[...] Andere stoffen zullen ze ook sterk verdund binnen krijgen, en vast een tolerantie voor hebben. Sowieso, als een belangrijk deel van je voortbestaan afhangt van bloed tappen van andere dieren, dan ga je vast een uitstekend afweersysteem hebben voor gekke bestanddelen in dat vreemde bloed. [...]
Dank voor de reactie. Voor bepaalde stoffen vast wel, maar ik kan me niet voorstellen dat ze een tolerantie voor bijv heroïne hebben. Zou het écht kunnen dat ze, als ze niet eraan doodgaan, eraan verslaafd raken, afkickverschijnselen krijgen en dan steeds opnieuw moeten prikken (maar dan moeten ze wel steeds de juiste verslaafde persoon vinden, lijkt me sterk, ook al is hun reukvermogen, voor o.a lichaamsgeur, buitengewoon ontwikkeld) maar ik vind het onwerkelijk klinken
(
"Oh nu weet ik waarom zoveel muggen achter het station rondhangen" grapte iemand
)
Dit vond ik er over na wat onderzoek: Volgens een journaliste, die deskundigen erover had geraadpleegd, kunnen muggen niet dronken worden, zelfs bij 10 glazen alcohol. Tijdens het steken scheiden ze de alcohol uit, wel is het zo dat je eerder gestoken kan worden als je dronken bent, dan heb je een bepaalde lichaamsgeur. Het klopt namelijk niet dat muggen op licht afkomen, maar op lichaamsgeur. Wel is het zo dat als je hebt gerookt, een mug dan (sneller) kán sterven, omdat ze nicotine niet goed kunnen afbreken. (
bron)
En ik las dit
"Nee, dat kan niet, drugs werken op hersenen, een mug heeft niet zulke hersenen" maar volgens de anatomie-wikipedia klopt dat niet:
"Elk insect heeft de volgende inwendige organen: hersenen, darmkanaal, etc" zonder dat kunnen ze geeneens functioneren, zelfs mieren hebben hersenen (
bron) en muggen ook:
"Het reukorgaan van een mug bestaat uit [...] elk haartje heeft zogeheten cpA-zenuwen, die de hersenen informeren als ze een geur waarnemen." (
bron)
Er valt op internet wel het e.e.a te vinden over alcohol en muggen, dat antwoord is dus duidelijk maar niet over andere substanties zoals heroïne, terwijl ik met name dat wilde weten. Wellicht is er gewoon nog nooit onderzoek na gedaan, lijkt me ook lastig bij een mug.
Kan trouwens goed dat je inderdaad muggen in huis hebt; maar hoor of zie je ze ook? Als je alleen last hebt van de bulten, kunnen het ook plekjes van iets anders zijn [bv bedwantsen].
Nee, ik zie ze eigenlijk nooit (al is het lastig waarnemen in het donker) maar het jeukt enorm, dus het lijkt me aannemelijk dat het muggen zijn (weet het niet zeker maar ben volgens mij ook de enige in huis die er in de winter last van heeft) van de zomer zaten m'n hele benen en voeten vol muggenbulten, tientallen. Ze lijken nogal zot te zijn op mijn bloed, ik kan niet anders concluderen
Dank i.i.g voetbalkenner (want wat heb jij vaak de toto gewonnen zeg, mijn God!) ik vroeg me tevens af of je wel bruin kunt worden door de zon met make-up op, het antwoord daarop
blijkt ja, de zonnestralen komen kennelijk door de make-up heen. Leuk topic, zo leer je nog eens wat!