Auteur Topic: Eva is niet de mol!  (gelezen 172648 keer)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #260 Gepost op: 1-02-2007, 22:28:34 »
Tja, Eva...

Voor mij is ze nog steeds niet de mol. In deze aflevering heeft Nadja de bevestiging gekregen dat Dick de mol is. Maargoed, lees daar meer over in of Dick of Nadja haar topic. Eva, je bent samen met Nadja mooi Jut & Jul. Maar ik vind Nadja leuker.

Eva zit de boel te verstieren om het verstieren. Deed express niets op het vlot omdat ze ervanuit ging dat Nadja wel een molactie zou uithalen. En dat terwijl Nadja niet de mol is. Dus waar wacht je dan nog op? Verder was ze lekker overbodig vandaag. Ze deed niets tijdens die blokken en haalde niets binnen op het vlot. En vorige week zat ze in het vliegtuigje, ofwel: ook geen activiteit. Ik weet niet wat Eva hiermee wil bereiken, echt niet.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 1-02-2007, 22:31:16 »

Voor mij is ze nog steeds niet de mol. In deze aflevering heeft Nadja de bevestiging gekregen dat Dick de mol is. Maargoed, lees daar meer over in of Dick of Nadja haar topic. Eva, je bent samen met Nadja mooi Jut & Jul. Maar ik vind Nadja leuker.

nou uh hoe dan? ik heb het niet gehoord in haar biecht. Volgens mij verdacht ze Renate ofzo, moet het nog terug kijken.

Offline .Mara.

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #262 Gepost op: 1-02-2007, 22:33:56 »
Ja, maar ze zei wel bij die brieven lezen: Kijk, dit is Dick's lieggezicht!

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 1-02-2007, 22:36:36 »

ja dus, hij is een kandidaat die totaal niet kan liegen. Lekkere eigenschap voor een mol. Hij echt niet de mol.

Heeft veel geld binnengehaald
Deed niet mee aan de veiling
Wil winnen winnen winnen
Sloeg het aanbod af van Karel bij het abseilen

Ik heb hem maar 1 keer verdacht zien doen en dat was in aflevering 1, toen hij verkeerd liep te tellen, daarna nooit meer.

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 1-02-2007, 22:37:02 »

::jaja::

En dat is waar ik op doelde. Dat is voor Nadja de bevestiging geweest om op Dick te stemmen. Ze zegt dan wel Renate, maar kijk eens terug naar vorig jaar. Toen zei Milouska toch ook continue Frédérique? ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #265 Gepost op: 2-02-2007, 07:24:01 »
Ze deed niets tijdens die blokken

Ook bij de blokken speelde Eva een rol in het mislukken van de opdracht. Het waren dan wel Alex, Dick en Paul die de onderste blokken verkeerd zetten, het was Eva die (nadat Paul voorstelde om een hint te kopen) zei dat ze het beste een hint over een van de middelste rij blokken konden kopen omdat de onderste rij wel goed stond.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2007, 07:42:48 door Heinz »

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 2-02-2007, 07:42:43 »
Ook bij de blokken speelde Eva een rol in het mislukken van de opdracht. Het waren dan wel Alex, Dick en Paul die de onderste blokken verkeerd zette, het was Eva die (nadat Paul voorstelde om een hint te kopen) zei dat ze het beste een hint over een van de middelste rij blokken konden kopen omdat de onderste rij wel goed stond.

Maar werd daar ook uiteindelijk naar geluisterd? Ze kochten 2 hints, maar werden er weinig wijzer uit. Daarnaast waren de hints zoals Renate zei "Gratis" omdat de zes op de plek van de zeven stond en vice versa. Dus om een extra hint te kopen nu als molactie te zien... Nee, niet echt. Wat als het wel gelukt was, dan was er 500 euro extra verspeeld. Ja, dus? Zoals Dick al zei: "Ik heb afgelopen keer in 30 minuten 12.000 euro zien verdwijnen, dan is 500 euro niks" En dat kan ik in de situatie waarin de kandidaten verkeren een hele logisch antwoord.

Je hebt toch niets, dus wat maakt het dan nog uit als je 500 minder in de pot ziet gaan?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #267 Gepost op: 2-02-2007, 07:44:21 »
Dus om een extra hint te kopen nu als molactie te zien... Nee, niet echt.

Dat bedoel ik niet, ik vind het een molactie dat ze nog even benadrukt dat de onderste rij wel goed staat en daar geen hint voor hoeft worden gekocht. :)

Eva leek misschien niet veel bij te dragen maar ze liet geen beslissing zomaar aan haar voorbij gaan:

Alex: Ik vind dit echt heel moeilijk, we kunnen een hint kopen he.. (over blokken 3 en 8 )
Eva: Ja, we dachten net dat we met de middelste een hint kopen dan weten we in ieder geval welke in het midden moet.
Paul: ik zou het doen ja want liever zeg maar wat geld uitgeven om (..)
Eva onderbreekt hem: want de benedenste rij zijn we vrij zeker van tenminste, daar waren jullie vrij zeker van. (De fout zit in de onderste rij, de Mol weet dit.)
Alex: ik vind het geen slecht idee.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2007, 07:50:33 door Heinz »

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 2-02-2007, 07:53:52 »
Dat bedoel ik niet, ik vind het een molactie dat ze nog even benadrukt dat de onderste rij wel goed staat en daar geen hint voor hoeft worden gekocht. :)

Nee, oke, dat is wel een mollenactie inderdaad.  ::jaja::

Maar dan nog.. Eva, naast Inge, Nadja en Renate gaven de regie aan Dick. Zie de biechts, "Dick is de sterke man" "Dit was echt iets voor Dick, een opdracht met kracht" "Wie ben ik om er tussen te staan als de rest al min of meer besloten heeft Dick het te laten leiden?" [/Eva quote] Notabene Eva hield zich gedeisd met haar mening uiten toen duidelijk werd dat Dick de leider zou zijn.

Nu vraag ik je, als mol geldt: nee heb je, ja kan je krijgen. Ofwel, nee heb je: de molactie mislukt, ja kan je krijgen: de molactie slaagt. Doe je niks bij een poging tot molactie dan zal je ook nooit weten of het je gelukt was. Dit is nu typisch zo'n moment waarop je als mol zijnde niet terug mag houden op het moment dat je een poging doet een molactie uit te voeren.

En verder blijf ik erbij dat je als mol beter zit met je molacties bij het daadwerkelijk in elkaar zetten van de blokken. Alex is eruit, Paul/Dick deden daar het werk samen met hem. De zes kwam op de plek van de zeven, dat is gebeurd door een mol die daadwerkelijk zijn gang kon gaan, iemand die het vertrouwen had van de groep de opdracht te doen slagen. Daar deed Dick ook aan mee, tot het laatste blok wat een zes had moeten zijn ipv zeven.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #269 Gepost op: 2-02-2007, 08:06:28 »
Ik vond Dick ook verdachter dan Eva in de blokkenopdracht, maar in aflevering 1 tot en met 4 vond ik Dick weer vaak veel minder verdacht dan Eva. :)

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 2-02-2007, 10:28:15 »
Ik vond Dick ook verdachter dan Eva in de blokkenopdracht, maar in aflevering 1 tot en met 4 vond ik Dick weer vaak veel minder verdacht dan Eva. :)

En daarbij de blokkenopdracht was toch ook een opdracht voor Dick, al die andere opdrachten gingen aan hem voorbij omdat het puzzels waren of andere logisch nadenk opdrachten. Zodra het fysiek wordt is het iets voor Dick, als je hem niet de leiding zou geven dan zou hij er geirriteerd doorheen zijn gaan lopen en zeggen dat iedereen het fout doet. Die onderste blokken waren te zwaar om het verschil te voelen. Als je een blok al niet kan omwiebelen en een ander ook niet dan voel je niet het verschil in gewicht. Duss, omdat Eva aandringt om de middelste rij zeker te willen weten i.p.v de onderste rij, dan is dat absoluut een taktische goede molactie. Go Eva. Je bent goed bezig.

EDIT: Daarbij een mol doet wel 'semi' actief mee met een opdracht. Dick heeft niet lekker met alle opdrachten meegedaan.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2007, 10:32:39 door Lola-aapje »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #271 Gepost op: 2-02-2007, 16:21:13 »
De muzikale hints zouden allemaal naar Eva kunnen verwijzen:

1) De eerste muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "Turn, Turn, Turn" van The Byrds. De regels die we te horen krijgen zijn: "A time of love, A time of hate, A time of war, A time of peace.."

De tegenstellingen in de regels kunnen op het gedrag van Eva in de derde opdracht slaan. De ene keer doet ze weer wat goed (positief ten opzichte van de geldpot): sudoku oplossen, goed inschatten dat Alex het antwoord op de vraag hoe Thailand vroeger heette niet weet en de andere keer doet ze weer wat fout (negatief ten opzichte van de geldpot): verwarring zaaien bij de dieselmotor, Alex ten onrechte vertrouwen in het geld/vrijstelling dilemma.

2) De tweede muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "One" van U2. De regels die we te horen krijgen zijn: "Is it getting better, Or do you feel the same, Will it make it easier on you now? You got someone to blame."

Eva en Paul durfden in eerste instantie niet te abseilen maar gingen later toch wel. Het lag dus niet aan hen dat er geen geld verdiend werd, ze konden Alex en Renate de schuld geven. ("You got someone to blame.") Maar een betere uitleg die op Eva slaat is dat ze Nadja de schuld kon geven van het mislukken van de opdracht met de Thaise letters. Dick, Eva en Nadja zaten met zijn drieen in de controlroom en het mislukken van de opdracht is waarschijnlijk voor een groot deel aan hen te wijten. Omdat Nadja zo vaag deed aan de telefoon gaat alle aandacht naar haar uit. Eva bespreekt de eerste opdracht met Dick en Paul op hun hotelkamer. "Ik denk dat de conclusie van vandaag is dat we de Mol behoorlijk in actie hebben gezien, of dat er iemand is die ons enorm op het verkeerde been heeft gezet." Paul vraagt hierop of ze denkt dat de Mol in haar groepje zat en Eva antwoordt dat ze denkt van wel. Paul: "Maar je verdenkt jezelf niet." Eva: "Nee." Paul: "Dus dan is het Dick." Eva en Paul: "Of Nadja.."

3) De derde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "The Times The Are a-Changin" van Bob Dylan. De regels die we te horen krijgen zijn: "Come writers and critics, Who prophesize with your pen, And keep your eyes wide"

Heeft de hint iets met de (gestolen) molboekjes te maken? Writers/pen (boekjes), keep your eyes wide (anders wordt je boekje gejat). Via deze weg kan de hint op één van de kandidaten slaan wiens boekje door Paul gestolen werd: Dick, Eva en Nadja.

4) De vierde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "Goud en Zilver" van Bløf. De regels die we te horen krijgen zijn: "En mijn horloge zegt je, Dat het tijd is voor veranderingen, Goud en Zilver, Hebben mij nooit iets gebracht."

Bij de veiling zegt Eva (in een biecht) dat ze in eerste instantie niet wilde bieden op de luxe hotelkamer. De regels 'Goud en Zilver, Hebben me nooit iets gebracht." kunnen hier op slaan. Toch biedt ze. (Tijd voor veranderingen?). Eva zegt tegen de groep dat ze niet op de sleutel van de hotelkamer geboden heeft en dat ze dit maar moeten checken als ze het niet geloven. Dit is dikke bluf. (Bløf?)

En ook de vijfde hint wijst overtuigend naar Eva. Nummer: Black River -> dit slaat op de vlotopdracht. Regel die we horen: "Gonna take my cares away" -> Eva en Nadja waren de twee die er toch wel een heel relaxed tochtje van maakten!

Wie nu nog twijfelt.. >:D

Offline aangekoekt

• Forumlid
  • echte flapuit
« Reactie #272 Gepost op: 2-02-2007, 16:24:05 »
Eva is ook mijn Albert, ben heilig overtuigd van de molshopen-theorie ::jaja::
lekkere ruige vent van me

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #273 Gepost op: 2-02-2007, 18:24:37 »
Oke nadat mijn nr 1 mol Alex is vertrokken blijven over Eva (ook al eens gestemt) en Meneer Jol. De muzikale aanwijzingen wijzen idd wel erg naar Eva, of krijg ik ook last van tunnelvisie??? En dat rottige filmpje he dat blijft in m'n hooft rondspoken. En toch..... die Jol, als hij het is is het een prachtige mol. Ik houd m'n optie's nog even open. Of heb je nog een verpletterent argument Heinz????  ;D
« Laatst bewerkt op: 2-02-2007, 18:26:45 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 2-02-2007, 23:20:57 »
Bah, ik moet toegeven dat ik er weer eens helemaal naast zat met Alex >:( en dat Heinz op het juiste moment is geswitcht ::ok:: Ik hoop dat ik nog kan worden toegelaten tot het Eva-kamp? :P

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #275 Gepost op: 3-02-2007, 00:06:50 »
Eva heb ik nog niet uitgesloten, maar ik denk het eigenlijk niet. Als ze het is, buig ik wel heel diep  ::jaja::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #276 Gepost op: 3-02-2007, 07:47:34 »
En toch..... die Jol, als hij het is is het een prachtige mol. Ik houd m'n optie's nog even open. Of heb je nog een verpletterent argument Heinz????  ;D

Eva heeft in aflevering 1 tot en met 5 nog geen cent bijgedragen aan de pot (bagage inleveren niet meegerekend) en we zien haar in de veiling het meeste bieden, haar hoogste getoonde biedingen bij elkaar opgeteld: 11450 euro. Vergelijking met Dick: meneer Jol verdient 500 euro in de vlotopdracht, biedt niet mee in de veiling, zorgt ervoor dat de 3000 euro kan worden opgeraapt in de opdracht in Ayutthaya en gaat als 1 van de 5 eersten abseilen en neemt Karels aanbod niet aan, als Inge dit ook niet had aangenomen verdiende de 5 zo 2500 euro. :)

Offline moljanne

• Forumlid
  • U mag doorrijden naar het volgende raam!
« Reactie #277 Gepost op: 3-02-2007, 16:21:58 »
en die Eva is niet dom hoor, als er iets gerekend moet worden, of sudoku, of route, hup ze heeft t zo berekend, die daar die daar, regelregel, maar soms laat ze het ook  maar gebeuren, is dit een molkarakter?
huh?

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 7-02-2007, 09:53:21 »
en die Eva is niet dom hoor, als er iets gerekend moet worden, of sudoku, of route, hup ze heeft t zo berekend, die daar die daar, regelregel, maar soms laat ze het ook  maar gebeuren, is dit een molkarakter?

Soms rekent ze zo snel dat het helemaal niet klopt, volgens mij klopte de uitkomst helemaal niet van de tweede hint bij de blokken, maar iedereen neemt het van haar aan. In het filmpje van volgende week zie ik dat ze ook weer kan mollen, omdat ze waarschijnlijk binnen een bepaalde tijd door dat bos heen moeten. En ze is niet zo snel. Als je ook naar het schema van Heinz kijkt,ergens in een andere topic, dan zie dat het eva het meeste geld uit de pot heeft gehaald. 

-En dan inderdaad het openingsfilmpje, waarop te zien alle mollen uit voorgaande belgische en nederlandse series... erg spookie wel

-abseilen is een george-actie, van alex wist ze toch wel dat hij niet zou gaan (en in het dagboek staat hier ook ==> De anderen halen mij werk uit handen door zichzelf te zijn, door niet na te denken en door naïef gedrag.

(hm ik bedenk me wel opeens, dat wanneer Inge ook nee had gezegd bij het abseilen dan zat er 2500 in de pot zonder dat Eva er iets aan kon doen, maja er mag weleens iets verdient worden)

ach Eva is het gewoon, ook de bijbelse thema's in de muzikale hints *adam en eva)(;

*Nadja wil verdacht zijn, de rest van de kandi's lopen op haar stuk
*Inge is te naief en teveel kandidaat, vanaf aflevering 1 al
*Dick heeft niet echt meegedaan met alle spellen en wil te graag winnen
*Renate zou nog wel kunnen, maar dan is ze de allerslechtste mol ever (en een zeur)
*Paul kan het niet meer zijn
« Laatst bewerkt op: 7-02-2007, 10:07:12 door Lola-aapje »

Offline bingo44

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 7-02-2007, 13:56:03 »
ik wil even terug komen op de filmpjes uit afl een (oke tis extreem laat)
Maar tis geen vlaamse mol serie dat hadden we al door maar het zijn voor zover ik het goed zie allemaal fragmentjes van mollen.
Zo komen elise, george, milouska en yvon er zeker in voor! wil iemand der rest ff checken die kan ik er niet uit halen. Maar alleen maar mollen lijkt mij verdacht.