Als ze expliciet hadden gezegd dat Comfort nog de mol kon zijn dan had ik haar afgestreept
Op basis waarvan?
Niet op basis van overtreden van een vermeende spelregel, toch?
Net als Noah destijds. Want waarom zouden ze dit (extra) benadrukken? Dan hadden ze mijn zoektocht naar de mol gefrustreerd en met mij misschien ook wel 30% of 10% van de kijkers.
Ik kan me tijdens het seizoen met Noah
niet zó'n discussie herinneren. Dus waar is het op gebaseerd dat dit net zo zou vallen?
Maar als we dit aannemen, dan volgt dat ze dit nooit goed hadden kunnen doen. Dus dan is het uiteindelijk juist goed dat het gebeurd is. Het is niet goed gebeurd (vind ik zelf nog steeds), maar het is goed dat het gebeurd is. Dan is het tenminste verhelderd nu, en is het in de toekomst tenminste niet meer een discussie.
Ik denk dat we hier in 2033 nog steeds naar gaan terug verwijzen. Als er dan nog De Mol is natuurlijk.
70% is nu voor en 30% blijft tegen, en dat zat voorheen toch stukken dichter bijelkaar. En binnen de JA's en NEE's zijn de extremen ook op grote winst: de volle JA gaat van de 4 opties aan kop met 20 stemmen, de volle NEE staat stijf onderaan met slechts 7.
Je kan de poll ook interpreteren als dat maar 40% dit een geslaagde twist vindt en de andere 60% wel een kanttekening heeft. Dus het is maar hoe je het leest.