Ik houd er ook altijd wel van een berg groente in de oven te gooien (knolselderij, zoete aardappel, wortel, pastinaak maar ook met later toegevoegde paprika, courgette, etc.). Lekkere kruiden erbij en hebt heerlijke maaltijd. Werkt ook goed voor restjes groente die je nog hebt.
Yeah, kan je ook heel goed ratatouille achtige recepten maken.
En dan in de zomer, met Focaccia of ander stokbrood erbij, glaasje rosé.. lekker hoor.
Zodra je geen kaas wilt, is het inderdaad stuk uitdagender.
Hoewel je met eieren alsnog redelijk los kunt gaan. Bijvoorbeeld een gado gado.
Of, bijvoorbeeld, om nog even een recept te linken, koriandereieren met gele rijst/nasi:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R460626/pittige-koriandereieren-met-kerrierijst(Moet je alleen wel meer tomaten doen, bv dubbel zoveel, want anders kan het geheel wat droog worden)
Maar ik moet bekennen dat ik weinig kennis van veganistische recepten heb (als in, recepten die ook nog de instelling hebben om lekker te zijn ipv alleen fuzzy warme gevoelens dat je zo wereldreddend bezig bent terwijl je op een rauwe aardappel kauwt). Maar dan zou ik denk ik neigen naar Indiase en Marokkaanse. En misschien Koreaans, Japans, en delen van Chinese. Maar not sure.