Auteur Topic: [Aflevering 9]  (gelezen 5466 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #60 Gepost op: 17-05-2022, 20:31:21 »
Het lijkt denk ik ook nog wat erger dan het is door de 2 mollen.. dat in de 1e helft van het seizoen nog niemand op het goede spoor zat is volgens mij al wel vaker voorgekomen?

Het is zeker vaker voortgekomen. En op de verkeerde mol zitten hoeft speltechnisch ook niet fout te zijn. We worden allemaal weleens voor de gek gehouden. Maar wat echt onhandig is, is in ronde twee all -in gaan op Jens terwijl je zelfs ook nog een op zijn minst prima aanwijzing hebt. En hoe kun je er dan in blijven als Jens en Toon handig gespreid hebben? Wat in die ronde gebeurd is met Yens en Emanuelle is natuurlijk ook interessant. En zo is er nog veel meer. Ik zie liever meer Anke’s (zeker doordachte acties), Svens (ws, verschillende verhalen)en Nele’s (misschien, te weinig van kunnen zien). Misschien wordt het verhaal over een tijdje verteld. Ik hoop het maar.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #61 Gepost op: 17-05-2022, 20:36:56 »
Zo goed waren de Mollen dus! ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #62 Gepost op: 17-05-2022, 23:34:01 »
Ik heb de aflevering gezien, en ik deel de mening dat het een goede slotaflevering was, maar door het hele live-gebeuren toch net even wat minder dan anders.

Het hele de-bezoeker-is-de-mol element ben ik ook nog niet heel erg kapot van eigenlijk. In Aqualand, oké, maar dat die dan 2 afleveringen later wéér terugkomt, ik weet het niet. Maar goed... in een seizoen zonder pech was het waarschijnlijk allemaal veel beter te pruimen geweest. Nu met effectief drie verschillende mollen is het allemaal een beetje te chaotisch geworden. En ik denk dat "chaotisch" uiteindelijk toch ook wel het hele seizoen kenmerkt. Er waren een aantal mooie twists bedacht (naast het partner-mol-gebeuren ook het hele gedoe rondom Jens) die waarschijnlijk in een normaal seizoen prima zouden hebben gewerkt en de nodige afwisseling gaven. Maar nu kwamen het hele gedoe rondom Philippes wissel en de ongelukken van Nele en Anke daar nog eens bovenop. Daardoor voelde het aan alsof er te veel met mensen in de rondte wordt geslingerd, waardoor het allemaal wat rommelig en lastig te volgen wordt. Zoals al wel vaker is gezegd, er zijn drie normale eliminaties geweest (Gretel, Bert en Manu). Alle rest, daar was wat mee.

Kunnen de makers niks aan doen, en er is zo goed mee omgegaan als mogelijk was, maar het drukt toch een stempel. Dus net als denk ik iedereen hoop ik op volgend jaar een seizoen zonder pech, en zonder live-ontknoping.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #63 Gepost op: 18-05-2022, 23:54:27 »
Net afl. 9 teruggekeken. Hulde beide mollen!  ::bravo::
En gefeliciteerd winnaar Sven!  ::confettie::

En ook een dikke  ::ok:: voor de mensen die de fluithint hebben ontdekt. Ik had het er zelf niet uitgehaald, heel knap!


Het hele de-bezoeker-is-de-mol element ben ik ook nog niet heel erg kapot van eigenlijk. In Aqualand, oké, maar dat die dan 2 afleveringen later wéér terugkomt, ik weet het niet.

Hier ben ik het ook wel mee eens. Al kan ik me voorstellen dat het voor Uma als kersverse mol in een hele gekke en unieke situatie heel fijn was om in afl. 5 een vertrouwde handlanger te hebben. Een bezoeker als handlanger leidt er ook toe dat je 2 verdachte personen in het spel hebt en dus ook een grotere kans dat iemand opvalt als verdacht persoon. En als ik de mediaberichten zo volg, viel Uma's bezoeker in ieder geval op bij de broer van Sven en mogelijk ook bij de partner van Anke?

Klopt het dat deze laatste aflevering bij de NPO achter de betaalmuur zit?  ???

Beetje vreemd dat alle afleveringen steeds een week beschikbaar waren, maar je voor deze NPO Plus nodig hebt.

NPO Start deed het in ieder geval vanavond voor afl. 9.
Ik kon juist GoPlay niet kijken (afl. 8 ook niet); ging opeens zeuren over een cookiewal die ik niet heb.  ??? Nou ja, volgende keer beter.

Mooie, informatieve aflevering. Ik blijf het bijzonder vinden dat Jens van niks wist.   ::rofl:: Wat goed gedaan!
En ook een felicitatie voor Anke die als eerste Uma in het vizier kreeg. Zo jammer dat ze op een nare manier het programma moest verlaten.  :\'(
Sowieso veel pech dit seizoen.

 ::bravo:: Hulde makers en kandidaten!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 19-05-2022, 00:28:44 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #64 Gepost op: 20-05-2022, 07:01:08 »
Ik vond het qua speurders wel een sterke editie. Zonder het ongeluk van Anke hadden er tijdens de reis gewoon twee finalisten al lang op de juiste mol gezeten, dat was vorig jaar wel anders. Ook heel leuk was dat de kandidaten toch minder te verleiden bleken tot keuzes voor eigen voordelen.

Dat laatste wellicht ook omdat de makers er dit keer vrij goed zijn in geslaagd om genoeg rechtgeaarde kandidaten te casten en hen voor moeilijke, genuanceerde keuzes te zetten. Daar is voor mij juist sprake van enig herstel ten opzichte van de laatste jaren. Waar er dan verval is: Davy lijkt niet zo voorzichtig te zijn geweest in Aqualand, en dat dit wat is weggemoffeld in de montage. De keuze voor Philippe als mol was achteraf beschouwd hoe dan ook een fout ("iedereen is tegen mij", euh, ja zo werkt het spel). En dat ze ons gewoon voorliegen over de verdenkingen van Sven in de voorlaatste aflevering was ook weer een dieptepunt. Een blijk van minachting voor het grote publiek, koren op de molen van diegenen die elk seizoen weer de dooddoener bovenhalen dat het geen zin heeft om mee te speuren omdat je toch alleen te zien krijgt wat men wil dat je ziet, en voor de fans die elke aflevering meermaals bekijken en uitpluizen een belediging. Graag weer een programma dat bepaalde gebeurtenissen weglaat, maar ze niet al te veel verdraait.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #65 Gepost op: 20-05-2022, 09:57:49 »
En dat ze ons gewoon voorliegen over de verdenkingen van Sven in de voorlaatste aflevering was ook weer een dieptepunt.
Hoe bedoel je?

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #66 Gepost op: 20-05-2022, 10:36:22 »
In afl. 7 zei Sven: Maar ik denk dat ik mijn gevoel moet volgen, en daarom ben ik voluit voor Emanuelle gegaan.
Duidelijke verdenking. Dat hij ondanks dat Kristof Davy aan het werk had gezien bleef twijfelen, blijkt ook wel uit het feit dat hij de laatste 5 vragen van de finaletest nog heeft ingevuld op Yens (meen ik? staat mij bij in elk geval).

De andere verdenkingen:
Manu: Sven heeft al die quotes samengesteld. En hij is tot het einde kunnen blijven hangen. Sven heeft geen steken laten vallen.
Manu zei in afl. 9 dat ze op Sven ingezet. Ze bedoelde blijkbaar dat Sven geen steken had laten vallen als mol, maar dat ze niet van plan was daar in te trappen.

Yens: Het is altijd gevaarlijk om mensen definitief uit te sluiten, maar op een gegeven moment moet je wel denk ik. Ik denk dat Uma perfect een goede mol zou kunnen zijn, maar dat ze het niet is.
Duidelijke uitsluiting. Yens vulde de finaletest dan ook in op Sven, en alleen de laatste 5 vragen in afl. 9 (toen hij de hele serie op TV had gezien) weer op Uma.

Alleen de uitspraak van Manu was voor meerderlei uitleg vatbaar. Daar maakt de productie natuurlijk dankbaar gebruik van om ons op het verkeerde been te zetten. Maar Svens verdenking van Emanuelle en Yens' uitsluiting van Uma waren zo helder als glas.

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #67 Gepost op: 20-05-2022, 12:28:53 »

De handlanger van de Mol was Uma's vriend. Niet een kledingstuk en ook niet haar broer.  ::rofl::

Dit was een typefout. Ik heb dit inmiddels aangepast. Excuses

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #68 Gepost op: 20-05-2022, 21:04:56 »
ik miste ook heeeeeel erg de finalisten bij de reünie.
het was weer een prachtig seizoen met 2 hele goede mollen, maar toch hoop ik heel erg dat ze hier meelezen en ervoor kiezen om volgend jaar weer een "normale" finale te doen.
zowel bij aflevering 8 als bij deze aflevering zat ik af en toe toch wat afgeleid om m'n telefoon te scrollen, en dat heb ik nog nooit gehad bij de mol...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #69 Gepost op: 20-05-2022, 23:19:38 »
NPO Start deed het in ieder geval vanavond voor afl. 9.
Ik kon juist GoPlay niet kijken (afl. 8 ook niet); ging opeens zeuren over een cookiewal die ik niet heb.  ??? Nou ja, volgende keer beter.


Ja dat had ik ook ineens op GoPlay! Toen ik maandag wilde gaan kijken was hij nog niet beschikbaar op NPO Start, maar nu, vrijdagavond, eindelijk gezien :) Tof slot van de serie, waar ik, ondanks alle vreemde perikelen, zéér van heb genoten. Leuk om te zien hoe Uma heeft genoten van haar rol, en zij heeft het heel goed gedaan. Maar Philippe heeft het ook heel goed gedaan vind ik, het blijft jammer dat ging zoals het ging.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #70 Gepost op: 21-05-2022, 00:33:33 »
Ja @Tureluurs, gek he dat het op GoPlay opeens niet meer werkte. Hopelijk was het een tijdelijk probleem.

Ik vond het ook erg leuk om te zien hoe Uma genoot van haar nieuwe rol. Wát een prestatie ook, totaal onvoorbereid. Maar af en toe denk ik wel: hoe zou het zijn geweest als ze vanaf afl. 1 de mol zou zijn geweest? Waarschijnlijk dan wel met een iets andere tactiek, maar ook dan had ze het waarschijnlijk uitstekend gedaan, denk ik.
Maar ook voor Philippe heb ik bewondering. Hij is goed van start gegaan. Het is dat ik over hem goede aanwijzingen las op het forum over de eerste afleveringen, anders had ik hem totaal onverdacht gevonden. Ik had hem na afl. 3 weggestreept als mol-verdachte, ondanks dat hij nog wel had gemold. Ook bij hem denk ik: hoe zou het zijn geweest als hij zijn rol had kunnen volhouden? Wie weet had ik bij afl. 8 dan zo gedaan:  ::oink::

Veel respect voor de manier waarop Philippe zijn keuze heeft gemaakt en hoe de makers en de medekandidaten hierop hebben gereageerd.

Ik vond het een mooie editie. Wel hoop ik ook dat ze de 'volgende finale' weer doen zoals anders, met de finalisten.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #71 Gepost op: 22-05-2022, 13:42:38 »
Leuk om nog eens te zien dat de tijdlus-opdracht (groundhog day) gewoon bijna een 10 heeft in het opdrachtenoverzicht. Wat zat dat ook steengoed in elkaar. Sinds die opdracht is mijn interesse in media wat speelt met zulke tijdconcepten erg gestegen.

Ik heb momenteel ook erg veel plezier in het spelen van bijvoorbeeld
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
  ::ok:: ::ok::

Wat ik me wel afvraag, als Gilles tijdens die aflevering voor het eerst het spel gaat uitleggen klinkt er muziek, maar ik kan niet vinden welke. Dus als iemand dat kent nog.  ;)

Offline Allalin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #72 Gepost op: 25-05-2022, 18:42:25 »

De muziek die je hier hoort is Doom van Imagine Music ( Supreme unique hybrid orchestral music collection) ::ok::