Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line  (gelezen 4254 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #20 Gepost op: 20-03-2023, 18:13:17 »
Ze moesten binnen de tijd van de dans klaar zijn. Dat maakt natuurlijk wel een verschil.

Ah ja, dat had ik even gemist (ook mogelijk omdat dat uiteindelijk dus geen problemen op leek te leveren)

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #21 Gepost op: 20-03-2023, 18:29:50 »
Hoe verder het varkentje aan de lijn hangt, hoe moeilijker het te bereiken is. Conny heeft twee fouten gemaakt en het varkentje het meest verplaatst. Met als geluk dan Commie als laatste mocht was dit een goede mollen actie van Conny. #microtunnel

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #22 Gepost op: 20-03-2023, 19:24:53 »
En het is toch wel Samya die handig naar Comfort als laatste stuurt. Als mol zou ze dat sterk gespeeld hebben. Toos kopt enkel binnen. 

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #23 Gepost op: 20-03-2023, 20:24:10 »
En het is toch wel Samya die handig naar Comfort als laatste stuurt. Als mol zou ze dat sterk gespeeld hebben. Toos kopt enkel binnen.
En wat doe dan met de drievoudige voorzet van comfort zelf, ze zegt drie keer ik heb balans ik heb geturnd.  Als zijn dat niet zou hebben  gezegd en de groep had reeel gekeken naar de manier hoe dat varken was bevestigd , was comfort denk ik nooit op die laatste , beslissende plaats gekomen . 

Dus ja samya en Ruben leken te bevestigen dat comfort als laatste moet, maar comfort zelf speelt daarin zeker mee .

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2023, 19:05:38 »
Zeker ook Commy zelf die het aangeeft. Maar ze Conny er aandoen dat er bij het dansen een fout werd gemaakt.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #25 Gepost op: 21-03-2023, 20:14:28 »
En het is toch wel Samya die handig naar Comfort als laatste stuurt. Als mol zou ze dat sterk gespeeld hebben. Toos kopt enkel binnen.
En het is Ruben die meteen aan het begin al Toos en zichzelf niet als laatste wil laten beginnen en als Comfort is uitgepraat (zonder dat Samya ook nog maar iets heeft gezegd) aangeeft dat Comfort als laatste moet. Pas als Comfort wat terugkrabbelt door te zeggen dat ze niet op balken turnde maar tumbling deed, pas dan steunt Samys het voorstel van Ruben.

Ik vind Ruben en Samya beiden mollig.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #26 Gepost op: 23-03-2023, 12:34:13 »
Ik vind het gedrag van alle 4 slackliners wel mollig, maar de invloed is bij de andere opdracht tweeledig ( en je eigen opdracht en het varken bij de slackline ) zodat ik mijn molpunten op de line dancers heb gezet .

Toos mollig omdat hij veel meer klim ervaring heeft en dit eigenlijk nauwelijks vermeld.
Comfort omdat ze zelf zich op die laatste plaats wil zetten omdat ze balans heeft
Ruben die comfort effectief op die laatste plaats zet
En samya die hierin wel heel gewillig in meegaat .

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #27 Gepost op: 23-03-2023, 17:57:49 »
Maar de 3 die de munten in het spaarvarken moesten doen konden niet zeker weten dat Comfort het niet zou halen. Het beeld gaf het idee dat het bijna los was en als het dan wel gelukt was dan hadden de eerste 3 ervoor gezorgd dat er € 3000,00 te halen was. Best veel geld.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #28 Gepost op: 24-03-2023, 13:08:07 »
Ik lees veel dat de mol liever in de line dance groep zit, vanwege de invloed op beide groepen. Klopt, maar die invloed blijft redelijk beperkt, 2 meter per keer. Het leverde voor niemand op het touw een onoverkomelijk probleem op.

De slackline groep biedt een heel ander voordeel. De mol daar weet namelijk precies hoe het bij de line dancers gaat. Alleen bij Toos verschoof het spaarvarken niet, dus je kon al uitrekenen dat er maar 500 euro was verdiend. Zelfs het aantal fouten kon je bijhouden (het spaarvarken verschoof 7x), dus er waren er flink wat die zich daar verdacht hadden gemaakt. Dat is nuttige info als je nog moet beslissen of je gaat mollen, en wilt inschatten hoe je daarmee weg komt.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2023, 13:21:08 door Molest »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #29 Gepost op: 24-03-2023, 17:38:07 »
Keken Thomas en Conny naar de dansjes van Lancelot, Matteo en Leila?  Zo ja dan had je twee aandachtige toeschouwers bij je molacties. Zo niet dan had je er geen een , je mede dansers waren gericht op eigen dans.

Bij het slacklinen had je drie mensen die niks beters te doen hadden dan te kijken wat jij oo die line aan het doen was.

Ik zou me als beginnende mol beter voelen met minder toeschouwers , maar ik hoop stiekum op een mol met wat meer bravoure

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #30 Gepost op: 25-03-2023, 10:08:03 »
Ik zie er eigenlijk geen molactie in, om een kleine kandidaat als laatste te laten gaan op de slackline. Wordt wel zo gebracht alsof het dat zou zijn.

Alleen Comfort zelf zou dit als molactie gepland kunnen hebben.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #31 Gepost op: 25-03-2023, 10:13:04 »
Nouja áls je als mol weet dat zij het qua lengte onmogelijk zou redden dan is het zeker wel een prima molactie om haar op die plek te zetten. Je hoeft de fouten niet zelf te maken, als t geld maar verloren gaat

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #32 Gepost op: 25-03-2023, 10:33:36 »
Dan moet de mol er wel op aansturen dat zij in deze groep komt. Maar dat deed ze nou net zelf.

Of ze moeten het varkentje pas buiten het bereik van de kleinste ophangen, zodra de groep bekend is. Dan zou het kunnen.

EDIT: het lijkt me lastig inschatten, want je reikwijdte verandert als het varkentje verschuift. Hoe dichter je bij het midden komt, hoe dieper de lijn zakt en hoe hoger je moet reiken, volgens mij. En Comfort kon er toch nog bijna bij.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 10:37:14 door Molest »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #33 Gepost op: 25-03-2023, 10:38:49 »
Je kunt je molstrategie natuurlijk wel bijstellen. Op het moment dat Comfort in je groep zit 'mooi dan gaan we daar op aansturen'. Was dat niet zo geweest zelf als laatste gaan/anders aanrommelen. Maar dat het geen garantie is is ook een goed punt

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #34 Gepost op: 25-03-2023, 14:03:02 »
Als het dan toch een molactie moet zijn om de kleinste als laatste te doen, dan is dat Ruben.
Hij gaat mee in de foute voorzet van Toos om Comfort als laatste te doen. Toos kwam tot die conclusie op basis van evenwicht dat bij Comfort wel goed zit.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #35 Gepost op: 30-03-2023, 10:21:14 »
Heb nog even teruggekeken, omdat ik na aflevering 2 steeds meer naar Leïla als mol neig. Wat me dwarszat, is dat ze op eigen initiatief in de dansgroep terecht komt "want ze kan niet dansen, en dat wordt keigrappig" en vervolgens zelf geen fouten maakt. Kandidaats zou je denken.

Maar na nog eens goed kijken, zie ik nu dat ze heel veel ruimte inneemt, waardoor Matteo en Lancelot aan de rechterkant wat krap komen te zitten. En ik zou zelfs durven zeggen dat de fout die Matteo aangerekend wordt, komt doordat Laïla te ver in de richting van Matteo uitstapt.
"These boots are made for walking"  ;D
« Laatst bewerkt op: 30-03-2023, 13:42:22 door annebeestje »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #36 Gepost op: 30-03-2023, 11:29:06 »
Maar na nog eens goed kijken, zie ik nu dat ze heel veel ruimte inneemt, waardoor Matteo en Lancelot aan de rechterkant wat krap komen te zitten. En ik zou zelfs durven zeggen dat de fout die Matteo aangerekend wordt, komt doordat Laïla te ver in de richting van Matteo uitstapt.
"These boots are made for walking"  ;D
Ik heb nog eens goed beeld voor beeld gekeken. Leila maakt op een zeker moment wel erg grote passen, maar de pas is naar achter en niet naar Matteo toe. Die grote pas is nadat Matteo al in de fout ging. Matteo heeft volgens mij ruimte genoeg. In het begin lijkt er zelfs meer ruimte te zijn tussen Leila en Matteo dan tussen Matteo en Lancelot.
Ook grappig dat Matteo precies de fout maakt op het moment dat Nancy Sinatra zingt: You've been a'messin' where you shouldn't 've been a'messin'.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #37 Gepost op: 30-03-2023, 12:32:00 »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #38 Gepost op: 24-04-2023, 22:10:19 »
Nog eens even teruggekeken naar het gehannes met dat loshalen van het varkentje, waarna ik Commy begon te verdenken.

Het lijkt echt een kwestie van centimeters of die haak was wel losgeraakt. De arm waarmee ze de haak vast heeft strekt ze tot op z'n hoogst zoals op de foto te zien is. Je zou zeggen dat ze die arm toch net zo hoog zou moeten kunnen strekken als haar arm (voor ons links) waarmee ze zich aan het touw vasthoudt om stabiel te kunnen blijven staan. Dus ze lijkt haar 'haakarm' niet maximaal uit te strekken. Bewust?

Met de kennis van nu gaat het voor mij nu een beetje tussen Comfort en Ruben wie hier aan het mollen is. De anderen die nog over zijn: Toos en Lancelot verdenk ik niet in deze opdracht.

Andere scenario met Ruben als mol: hij 'plaatst' Commy op die laatste positie vanwege haar lengte: dat is mogelijk, maar lijkt me met zo'n kleine marge minder waarschijnlijk. Het had Commy net zo goed wel gelukt kunnen zijn (zoals zichtbaar op de foto) en dan had er 3000 euro in de pot gekomen. Bovendien lijkt het me technisch nogal al moeilijk om die slackline precies op Commy's lengte/armlengte af te stellen zodat ze het zeker niet zou halen.

Dan lijkt met het toch beter voor de mol zelf te doen alsof die haak te hoog is. Bovendien vindt ik Commy's gedrag in deze opdracht een en al mol uitstralen. Het alsvast indekken voor als het eventueel mis gaat b.v. plus 'turnen' gebruiken om bij slackline-groep te komen.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 22:30:00 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #39 Gepost op: 24-04-2023, 22:49:58 »
Ik blijf erbij dat het een fantastische molactie zou zijn van Comfort. Gedurfd en perfect uitgevoerd. Of het nou te mooi is om waar te zijn weet ik niet. Net als het acteerwerk bij het rode scherm.