Auteur Topic: [kandidaat] Thomas  (gelezen 13187 keer)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #80 Gepost op: 9-04-2023, 22:34:04 »
Thomas blijft een natuurlijke leider in de groep. Hoe hij de toon zette in het niet helpen van Comfort was opvallend.

Het "beats" niet herkennen als fout vond ik dan weer zo over the top dat het me aan kandidatenactie leek (á la de envelop missen in Bentota, WIDM 2015).

Moest ik ook aan denken.
Het kán prima als mol denk ik, nog even voor de show oplezen, maar voor mij is dit een klein minpunt voor Thomas als mol.

Maar hij blijft voorlopig mijn hoofdverdachte, ik zag hem deze aflevering op goede plekken en met verdachte acties/groep subtiel bespelen oa door bij de bunker direct een “ieder voor zich” te creëren bijvoorbeeld

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #81 Gepost op: 9-04-2023, 22:39:09 »
Misschien zag hij de spraakzame seniore in de buurt staan en dacht hij alleen maar: hoe rek ik dit nog 10 seconden? Even struikelen over een Engelse tekst. Het kan improvisatie van een gewaagde mol zijn.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #82 Gepost op: 9-04-2023, 22:39:46 »
Het kan improvisatie van een gewaagde mol zijn.

Hm ja, Net zoals Leïla "helpen" met haar eitjes vorige week. (Al zag ik dat eerder als ongelukje.)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #83 Gepost op: 9-04-2023, 22:59:45 »
Thomas blijft een natuurlijke leider in de groep. Hoe hij de toon zette in het niet helpen van Comfort was opvallend.

Het "beats" niet herkennen als fout vond ik dan weer zo over the top dat het me aan kandidatenactie leek (á la de envelop missen in Bentota, WIDM 2015).

Letterlijk al zijn antwoorden in de zoo waren fout. Jaguar, Ruben had gelijk, Thomas, die de jaguar ook had gezien, was fout.
Alligator, wederom was Ruben juist en Thomas fout.
En beats, ja…het was alleszins een antwoord voor 1500€.
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #84 Gepost op: 9-04-2023, 23:02:48 »
Ja Thomas super verdacht en duidelijk dat Ruben het niet is. Om meerdere redenen.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #85 Gepost op: 9-04-2023, 23:09:21 »
Als hij de mol was, heeft hij een wat rustige/moeizame start gehad en begint hij er nu goed door te komen. Kan hij de mol zijn? Om José de Cauwer te citeren: ‘het zou zomaar kunnen’.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #86 Gepost op: 9-04-2023, 23:20:00 »
Moldagboek wijst naar de positie waar Thomas stond.
De Mol geeft aan dat hij niet wist wat hij nog meer moest doen om te zorgen dat het geld niet in de pot kwam. Hij heeft dus alles gedaan wat hij kon, ofwel hij had tot het laatste moment controle en zat dus bij de laatste 2 beneden.

En terugkomend op het filmpje waarin de lamp valt, Thomas buigt direct nadat de vraag wordt gesteld naar voren. Van de lamp weg. Dit kan duiden op voorkennis en een natuurlijke reactie zijn op de vraag.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #87 Gepost op: 9-04-2023, 23:23:40 »
Moldagboek kan toch net zo goed gaan over Toos of Ruben?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #88 Gepost op: 10-04-2023, 00:59:59 »
Thomas was m'n wensmol en is nu numero uno molverdachte. Ruben op 2. maar daar wil ik niet aan vanwege zijn awkward gedrag. Thomas zou ook een logische en veilige keuze zijn na het debacle van vorig jaar. Een leraar, goede middenmoot qua leeftijd, kan zeker tegen een stootje en lijkt hartstikke stabiel en sociaal.
Was sturend bij de bomopdracht, kan voorkennis hebben gehad daar. Maakte een hoop fouten in de Zoo opdracht (las zelfs letterlijk 'beat'  ipv bear hardop en had zogenaamd nog geen benul, als leraar...) en wilde zo ongeveer als eerste Commy niet helpen, waarmee hij de deur openzette voor de rest om ook te weigeren. Begint toch ook echt listig te worden halverwege het seizoen. En in de biecht leek de mol erop te hameren dat hij ook een beetje onopvallend wilde blijven binnen de groep. Dat doet me ook eerder aan Thomas dan aan Ruben denken, die wel heel opvallend was met zijn stugge weigering zijn code te geven in de bomopdracht. Ben een fan van Thomas.

In Café De Mol lieten ze zien dat Thomas en Toos één van hun eigen codes in elk geval verkeerd zetten, ik heb even niet helder wie de code nou verkeerd afleest of neerzet. Maar zo kun je dus ook zorgen dat dat onderdeel van de opdrachten al zeker mislukt.
Interessant en ook dat wijst naar Thomas. Zou heel erg gedurfd zijn. Net zoals hij een lading eieren aan de achterkant van iemands pak plaatste, mogelijk wetend dat die zittend in de jeep allemaal kapot zouden gaan.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 01:10:39 door Nat007 »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #89 Gepost op: 10-04-2023, 07:33:44 »
Thomas is nooit weggeweest uit mijn top 3 en zelfs top 2 en dit al sinds de introductie van de kandidaten.
Hij lijkt me momenteel het beste alternatief bij een eventuele exit uit de Comfort tunnel.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #90 Gepost op: 10-04-2023, 08:13:52 »
Thomas mijn schot-voor-de-boeg en ik blijf bij hem…vooral zijn sturen vanaf aflevering 1 valt mij op. Nog geen reden om van hem af te stappen…
Meer L

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #91 Gepost op: 10-04-2023, 08:25:00 »
Lancelot zijn code laten lezen (mislukte molactie?), het gemak over het mijnenpad te lopen, Beats, zijn irritatie bij degenen die Comfort wilden helpen.. Zou het dan toch?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #92 Gepost op: 10-04-2023, 09:20:18 »
Thomas was heel erg verdacht in deze aflevering, dat valt niet te ontkennen.
Als hij de mol is, gaat het mollen hem ook heel gemakkelijk en natuurlijk af.
Dat is bij anderen, zoals Ruben en ook Comfort, toch minder het geval.
Bij Ruben valt alles direct op, en bij Commy krijg je de indruk dat ze bijna haar adem moet inhouden om onopvallend te kunnen mollen.
Dus de balans helt na een nachtje slapen over naar Thomas.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #93 Gepost op: 10-04-2023, 10:12:23 »
Thomas zou ook een logische en veilige keuze zijn na het debacle van vorig jaar.

Goed argument. Thomas zou inderdaad een stabiele keuze zijn, op het eerste gezicht wat saai. Maar dat saaie neem ik meteen terug als brutaal een extra eitje breken van Leïla en het doodleuk niet zien van "beats" molacties waren.

Qua natuurlijke leider in de groep doet Thomas me ook een beetje aan mollen Hugo, Marc en Pieter denken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #94 Gepost op: 10-04-2023, 12:58:39 »
Wat een klein beetje tegen hem spreekt is het wel heel emotioneel zijn (nu weer bij de test), niet handig als mol. Ook het 100 keer+ drukken is niet echt wat de mol zou doen.

Hij blijft goed in de afweging met Ruben.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #95 Gepost op: 10-04-2023, 14:34:14 »
Ik ben nog echt niet overtuigd van Thomas. Bij de laatste vraag voor 1.500 euro leest hij langzaam en opzichtig de eerste regel over de beren ('beats') voor. Ruben had meteen 'beren' kunnen roepen, dan was het antwoord goed geweest. 1.500 euro verdiend.

Een van de mogelijkheden was overwinteren (hibernate). Ervan uitgaand dat die andere woorden ook op het bordje stonden: de mol had hier heel onopvallend een schrijffout kunnen claimen. Bijvoorbeeld denken dat de spelling hybernate is.

Het heeft er toch veel van weg dat dit geen molactie is, maar een test van Ruben.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #96 Gepost op: 10-04-2023, 18:46:52 »
nu al de mol weten, dat is dan zelfs sneller dan in Nederland  ::rofl::
Case closed, we wisten het 2 weken geleden al ::trots:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #97 Gepost op: 11-04-2023, 08:48:21 »
Thomas winnaar, of Lancelot.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #98 Gepost op: 11-04-2023, 10:39:54 »
Ik denk inderdaad dat Thomas de mol is. Is tijdens opdrachten veel op de achtergrond, behalve als de plaatsen verdeeld worden, dan staat hij ineens vooraan. En komt daardoor vaak op plekken waar de mol het liefst wil zijn (bijv: niet bij de bingo). Hij heeft niet veel opzichtig gemold, maar ook weinig goed gedaan. De andere kandidaten kan je om veel redenen wel (enigszins) afschrijven, maar hem niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #99 Gepost op: 11-04-2023, 10:47:12 »
Het heeft er toch veel van weg dat dit geen molactie is, maar een test van Ruben.

Akkoord. Dit melde ik ook net in het opdrachttopic. Goed dat je ook terug op het juiste spoor bent!  ;D