Auteur Topic: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!  (gelezen 174741 keer)

WorldExpress

• Gast
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #320 Gepost op: 11-02-2007, 17:05:41 »
Maar er staat geen uitroepteken achter.
Maar ook geen 'ik' ;)

Offline Sprien

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #321 Gepost op: 11-02-2007, 17:06:28 »
Gebiedend wordt het dan toch 'Wees er 11 februari' ???
The sun came up and reality set in.

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 11-02-2007, 17:19:36 »
Eva, hoe zat het met het bieden op de luxekamer?
Deze vraag stelde ik, in combinatie met de vraag of ze zich wel eens expres verdacht gedragen heeft zodat anderen haar zouden verdenken. Eva antwoordde dat ze dit wel eens deed, wie niet, maar dat ze na de veiling echt dacht dat ze niet het winnende bod zou hebben. Ze was echt verbaasd en probeerde zichzelf niet verdacht te maken.

Ik was toevallig net aan het filmen dus ik heb een plaatje van haar reactie:

plaatst haar handen voor het gezicht (schaamte?). Inge voegt nog toe dat zij op deze vraag ook nog graag het antwoord zou willen weten

Dit pleit erg tegen Eva als Mol. Maar aan de andere kant, bij die vraag over of een kandidaat de hint Karel heeft het voor elkaar heeft weten op te lossen: daar sprong zij onmiddellijk op door direct te antwoorden dat we moesten wachten tot de laatste aflevering voordat we dat te weten zouden komen. De meeste mensen denken dat hint betekent: 4e ton dus 4e letter op elke regel:  KarEl heeft / het Voor / elkAar = EVA. Evas snelle reactie op deze vraag pleit er juist weer voor dat zij de Mol is.

Offline romy de mol

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dick geeft rood!!!
« Reactie #323 Gepost op: 11-02-2007, 17:20:42 »
Ik heb een vermoeden dat de tuktuk was gevuld met de presentator, de mol en de winnaar.
Toch Eva?

niet want ik zat ook in de tuk tuk .
al was het puur toeval
nadja is mijn mol

Offline Mr._Jones

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 11-02-2007, 17:31:28 »
niet want ik zat ook in de tuk tuk .
al was het puur toeval

Ai, nu begin ik toch te twijfelen of jij de mol bent...
You don't wanna fall apart this time

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #325 Gepost op: 11-02-2007, 17:32:58 »
het was echt waanzinnig gaaf :D wij ( arco, laus, deadalus, jeroen en ik ) waren er als eersten, en natuurlijk veeeeeeeel te vroeg !! de vrouw van de hockeykantine snapte er niets van wat we allemaal daar deden. laura en ik zijn geinterviewd, vlak voor de tuktuk aankwam ! ( was trouwens voor widm.nl , en dat komt later deze week op die site te staan ! ) en deadalus heeft een film gemaakt waarbij ik commentaar heb gegeven :p was heel tof !
verder heb ik een sigaret van eva gekregen, want daar was ik echt  aan toe ! nu is het wachten op de fotos ( saraphina heeft de fotos van laura en ik, want wij hadden geen camera :p )
dennis for mole !

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 11-02-2007, 17:33:45 »
het was echt waanzinnig gaaf :D wij ( arco, laus, deadalus, jeroen en ik ) waren er als eersten, en natuurlijk veeeeeeeel te vroeg !! de vrouw van de hockeykantine snapte er niets van wat we allemaal daar deden. laura en ik zijn geinterviewd, vlak voor de tuktuk aankwam ! ( was trouwens voor widm.nl , en dat komt later deze week op die site te staan ! ) en deadalus heeft een film gemaakt waarbij ik commentaar heb gegeven :p was heel tof !
verder heb ik een sigaret van eva gekregen, want daar was ik echt  aan toe ! nu is het wachten op de fotos ( saraphina heeft de fotos van laura en ik, want wij hadden geen camera :p )

::ok:: ::ok::

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #327 Gepost op: 11-02-2007, 17:34:24 »
en laus ging aan karel vragen wat hij vond van het veranderen van het format, waarop heel de zaal zuchtte :p
dennis for mole !

Offline Naftalie

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 11-02-2007, 17:36:48 »
Oeh! Tof filmpje!  ::oink:: Heb je nog meer? Echt tof dat je gefilmd hebt!  ::respect::

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #329 Gepost op: 11-02-2007, 17:39:42 »
Klinkt leuk mensen. Ik heb lichte spijt dat ik niet ben gegaan. Een opmerking over de antwoorden:
- Karel, hebben ze tegen jou gezegd dat je sommige kandidaten een andere kleur Molboekje moest geven? Ik heb ineens last van een ontzettend slecht geheugen
Als het antwoord nee was geweest denk ik niet dat Karel er moeilijk over had gedaan.

en laus ging aan karel vragen wat hij vond van het veranderen van het format, waarop heel de zaal zuchtte :p
Toch ben ik erg benieuwd hoe de produktie erover denkt. Ga je hun antwoord nog erg posten Lautjuh?

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 11-02-2007, 17:40:44 »

Dat las ik al ::rofl:: ::rofl::

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #331 Gepost op: 11-02-2007, 17:46:26 »
karel was het er niet mee eens, in eerste instantie was de productie best fel.
ze zeiden "ken jij het format dan "
en karel zei : in principe is het zo dat iedereen gelijke kansen heeft, iedereen heeft evenveel kans op een joker.
en ( waar ook best een kern van waarheid in zit ) als alle dingen gelijk zouden blijven, 7 series lang, dan word het saai. er moeten vernieuwende aspecten inzitten om de kijkers te blijven boeien, en dat is na 7 series zeker lastig !

verder gaf jan peter nogwattes, de big boss van widm , aan dat er veeel verborgen hints zijn deze serie, maar dat we gewoon niet goed genoeg kijken ! dit nav vorig jaar, want toen waren we erg teleurgesteld.
toch tof dat ze naar ons luisteren :)
dus mensen, aan de slag !!!
dennis for mole !

WorldExpress

• Gast
« Reactie #332 Gepost op: 11-02-2007, 17:48:00 »
verder gaf jan peter nogwattes, de big boss van widm , aan dat er veeel verborgen hints zijn deze serie, maar dat we gewoon niet goed genoeg kijken ! dit nav vorig jaar, want toen waren we erg teleurgesteld.
toch tof dat ze naar ons luisteren :)
dus mensen, aan de slag !!!
Zul je zien dat er dit jaar wel een vogeltjes-fluit hint in zit ::rofl::

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 11-02-2007, 17:51:34 »
Konden ze geen voorbeeld geven van een hint? ::)

WorldExpress

• Gast
« Reactie #334 Gepost op: 11-02-2007, 17:53:46 »
Konden ze geen voorbeeld geven van een hint? ::)
Een letter op een tshirt ofzo ::) :P

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #335 Gepost op: 11-02-2007, 17:56:07 »
Een letter op een tshirt ofzo ::) :P

Of een getal... ;)
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 11-02-2007, 17:57:24 »
Of een getal... ;)

33 bijvoorbeeld :P

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #337 Gepost op: 11-02-2007, 17:57:55 »
seraaaaaaaaaaaaaaaa :p jij vond paul een beetje mollig he  ::hypocriet:: whahaaaa
dennis for mole !

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #338 Gepost op: 11-02-2007, 18:02:41 »
Ach de duikbeurs was ook heel gezellig :)
Op de Fandag ben ik er wel weer ;)
Molloot sinds seizoen 4

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 11-02-2007, 18:04:12 »
en laus ging aan karel vragen wat hij vond van het veranderen van het format, waarop heel de zaal zuchtte

Ik vond het anders een prima vraag en het was goed dat Laura die stelde. De crew ziet het allemaal anders en dat was te verwachten. Het was interessant om hun standpunt te horen.

Als ik het goed begrijp, redeneert de WIDM-crew als volgt: we hebben hier 9 kandidaten van wie niemand weet wie de Mol is. Hoe kunnen we op een eerlijke wijze bepalen wie af moet vallen? Alleen een loterij is eerlijk. Maar dan maakt het niet uit of we via een andere loterij vrijstellingen en jokers in de groep gooien. Omdat iedereen dezelfde kans heeft in beide loterijen, is de bepaling van de afvaller nog steeds eerlijk.

Deze redenering klopt alleen maar als de kandidaten bij de test 1 vraag zouden beantwoorden: Wie is de Mol?. Dit is niet het geval: er zijn 20 vragen bij de test en de kandidaten maken hiervan gebruik door hun antwoorden te spreiden over meerdere kandidaten. Door het weggeven van jokers en vrijstellingen kunnen mensen afvallen die de goede Mol als verdachte hadden terwijl anderen die helemaal fout zaten een ronde verder komen.

Ik vind dat Laura gelijk heeft: door de jokers en de vrijstellingen is de bepaling van de afvallers niet helemaal eerlijk meer.