Auteur Topic: [Aflevering 9]  (gelezen 5537 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
[Aflevering 9]
« Gepost op: 15-05-2022, 20:13:07 »
Veel plezier met aflevering 9! ::joehoe::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2022, 21:08:48 »
Die laatste woordgrap van Philippe  ::bravo::
Wit is ook een kleur!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2022, 21:09:34 »
Ik denk de enige hint die niet gevonden is is het sterrenbeeld ::rofl::.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2022, 21:14:30 »
Fantastische aflevering weer. Ik was erg benieuwd of ze de kracht van de reünie konden waarborgen door die live-finale, maar ik ben niet teleurgesteld. Wat een seizoen, wat een groep!

Uit de reünie blijkt wel dat Philippe in de eerste aflevering echt wel heel goed bezig was. Jammer dat hij het niet heeft kunnen afmaken, maar geluk bij een ongeluk dat Uma de rol echt geweldig heeft overgenomen.

Op naar De Mol 2023!

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2022, 21:15:47 »
Zoals altijd weer een prachtig einde, dat kunnen ze wel in België. ::bravo::

Jammer dat er niet zoveel verborgen aanwijzingen in zaten en dat ze zo ineens tussendoor getoond werden.

Philippe en Uma mogen trots op zichzelf zijn. En uiteraard ook de andere kandidaten, Gilles en de gehele crew. ::bravo::

Wat een tof seizoen was het weer, op naar 2023!
« Laatst bewerkt op: 15-05-2022, 21:30:13 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #5 Gepost op: 15-05-2022, 21:36:06 »
Schítterende slotaflevering weer. ::respect::

Twee hele goede mollen inderdaad, mooi dat beiden even goed uit de verf kwamen.

Wat ik wel miste is dat Sven Philippe een roosje zou hebben zien weggooien en dat zijn broer Kristof Davy kokers zou hebben zien omwisselen. Dat zal Sven toch niet uit zijn duim gezogen hebben? Kennelijk hechtte hij daar dan toch niet zoveel waarde aan gezien dat hij Philippe niet en Uma pas op het laatste moment verdacht.

De hele Jens-episode was hilarisch. De opmerking van Anke dat ze gratis entree tot Svens kinderboerderij eist was prachtig. ::bravo::

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #6 Gepost op: 15-05-2022, 22:07:44 »
Heel mooie slotaflevering! Fijn om het lekker in de rust te doen en mooi alles aan bod laten komen.

Begreep ik nou goed dat in aflevering 2 zowel Uma als Bert op Jens hebben ingezet, in plaats van ook nog op de andere Yens? Dat is wel echt énorm tricky en het is een wonder dat ze hier doorheen zijn geraakt! Dus blijkbaar kan je slechter scoren als je met twee personen gezamenlijk over 5 personen spreidt dan wanneer je met twee personen allebei op dezelfde foute persoon all-in gaat. We hoorden dat Bert door de testuitslag dacht dat Uma het wel moest zijn, maar dan ben ik wel benieuwd of Uma hetzelfde bij Bert dacht. In aflevering 4 is ze blijkbaar opeens toch naar Philippe overgestapt, die ze daarvoor juist totaal niet verdacht en waar Bert vanaf is gestapt door dezelfde Uma. Vind het een fascinerend en intrigerend duo waar best wel bizarre dingen zijn gebeurd die eerste afleveringen. En sowieso vond ik de duotest van aflevering 2 intrigerend. Zou Manu dan toch vol op Yens hebben ingezet die aflevering, of in ieder geval deels?

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #7 Gepost op: 15-05-2022, 22:10:03 »
Wat ik wel miste is dat Sven Philippe een roosje zou hebben zien weggooien en dat zijn broer Kristof Davy kokers zou hebben zien omwisselen. Dat zal Sven toch niet uit zijn duim gezogen hebben? Kennelijk hechtte hij daar dan toch niet zoveel waarde aan gezien dat hij Philippe niet en Uma pas op het laatste moment verdacht.
Ik denk dat Sven als fan van het programma graag zo veel mogelijk credit krijgt waar hij vindt dat hij die verdient. Voor de feiten ga ik af op wat we in de aflevering zien maar dat doet voor mij niets af aan zijn zeer terechte winst ::bravo::

Heel fijne uitzending, ik ga het weer missen ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #8 Gepost op: 15-05-2022, 22:12:18 »
Ja, qua stemgedrag zijn er best nog wat vragen. Ik zou ook graag weten hoe Anke Uma op het spoor gekomen is bijvoorbeeld.

Ik denk dat Sven als fan van het programma graag zo veel mogelijk credit krijgt waar hij vindt dat hij die verdient.

Wat bedoel je precies?

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #9 Gepost op: 15-05-2022, 22:19:42 »
Het was een beetje een gek seizoen om voor het eerst de Vlaamse mol te kijken, maar wat zit dit programma goed in elkaar! Ook de slotaflevering op deze manier invullen, de rust, waardoor er veel meer kan worden laten zien. Veel openheid over de verdenkingen over en weer, veel molacties, en ook leuk backstage materiaal en beelden van de voorbereidingen. Echt tof ::bravo::

Ik vond het een goede balans tussen Uma en Philippe, vooral het eerste stukje over Philippe vond ik mooi in elkaar gezet, omdat er ook te zien was dat Philippe het echt wel goed heeft gedaan, maar ook de omslag daarbij. Daarna mooie afwisseling door de verborgen aanwijzingen en verdenkingen tussendoor te benoemen. En ook Uma heeft het steengoed gedaan, weinig verdenkingen in het begin gehad en goeie acties. Heel knap hoe ze het zo halverwege zonder voorbereiding heeft overgenomen.

Op naar volgend jaar!
« Laatst bewerkt op: 15-05-2022, 22:21:35 door Lotje00 »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #10 Gepost op: 15-05-2022, 22:23:17 »
Wat bedoel je precies?
Dat hij ongetwijfeld juiste gedachtespinsels heeft gehad en Philippe en Uma vast (eerder) overwogen heeft maar dat we het wel gezien zouden hebben als hij daarmee uiteindelijk in de test echt de juiste kant op gegaan was. De Mol geeft hun winnaar in aflevering 9 altijd hun welverdiende eer. Ik denk dat zeker vanaf de molwissel iedereen iedereen overwogen heeft, je moet wel. Het lijkt me sterk dat hij het verhaal over Kristof uit zijn duim gezogen heeft, maar het is dus blijkbaar niet direct zo relevant geweest voor zijn eliminatietesten op dat moment dat wij het ook moesten weten. Of ze hadden er gewoon geen beelden van, maar dan nog zouden ze het denk ik wel gezegd hebben als Sven net als Anke direct op het juiste spoor zat. Ik snap wel dat hij wil dat 'we' dit soort dingen weten omdat het in het programma nu misschien overkwam alsof hij pas helemaal op het einde wakker werd. Na de opnames van de live finale, toen de kandidaten elkaar allemaal gingen knuffelen en zo, was het eerste dat ik hem tegen Manu hoorde zeggen dat het echt maar een eenmalig uitstapje naar haar was in de halve finale en dat hij haar verder niet zo verdacht.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #11 Gepost op: 15-05-2022, 22:24:27 »
Genoten zoals altijd van de terugblik. Dat de verborgen hints zo snel voorbij komen: de serie zit er nooit doorspekt mee. En die fluithint was toch wel de doorslaggevende. Al durf ik de kleur van de juiste draad (blauw) en blauwe confetti ook wel als hint op te vatten. Gezien Uma in het blauw gestoken ten tonele kwam.

Anke zou dus inderdaad een lot tot in de finale gehad hebben. Leuk dat Davey zo genoot van zijn rol in aqua land en als stem van de mol in het geblinddoekte doorzoeken van de gebouwen. Philip is zijn humor niet verloren: dat Uma uitgerekend als mol bekend wordt op uw ma's dag.  :P

En leuk dat ze het vlotte: ja ik ben de mol. Ge weet dat nog niet? Er gewoon in gelaten hebben. Notabene aflevering 1.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #12 Gepost op: 15-05-2022, 22:32:28 »
En leuk dat ze het vlotte: ja ik ben de mol. Ge weet dat nog niet? Er gewoon in gelaten hebben. Notabene aflevering 1.  ::ok::

Plus dat ze het als quote aan het begin van aflevering 9 gebruiken. De makers hebben ons lopen teasen en hebben die beelden heel bewust gebruikt. Wat zullen ze gelachen hebben toen ze dat in aflevering 1 hebben gestopt, onder de mom van: "ze moesten eens weten".

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #13 Gepost op: 15-05-2022, 22:38:11 »
Dat was natuurlijk een gelukje voor de makers want op dat moment was Uma de Mol niet.

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #14 Gepost op: 15-05-2022, 22:42:22 »
Dat was natuurlijk een gelukje voor de makers want op dat moment was Uma de Mol niet.

Het was nog leuker geweest als ze dit later nog opgenomen hadden. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #15 Gepost op: 15-05-2022, 22:43:19 »
Weer 2 maanden mogen genieten van top-TV. Beter is er niet. Maar toch moet ik zeggen dat ik deze reeks minder vind dan die van afgelopen jaren. Dikke pech gehad met al die uitvallers natuurlijk (en dan mogen ze nog blij zijn dat Uma het voor een onvoorbereide mol erg goed en leuk gedaan heeft), maar ook het spel maanden later uitspelen was geen goed idee. Het beperkt de makers in wat ze wel / niet laten zien omdat ze de kandidaten, die nog niet uitgespeeld waren, niet wijzer mochten maken dan ze aan het einde op Lanzarote waren. Niet meer doen dus :-). Het vertelde verhaal kwam allemaal net wat minder uit de verf, ook omdat slechte testen geen consequenties hadden en de meeste kandidaten geen idee hadden. Je mist daardoor een verhaallijn die er normaal wel is. Laat ik deze reeks een 8,5 geven. Een cijfer wat ik aan geen enkele losse aflevering bij WIDM zou geven, laat staan aan een gehele Nederlandse reeks. Maar voor België is die 8,5 een beetje teleurstellend als er nooit lager dan een 9 is gescoord. Van de andere kant is het een wonder dat ze er ondanks alle tegenslag nog zo’n mooie reeks van hebben kunnen maken. Petje af en volgend jaar hopelijk weer een ouderwetste mol zonder uitvallers die eindigt met een mol, winnaar en verliezer op locatie!

Ik zou net als wat eerdere posters hier nog wel een aantal vragen beantwoord willen zien en dan vooral wat er precies gebeurd is tijdens de duo-eliminatie en hoe groot de verschillen waren, waarom Sven in een interview aangaf dat zijn broer Davy aan het werk had gezien en er in aflevering 9 een ander verhaal werd verteld en waarom Anke direct goed zat. Misschien gaan we het nog een keer horen!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #16 Gepost op: 15-05-2022, 22:47:56 »
Vermoedelijk zullen weinigen het met me eens zijn, maar ondanks alle pech en mede dankzij de manier waarop ze ermee om zijn gegaan staat dit seizoen voor mij zeker in de top 5 en misschien wel in de top 3 :) Hoe dan ook een uiterst uniek seizoen dat over vele jaren nog altijd een zeer bijzonder plekje in de Molgeschiedenis zal hebben!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #17 Gepost op: 15-05-2022, 22:49:35 »
Ik heb de aflevering toch met wat gemengde gevoelens bekeken. Ja, hij zat als vanouds goed in elkaar, maar wat miste ik de sfeer van de groep die de slotaflevering gezamenlijk bekijkt en met elkaar reageert op de onthulling van de mol en de molacties. Nu bleef het toch wat meer op de oppervlakte wat jammer is. Eigenlijk is er geen echte reünie geweest, want de finalisten ontbraken geheel.

Mooi om te zien hoe goed Philippe bezig was als mol in de eerste twee afleveringen, hoe enthousiast Uma en Davy waren en hoe het hele Jensverhaal in elkaar stak.

Tegelijkertijd werd ook pijnlijk duidelijk dat er nauwelijks normale eliminaties zijn geweest. Bert die gered werd door Nele’s exit, Manu die nooit op Philippe heeft gestemd, Anke die als enige goed zat maar uitviel (extra zuur achteraf).

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #18 Gepost op: 15-05-2022, 22:51:07 »
wat miste ik de sfeer van de groep die de slotaflevering gezamenlijk bekijkt en met elkaar reageert op de onthulling van de mol en de molacties. Nu bleef het toch wat meer op de oppervlakte wat jammer is. Eigenlijk is er geen echte reünie geweest, want de finalisten ontbraken geheel.
Dat miste ik ook wel ja. Volgend jaar weer :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #19 Gepost op: 15-05-2022, 22:54:47 »
Het was misschien iets meer making-off dan reünie dan normaal, maar eigenlijk vond ik dat totaal niet erg. Alle aspecten hebben ze mooi uitgebreid behandeld.  ::bravo::

Chapeau aan de makers voor dit bizarre seizoen! ::bravo::
Chapeau ook aan de mollen!  ::bravo::
En bedankt ook aan iedereen op dit forum!  ::bravo::

Dan kunnen we nu eindelijk weer lekker in zomerslaap gaan.  ::zwaai::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?