Precies, en bij het interpreteren van de gesprekken op het speelveld is het ook belangrijk om in rekening te brengen hoe duidelijk dit was voor de spelers.
Ondertussen herbekeken. Het lot van "afgeschoten" geld staat vrij duidelijk beschreven in de instructie in de barakken. Maar voor wie nog geen barak binnenging is het dus nog minder duidelijk.
Ik denk dat ze bij dat bord misschien nog wat extra uitleg kregen want Yens begon ook al over het feit dat iedereen dezelfde keuze zou krijgen en dat het een discussie zou worden met Manu, hij had al een vrij concreet beeld van de eindfase dus.
In dat opzicht pakt Yens het potentieel wel mols aan. Hij liegt niet zoals Sven maar focust vanuit zijn barak eenzijdig op de andere kant van het verhaal: afgeschoten
pasvragen zijn voor Manu, ik ga sowieso voor de € 1000 want ik ga haar geen
pasvragen geven.
Het is pas wanneer Bert vraagt wat er met met eventueel afgeschoten
geld gebeurt dat Yens zegt dat het uit de groepspot gaat. Zou dus kunnen dat Yens de aandacht wat heeft willen afleiden van dit aspect.
Bert reageert dan met "dat gaat weg?" maar ik ben niet zeker dat Bert/iedereen beseft dat het uit de pot gaat en niet gewoon uit het spel.
Ankes "we gaan gewoon nul euro hebben" is in dat opzicht ook dubieus. Als Manu iedereen afschiet eindigen ze immers negatief van zodra er 1 persoon geld kiest, en niet met nul. En Anke lijkt niet te denken dat iedereen pasvragen zal nemen.