Hoe zeker weten we dat het Wie van de 3 een dag later was?
Tja, heel erg zeker zou ik zeggen, omdat Angela dat zegt. Na de postzakkenopdracht gaat ze de groepjes aanwijzen voor 'de
opdracht van morgen', Wie Van De Drie dus. Als we ook al aan dat soort dingen moeten gaan twijfelen, dan zitten we hier echt voor Jan-met-de-korte-achternaam te proberen de Mol te ontmaskeren.
Vind ik eigenlijk ook wel een beetje over wat je verder zegt, hoor. Dat Yvon bijvoorbeeld in werkelijkheid een andere opdracht kreeg dan wij in beeld zagen. Dat geloof ik dan niet. Wél kan het natuurlijk zo zijn dat de man aan de telefoon er nog wat achteraan gezegd heeft wat eruit geknipt is. Bijvoorbeeld iets als: "maar ja, voor jou als Mol moet het niet moeilijk zijn om geld te verliezen", of zoiets. En dat wij dat stukje dan pas in de allerlaatste aflevering te zien krijgen. Maar dat door de montage de opdrachten als het ware verwisseld zijn om ons om de tuin te leiden, geloof ik niet.
-edit- Btw, Jim zegt duidelijk dat hij geen opdracht gehad heeft van de Mol hoor. Alleen dat hem gevraagd is of hij interesse had in 3 'gratis' antwoorden. En dat toen hij daarop 'ja' zei, de man zei dat hij nog contact zou opnemen. Hetgeen volgens Jim vervolgens niet gebeurd is.
Ik zie eigenlijk niet zo goed in waarom Jim hierover in de biecht zou liegen. Ja, tenzij hij de Mol is, maar dan is dat hele gedoe met het telefoongesprek natuurlijk een toneelstukje geweest.