer dat hij die klap gaf. Dat Anke slagroom zei vond ik wel goed gevonden, er moest tenslotte ook nog een dessert gemaakt worden.

Ja je kunt ook 'patat' roepen elke keer dat je een pirouette draait, dat maakt 't nog geen beste aanwijzing

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #35 Gepost op: 28-03-2022, 15:29:21 »


Patat.
::rofl:: ::rofl:: Die 2 hadden de aflevering ook gezien zeker? ;D

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #36 Gepost op: 28-03-2022, 15:48:29 »
::rofl:: ::rofl:: Die 2 hadden de aflevering ook gezien zeker? ;D

Of andersom:



"Carne con... Will Smith?"

 :P

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #37 Gepost op: 28-03-2022, 16:33:35 »
Ja je kunt ook 'patat' roepen elke keer dat je een pirouette draait, dat maakt 't nog geen beste aanwijzing

Voor Vlamingen was de aanwijzing “patat” bij slaan inderdaad een logischer aanwijzing nog dan voor Nederlanders

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #38 Gepost op: 28-03-2022, 16:40:18 »
Mooie opdracht en wat mij betreft niet bij voorbaat onmogelijk.
Inderdaad opvallend wat Bert doet/zegt: concentreren op de hoofdmaaltijd en dessert laten schieten, maar vervolgens geen aardappelen regelen en het vlees rauw laten. Twee vliegen in 1 klap.
Inderdaad een heel rare gedachtengang van Bert. Waarom zou je ook het dessert laten vallen voor het hoofdgerecht als het hoofdgerecht maar €1000 waard is en het dessert €1500, terwijl ze voor het dessert ook nog een half uur extra hebben.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #39 Gepost op: 28-03-2022, 17:10:22 »
Dat kwam toch vooral doordat er net veel eieren waren kapotgevallen. Het recept gaf aan dat er 12 eieren nodig waren en er waren er nog maar 2 heel. Dus opzich niet een hele onlogische gedachte dat het dessert toch niet meer ging lukken.

Al was dat recept volgens mij niet voor 1 portie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?