Auteur Topic: [kandidaat] Thomas  (gelezen 13117 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #40 Gepost op: 29-03-2023, 09:39:07 »
Ik stond hier juist een beetje te kijken van 'hebben ze die geschilde aardappels nou allemaal op de grond gegooid??' want dat kan ook aardappels kosten
Dat klopt, had ik ook al omschreven, inclusief dat ik gecontroleerd heb of er aardappels verdwenen zijn bij die actie. Je ziet de pan voor en na, ik zie geen noemenswaardig verschil in de hoeveelheid.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #41 Gepost op: 29-03-2023, 10:42:21 »
Ik heb inmiddels een paar puntjes tegen Thomas als mol:

Bootcamp
Hij neemt de leiding bij de verdeling van de rekruten door te vragen of de 3 krachtigste naar voren willen stappen. Dit bleek niet zon goede strategie, wel goed voor de eerlijke verdeling. Mogelijk wilde hij zijn team er positief uit laten springen dankzij de fantastische inzet van Comfort, maar een team met Lancelot & Conny en Ruben samenstellen is niet zo handig.

Maar een verkeerde samenstelling is toch juist mols? Hij komt goed over door mee te denken, maar uiteindelijk blijkt dit niet sterk te zijn. Ik vind dit juist erg mols!

Bootcamp
Als Samya zegt dat ze de ongeschilde aardappels moeten gebruiken, gaat hij met een pan de ongeschilde aardappels halen. Een mol zou dat niet zo gepland hebben denk ik, om te doen, het is een kandidaatse actie om dingen goed te doen.

Wat moet je dan doen als mol? Hij lijkt goed zijn best te doen, maar nadat Samya dat zegt moet je wel met de ongeschilde patatten gaan schieten. Dan doet Thomas toch precies wat een mol zou doen? Goed lijken en al eerder zorgen dat die geschilde patatten worden opgeschoten?

Ik zit zeker niet in een Thomas tunnel, maar de argumenten tegen van jou zijn voor mij juist redenen om hem wel te verdenken ::rofl::

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #42 Gepost op: 29-03-2023, 11:23:06 »


Bootcamp
Hij neemt de leiding bij de verdeling van de rekruten door te vragen of de 3 krachtigste naar voren willen stappen. Dit bleek niet zon goede strategie

Inderdaad, hij neemt weeral de leiding en zet zichzelf weeral naar voor als fysiek sterke kandidaat. Zonder verder enig overleg.
Alsof hij fysiek sterker is dan, ik zeg maar iemand, Ruben.
Door zichzelf als fysiek sterke kandidaat neer te zetten komt hij, als hij de mol is, in een zeer gunstige positie. Samya en Lieselot weten namelijk dat het "zwakste" deel van de groep steeds begint aan een opdracht. Dat wil ook zeggen dat die normaal gezien ook sneller zullen afgelost worden en dat het sterkste deel van de groep meer gaat moeten doen. Als je door jezelf als fysiek sterke kandidaat naar voor te murwen, gebeuren er twee dingen: sterkere kandidaten als Comfort en Ruben komen terecht in de zogenaamd zwakkere groep en gaan dus snel afgelost worden. Als je dan bijvoorbeeld 2 minuten push-ups moet doen, en de "zwakkere" groep bevat 2 fysiek sterke kandidaten gaan zij misschien maar 30 seconden mogen pompen.
Dat gebeurt nu niet door slechte wissels van Samya en Lieselot, maar normaal zou het wel zo gaan. Denk je dat ze tijdig waren binnengekomen als Thomas 3km moest lopen en Comfort maar 2km?

En dit doet Thomas gewoon heel vaak. Bij het dansen zette hij zichzelf al naar voor als sterke danser en de vraag was daar niet: "zijn er nog anderen die ook die laatste dans willen doen", maar "met wie ga ik dansen?"
Hij zet zichzelf steeds naar voor als ware hij Superman himself, maar tijdens de opdrachten zelf valt daar weinig van te merken. Zijn vangnet was niet goed in elkaar gezet, zijn 'logisch redeneren' bij de tools op de juiste plaats leggen kostte vooral veel tijd.
Dus of hij overschat zichzelf telkens zeer hard (dat kan natuurlijk) of hij heeft toch een dubbele agenda.

Citaat
Bootcamp
Als Samya zegt dat ze de ongeschilde aardappels moeten gebruiken, gaat hij met een pan de ongeschilde aardappels halen. Een mol zou dat niet zo gepland hebben denk ik, om te doen, het is een kandidaatse actie om dingen goed te doen.

Ik zou deze scène eens opnieuw moeten bekijken. Wat ik hier raar vind is dat hij met een volle pot geschilde aardappelen naar de hut met ongeschilde aardappelen loopt, om ze daar uit te kappen en de pot dan te vullen met ongeschilde aardappelen. Als het snel moet gaan kap je de pot met geschilde aardappelen uit ergens aan het kanon en loop je met een lege pot naar de hut. Het lijkt mij dat je sneller loopt met een lege pot dan met een pot met 14kg aardappelen in. Misschien (en dit is pure speculatie en ik zou de scène nog eens moeten herbekijken) was het zijn bedoeling om met de geschilde aardappelen naar de hut te lopen, om daar de pot leeg te kappen en terwijl wat geschilde aardappelen te verdonkermanen, maar kwamen er andere kandidaten in zijn kielzog aangelopen en kon hij die actie niet uitvoeren. Pure speculatie, maar dat zou wel verklaren waarom hij de pot niet aan het kanon leegkapt.[/quote]

Citaat
In zijn algemeenheid doet Thomas zijn best om betrokkenheid/waardering te tonen bij zijn medekandidaten op een wat onhandige manier. Dat kan ook gewoon zijn gewoonte van een leraar zijn. Dit maakt hem minder verdacht.

Waarom maakt hem dit minder verdacht? Een mol moet goed in de groep liggen en sympathiek overkomen. Moet juichen als er geld verdiend wordt. Dat maakt hem net verdachter mijn insziens.[/quote]

 
Citaat
Maar alleen een dansfout, die een kandidaat ook gemaakt zou kunnen hebben, vind ik het verhaal 'Thomas als mol' nog erg magertjes.

Er zijn ondertussen al wel meer dingen gebeurd dan enkel een dansfout, toch? De discussie over de pijpsleutel? Zijn brak bouwwerk?
+ dat de acties van een mol altijd subtieler in beeld worden gebracht dan fouten van kandidaten die meestal wat meer uitvergroot worden.
I was blind but now I can see

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #43 Gepost op: 29-03-2023, 15:44:37 »
En door zich als sterke kandidaat naar voren te schuiven wordt er een zwakkere aan zijn groepje gevoegd. En bij het lopen heeft hij (ineens?) last van zijn knie, hierdoor wordt hij sneller gewisseld en moet Comfort heeeeel veel km's lopen. Die haalt het wonderbaarlijk genoeg nog net.
Ik vlak hem zeker nog niet uit.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #44 Gepost op: 1-04-2023, 20:20:53 »
Een minpuntje voor Thomas : wanneer GDC het ware verhaal achter de trage autorit onthult, zie je de blik van Thomas evolueren van lachend naar verbazing/onthutsing...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #45 Gepost op: 3-04-2023, 08:22:37 »
Ik zie dat Thomas flink gekelderd is in de poll (van 18% naar nu 9%) maar zo onmols was hij toch niet in aflevering 3?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #46 Gepost op: 3-04-2023, 08:24:52 »
Ik zie dat Thomas flink gekelderd is in de poll maar zo onmols was hij toch niet in aflevering 3?

Hij valt me, zonder specifieke redenen/acties, wel op (misschien juist in zijn onzichtbaarheid) maar dat kan ook zijn omdat het forum even vol voor hem leek te gaan  Zou heel prima de echte mol kunnen zijn terwijl ik me in tunnels laat duwen door kandidatenacties. Hij heeft wel een bepaalde houding die niet helemaal voelt als 'deel van de groep zijn'

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #47 Gepost op: 3-04-2023, 09:30:25 »
De dingen die hij fout doet wegen weer niet genoeg af met de dingen die hij goed doet. Maar hij wordt wel wat uit de montage gehouden. Hij is nog altijd een van de opties voor mij.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #48 Gepost op: 3-04-2023, 10:12:50 »
Al twee keer opmerkingen van Thomas dat het lijkt alsof hij voorkennis heeft en die hebben de uitzending gehaald. Thomas die in de auto zegt nog maar 1 persoon te verdenken, maar vraag me af of dat echt zo is of dat hij aan het bluffen is. Thomas had van tevoren aangegeven te gaan spreiden. Thomas is er ook niet vies van om een beetje te nepmollen. Maar over het algemeen is hij te eerlijk, te recht door zee. Ik vermoed dat hij de mol nog niet in het vizier heeft, maar het op basis van spreiden wel ver gaan brengen.

Thomas en Conny hebben ook te vaak op de rode knop gedrukt om nog naar kamer 110 te kunnen. Een mol had daar wel heen gewild.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 10:16:14 door foxhunter »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #49 Gepost op: 3-04-2023, 10:24:08 »
Ik vond hem erg natuurlijk overkomen als onderhandelaar aan de telefoon, wat ik best kandidaats vind.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #50 Gepost op: 3-04-2023, 13:20:43 »

Thomas en Conny hebben ook te vaak op de rode knop gedrukt om nog naar kamer 110 te kunnen. Een mol had daar wel heen gewild.

Geen idee of je dat echt wil. Ik denk dat in 99% van de gevallen er gewoon 2 vrijstellingen zouden genomen worden en dat de mol (en de productie) hier ook op rekent.

Sorry, maar wat er in kamer 110 gebeurde tussen Lieselot en Toos is zeer abnormaal hé. Lieselot valt hier sowieso af als mogelijke molkandidaat, want door als eerste te zeggen geen vrijstelling te willen komt er sowieso 2000 of 5000€ in de pot. Ik denk dat wanneer Lieselot had gezegd een vrijstelling te nemen, Toos er sowieso ook één zou genomen hebben, want het zou gewoon debiel zijn om het niet te doen. Dat verhoogt uw kansen om er uit te liggen van 1/8 naar 1/7. Ik denk dat als je eender welk ander koppel had gestuurd, zelfs over alle seizoenen heen, ze allemaal voor 2 vrijstellingen zouden gegaan zijn. De mol zou dit ook wel verwacht hebben.
I was blind but now I can see

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #51 Gepost op: 3-04-2023, 19:25:19 »
Tijdens de drill oefening nog een brace om zijn knie (reden voor Lieselot en Samya om hem snel te laten wisselen bij het rondjes lopen). Trok nu ineens toch behoorlijke sprintjes bij de hoefijzer opdracht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #52 Gepost op: 3-04-2023, 19:36:48 »
Idd en dat hij al rondscharrelt voor t ontbijt nadat Gilles de rode eitjes had neergelegd vind ik ook verdacht. De mol weet dat dit een rode draad in de opdracht gaat zijn.

Als Thomas er niet was geweest had Ruben het briefje laten verdwijnen wat wel veel geld had gekost maar lijkt me toch niet helemaal de bedoeling

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #53 Gepost op: 3-04-2023, 19:39:30 »
Ik blijf Thomas een lastige vinden. Ik kan nog niet hard maken waarom hij het nu wel of net niet zou zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #54 Gepost op: 3-04-2023, 19:56:07 »
Ja want hij praat ook in op Toos dat hij geen vrijstelling moet pakken.

Is dat juist verdacht omdat hij weet dat Lieselot geen vrijstelling gaat pakken en probeert hij dus de 5000 te vermijden.. of is het juist heel kandidaats omdat de mol het liefst juist wél wil dat er 2 vrijstellingen gepakt worden.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #55 Gepost op: 4-04-2023, 03:39:04 »
Ik heb sterk de indruk dat hij veel zwaarder verdacht wordt dan de edit doet geloven. Zeker ook in dat autoritje leken die dames allemaal wel te denken: 'ja je speelt hier wel de kandidaat maar je bent de mol, ik zeg niks!'.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #56 Gepost op: 4-04-2023, 10:16:49 »
Thomas zou de volgende afvaller wel eens kunnen zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #57 Gepost op: 4-04-2023, 10:35:06 »
Het laten vallen van een ei van Leïla voor de ogen van de kandidaten is zo opvallend dat het duidelijk een nepmolactie is. Bovendien ging hij tegen het voorstel van Ruben om het briefje over de eieren weg te moffelen wat ook onmols is.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2023, 10:36:43 door Luc »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #58 Gepost op: 4-04-2023, 13:41:32 »
Is 'Thomas' Vlaams voor 'Ranomi'? Ze waren ongeveer evenveel in (of beter: uit) beeld, althans de eerste twee afleveringen. Bij R. bleek daar uiteindelijk niets achter te zitten, maar toch. Bij De Mol kun je vaak de afvaller wel zo'n beetje voorspellen omdat die doorgaans overmatig veel schermtijd krijgt in de betreffende aflevering. Of dat omgekeerd ook geldt durf ik niet te zeggen.
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #59 Gepost op: 4-04-2023, 14:22:47 »
Thomas kreeg alleen al in de vooruitblik veel schermtijd, dus...    ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!