Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk  (gelezen 7219 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #20 Gepost op: 16-04-2023, 22:49:04 »
Het fragment met daaronder wat Thomas tegen de groep zegt.

Die Thomas.. de juiste film kiezen .. het dan niet weten en vervolgens iets totaal anders uitleggen  ::rofl::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #21 Gepost op: 16-04-2023, 22:58:09 »
Conclusie: We komen weer bij Ruben of Thomas uit.
Inderdaad, het zijn weer die twee die het meest verdacht zijn, ook bij de vorige opdracht.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #22 Gepost op: 16-04-2023, 23:37:03 »

 Pfff, lastig. Lancelot deed rare dingen, maar wel weer perfect met de drone. Thomas voor mij hier het meest verdacht. Weliswaar de juiste film genoemd, maar je kon zien dat de anderen dit ook wisten.

Mocht Lancelot de mol zijn, wist hij natuurlijk dat de eerste 2 film fout waren, -3000 euro. Dan kan je bij de laatste opdracht wel een beetje je best doen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #23 Gepost op: 16-04-2023, 23:50:35 »
Na het muziekfragment riep ik gelijk Ghostbusters  ::rofl::
(Populair toen ik jong was)

Dat zei ik ook ik gelijk toen ik het hoorde.  ::jaja::

OT:

Ik vond het ook wel verdacht dat Commy juist wilde fake-vliegen. Als je dat overtuigend doet ging er 1500 niet in pot als de dronevliegers daar in zouden trappen. En dat gebeurde dus ook.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 23:57:11 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #24 Gepost op: 16-04-2023, 23:55:52 »
Mocht Lancelot de mol zijn, wist hij natuurlijk dat de eerste 2 film fout waren, -3000 euro. Dan kan je bij de laatste opdracht wel een beetje je best doen.
Klopt. Maar kan die plus 5000 bij de pas vragen hem nog niet vergeven als mol. ::zweep::

Offline Isabelle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #25 Gepost op: 17-04-2023, 02:42:59 »
Snap niet waarom Thomas niet gezegd heeft wat er in de film gezegd werd 'OOOH, there you are Peter!'. Lijkt mij toch een cruciale zin om te weten over welke film het gaat. Ik denk dat als hij dit ook vermeld had ze waarschijnlijk toch de titel zouden geraden hebben.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #26 Gepost op: 17-04-2023, 02:43:48 »
Precies mijn idee: de Mol laat zich dit buitenkansje niet ontgaan.

Ja, dat denk ik ook. En dus ook zelf meegevlogen. Anders laat je nog het buitenkansje liggen.

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #27 Gepost op: 17-04-2023, 08:33:40 »
Snap niet waarom Thomas niet gezegd heeft wat er in de film gezegd werd 'OOOH, there you are Peter!'. Lijkt mij toch een cruciale zin om te weten over welke film het gaat. Ik denk dat als hij dit ook vermeld had ze waarschijnlijk toch de titel zouden geraden hebben.
Inderdaad. Hook is niet Robin William's bekendste werk. Ook niet met de tip "kinderen" er bij (Mrs. Doubtfire, Jumanji, etc). Maar als ie "Peter" had gezegd ging ik het onmiddellijk geweten hebben en vele anderen ook. Nuja, mss ging het daar weinig uitgemaakt hebben want Lancelot en Lieselot zijn relatief jong. Lieselot geboren het jaar dat de film uitkwam en Lancelot pas vijf jaar later... Nu voel ik me gewoon oud :p

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #28 Gepost op: 17-04-2023, 09:05:49 »
Deze opdracht heeft gelukkig meer pit en adrenaline . Toos en Ruben laaiend enthousiast om in het vliegtuigje te gaan. Comfort aarzelt en doet niet mee aan de vlucht zogezegd omwille van de pasvragen die Thomas, Lieselot en Lancelot zouden kunnen winnen. Lijkt me niet overtuigend. Ik zie in Comfort de Mol.
De proef met de drone en de filmvragen viel goed mee. Hier is Thomas nogal verdacht. Hij blijft mijn reservemol.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #29 Gepost op: 17-04-2023, 09:15:35 »
Comfort onmols door de stunt prima te beschrijven waardoor ze de film konden raden. Hetzelfde met Toos (maar die film werd niet geraden).

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #30 Gepost op: 17-04-2023, 09:52:34 »
Die derde film was wel een cadeautje, zeer bekende film in Vlaanderen

Het muziekfragmentje is zo bekend, dat als dit de enige tip was ze het direct hadden geweten.
Evelien Bosmans is ook een weggever.
klaar voor de strijd

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #31 Gepost op: 17-04-2023, 10:16:31 »
Idem voor het geluidsfragment van film 1.


Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #32 Gepost op: 17-04-2023, 10:20:48 »
Die derde film was wel een cadeautje, zeer bekende film in Vlaanderen

Het muziekfragmentje is zo bekend, dat als dit de enige tip was ze het direct hadden geweten.
Evelien Bosmans is ook een weggever.
Ik denk dat je hier wel een pak bias op hebt. Het is een tien jaar oude Vlaamse film over het leven van Rocco Granata. Denk je dat de gemiddelde 27-jarige zoals Lieselot dit zomaar kent? Hook en Ghostbusters zijn nog ouder ja, maar ook bekender (zeker Ghostbusters). Marina vind ik echt geen cadeautje te noemen; wel gemakkelijker omdat ze vier tips hadden.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #33 Gepost op: 17-04-2023, 11:08:01 »
Ik vond Marina wel de makkelijkste omdat de eerste tip weinig zeggend is voor acteurs/actrices met een groot repertoire. Bij Evelien Bosmans wist je het eigenlijk al.
Terwijl ik met enkel Sigourney Weaver nooit op Ghostbusters zou gokken.

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #34 Gepost op: 17-04-2023, 11:19:16 »
Akkoord dat Ghostbusters quasi onmogelijk te raden was op basis van enkel Sigourney Weaver. Ik ging voor Avatar gegaan zijn (het vervolg was nog niet uit wanneer de mol werd opgenomen), vnl omdat Alien te moeilijk te onderscheiden is van al de vervolgen.

Maar "bij Evelien Bosmans wist je het eigenlijk al"... Euh, tja, nee? Ik ging heel hard "wie?" geroepen hebben. Als je Vlaamse showbizz niet volgt dan is dit echt geen cadeautje. Zoals je zelf zegt heeft ze een heel beperkt repertoire. En als er nu één leeftijdsgroep is waarvan ik denk dat ze eerder op Netflix en Disney+ enzo zitten dan is het wel die van de overgebleven kandidaten. Thomas is de enige overblijver ouder dan 32.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #35 Gepost op: 17-04-2023, 12:22:37 »
Als Belg zijnde, rond Lieselot haar leeftijd, had ik het liedje sowieso nodig (naast het fragment en de andere tips) om de film te weten.

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #36 Gepost op: 17-04-2023, 12:32:33 »
Eigenlijk ook heel frappant dat Thomas de film Hook totaal niet leek te kennen. Hij was pakweg 10 jaar toen ie uitkwam. Nu, dit is echt nog uit de tijd dat er vijf kanalen op tv waren, typisch één tv per huishouden, en cinema nog iets zeldzaam was met slechts een paar films per jaar per doelpubliek. In 1991 bvb was het Hook of Belle en het Beest, maar voor de rest heel pover qua kinder- of familiefilms. Die werden dan typisch ook om de drie maanden herhaald op tv uitgezonden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #37 Gepost op: 17-04-2023, 12:58:06 »
Snap niet waarom Thomas niet gezegd heeft wat er in de film gezegd werd 'OOOH, there you are Peter!'. Lijkt mij toch een cruciale zin om te weten over welke film het gaat. Ik denk dat als hij dit ook vermeld had ze waarschijnlijk toch de titel zouden geraden hebben.
Zeker met de filmkennis van Lancelot. Dit is voor een volgende rode vlag, subtiele sabotage. Thomas is voor mij nu echt in mole position (ja slechte pun, ik weet het ;D).

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #38 Gepost op: 17-04-2023, 13:10:35 »
Het is een tien jaar oude Vlaamse film over het leven van Rocco Granata. Denk je dat de gemiddelde 27-jarige zoals Lieselot dit zomaar kent?

Die film komt nog geregeld ter sprake in andere programma's en zeker in quizzen. Net als bijv. Daens (1993), Loft (2008), Rundskop (2011), De Zaak Alzheimer (2013) en nog wel meer.

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #39 Gepost op: 17-04-2023, 13:52:39 »
Die film komt nog geregeld ter sprake in andere programma's en zeker in quizzen. Net als bijv. Daens (1993), Loft (2008), Rundskop (2011), De Zaak Alzheimer (2013) en nog wel meer.
Aangezien je mijn vraag vakkundig ontwijkt herformuleer ik ze net iets anders: hoeveel van die vijf films (Daens, Loft, Rundskop, De Zaak Alzheimer, Marina) denk je dat de gemiddelde 27-jarige heeft gezien? Nog  een alternatief: hoeveel 27-jarigen denk je die de naam Evelien Bosmans kennen? Voor die leeftijdscategorie is het Vlaamse tv-landschap echt niet zo populair en is Marina geen groot cadeau tov bvb Ghostbusters.

De mol heeft hier en daar wat quizelementen maar is zeker geen programma waar de kandidaten daar echt op voorbereid zijn dus dat is irrelevant.