Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 121981 keer)

Offline Mol-lie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #160 Gepost op: 5-02-2005, 17:43:59 »
Lieve mede mollenvangers....Lichtelijke paniek aanval hier!! Ik weet, het zal wel niet kloppen maar ik meen gister tijdens opdracht 2 (afl. 4 dus) een uithangbord te hebben gezien in het winkelcentrum met de naam Gijs erop. Afl niet opgenomen en op vage wijze kan ik de aflevering ook niet bekijken op het net. Het gaat om het stukje waarin Gijs wegloopt NA de opdracht (al mopperend en wel...) daar hangt dan links boven in de hoek een GROEN uithangbord. Het is tot twee keer toe te zien. kan iemand mij vertellen wat er nou werkelijk opstond??

Puntje twee:  ook bij het maken van de test is op de achtergrond een cijfercombi te zien die er zo te zien net is opgeplakt (24 uit mn hoofd...??) of is ook dit een hersenfoutje van mijn kant?? ???  
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 17:46:55 door Mol-lie »

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #161 Gepost op: 5-02-2005, 17:57:59 »
dat viel mij ook op mollie, maar toen ik terugdraaide bleek er: Gijts te staan;)

Offline Mol-lie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #162 Gepost op: 5-02-2005, 18:02:11 »
dat viel mij ook op mollie, maar toen ik terugdraaide bleek er: Gijts te staan;)


ok!! Thx voor je snelle reactie,scheelt weer een hoop onzekerheid,maar toch lijkt "Gijst" best veel op "Gijs" en ik geloof gewoon niet meer in toeval.Aan de andere kant: Je gaat echt overal wat achter zoeken......

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #163 Gepost op: 5-02-2005, 18:08:21 »
Ja het is een pittige editie, iedereen heeft wel iets verdachts gedaan mijn top 4:
1. Sander
2. Lottie
3. Marc-Marie
4. Jim

Offline Zonnestraaltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #164 Gepost op: 5-02-2005, 18:13:16 »
Weet iemand soms wat voor maateenheid in Australie wordt gebruikt? Volgens mij meten ze daar nl niet in centimeters.
Waarom stonden de kandidaten dan voor een muur waarop je af kunt lezen hoe groot iedereen is in centimeters?

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #165 Gepost op: 5-02-2005, 18:16:03 »
In feet?

Offline DaMart

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #166 Gepost op: 5-02-2005, 18:29:23 »
De nummers op de bordjes op het politiebureau:

Sander:   156             OF
Isabelle: 1021121295    JULLIE
Lottie: 75514      GEEN
Jim: 89518              HIER
Gijs: 221515            VOO
Yvon: 19151319      SOMS
Viktoria: 262514   ZYN
Yvonne: 231512          WEL
MarcMarie:312152119   CLOUS

Vragen:
- Waarom ontbreekt de R in VOOR?
- Waarom Viktoria op de derde plaats?


Om hier nog even op terug te komen, ik probeer ene beetje te ontrafelen of die zin niet gewoon een anagram is voor een aanwijzing. Maar misschien is het woordje VOO juist wel een aanwijzing. VOO is namelijk ook de afkorting voor Veronica Omroep Organisatie. En wie werkt voor Veronica? Gijs!

Misschien erg ver gezocht, en mijn theorie over een aanwijzing in ontbrekende letters vind ik eerlijk gezegd ook iets spannender dan dit, maar het zou een aanwijzing kunnen zijn natuurlijk.

Offline Buskruid

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #167 Gepost op: 5-02-2005, 18:31:52 »
Ik vond het weer een super aflevering, k heb eigenlijk geen idee wie de mol zou zijn.

Ik vind Lottie denk ik wel een goede kandidaat omdat ze heel erg op de achtergrond is.

Ik zag alleen in t voorstukje, en daarom vind k het echt jammer dat Roeland eruit is, dat met het voorstukje, alleen Roeland onder de grond zat :P En dat vond k zelf wel een goede aanwijzing :P Maarja beetje jammer

voorderest vind Gijs echt heel vervelend in het spel.En net als wat Sander zegt, doet gijs niets maar alleen maar lopen schreeuwen wat andere moeten doen.

Je hoort sander dit meerdere malen zeggen.

Je hoorde sander ook aan het eind van de koffertjes opdracht zeggen  dat kan jij toch ook doen ? maar gijs liep boos weg....

en het valt me ook op, dat gijs heel vaak heel normaal loopt, maar op een andere plek in t winkel centrum loopt hij weer gigantisch mank. En k vind het toch tamelijk overdreven hoe hij doet, met dat plekje op zijn knie. Erg kinderachtig en vooral na t aantal dagen dat hij ermee loopt.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #168 Gepost op: 5-02-2005, 18:59:56 »
Wat nogmaals betreft die 18 van M-M. Volgens mij heeft het niks te betekenen en stond het gewoon op z'n shirt. En daarbij konden ze toch ook niet weten dat Yvonne hem zou kiezen?

En dat roze konijn. Volgens mij is het niks, maar ik dacht dat hij alleen in beeld kwam, wanneer Isabelle ook in beeld was. (Hints doorgeven?)

En hebben Sander en Gijs, Angela niet verkeerd begrepen? Want toen ze zei van degene die de mol geholpen heeft krijgt extra vragen goed, hoorde je ze later zeggen van: Dan moet het Lottie of M-M zijn, want die reden de truck. Maar daar had Angela het helemaal niet over!!! Vind dat wel lol.  ::rofl::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 4
« Reactie #169 Gepost op: 5-02-2005, 19:24:40 »
Zou het niet zo zijn dat wanneer er iemand met een konijnepak een koffertje wegpakt dat de rest van de mall dat ook ziet. Heb je binnen no time de Australische politie op je dak, kan ook niet de bedoeling zijn geweest.

Met 2 cameraploegen val je sowieso wel op. (Kijk maar naar de omstanders)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #170 Gepost op: 5-02-2005, 19:29:57 »
Ik vermoed eigenlijk dat de Mol het boekje van Isabella gebruikt heeft om haar (schriftelijk) om hulp te vragen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 4
« Reactie #171 Gepost op: 5-02-2005, 19:32:44 »
De mol kickt wel op Isabelle, zij mag hulpmollen, haar boekje word gestolen. De mol is degene met een Isabelle-obsessie. Laten we daar eens gaan opletten.  ::vergroot::

Offline Mol-lie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #172 Gepost op: 5-02-2005, 19:37:37 »
Wat als de groep STOKERS uit de 3e aflevering niet letterlijk als stokers moet worden gezien, maar als figuurlijke stokers????? Dat zou dan toch ook verklaren waarom Lottie "ineens" er voor koos om stoker te worden, stoker in de groep bedoel ik dus!! Een mol stookt in het team, probeerdt onrust te zaaien...  :-\\

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #173 Gepost op: 5-02-2005, 20:23:01 »
Als Yvonne wel heeft en die valt af wat moeten we danmet de geen van Lottie?

We hebben nu:

M=N (of N=M)
Mangkita = Nangkita (of andersom)

+M (of -M
Toopermang

-N (of +N)
St. Vincent

-R (of +R)
Voor

We moeten wel concesquent blijven dus het is OF:
M=N
-M
+N
+R

OF:
N=M
+M
aha! je kunt een N die er niet staat niet afhalen..... evenzo met de R.
duzzzz...

M=N
-M
+N
+R
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #174 Gepost op: 5-02-2005, 20:30:03 »
M=N
-M
+N
+R

Of zoals ik het ergens las, misschien is het wel:

wel een M
geen N
en geen R

Maar of M=N of N=M

dus Sander, MM, en Victoria vallen af of voornaam (hebben wel een R).
en Sander, MM, Victoria, Gijs, Isabelle, Jim vallen af.

Houden we over Yvon Jaspers en Lottie Hellingman
(op basis van de R dan)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 20:31:54 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #175 Gepost op: 5-02-2005, 21:13:27 »
Een hele leuke aflevering! Moet hem nog een keertje bekijken voor wat aanwijzingen te kunnen vinden!

R = de 18e letter... iemand iets met 18?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline tammieenchrisje

  • Forumlid
Re: verborgen hint aflevering 4: nummers op borden kandidaten
« Reactie #176 Gepost op: 5-02-2005, 21:32:09 »
Het volgende viel mij op:

Als de kandidaten in beeld komen met het "gevangene" bord voor zich, dan staan er op die borden de volgende info over elke kandidaat:
name, date of birth, profession en number.

In de numbers van de kandidaten zit een verborgen hint:
Het zijn cijfercodes die verwijzen naar de letters van het alfabet.
In volgorde van uitzending:
Sander: 15-6 OF
Isabelle: 10-21-12-12-9-5 JULLIE
Lottie: 7-5-5-4 GEEN
Jim: 8-9-5-18 HIER
Gijs: 22-15-15....... VOO (...R?...)
Yvon: 19-15-13-19 SOMS
Victoria: 26-25-14 ZIJN
Yvonne 23-5-12 WEL
Marc-Marie: 3-12-15-21-19 CLOUS

Alleen bij Gijs lijkt een letter te missen om een zinnig woord te vormen (R?) voor?

Van deze woorden kan de volgende zin gevormd worden:

Hier zijn geen clous voor jullie of wel soms?

Dit is een hint.

Wie ik hierdoor als mol verdenk laat ik even in het midden.




Er kan staan: Zijn hier geen clous voor jullie, of wel soms?

Ik heb iets ontdekt!!!
Net na de line-up krijg je Angela in beeld en dan rechtsonder in beeld krijg je een getal te zien, nr 45, op een soort kluisje ofzo.
Als je 4+5 opteld krijg je 9, en wie stond er op nr.9 in de line-up? Juist, MM!
Dat zou kunnen betekenen dat hij de mol is, wat voor mij alweer een bevestiging is!


Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #177 Gepost op: 5-02-2005, 21:35:31 »
Tja en 5-4 = 1 en wie stond er op 1 ?

Sander  :-X
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 21:37:58 door Anzjie »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #178 Gepost op: 5-02-2005, 21:39:22 »
Goed bedacht, zoiets was vorig jaar met Elise ook al dat je dingen met elkaar op moest tellen dat je op haar verjaardag uitkwam. Let op de cijfers mensen!!

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #179 Gepost op: 5-02-2005, 21:41:50 »
Heeft het feit dat isabelle (weer) als hulpmol wordt gevraagd te maken met het feit dat de mol haar aantekeningen heeft gelezen?

zou ze er zo ver naast zitten dat ze een goed antwoord wel kan gebruiken?

of zit ze juist op het spoor van de mol en is dit een afleidingsmaneuvre?