Ik heb voor de kandidatenpagina's de onderhandelingen met Emanuelle uitgeschreven van de kandidaten die nog in het spel zitten maar ik ga er niet alles van op die pagina's zetten. Voor de geïnteresseerden hier een transcriptie in spoilertags vanwege de lengte:
Dit is wat we van de "onderhandelingen" tussen Emanuelle en Sven (en later Yens) te horen krijgen:
E: En, vertel eens op?
S: 500 euro. Ik heb een kaartenhuis moeten bouwen
E: OK
S: En dat heeft mij ik weet niet hoelang- Het heeft mij toch wel effe-
E: Maar je had een keuze ook met pasvragen en je hebt het geld gekozen?
S: Omdat ik geen kaartenhuis van drie verdiepingen kon bouwen. Eerste verdieping 500 euro, tweede verdieping één pasvraag, derde verdieping twee pasvragen
E: En het is je niet gelukt?
S: Ik heb de eerste verdieping kunnen maken
E: Je hebt er tien minuten over gedaan om één laagje kaarten te bouwen?
S: Ja. Ik ben iemand die in elke proef altijd voor het geld is gegaan. Dus ja, als je schiet op mij is er 500 euro kwijt
E: Maar ja, als je pasvragen hebt en ik schiet je, dan heb ik wel de pasvragen
S: Van mij mag je schieten
E: Je bent aan het bluffen
S: Tja...
04:39 op klok Sven
E: Je stond bij mij op nummer één van vertrouwen. Dus ik vertrouwde je tot nu toe wel het meeste
S: Ja, je stond bij mij ook op één en dat is met een reden
E: Ik heb nu wel een innerlijk dilemma
S: Ik vertrouw je nog altijd, ook al sta je daar met een geweer naar mij [E lacht], ja maar ja, dat is ook zo
Yens arriveert
03:40 op klok Sven, 14:10 op klok Yens
E: Yens, jij blijft daar staan
03:16 op klok Sven
Y: Ik ben gewoon voor het geld gegaan want ik denk dat jij mij sowieso ging neerschieten, jij vertrouwt mij al niet van in het begin
E: Yens, ik ben effekes met Sven bezig
S: Ik heb niet veel tijd meer denk ik
Y: Twee minuten
S: Twee minuten?!
E: Ja
S: Weet je wat, ik ga gewoon komen
E: Als je komt dan schiet ik! Als je komt schiet ik!
Y: Sven heeft tegen ons-
E: En je bent alles kwijt
S: Ja, laat maar
Y: Sven zei tegen ons dat hij een kaartenhuis van drie niveaus heeft gebouwd
S: Van één niveau
Y: Wablief?
S: Ik heb maar van één niveau kunnen doen
Y: Een niveau?
S: Ja
Y: Tegen ons zei hij drie, maar ja
S: Nee, ik moest er een van drie bouwen
Y: Ah. (lacht)
E: Oei! Jullie verhalen komen niet overeen!
S: Ja, tja
01:55 op klok Sven
E: Overtuig me. Ik ben niet overtuigd
S: Ja, ik heb hier al een ganse uitleg gedaan. Als je me nu nog niet gelooft dan moet je me afschieten hè. Ik weet niet wat- Ik zegt het: 500 euro minder terug hup, feestje
E: Ah...!
(...)
E: Wat zit er in je koffertje?
S: 500 euro
(...)
00:55 op klok Sven
E: Ik ga je doorlaten
S: Voila
[E schiet S af, er zitten 2 pasvragen in het koffertje, die gaan naar Emanuelle]
E: Sorry Sven
Y: Ho, jong!
E: Yensje
Y: Ja, ik wist dat je sowieso mij ging schieten, ik ga je geen twee pasvragen geven
(...)
E: Waarom ben je niet voor de pasvragen gegaan? Je weet toch niet wie de Mol is?
Y: Dat maakt toch niet uit. Ik weet alleen maar als jij mij schiet dan heb jij twee extra pasvragen of één extra pasvraag wat het voor mij moeilijker maakt om erin te blijven. Maar doe wat je wil hè. Als je mij afschiet dan is er 1000 euro uit de pot. Dat meen ik echt
E: Elke vezel in mijn lichaam, elk haar, alles zegt: ik vertrouw je niet...
(...) E: OK... Ik ga je het voordeel van de twijfel geven
Y: Daar ben ik heel blij om
[E schiet Y niet af. Er zit 1000 euro in het koffertje, die gaan in de groepspot]
Dit is wat we van de "onderhandelingen" tussen Emanuelle en Uma en later Anke te horen krijgen:
E: Dag Uma
U: Hallo
E: Wat heb je?
U: Ik heb geld gepakt. Het klinkt grof maar ik wil het je niet gunnen dat je alles pakt. En ik zweer het echt
E: Je hebt in het spel al vaker gezworen hè
(...)
E: Bert had ook een pasvraag
U: Bert?!
U: Ah fuck hé, kut! En heb je hem afgeschoten?
U: Dus je hebt al één pasvraag?
E: Ik heb al drie pasvragen
U: Putain. Je hebt al drie pasvragen dus stel dat ik pasvragen heb dan heb je er nog altijd meer, je hebt er nog altijd drie. Maar ik zweer ik ben voor het geld geweest omdat ik dacht als ik mijn pasvragen kwijt ben komen ze voor u en dat wil ik niet
E: Oh, je bent zo overtuigend...!
Anke arriveert en wil doorrennen
E: Wacht, wacht, wacht, wacht! Ik schiet als je voorbij komt!
[Anke gaat naast Uma staan]
U: Bert heeft pasvragen gepakt. Ze heeft al drie pasvragen
A: Echt, ik snap het niet, ik heb sowieso geld. Je mag me afschieten, ik zou in jouw plaats hetzelfde doen
E (lacht): Sven had ook geld en Bert had ook geld
U: Allee, ik heb nog twee minuten
E: Ja, ik ben aan het denken want ik vertrouw je niet
A: Van mij mag je haar afschieten - dat weet ik ook niet - maar ik heb geld honderd in honderd (als in: 100%)
[E lacht]
A: Ja ik wil gewoon dat er bij niemand pasvragen zitten hè, dat is het eerlijkste hè
E: Pech gehad, ik heb er al drie
A: Ah ja, voilà, je hebt dan chance hè, voilà, je bent door
U: Ik zweer echt, ik zweer dat ik geld heb. Maar ik heb niet veel tijd meer
E: Maar je kunt goed liegen! Ik heb al met je gepraat waarin ik dacht van mijn god kind je kunt zo goed liegen!
A: Zeg Manu maar de tijd tikt, de tijd tikt
E: Eh, Anke, straks praat ik met jou, ik ben nu bezig met Uma
A: Zeg maar je moet niet zo fars doen, schiet mij af hè, ik heb ik weet niet wat gedaan om geld over de finish te krijgen!
U: Ik heb nog minder dan een minuut hè, ik heb nog minder dan een minuut hè
A: Echt waar (draait zich om)
E (lacht): Anke, we kennen jouw drama
U: Mag ik komen?
E: Kom maar door
U: En als je schiet ga je niet in mijn gezicht schieten of zo alsjeblieft?
E: Oh je bent aan het liegen hè madammeke
U: Nee, ik meen het, echt waar, ik meen het
E: Je bent aan het liegen hè
U: Nee. Allee, maar je mag me afschieten maar niet te dicht. Ik heb al twee blauwe plekken van die dingen. Ik meen het
[E schiet U af. Er zitten twee pasvragen in haar koffertje, die zijn voor Emanuelle]
A: Heb jij die ook gepakt? Maar echt waar mannekes, ik snap dat niet hè! Wat spreken wij nu af? Echt waar Uma...
[09:24 op klok Anke]
A: Het is aan u de keuze, ik ga zo komen want ik heb geen zin om uren te discussiëren
E: Als je voorbij komt zonder dat ik zeg kom voorbij dan schiet ik sowieso
[05:23 op klok Anke]
[E schiet A niet af. Er zit 2000 euro in haar koffertje en die gaan in de pot]
Yens lijkt het best voorbereide spel te spelen (ook met Sven te verraden/verdacht te maken) en Anke lijkt erom te smeken afgeschoten te worden met 2000 euro op zak.