Net als in eerdere seizoenen vind ik de cameravoering, de kandidatenkeuze en de montage van grote klasse. Verder springen dit seizoen de volgende zaken er wat mij betreft in positieve zin uit.
Pluspunten• De aankondiging van de bekendmaking welke kandidaten mee zouden doen (mistig bos), vond ik erg goed bij WIDM passen.
• De keuze voor de locaties vind ik buitengewoon sterk. Er zat voor mijn gevoel meer
couleur locale bij de opdrachten dan de vorige keer. Daarmee komt het seizoen voor mij echt tot leven.
• Bij een derde van het hele seizoen liepen de opdrachten in elkaar over: een noviteit die wat mij betreft gerust in komende jaargangen mag terugkeren.
• Er zat veel vaart in de afleveringen, met een goede mix van spanning, humor en verdenkingen.
• Ik vind het een evenwichtig seizoen wat betreft het inzetten van vrijstellingen en jokers: niet te veel, niet te weinig. De verdeling van de extra filmpjes en promo’s tussen de reguliere afleveringen is in mijn ogen bovendien goed, evenals het aantal verborgen aanwijzingen.
Het gevaar bestaat dat je dergelijke positieve punten voor lief neemt, maar ik neem mijn petje diep af voor alles wat de productie bedacht heeft en vervolgens voor elkaar heeft weten te boksen! Dat neemt niet weg dat er ook zaken zijn die naar mijn idee beter kunnen. Suggesties voor verbeteringen plaats ik in het desbetreffende
topic.