Auteur Topic: [kandidaat] Thomas  (gelezen 13148 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #60 Gepost op: 4-04-2023, 14:43:35 »
Misschien is er ook wel een verband tussen de hoeveelheid schermtijd en de mate waarin een kandidaat opvallende dingen doet of op de voorgrond treedt. :D

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #61 Gepost op: 4-04-2023, 16:34:36 »
Misschien is er ook wel een verband tussen de hoeveelheid schermtijd en de mate waarin een kandidaat opvallende dingen doet of op de voorgrond treedt. :D

O, vast en zeker. Ik zoek er zoals gezegd ook niet meteen wat achter, maar het viel me althans de eerste twee afleveringen (waar de spoeling met zoveel kandidaten natuurlijk ook nog vrij dun is) wel op dat hij zo in de luwte bleef. Anderzijds heb ik wel degelijk de indruk dat de makers de afvallers in dier laatste aflevering in het zonnetje zetten, bij wijze van laatste saluut. Dat is niet altijd even evident, maar vaak toch wel. Ik begon dan ook halverwege de aflevering voor mijn wensmol Conny te vrezen.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #62 Gepost op: 4-04-2023, 16:37:22 »
Thomas is best aanwezig, maar op zo'n natuurlijke manier dat het niet opvalt. Bijna elke keer als de groepen ingedeeld worden neemt Thomas de leiding.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #63 Gepost op: 4-04-2023, 19:15:36 »
Het laten vallen van een ei van Leïla voor de ogen van de kandidaten is zo opvallend dat het duidelijk een nepmolactie is. Bovendien ging hij tegen het voorstel van Ruben om het briefje over de eieren weg te moffelen wat ook onmols is.

Het voorstel van Ruben afwimpelen leek mij juist wel mols.
Je wil als mol toch niet dat iedereen weet dat het jouw verdienste is dat alle eitjes gesneuveld zijn?
Kan je er ook niet eentje stiekem stuk maken + de sfeer in de groep zou volledig weg zijn. Veel geld uit de pot voor nieuwe eitjes bij een opdracht die toch niet zo veel kon opbrengen.
Ofwel wilde Ruben hem testen, ofwel zichzelf verdacht maken.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #64 Gepost op: 4-04-2023, 20:11:20 »
Alleen de mol weet dat de eieren later geld kunnen opleveren. Het afwimpelen van Thomas van het voorstel van Ruben om dat briefje weg te doen getuigt niet bepaald van voorkennis. Hoezo mols?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #65 Gepost op: 4-04-2023, 20:15:16 »
Juist wel. Je kan t een beetje zien als productieassistent. Het was echt wel de bedoeling dat de boodschap bij de kandidaten aankomt. Dat is namelijk de start van het spel.

Veel leuker om als mol iemands ei te laten verdwijnen.
Was dus niet de bedoeling wat Ruben opperde.

Thomas verdacht dus dat hij daar al rondscharrelde

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #66 Gepost op: 4-04-2023, 21:11:52 »
Ik vind het ook eventueel verdacht.
Alle eitjes kapot zou het spel wel een beetje verknallen (want dan moeten ze dus allemáál voor 250 euro een ei kopen en is het hele gebeuren rondom eitjes bewaren een dag lang verdwenen.

Ik kán me voorstellen dat de productie de Mol heeft ingefluisterd te zorgen bij de ontdekking aanwezig te zijn. En dat zou dan Thomas verdacht maken.

Maar het kan ook dat de productie dit wel durft overlaten aan kandidaten...kans dat minstens één van de twee het gewoon aan de groep gaat vertellen/laten zien lijkt me aardig groot.

Dan denk ik dat Ruben mss gewoon zijn verdachte aan het testen was door voor te stellen het kwijt te spelen en dat THomas daar (mol of kandidaat) niet voor ging

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #67 Gepost op: 4-04-2023, 21:42:57 »
Er zijn bij de opname voldoende productieassistenten aanwezig, daar hebben ze de mol echt niet voor nodig.
Dat de Mol zegt "we zitten niet in Kiev vriend" is iets heel anders. Daar was het een twist waar een kandidaat achter zou moeten komen. En als dat niet spontaan gebeurt dan moet de Mol dit maar doen. Hier gaat het gewoon over de spelregels en die worden altijd wel uitgelegd.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #68 Gepost op: 4-04-2023, 22:19:42 »
Dat is niet het punt, als Thomas was meegegaan in het voorstel van Ruben hadden er zeker 6 kandidaten hun eitje stuk geklopt bij het ontbijt. Als mol wil je daar niet bij betrokken zijn, dus toch wel mols van Thomas. Onmols van Ruben want te opzichtig.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #69 Gepost op: 4-04-2023, 22:27:32 »
Als Thomas de mol is had hij gewoon kunnen meegaan met Ruben zogezegd niet wetende dat die eieren later geld waard zijn. En dan had hij nog de schuld aan Ruben kunnen geven omdat hij dat voorstelde. Ik snap die redenering dat dit een molactie van Thomas niet (of je zit blijkbaar in de Thomas-tunnel).
Wel is het mogelijk dat Ruben Thomas wilde uittesten.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2023, 22:33:49 door Luc »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #70 Gepost op: 4-04-2023, 22:44:42 »
Niet een molactie, wel mols. Ook als het Comfort, Leïla of iemand anders was geweest.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #71 Gepost op: 5-04-2023, 11:30:31 »
Alleen de mol weet dat de eieren later geld kunnen opleveren. Het afwimpelen van Thomas van het voorstel van Ruben om dat briefje weg te doen getuigt niet bepaald van voorkennis. Hoezo mols?

Ja, maar een mol zou dit idee toch ook afwimpelen?
Hoe zou het scenario uitgedraaid zijn als hij met Ruben het briefje had weggemoffeld?

*kandidaten komen binnen* - in koor: ah een eitje, lekker
*slaan het ei stuk* - Ey, f*ck, dat ei is niet gekookt
- Ruben: haha, ik heb met Thomas het briefje weggemoffeld, jullie eitje is al stuk, haha

Even later: Gilles - Diegene zonder eitje moeten een ei kopen voor 250€, er zijn 6 eitjes gebroken, dat is dan 1500€ uit de pot.
Verdachten bij iedereen: Ruben en Thomas
Dan kan Thomas nog proberen zeggen dat het Ruben zijn idee was, maar hij gaat wel verdacht blijven.


I was blind but now I can see

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #72 Gepost op: 5-04-2023, 13:10:35 »
Benieuwd hoe lang hij nog gaat rondlopen in het hemd van zijn overleden buur.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #73 Gepost op: 5-04-2023, 13:11:29 »
Thomas vond ik deze aflevering toch wel weer wat verdacht, maar, op dat ene ei na, blijft het subtiel.

Bij de rodeo: Thomas, weer bij de eerste: ik wil wel eens op een paard zitten.
Thomas positioneert zich dus weer in de groep waar, naar mijn mening, het best te mollen valt.

Verder zeggen velen dat hij daar wel wat antimolacties doet. Ik vind geen antimolacties om eerlijk te zijn. Misschien ben ik al wat aan het tunnelen, maar ik zie een Thomas die zelf geen enkele goede combinatie aanbrengt. De winnende combinaties zijn: Alexander De Grote en Bucephalus, aangebracht door Lancelot. Tornado en Zorro: aangebracht door Lancelot (maar ok, dit wisten misschien wel meerdere kandidaten) en Amika en Merel De Ridder: aangebracht door Comfort.
En ja, Thomas gaat die hoefijzers wel halen en dus wordt het op zijn conto geplaatst...maar die hoefijzers zouden sowieso wel gehaald worden. Of hij ze nu gaat halen, of een andere kandidaat, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Maar de kijkers en de kandidaten zien een Thomas die de juiste hoefijzers gaat halen.
Nergens verbetert hij ook een foutieve combinatie.

Verder doet hij er vaak wel heel lang over om dan het juiste hoefijzer te vinden. Geen idee hoe moeilijk dat was. Dat kan ik moeilijk inschatten. Maar een Toos vond het toch altijd sneller.

Bij het halen van het Tornado hoefijzer wordt hij ook nog eens ei zo na gevangen. De lasso miste hem nipt. Wou hij daar misschien gevangen worden? Dan moesten de medekandidaten dat hoefijzer ook nog terug gaan pakken én het blauwe hoefijzer, met bijna geen tijd meer op de klok. Dit laatste is pure speculatie, maar het rennen van Thomas...vond ik toch zeer inhoudend. Maar goed, dat kan ook de bizarre loopstijl van Thomas zijn.

Bij het eieren werpen zegt Toos aan Thomas om de eieren te verzilveren. Thomas zegt nog één verder te willen gaan. En net dat ei breekt, waardoor hij weer opnieuw mag beginnen. Ik geef wel grif toe, dat ei werd door Toos te hoog gesmeten.

Wanneer Thomas smijt zegt Comfort dat hij rustiger en meer in een boog moet smijten, want dat dit gemakkelijker te vangen is zonder het ei te breken. Dat is gewoon een feit. Thomas geeft hier een zéér rare uitleg, die ik nog zou kunnen snappen van andere kandidaten, maar niet van een leraar aardrijkskunde en wiskunde: T- "De snelheid waarmee het komt is de zwaartekracht, ik kan da ni...allé, da ga ni hé." Excuseer Thomas? Dus of je een ei nu hard smijt of zacht, het gaat altijd even snel vliegen? De tweede wet van Newton smijten we overboord? Hele rare uitleg naar mijn mening.

Dan wanneer de tijd begint te dringen kijkt zowel hij als Comfort elkaar aan en willen ze allebei (dus allebei verdacht hier) toch nog proberen het ei te smijten, iets wat tot dan toe nog nooit gelukt was. Toos dringt echt aan om te verzilveren en uiteindelijk besluiten ze inderdaad om het te verzilveren.
Thomas (maar ook Comfort) hebben redelijk wat eieren en breken allebei hun rode ei in de jeep. Dju toch.

Dan breekt Thomas nog één ei van Leïla. Ofwel een nepmolactie, ofwel een mol die pret heeft. Voor het geld hoef je het niet te doen, maar als mol één ei breken in overstaan van alle kandidaten, geef toe, het is wel grappig, om er toch nog 10€ af te pitsen.

In het motel: Hier hoeft een mol niet veel te doen. Wel toont het dat iedereen in de groep Conny & Thomas het hardst vertrouwen. Altijd leuk voor de makers om dat er nog eens in te steken en altijd leuk om tijdens de laatste aflevering te tonen hoe de mol vertrouwt werd door de hele groep. Ik krijg steeds een Samina-ik-eet-mijn-schoen-op-als-Lennert-de-mol-is-die-jongen-is-veel-te-braaf vibe als ik zoiets zie of hoor :-)
Het was hen overigens quasi gelukt om de kamer puur op vertrouwen binnen te gaan (veel subtieler dan je inhouden bij het drukken). En hij had Conny al wel geprept: "Ik wil nog niet naar huis, Conny" (Captain subtext: ik ga een vrijstelling nemen, Conny) en ook "Ik geen voordeel, niemand een voordeel" (captain subtext: ik ga jou niet alleen een vrijstelling gunnen, ik neem er dan ook één)

Conclusie na aflevering 3: Thomas levert bij de proef met de eieren weer geen geld op. Bij de rodeo zorgt hij voor geen enkele goede combinatie, maar gaat wel de goede combinaties halen (geld dat, wanneer eender welke andere kandidaat ze was gaan halen, ook verdiend ging worden).

Thomas blijft samen met Ruben en Comfort mijn top 3.
 
« Laatst bewerkt op: 5-04-2023, 13:16:33 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #74 Gepost op: 5-04-2023, 13:20:49 »
Het lijkt erg op: Papa en zoon zijn vroeg bij het ontbijt en zoon wil een prank uithalen voor de anderen van de familie, papa lijkt het niet zo'n goed idee, als hij zich de boze reactie van moeders en de rest inbeeldt. Doe maar niet, zoon. Oke papa. Shit.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #75 Gepost op: 5-04-2023, 15:16:05 »
Thomas is iemand die moeilijk te peilen is, ik verdacht hem vanwege het linedancen waar hij een cruciale fout maakte. Hij heeft niet veel in de pot gebracht maar ook niet veel eruit gehaald.
Maar zijn 3 geslaagde opdrachten in de bootcamp, die nepmolactie met het ei, zijn emotionele reactie met het vertrek van Conny waarmee hij een goede band had plus het feit dat hij het voorstel van Ruben afwees om het briefje over de eieren te verstoppen doet mij eerder de balans naar niet-de-mol hellen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #76 Gepost op: 5-04-2023, 17:06:47 »
die nepmolactie met het ei

Dit lees ik her en der, maar het kon prima ook een ongelukje zijn geweest. Ook van een Mol die zich alleen maar juist van zijn beste kant wilde laten zien door Leïla te helpen.

En de emotionele reactie t.o.v. Conny vind ik ook niet onmols. Ze konden het goed met elkaar vinden, zoveel was duidelijk (ook uit de extra beelden, zie het wiskundefilmpje), maar misschien was het juist wel daarom dat Conny Thomas onterecht ging vertrouwen in het spel. En een Mol kan ook verdrietig zijn over het vertrek van een vriend(in), of zich een beetje schuldig voelen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #77 Gepost op: 7-04-2023, 12:28:53 »
Juist wel. Je kan t een beetje zien als productieassistent. Het was echt wel de bedoeling dat de boodschap bij de kandidaten aankomt. Dat is namelijk de start van het spel.

Veel leuker om als mol iemands ei te laten verdwijnen.
Was dus niet de bedoeling wat Ruben opperde.

Thomas verdacht dus dat hij daar al rondscharrelde

Iedereen die in België op een jeugdbeweging heeft gezeten kent het wel met de eitjes. Je moet ze bewaren en je mag er van andere kapotmaken. Daar is niet veel uitleg voor nodig, dus een productieassistent is zeker niet nodig. Eerder onverdacht dus van Thomas, maar zeker niets baanbrekend om hem af te strepen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #78 Gepost op: 9-04-2023, 21:36:04 »
Thomas blijft een natuurlijke leider in de groep. Hoe hij de toon zette in het niet helpen van Comfort was opvallend.

Het "beats" niet herkennen als fout vond ik dan weer zo over the top dat het me aan kandidatenactie leek (á la de envelop missen in Bentota, WIDM 2015).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #79 Gepost op: 9-04-2023, 22:31:38 »
Ook in deze nog altijd mogelijk juiste tunnel slechts vier pagina’s.