Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3532470 keer)

Offline trialk

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27880 Gepost op: 27-11-2016, 14:03:28 »
Ben ik vaak sarcastisch?

adhesie betuiging vóor Pjotr. 
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Loezel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27881 Gepost op: 27-11-2016, 19:40:19 »
Krijg ik morgen medicijnen tegen de misselijkheid?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #27882 Gepost op: 4-12-2016, 13:01:49 »
Doorvechten en weer stressklachten krijgen?
Of het (voorlopig) laten rusten.

Stomme deuren. :\'( Toch denk ik dat ik maar even het laatste ga doen. Slaapproblemen zijn weg, ik heb geen zin in nieuwe piekeravonden.

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #27883 Gepost op: 8-12-2016, 18:54:44 »
Ik snap het twitterblokje aan de zijkant niet. De ene keer zie ik tweets van deelnemers en crew van Wie is de mol en de andere keer zie ik tweets van leden staan. Hoe kan ik dat zelf kiezen?
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #27884 Gepost op: 8-12-2016, 19:19:55 »
Hangt er vanaf op welk board je zit. Op het WIDM board zie je de WIDM kandidaten, op het ER board de ER kandidaten en op de rest de Realitynetters  ::jaja::

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #27885 Gepost op: 8-12-2016, 21:45:40 »
Eigenlijk meer in de categorie "Wat VROEG jij je af?" aangezien ik het antwoord reeds heb gevonden.

De volgende nieuwskop:

Citaat
Overgrootvader Mick Jagger ook weer vader geworden

Ik las dit en dacht: "Huh? de overgrootvader van Mick Jagger weer vader geworden? Hoe oud moet die man wel niet zijn, aangezien Mick zelf ook niet meer één van de jongste is."

Toen ik het artikel opende bleek het om Mick zelf te gaan die al een tijdje zelf overgrootvader is en opnieuw vader is geworden. Soms kunnen nieuwskoppen best misleidend zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #27886 Gepost op: 9-12-2016, 22:48:51 »
 ::tandpastasmiley::

een behoorlijk vreemde gezinsconstructie..
er was eens......

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #27887 Gepost op: 9-12-2016, 22:59:52 »
Hangt er vanaf op welk board je zit. Op het WIDM board zie je de WIDM kandidaten, op het ER board de ER kandidaten en op de rest de Realitynetters  ::jaja::

Ik vond het zo raar, want bij de relaxhoek zag je dus de deelnemers van wie is de mol en toen ik ineens even bij de forumspellen ging kijken (eentje eronder) zag ik de leden staan  ???
...maar soms even niet :)

Offline good-riddance

• Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
« Reactie #27888 Gepost op: 12-12-2016, 01:18:28 »
Ik vraag me al jaren af of muggen, indien ze iemand steken (en de persoon in kwestie is bijvoorbeeld onder invloed: alcohol, medicijnen, drugs, maakt niet uit wat) dit over kunnen nemen. Ik las ooit dat dit niet mogelijk is omdat muggen een ander mechanismesysteem hebben, maar laatst zag ik een deskundige op tv die aangaf dat dieren dat wel degelijk kunnen overnemen (denk aan drugsmuizentesten) heb het opgezocht maar overal staat iets anders. Wat is het nu? Stel ze steken iemand die een gigantische hoeveelheid morfine in zich heeft dan moeten ze toch direct finito zijn, een mens kan daar al aan overlijden, laat staan zo'n arm klein beestje, die hebben geen enkele tolerantie. In dat geval zullen er vast weinig muggen in Afghanistan zijn.

Ik heb in de winter (jawel, in de winter) vaak last van muggenbulten (ook in de zomer maar ook in de winter) en omdat de meeste mensen zeggen enkel last te hebben van muggen in de zomer, vroeg ik me tevens af waardoor dit kwam, en vond daar dit over:

"Muggen leven altijd in de buurt van stilstaand water, omdat hun larven hierin opgroeien. Het water in sloten en plassen is in de winter te koud, larven kunnen hierin niet overleven. Maar water in kruipruimtes of andere vochtige ruimtes (in bijv huizen) is vaak het hele jaar door een redelijk constante temperatuur en warm genoeg voor larven om te overleven." (bron)

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #27889 Gepost op: 12-12-2016, 11:32:18 »
Ze zullen het ongetwijfeld binnen krijgen, maar of ze het opnemen zal vast van de substantie [en wellicht muggensoort] afhangen.
Sowieso krijgen ze een enorm verdunde variant binnen. Om even een eenvoudige voorbeeld te nemen met alcohol: in bloed gaat dat hoogstens om tienden van een procent. Dus dan is zelfs bier al tientallen keren sterker, dan bloed van een dronken persoon. Aangezien muggen allerlei soorten nectar drinken, zijn ze ongetwijfeld tolerant in het geval iets plantaardigs heeft liggen fermenteren. Misschien niet exceptioneel goed, maar die moeten vast een alcoholgehalte van 1% binnen moeten kunnen krijgen.

Andere stoffen zullen ze ook sterk verdund binnen krijgen, en vast een tolerantie voor hebben.
Sowieso, als een belangrijk deel van je voortbestaan afhangt van bloed tappen van andere dieren, dan ga je vast een uitstekend afweersysteem hebben voor gekke bestanddelen in dat vreemde bloed.

--

Kan trouwens goed dat je inderdaad muggen in huis hebt; maar hoor of zie je ze ook?
Als je alleen last hebt van de bulten, kunnen het ook plekjes van iets anders zijn [bv bedwantsen of tapijtkevertjes].
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #27890 Gepost op: 12-12-2016, 21:51:28 »
Ben ik echt zo dom of is de kerstpuzzel van de AIVD echt abcadabra en zo moeilijk voor mij?  ??? :P

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #27891 Gepost op: 12-12-2016, 22:30:10 »
Ben ik echt zo dom of is de kerstpuzzel van de AIVD echt abcadabra en zo moeilijk voor mij?  ??? :P
ooit ook eens naar gekeken en geconludeerd dat ik andere kwaliteiten heb. ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline good-riddance

• Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
« Reactie #27892 Gepost op: 13-12-2016, 14:42:06 »
[...] Andere stoffen zullen ze ook sterk verdund binnen krijgen, en vast een tolerantie voor hebben. Sowieso, als een belangrijk deel van je voortbestaan afhangt van bloed tappen van andere dieren, dan ga je vast een uitstekend afweersysteem hebben voor gekke bestanddelen in dat vreemde bloed. [...]

Dank voor de reactie. Voor bepaalde stoffen vast wel, maar ik kan me niet voorstellen dat ze een tolerantie voor bijv heroïne hebben. Zou het écht kunnen dat ze, als ze niet eraan doodgaan, eraan verslaafd raken, afkickverschijnselen krijgen en dan steeds opnieuw moeten prikken (maar dan moeten ze wel steeds de juiste verslaafde persoon vinden, lijkt me sterk, ook al is hun reukvermogen, voor o.a lichaamsgeur, buitengewoon ontwikkeld) maar ik vind het onwerkelijk klinken ("Oh nu weet ik waarom zoveel muggen achter het station rondhangen" grapte iemand ::rofl::)

Dit vond ik er over na wat onderzoek:

Volgens een journaliste, die deskundigen erover had geraadpleegd, kunnen muggen niet dronken worden, zelfs bij 10 glazen alcohol. Tijdens het steken scheiden ze de alcohol uit, wel is het zo dat je eerder gestoken kan worden als je dronken bent, dan heb je een bepaalde lichaamsgeur. Het klopt namelijk niet dat muggen op licht afkomen, maar op lichaamsgeur. Wel is het zo dat als je hebt gerookt, een mug dan (sneller) kán sterven, omdat ze nicotine niet goed kunnen afbreken. (bron)

En ik las dit "Nee, dat kan niet, drugs werken op hersenen, een mug heeft niet zulke hersenen" maar volgens de anatomie-wikipedia klopt dat niet: "Elk insect heeft de volgende inwendige organen: hersenen, darmkanaal, etc" zonder dat kunnen ze geeneens functioneren, zelfs mieren hebben hersenen (bron) en muggen ook: "Het reukorgaan van een mug bestaat uit [...] elk haartje heeft zogeheten cpA-zenuwen, die de hersenen informeren als ze een geur waarnemen." (bron)

Er valt op internet wel het e.e.a te vinden over alcohol en muggen, dat antwoord is dus duidelijk maar niet over andere substanties zoals heroïne, terwijl ik met name dat wilde weten. Wellicht is er gewoon nog nooit onderzoek na gedaan, lijkt me ook lastig bij een mug.

Kan trouwens goed dat je inderdaad muggen in huis hebt; maar hoor of zie je ze ook? Als je alleen last hebt van de bulten, kunnen het ook plekjes van iets anders zijn [bv bedwantsen].

Nee, ik zie ze eigenlijk nooit (al is het lastig waarnemen in het donker) maar het jeukt enorm, dus het lijkt me aannemelijk dat het muggen zijn (weet het niet zeker maar ben volgens mij ook de enige in huis die er in de winter last van heeft) van de zomer zaten m'n hele benen en voeten vol muggenbulten, tientallen. Ze lijken nogal zot te zijn op mijn bloed, ik kan niet anders concluderen ::rofl::

Dank i.i.g voetbalkenner (want wat heb jij vaak de toto gewonnen zeg, mijn God!) ik vroeg me tevens af of je wel bruin kunt worden door de zon met make-up op, het antwoord daarop blijkt ja, de zonnestralen komen kennelijk door de make-up heen. Leuk topic, zo leer je nog eens wat!
« Laatst bewerkt op: 13-12-2016, 14:54:56 door good-riddance »

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #27893 Gepost op: 13-12-2016, 14:48:13 »
Bij DWDD university laatst lieten ze zien dat infrarood licht niet door glas heen kan. Ze schenen een infrarood camera op iemand, toen hielden ze een stuk glas voor zn hoofd en toen was die persoon weg. Maaaaar, hoe werkt die camera dan? Die heeft toch ook glas met lenzen enzo?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #27894 Gepost op: 13-12-2016, 16:03:31 »
Dank voor de reactie. Voor bepaalde stoffen vast wel, maar ik kan me niet voorstellen dat ze een tolerantie voor bijv heroïne hebben.

Hangt er vanaf hoe het werkt. Als stoffen niet worden gebruikt, en nergens op lijken wat wordt gebruikt, zodat ze nergens kunnen aanhaken - dan worden ze ongebruikt uitgescheiden lijkt me.

Op basis van een snelle internetcheck, werkt heroïne doordat het de neurotransmitter GABA onderdrukt. GABA inhibeert normaal dopamine, dus door dat te onderdrukken komt er meer dopamine vrij.
Muggen hebben inderdaad een centraal zenuwstelsel [hersenen; zoals vrijwel alle dieren], en o-boy, paar wetenschappelijke artikelen impliceren dat daarin ook dopamine en GABA wordt gebruikt. Dus neurologisch hoort een mug, bij een juiste dosis, gewoon op heroïne te reageren. En er vast aan verslaafd kunnen raken.

Citaat
Nee, ik zie ze eigenlijk nooit (al is het lastig waarnemen in het donker) maar het jeukt enorm, dus het lijkt me aannemelijk dat het muggen zijn

Zou goed kunnen hoor :) Maar als je bv allergisch bent voor museumkevertjes, dan leveren die ook jeukende rode plekjes op. Zien er wel iets anders uit dan muggenbulten.
En steekvliegen zijn ook krengen.. genoeg beesten die jeukbulten kunnen opleveren ;)

Citaat
Dank i.i.g voetbalkenner (want wat heb jij vaak de toto gewonnen zeg, mijn God!)
Achja, ieder zo z'n nutteloze talent ;)

--

Citaat
Bij DWDD university laatst lieten ze zien dat infrarood licht niet door glas heen kan. Ze schenen een infrarood camera op iemand, toen hielden ze een stuk glas voor zn hoofd en toen was die persoon weg. Maaaaar, hoe werkt die camera dan? Die heeft toch ook glas met lenzen enzo?

Ik dacht dat we ergens iets super-obvious aan het missen waren. Blijkt dat dat niet zo is.
Infraroodcamera's kunnen inderdaad niet werken met glazen lenzen. Daarom wordt er geen glas gebruikt.

Thermal cameras cannot use regular glass lenses, as glass will reflect thermal radiation rather than allowing the radiation to pass through the lenses. Commonly used materials for thermal lenses are Germanium (Ge), Chalcogenide glass, Zinc Selenide (ZnSe) and Zinc Sulfide (ZnS).

ref: http://www.axis.com/sk/en/learning/web-articles/technical-guide-to-network-video/lenses-for-thermal-cameras

Who knew, I didn't.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #27895 Gepost op: 13-12-2016, 19:36:00 »
Pfff wat een flauwe verklaring. Veel te logisch :(
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #27896 Gepost op: 16-12-2016, 19:12:15 »
Hoe gaat het met de voet/enkel van MM? :)

Offline MaikeMeisje

• Forumlid
  • met een hart van chocolade
« Reactie #27897 Gepost op: 16-12-2016, 19:44:38 »
Hoe gaat het met de voet/enkel van MM? :)

Weer helemaal goed!  ::bravo::

Lief dat je het vraagt  ::hug::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #27898 Gepost op: 17-12-2016, 16:57:48 »
Weer helemaal goed!  ::bravo::

Lief dat je het vraagt  ::hug::
Ah das fijn  ::bravo:: ::hug::

Daar chocolademelk gedronken (met lachstroom),

OT: wat is lachstroom? ::schaam:: Energie waar je van gaat lachen?  ??? ???

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #27899 Gepost op: 17-12-2016, 17:08:18 »
Zal ik het zeggen? ;D