Auteur Topic: Eva is niet de mol!  (gelezen 172724 keer)

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #320 Gepost op: 9-02-2007, 22:52:30 »
Ik denk nu dat Eva de mol is, maar met die 5000€ verdienen ben ik ook nog niet helemaal over uit. Dus dat maakt haar wel weer minder verdacht. Moeilijk, moeilijk..
First you go backwards, but then forwards again

Offline molmark

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #321 Gepost op: 10-02-2007, 12:43:17 »
Ik denk nu dat Eva de mol is, maar met die 5000€ verdienen ben ik ook nog niet helemaal over uit. Dus dat maakt haar wel weer minder verdacht. Moeilijk, moeilijk..

Ik haal hier even het dagboek aan:

Bij de foto-opdracht was het een heel ander verhaal. Ik kón niet anders dan doen wat ik deed. Ik hoop dat doen wat ik doe net zo goed blijft gaan als het tot nu toe deed!

Is dit een schuld bekentenis? Eva kón niet anders dan de opdracht van Nadja laten mislukken door een sluier voor haar gezicht te houden? Ondanks dat er geld werd verdiend voor de pot? Want op een bepaald moment heeft ze haar door. Dan ligt het niet voor de hand zich gewoon te laten fotograferen. Dan maak je je wel heel snel verdacht.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 10-02-2007, 13:08:38 »

Bij de foto-opdracht was het een heel ander verhaal. Ik kón niet anders dan doen wat ik deed. Ik hoop dat doen wat ik doe net zo goed blijft gaan als het tot nu toe deed!

Is dit een schuld bekentenis? Eva kón niet anders dan de opdracht van Nadja laten mislukken door een sluier voor haar gezicht te houden? Ondanks dat er geld werd verdiend voor de pot? Want op een bepaald moment heeft ze haar door. Dan ligt het niet voor de hand zich gewoon te laten fotograferen. Dan maak je je wel heel snel verdacht.

Dit stukje dagboektekst (uitgaande van Eva als mol) doet me eraan denken dat mogelijk de groep die al uit het spel was opeens in de gaten kreeg dat het Nadja was geweest die de foto's maakte, en dat ze Eva hebben gewaarschuwd op een bepaald moment. Wat doe je dan als mol? Laat je je pakken en maak je jezelf hartstikke verdacht of zorg je ervoor als een goede kandidaat over te komen. Men gaat er hier maar van uit dat de groep daar niets van gemerkt zou hebben maar wie weet hadden ze het door inmiddels. Dan kan je als mol toch moeilijk anders lijkt me. En wat zit er nu heel in de pot inmiddels. Het kon toch wel eens lijden nadat hij helemaal leeg is geweest. De pot staat nu op een niveau van normaal gesproken aflevering 2 of 3 of zo.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 10-02-2007, 15:40:24 »

ja inderdaad en ik blijf erbij dat ze ook liever niet weer zoveel jokers aan Nadja gunt, omdat ze met zoveel mazzel, vrijstellingen en jokers zover is gekomen en zoals Eva al zei: Ik had het Alex zo gegunt.

En een sjawl, omdat ze blote armen heeft, alle kandidaten hebben blote armen en Nadja heeft ook een hempje aan.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2007, 15:58:19 door Lola-aapje »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #324 Gepost op: 10-02-2007, 16:17:45 »
Over de tweede afbeelding hierboven: als Nadja slim was zette ze het toestel snel op 'foto nemen', draaide ze het om en knipte ze. Had ze Eva er mooi op staan!

Eva bedekte zich vaak wel snel als Nadja haar wilde fotograferen, maar volgens mij bood ze ook vaak genoeg de gelegenheid om gefotografeerd te worden (zoals hier op de tweede afbeelding).

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 10-02-2007, 16:42:38 »
Over de tweede afbeelding hierboven: als Nadja slim was zette ze het toestel snel op 'foto nemen', draaide ze het om en knipte ze. Had ze Eva er mooi op staan!

Eva bedekte zich vaak wel snel als Nadja haar wilde fotograferen, maar volgens mij bood ze ook vaak genoeg de gelegenheid om gefotografeerd te worden (zoals hier op de tweede afbeelding).

Wat mij eigenlijk het meeste opvalt met die extra opdrachten is dat Eva het wel erg snel doorheeft en de kandidaat met de extra opdracht in de pinarie brengt:

Paul krijgt als extra opdracht om boekjes te jatten
Eva 'verlinkt' hem, ze heeft hem door, er ontstaat chaos in de trein en iedereen wantrouwt Paul hierna.

Nadja krijgt als extra opdracht om de foto's te nemen
Eva zegt letterlijk: "nadja laat je foto's eens zien" Nadja krijgt het benauwd en zegt uiteindelijk iets van "we hebben nog maar 20 minuten/kwartier"

Doordat Eva de mol is weet ze de extra opdrachten en brengt daardoor de groep in verwarring en niemand zal haar gaan verdenken.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #326 Gepost op: 10-02-2007, 22:17:19 »
Dank dank dank...... ::bravo:: Ik vind Eva al vanaf het begin erg verdacht, toch koos ik haar niet vol als mol wel steeds als goede tweede, dat filmpje bij de huisje-boompje-beestje opdracht heeft me vanaf het begin gefasineerd. En toen kwam de foto opdracht en ik dacht  ::ohno:: toch niet de mol. Maar alle anderen vind ik zzzoooo niet de mol dat ik eigenlijk alleen bij Eva uitkom. En dan staat die stomme fotoopdracht weer de weg te versperren, tot net...... Ik zou hier net een wanhopige vraag aan de Eva-clan stellen om mij uit te leggen hoe dit toch als molgedrag te zien en tadaaa ik word op mijn wenken bedient want het staat er al! En nog plausibel ook!!!!!! Niks vaag gewoon duidelijk. Dank,dank ik ga nu VOL voor Eva en alleen een rood scherm brengt me hier nog vanaf.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 10-02-2007, 22:48:03 »

dan staat ze er zelf ook op en dat mag niet

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 11-02-2007, 11:16:52 »
Nee hoor, als ze zegt:" He jongens." En iedereen draait zich om en dan klik, staat iedereen erop behalve zij zelf.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #329 Gepost op: 11-02-2007, 12:00:18 »
Het is nogal toevallig dat Eva bij deze opdracht precies van die doeken droeg, die heel goed van pas kwamen.  :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 11-02-2007, 13:42:27 »
Het is nogal toevallig dat Eva bij deze opdracht precies van die doeken droeg, die heel goed van pas kwamen.  :-\\

idd... Terwijl het er best warm uitzag...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #331 Gepost op: 11-02-2007, 22:14:33 »

die doeken waren omdat ze zich kuis moesten kleden, ivm de cultuur daar.
snap ik nog steeds niet waarom nadja later alsnog in een hempje loopt, maar goed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #332 Gepost op: 12-02-2007, 09:10:36 »
Eva in Huizen

Een paar dingetjes die we gisteren in Huizen m.b.t tot Eva te weten zijn gekomen. (Of in ieder geval, antwoorden van Eva, die natuurlijk gelogen kunnen zijn.)

Eva maakte wel een hele interessante opmerking, dit komt ook in mijn filmpje, ze zei dat de mol de opdracht verzint. In geval van de veiling dus om de kandidaten te verleiden tot 'hulpmollen' door de pot leeg te roven.

Dit vond ik wel een zeer vreemde / verdachte opmerking. Verzint ze dit zomaar? Is dit echt zo? Maar hoe weet ze dit dan? Dan moet ze zelf de Mol zijn of gehoord hebben dat de Mol dit verzonnen heeft. Maar waarom zou je zeggen dat de Mol de opdrachten verzint als je de Mol niet bent? Mocht ze dit trouwens wel zeggen? Zeer vreemd..

Citaat
Eva, hoe zat het met het bieden op de luxekamer?

Deze vraag stelde ik, in combinatie met de vraag of ze zich wel eens expres verdacht gedragen heeft zodat anderen haar zouden verdenken. Eva antwoordde dat ze dit wel eens deed, wie niet, maar dat ze na de veiling echt dacht dat ze niet het winnende bod zou hebben. Ze was echt verbaasd en probeerde zichzelf niet verdacht te maken.

Dit vind ik wel heel raar.. want als je goed luistert zegt Eva in aflevering 4 niet alleen dat ze niet op de hotelkamer geboden heeft, ze zegt ook "En op iets anders heb ik ook niet geboden". Dit is natuurlijk hartstikke gelogen (we zien haar het meeste bieden van allemaal) en een verklaring zou zijn dat ze zichzelf verdacht wilde maken, maar gisteren vertelde Eva dus nadrukkelijk dat dit niet het geval was. (Eva na afloop tegen de rest: "Ik dacht hoe kan je, waarom bied je daar, dat is een typische mollenstreek, ik denk ja bied daar nou niet op.. ik bedoel het is te gek om hier een nacht te slapen maar (..) mensen op straat." (Renate en Inge hebben het over de 100 euro) Eva: "Ik heb daar niet op geboden.. dat kan je later checken, ik heb daar niet op geboden." Nadja: "Ik ga dat later checken." Menno: "Ik ga dat later ook checken Eva.." Eva: "En op iets anders heb ik ook niet geboden want.. (gemompel)" Renate: "Wie slaapt hier?" Eva: "Ik weet het niet.."

Het is sowieso raar dat ze verbaasd was dat ze de sleutel won want Karel zegt op het gegeven moment (hiervoor zien we Eva in biecht zeggen: "Ik dacht in eerste instantie, nou ja, daar ga je toch niet op bieden?'"): Wie biedt 950 uit de pot om lekker te slapen met een leuke kandidaat naar keuze? - (Eva in biecht: 'Ja toen heb ik op het gegeven moment ook maar mijn hand opgestoken.. ik dacht nou ja, het is leuk om hier een nachtje te slapen..') - Eva steekt haar hand op - Karel: Ik zoek een bod van 1000, wie biedt 1000, 1000, eenmaal andermaal verkocht voor 1000. Gisteren zei Eva dat je niet precies kon weten of je het een na laatste bod had of niet, hier kan ik me wat bij voorstellen wanneer er snel achter elkaar geboden wordt maar dat was hier absoluut niet het geval.

Twee stukjes biecht van Eva staan recht tegenover elkaar: 1. "En ik heb uiteindelijk de sleutel gewonnen van de sjieke hotelkamer in mijn complete verbazing want ik heb 1 keer mijn hand op gestoken maar dat was dus blijkbaar op het goede moment." en 2. (dit stukje biecht wordt getoond tijdens het bieden op het laatste kavel) "Je gaat proberen te blijven bieden tot.. tot je de voorlaatste bent." Dit laatste doet ze dan ook bij 3 van de 5 kavels (bij het laatste kavel tegelijk met Nadja die de jokers krijgt.) Ze heeft dus prima door wanneer ze moet bieden. Waarom is ze dan zo verbaasd over het winnen van het eerste kavel terwijl het daar zo duidelijk is dat ze de voorlaatste bieder is?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2007, 10:30:51 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #333 Gepost op: 12-02-2007, 10:30:25 »
Ik was toevallig net aan het filmen dus ik heb een plaatje van haar reactie:

plaatst haar handen voor het gezicht (schaamte?). Inge voegt nog toe dat zij op deze vraag ook nog graag het antwoord zou willen weten

Dit pleit erg tegen Eva als Mol. Maar aan de andere kant, bij die vraag over of een kandidaat de hint Karel heeft het voor elkaar heeft weten op te lossen: daar sprong zij onmiddellijk op door direct te antwoorden dat we moesten wachten tot de laatste aflevering voordat we dat te weten zouden komen. De meeste mensen denken dat hint betekent: 4e ton dus 4e letter op elke regel:  KarEl heeft / het Voor / elkAar = EVA. Evas snelle reactie op deze vraag pleit er juist weer voor dat zij de Mol is.

Erik TKS schrijft hierboven dat Eva's reactie tegen haar als Mol pleit. Haar reactie en die van Inge en Dick (die ook zoiets zegt als 'daar moeten we het nog over hebben..') lijken er op te wijzen dat het niet om een Molactie ging (waarvan de kandidaten al op de hoogte waren). Hier ben ik het wel mee eens, maar ik ben er ook zeker van dat de kandidaten deze vragenronde behoorlijk goed hebben voorbereid en bijna overal wel een reactie op hadden klaarliggen..

Verder schrijft Erik TKS al over Eva's verdacht snelle reactie op de vraag over de betekenis van 'Karel heeft het voor elkaar.' Dit hoef ik dus niet te herhalen.

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 12-02-2007, 12:53:11 »
Geloof me: Inge is de Mol, er is geen andere reden om aan te nemen waarom ze anders M O L vormt met haar handen tijdens de veiling.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #335 Gepost op: 12-02-2007, 12:53:54 »
Wat mij eigenlijk het meeste opvalt met die extra opdrachten is dat Eva het wel erg snel doorheeft en de kandidaat met de extra opdracht in de pinarie brengt:

Paul krijgt als extra opdracht om boekjes te jatten
Eva 'verlinkt' hem, ze heeft hem door, er ontstaat chaos in de trein en iedereen wantrouwt Paul hierna.

Nadja krijgt als extra opdracht om de foto's te nemen
Eva zegt letterlijk: "nadja laat je foto's eens zien" Nadja krijgt het benauwd en zegt uiteindelijk iets van "we hebben nog maar 20 minuten/kwartier"

Doordat Eva de mol is weet ze de extra opdrachten en brengt daardoor de groep in verwarring en niemand zal haar gaan verdenken.
En ze was ook de eerste die merkte dat Alex weg was in afl 1...

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 12-02-2007, 12:57:06 »
Geloof me: Inge is de Mol, er is geen andere reden om aan te nemen waarom ze anders M O L vormt met haar handen tijdens de veiling.
Dat is typisch een geval van je ziet wat je wil zien. Het kan net zo goed een onschuldig gebaar zijn waar jij toevallig het woord mol in ziet, net als de waskar bij de lift opdracht. Als er de letters niet in waren getekend had ik het niet gezien.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 12-02-2007, 13:07:30 »
Opdracht aan de mol is ook: 'iedereen het zo lastig mogelijk maken.' In dit geval wilden de mol en de programmamakers volgens mij het waarschijnlijk zo sturen om te voorkomen, dat Nadja al te makkelijk volgende rondes zou bereiken. Er zit toch niet al teveel in de pot.  ;)
Waar maar waarom dan niet de opdracht geven aan de persoon die ze het meest een vrijstelling gunden?

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 12-02-2007, 13:23:01 »
Nee hoor, als ze zegt:" He jongens." En iedereen draait zich om en dan klik, staat iedereen erop behalve zij zelf.

kijk het dan nog maar eens terug. karel zegt duidelijk maak van iedereen een foto afzonderlijk

en uh goed filmpje Heinz! ik vond het op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=OSz73eDDjtU
« Laatst bewerkt op: 12-02-2007, 13:45:13 door Lola-aapje »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #339 Gepost op: 12-02-2007, 14:10:23 »
en uh goed filmpje Heinz! ik vond het op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=OSz73eDDjtU

Dank je. Dat filmpje is trouwens een vervolg op deel 1, dat je er ook kan vinden. :)