Eva in HuizenEen paar dingetjes die we gisteren in Huizen m.b.t tot Eva te weten zijn gekomen. (Of in ieder geval, antwoorden van Eva, die natuurlijk gelogen kunnen zijn.)
Eva maakte wel een hele interessante opmerking, dit komt ook in mijn filmpje, ze zei dat de mol de opdracht verzint. In geval van de veiling dus om de kandidaten te verleiden tot 'hulpmollen' door de pot leeg te roven.
Dit vond ik wel een zeer vreemde / verdachte opmerking. Verzint ze dit zomaar? Is dit echt zo? Maar hoe weet ze dit dan? Dan moet ze zelf de Mol zijn of gehoord hebben dat de Mol dit verzonnen heeft. Maar waarom zou je zeggen dat de Mol de opdrachten verzint als je de Mol niet bent? Mocht ze dit trouwens wel zeggen? Zeer vreemd..
Eva, hoe zat het met het bieden op de luxekamer?
Deze vraag stelde ik, in combinatie met de vraag of ze zich wel eens expres verdacht gedragen heeft zodat anderen haar zouden verdenken. Eva antwoordde dat ze dit wel eens deed, wie niet, maar dat ze na de veiling echt dacht dat ze niet het winnende bod zou hebben. Ze was echt verbaasd en probeerde zichzelf niet verdacht te maken.
Dit vind ik wel heel raar.. want als je goed luistert zegt Eva in aflevering 4 niet alleen dat ze niet op de hotelkamer geboden heeft, ze zegt ook "En op iets anders heb ik ook niet geboden". Dit is natuurlijk hartstikke gelogen (we zien haar het meeste bieden van allemaal) en een verklaring zou zijn dat ze zichzelf verdacht wilde maken, maar gisteren vertelde Eva dus nadrukkelijk dat dit niet het geval was. (Eva na afloop tegen de rest: "Ik dacht hoe kan je, waarom bied je daar, dat is een typische mollenstreek, ik denk ja bied daar nou niet op.. ik bedoel het is te gek om hier een nacht te slapen maar (..) mensen op straat." (Renate en Inge hebben het over de 100 euro) Eva: "Ik heb daar niet op geboden.. dat kan je later checken, ik heb daar niet op geboden." Nadja: "Ik ga dat later checken." Menno: "Ik ga dat later ook checken Eva.." Eva: "En op iets anders heb ik ook niet geboden want.. (gemompel)" Renate: "Wie slaapt hier?" Eva: "Ik weet het niet.."
Het is sowieso raar dat ze verbaasd was dat ze de sleutel won want Karel zegt op het gegeven moment (hiervoor zien we Eva in biecht zeggen: "Ik dacht in eerste instantie, nou ja, daar ga je toch niet op bieden?'"): Wie biedt 950 uit de pot om lekker te slapen met een leuke kandidaat naar keuze? - (Eva in biecht: 'Ja toen heb ik op het gegeven moment ook maar mijn hand opgestoken.. ik dacht nou ja, het is leuk om hier een nachtje te slapen..') - Eva steekt haar hand op - Karel: Ik zoek een bod van 1000, wie biedt 1000, 1000, eenmaal andermaal verkocht voor 1000. Gisteren zei Eva dat je niet precies kon weten of je het een na laatste bod had of niet, hier kan ik me wat bij voorstellen wanneer er snel achter elkaar geboden wordt maar dat was hier absoluut niet het geval.
Twee stukjes biecht van Eva staan recht tegenover elkaar: 1. "En ik heb uiteindelijk de sleutel gewonnen van de sjieke hotelkamer in mijn complete verbazing want ik heb 1 keer mijn hand op gestoken maar dat was dus blijkbaar op het goede moment." en 2. (dit stukje biecht wordt getoond tijdens het bieden op het laatste kavel) "Je gaat proberen te blijven bieden tot.. tot je de voorlaatste bent." Dit laatste doet ze dan ook bij 3 van de 5 kavels (bij het laatste kavel tegelijk met Nadja die de jokers krijgt.) Ze heeft dus prima door wanneer ze moet bieden. Waarom is ze dan zo verbaasd over het winnen van het eerste kavel terwijl het daar zo duidelijk is dat ze de voorlaatste bieder is?