Auteur Topic: Menno is niet de mol!  (gelezen 69793 keer)

Offline henkj

• Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 17-01-2007, 18:08:09 »
Door dat telefoongedoe van Menno, hij doet alsof ie Nadja niet verstaat, terwijl zij nota bene herhaaldelijk de juiste aanwijzingen geeft, is Menno heel erg gestegen op mijn lijstje van molkandidaten.
Ja, inderdaad. Tijdens het letterspel deed Menno alsof hij Nadja niet verstond via de telefoon. Zij zei toch duidelijk tegen hem: "Bangkok noi"? Menno deed alsof hij Nadja niet goed verstond en vroeg de ene keer of het ging om: "Bangkok Noord" (Noord is toch geen woord dat in het Nederlands hetzelfde betekent als in het Thai, als het al in die taal bestaat), en de andere keer of het ging om "Bangkok loi" (Loi of LOI betekent in deze context toch niet: Leidse Onderwijsinstellingen)?

Uit bovenstaande blijkt wel dat mol Menno een brutale vlegel is!
 ::jaja::

Offline nevermind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
« Reactie #121 Gepost op: 17-01-2007, 18:35:49 »
inderdaad, al moet je met me eens zijn dat er wel veel ruis was, vooral in de trein waar menno zat ! al kan hij als mol daar natuurlijk mooi misbruik van maken, en nadja de schuld geven. niets mooiers als mol zijnde toch ?
dennis for mole !

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #122 Gepost op: 17-01-2007, 21:15:09 »
Ja, inderdaad. Tijdens het letterspel deed Menno alsof hij Nadja niet verstond via de telefoon. Zij zei toch duidelijk tegen hem: "Bangkok noi"? Menno deed alsof hij Nadja niet goed verstond en vroeg de ene keer of het ging om: "Bangkok Noord" (Noord is toch geen woord dat in het Nederlands hetzelfde betekent als in het Thai, als het al in die taal bestaat), en de andere keer of het ging om "Bangkok loi" (Loi of LOI betekent in deze context toch niet: Leidse Onderwijsinstellingen)?

Ik vond dat eigenlijk niet overkomen als of Menno daar iets aan kon doen...Nadja praatte ook heel ondeuidelijk en het kwam niet in haar op om even te ar-ti-cu-le-ren. Daar kan Menno weinig aan doen. Plus inderdaad dat Menno in een trein zat, en dat maakt nou eenmaal een hoop geluid.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tinman

• Forumlid
  • ...zodat ik je goed kan zien!
« Reactie #123 Gepost op: 17-01-2007, 22:51:25 »
Wat ik hier nog niet zie is wat Menno zegt bij het begin van opdracht 1 in de tweede aflevering. Hij staat met Renate op een plein waar de Sky Train overheen rijdt, Renate staat al bij de metrokaart - schijnbaar zelfs een route uit te stippelen. Duidelijk dus wat de bedoeling is. Ze moeten gaan reizen.

Menno zegt: En ik heb geld gekregen. 500. We moeten dus iets kopen, iets afrekenen.
Renate: Ja... of transport.

Het viel me niet meteen op... maar dit is wel heel duidelijk een poging van Menno om de opdracht ánders te laten verlopen dan de bedoeling is. Daarbij ook nog al die spraakverwarringen met Nadja... die zoals al eerder gemeld ook aan Menno kunnen liggen... mmm...

Ik hou Menno morgen in de gaten!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2007, 23:14:00 »
Ik vind Menno gevoelsmatig toch ook steeds verdachter worden.
The British are not impressed.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #125 Gepost op: 17-01-2007, 23:17:44 »

En zo'n jongetje van de LOI reclames heet Mees. Komen we dan toch nog op de vogeltjestheorie uit ??? ;D

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #126 Gepost op: 18-01-2007, 01:43:23 »
En zo'n jongetje van de LOI reclames heet Mees. Komen we dan toch nog op de vogeltjestheorie uit ??? ;D
En dus Vroege Vogels wat Menno nu mede presenteert en Mees is ook een afkorting van Meester, die hij uithangt in Herexamen (van meester in de klas hè).
The British are not impressed.

Offline Flogging Molly

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 18-01-2007, 10:17:16 »
Menno kon Nadja niet goed verstaan, of dat nu gespeeld was of echt. Nadja moet Menno normaal gezien iig wel goed verstaan hebben (of misschien was de verbinding heel slecht)
Menno zei duidelijk oh Bangkok Loi L-O-I. dan had Nadja toch kunnen zeggen "nee met een N"

Aan de andere kant denk ik dat Nadje zich expres verdacht wil maken. Daar speelt de montage handig op in. Als nadja zoiets zegt van "we zijn nu met zn alle heel druk bezig" zie je een shot waarbij zij rustig over het balkon heen en weer loopt.

Offline Flogging Molly

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 18-01-2007, 10:19:12 »
en oh ja: Menno zei op de terugweg in de taxi ""GVD volgens mij komen we te laat" Hij leek zich hier echt zorgen over te maken, terwijl renate rustig een ijsje zat te eten en haa rschouder ophaalde..

Offline ElmarN

• Forumlid
  • Maar nu even niet...
« Reactie #129 Gepost op: 18-01-2007, 10:30:23 »
Volgens mij was er niet verteld dat de hele opdracht op tijd ging. Dat werd er nog bij gezegd door een voice over. Iets van: "Het Control Center heeft vergeten te melden dat de opdracht op tijd gaat..."
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline Flogging Molly

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 18-01-2007, 11:17:31 »
ja idd, maar volgens mij zei Alex dat Nadja of Eva hem niet verteld had dat ze anderhalf uur voor de opdracht hadden en hoeveel geld er mee te verdienen was. Misschien hadden ze dat wel tegen Menno en Renate gezegd, anders is het raar dat Menno zegt dat ze te laat komen.

Offline ElmarN

• Forumlid
  • Maar nu even niet...
« Reactie #131 Gepost op: 18-01-2007, 11:18:12 »
of verdacht
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline -A-

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 18-01-2007, 14:20:40 »
maar je kan er toch zelf ook logischerwijs vanuit gaan dat je voor zo'n opdracht een bepaalde tijdslimiet hebt en niet een hele dag op je gemakje een beetje letters gaat zoeken? alle 'zoekers' hadden natuurlijk zelf ook iets kunnen vragen over een tijd

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 18-01-2007, 21:40:35 »
aai aai, hij blijft mijn mol, maar Paul heeft helaas wel erg vol op Menno gestemt. Tenzij dit zwaar gemanipuleerd is. Dat zou ik wel erg lullig vinden, want dan is het niet eerlijk voor de kijkers. Ben toch bang dat de mol een vrouw is en dan ga ik voor Eva.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 18-01-2007, 22:09:51 »
Doet me nog steeds erg aan Toine denken  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #135 Gepost op: 19-01-2007, 00:09:39 »
Dit was echt een spannende aflevering, toen paul die 4 molboekjes had vreesde ik echt dat Menno eruit ging, maar hij zit der nog in, en volgende week komen der iig 2 introfilmpjes bij  ::ok::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline dutchtea

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 19-01-2007, 07:26:32 »
Tja in principe is Menno mijn mol....maar ja...een beetje mol had de eerste opdracht gisteren laten mislukken. Dat had Menno goed gekund, maar dat deed ie niet.  ???
thea

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 19-01-2007, 10:30:10 »
Tja in principe is Menno mijn mol....maar ja...een beetje mol had de eerste opdracht gisteren laten mislukken. Dat had Menno goed gekund, maar dat deed ie niet.  ???

Karel zei het al: Waar was die mol?  ;)

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 19-01-2007, 16:35:01 »
Doet me nog steeds erg aan Toine denken  ;D

Ja, fanatiek maar toch verdacht.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 19-01-2007, 17:50:44 »
Hint 6,
Waarom stelt Menno voor om Paul als laatste het geld mee te laten nemen?

deze komt van de .nl site. Ik heb niet heel goed opgelet, maar menno wil dus eigenlijk als eerste van de 2 gaan, maar wil het geld pakken aan paul overlaten. In de uiteindelijke uitzending pakt menno toch al het geld, hm. Hij was dus aan het mollen, maar kreeg Paul niet overtuigt.