Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 77123 keer)

Offline KevinDG

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #80 Gepost op: 5-01-2007, 11:00:59 »
Vond het een topper uitzending. Het belooft wat voor de komende afleveringen.
Er is me heel wat opgevallen en een en adner is er ook al genoemd, maar wat ik nog niet gelezen heb is dat er minstens 2 keer heel duidelijk een 7 in beeld is geweest zonder dat daarvoor aanleiding was. Ik richt mijn pijlen even op 7.

Ikzelf heb het niet gezien. Maar van anderen heb ik wle gehoord dat het nummer 7 ook boven Alex was te zien toen hij bij die kapel stond te wachten op de groep.

Offline Martijn.

• Forumlid
  • "Moffel is de enige echte Mol", zei Piertje.
« Reactie #81 Gepost op: 5-01-2007, 11:09:44 »
Ja, je hebt gelijk, kijk maar op deze afbeelding (van de Hints pagina op .nl-site):

It's Student Demonstration Time!!!

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 5-01-2007, 11:09:54 »
Wat me ook opvalt is dat in het filmpje van Menno expliciet ook 5 appels wordt gezegd, voor de appelmoes. 5-5 is misschien ook iets mee.

Offline Kikker

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 5-01-2007, 11:10:35 »
Als die boekjes volledig willekeurig zijn uitgedeeld, waarom hadden ze er dan niet voor gezorgd dat er netjes 10 groene boekjes waren?
Als nephint zou ik het nogal flauw vinden.  :-X

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Over gehaktballen en de leugens van Alex.....
« Reactie #84 Gepost op: 5-01-2007, 11:11:29 »
Wat lekker dat het mollen weer is begonnen!! ::)Ik vond de eerste aflevering erg leuk daar hoef ik niet alle kandidaten aardig voor te vinden hoor...Dat Alex uit de groep werd gehaald intrigeert me. Waarom juist hij? Omdat hij juist niet de mol is of misschien juist wel?? In elk geval had hij iedereen mooi te pakken. Hij kan vreselijk goed toneelspelen (zie ook zijn cabaretprogramma met Martine Sandifort bijv. en zijn Koppensnellerstypetjes natuurlijk) Misschien is hij juist gekozen omdat hij dat goed kan en de kans dus groot was dat hij zijn tegenspelers makkelijk kon misleiden. Bijna iedereen geloofde hem op zijn woord. Het maakt hem nu meteen verdacht en dat zou de aandacht van de echte mol mooi afleiden!! :D Je verwacht ook dat de echte mol zich niet laat afzonderen meteen de eerste dag, maar het is niet onmogelijk natuurlijk. Ik vermoed ook dat Alex wel wist dat Thailand vroeger Siam heette.........
En dan Renates gehaktballen. Is dit verdacht of juist niet? Vertelde zij nou al eerder over de ballen of pas tijdens het spelletje. Ik geloof al eerder en het kan best zo zijn dat de mol deze informatie heeft gebruikt zodat die in het filmpje van een ander terechtkwam waardoor Renate direct verdacht zou worden en iedereen de vraag bij wie hoort dit filmpje verkeerd zou beantwoorden. Twee vliegen in één klap. Renate kan haar gehaktballenpraatje dus net zo goed argeloos hebben verteld..........De mol had er dan baat bij dat dit filmpje zo snel mogelijk vertoond werd. Dat was filmpje 6. Ik heb het helaas niet op kunnnen nemen maar volgens mij waren er twee heren die 6 riepen terwijl Renate en nog iemand begonnen met het roepen van nummer 3...Waarschijnlijk was de mol op de hoogte van de nummer van juist dat filmpje. >:D Zou mooi zijn als Menno dan de mol is omdat het gehaktballenfilmpje bij hem hoorde, maar ook Inge en Renate (die kon weten dat het niet haar filmpje was) hadden hem goed. Inge gaf volgens mij een wat vreemde redenering voor die 5 gehaktballen...
Genoeg te speuren dus meteen al en dat maakt het altijd zo leuk om wie is de mol te volgen.
Ik vraag me af of we de mol deze keer een man zal zijn of juist niet omdat dat teveel voor de hand ligt?? Ik had gekozen voor Alex maar dat was een pure eerste gok, de mol is gelukkig nog niet ontmaskerd.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2007, 12:29:02 door lonneke14 »

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 5-01-2007, 11:12:00 »
Ja, je hebt gelijk, kijk maar op deze afbeelding (van de Hints pagina op .nl-site):

En 'toevallig' is dat ook Hint 7 :P

Offline Martijn.

• Forumlid
  • "Moffel is de enige echte Mol", zei Piertje.
« Reactie #86 Gepost op: 5-01-2007, 11:18:43 »
::rofl::
It's Student Demonstration Time!!!

Offline Peter180

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 5-01-2007, 11:21:55 »
Ik hou het voorlopig op Alex als de Mol.  8) De zoekopdracht kon namelijk alleen helemaal mislukken als hij voor de vrijstelling koos.

De kandidaten die hem moesten zoeken konden weliswaar verkeerd lopen (en dus een kandidaat achterlaten), maar dat ze uiteindelijk toch uit zouden komen bij Alex lag voor de hand. ::jaja::

En zag je die reactie van Alex op het behalen van zijn vrijstelling? Het deed hem niets dat er geld uit de pot was. Sterker nog, het leek wel of hij er juist van genoot dat dat het gevolg was  ;D

Menno vind ik ook erg verdacht (met name vanwege dat Japanse meetlint), maar Renatewas ook héél mollig. Ze ging direct mee met de foute route die Eva zei en weigerde medewerking met de koffer uitlaad-opdracht op het vliegveld. Ik ga toch eens meer op haar letten!

Heerlijk, wat een hoop theorieën ::tandpastasmiley::

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 5-01-2007, 11:26:15 »
En Dick Jol is 7 letters.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 5-01-2007, 11:30:53 »
En wat ik echt heel raar vind is dat iedereen Renate invult (los van haar gehaktballen verhaal in het vliegtuig), terwijl er een volwassen vrouw, te jong voor haar moeder, gehaktballen staat te draaien. En het over "onze" gehaktballen heeft, dat is toch een gezinnetje. Zou voor mij alleen Dick Jol en Menno overblijven.

Offline IDG

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 5-01-2007, 11:36:11 »
Is het niet zo dat ze bij die opdr met de filmpjes het getal niet alleen is bij welk filmpje ze beginnen, maar ook hoeveel ze er goed moeten hebben (zesde filmpje, zes goed hebben)? Want dan is Paul erg verdacht. Hij noemt namelijk 8! En zouden ze er dus meer goed moeten hebben...

Offline Mathijs91

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 5-01-2007, 12:13:56 »
Leuke aflevering, jammer dat Sander eruit is  ::ohno::

Maar wat mij opviel: Bij de sudoko lag er een boek tussen van Adrian Mole  ::oink::! Weet alleen niet wie die daar neer heeft gelegd. Hij komt ook maar even in beeld, dus ik ga nog maar een keer kijken!
Dat viel mij ook op en ik ben even gaan zoeken. Adrian Mole is zelf geen schrijver: het is een personage uit een boek van Sue Townsend. Het is een hele reeks boeken en het boek wat er het meest op leek was deze: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002577864&Section=BOOK_EN&lgl=1&plid=Pj2R5LdBiKkAAAEPTxozm_H1&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1
Ook weet ik niet van wie het boek was, maar met de Sudoku-puzzel op de .nl-site moet er wel uit te komen zijn denk ik.
Kennis is macht.

Offline Pexxel

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 5-01-2007, 12:15:57 »
Ik heb dit forum jarenlang alleen maar gelezen, maar dit jaar ga ik toch ook maar eens meeschrijven. ::zwaai::
Aangezien dit mijn eerste berichtje is, zal ik ook gelijk maar even melden wie mijn mol is: Nadja.
Allereerst haar blauwe molboekje terwijl de rest (afgezien van Dick) een groene heeft.
Dan het boek van Adrian MOLE dat ze leest in het vliegtuig en dat bij het Sudoku-spel ligt.
Verder zijn ze haar op de markt even kwijt en blijft ze bij een kraampje staan kijken in plaats van gewoon mee te lopen. Verder zien we overal in het programma het cijfer zeven verschijnen. Op de bus die langsrijdt als Karel het spel uitlegt, op de tempel bij Alex. En wie is de zevende kandidaat in het openingsfilmpje waarin we alle kandidaten zien? Juist, Nadja.
En dan haar reacties en haar lach... Ik vertrouw het niet.
Dit was pas de eerste aflevering, dus misschien wissel ik nog wel weer, hihi, maar voorlopig let ik even op Nadja.
Ik vind het echt een briljant programma, ben blij dat het er weer op is!

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #93 Gepost op: 5-01-2007, 12:18:34 »
toch nog even over boeken.

Sudoku-opdracht, het is vrij eenvoudig terug te herleiden van wie het adrian Mole boek is ( en nee zo verdacht is het niet, ook ik heb die serie in mijn kast staan en ben zeker niet de Mol, maar wel leuk zon klein iets)

De opschrijfboekjes: buiten het feit dat er inderdaad meerdere kleuren zijn, zie je bij het uitdelen volgens mij 1 persoon die een boekje krijgt waarop (in beeld) te zien is dat er op staat de MOl( let wel dit staat op alle boekjes nl "wie is de Mol".) maar slechts bij 1 echt duidelijk in beeld en ook juist alleen dat deel.

Verder een prima aflevering waarin van alles te doen, denken en fantaseren was.

Nog 1 heel vreemd punt. In de inleiding zegt Karel duidelijk 1 winnaar, diegende die het antwoord weet op de vraag wie is Die Mol ( ipv de Mol) ( duidelijk een indicatie voor de aanhnagers van iemand met een I als Mol :-) )

Kortom we zijn begonnen en de koorts die zolang weg was , is weer aanwezig.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 5-01-2007, 12:21:40 »
ik heb het topic ff gescant maar kwam dit nog niet tegen.

er waren 10 filmpjes toch? waarom moeten ze dan een getal noemen tussen de 1 en de 11?

ik kom dan tog egt of op 9 (2,3,4,5,6,7,8,9,10) of op 11 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) getallen uit...

waar zal dat 11 getal voor hebben gestaan? of welk filmpje konden ze niet als eerste doen?

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 5-01-2007, 12:23:06 »
ik heb het topic ff gescant maar kwam dit nog niet tegen.

er waren 10 filmpjes toch? waarom moeten ze dan een getal noemen tussen de 1 en de 11?

ik kom dan tog egt of op 9 (2,3,4,5,6,7,8,9,10) of op 11 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) getallen uit...

waar zal dat 11 getal voor hebben gestaan? of welk filmpje konden ze niet als eerste doen?

Daar zat ik ook al aan te denken. Want ze hebben volgens mij geen 11 filmpjes.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 5-01-2007, 12:24:42 »
Daar zat ik ook al aan te denken. Want ze hebben volgens mij geen 11 filmpjes.

nee  precies  dat dacht ik net ff  heb gauw ff gekeken maaar nee  10 filmpjes.  er klopt gewoon iets niet :P want je kan niet de 1 wel mogen kiezen en de 11 niet  of allebei niet of allebei wel.

enne  die filmpjes van de andere kandidaten op .nl lottie! :P   enne   paul heeft al een keer meegedaan aan een widm.  zegt ze :P.      en die vrouw heeft een rood (mollen) boekje in haar hand.   hint hint?
« Laatst bewerkt op: 5-01-2007, 12:29:29 door vieffan »

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 5-01-2007, 12:42:10 »

Ik heb de aflevering gisteren nogmaals bekeken en heb alleeen op het getal 7 gelet. Die kwamer 4 keer in voor. Ook nog een keer op een bus als Karel aan het vertellen is..... ???
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Mathijs91

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 5-01-2007, 12:43:53 »
Dan het boek van Adrian MOLE dat ze leest in het vliegtuig en dat bij het Sudoku-spel ligt.
Oké, dan is dat in ieder geval opgelost. Dank je wel!
Kennis is macht.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 5-01-2007, 12:59:12 »
Ik heb even een Uitzendingsschema gemaakt voor dit seizoen: