Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 77122 keer)

Offline art93

• Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #120 Gepost op: 5-01-2007, 16:21:19 »
Ik denk dat Paul de mol is. Ook al sla je me dood, dan weet ik nog niet waarom ik denk dat hij de mol is maar iets in me zegt dat gewoon. Als hij de mol is, vind ik hem best wel een stille mol. Of wil de mol nog niet in actie komen al in afl. 1 zoals hij zelf zegt voor de exectutie.

Offline art93

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 5-01-2007, 16:22:26 »
executie en niet exectutie. Sorrrrrrrryyyyyyyyyyyyyyyy......

Offline ravelijn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #122 Gepost op: 5-01-2007, 16:31:04 »
Heeft iemand de muzikale hint van Sander gehoord op Radio2?

Offline Liett

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #123 Gepost op: 5-01-2007, 16:33:11 »
Heeft iemand de muzikale hint van Sander gehoord op Radio2?

euh ja :)
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=27603.0

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #124 Gepost op: 5-01-2007, 16:55:11 »
Paul is de mol ::jaja::

Offline pitta

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 5-01-2007, 17:06:48 »
Toch nog weer even over het boek van Nadja (Adrian Mole), waarom ga in hemelsnaam de hele dag met zo'n dik boek in je tas rondsjouwen, helemaal als je meedoet aan een groepsspel en overdag dus geen tijd zal hebben om te lezen.
Misschien betekent het niets en Paul blijft voorlopig mijn mol  ;D, maar ik vond het wel opvallend.

Offline Kikker

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 5-01-2007, 17:23:16 »
Toch nog weer even over het boek van Nadja (Adrian Mole), waarom ga in hemelsnaam de hele dag met zo'n dik boek in je tas rondsjouwen, helemaal als je meedoet aan een groepsspel en overdag dus geen tijd zal hebben om te lezen.
Ik heb ooit gelezen dat de kandidaten erg lang moeten wachten tussen de verschillende opdrachten.

Mijn mol is Dick. Ik vond dat hij zich wel mols gedroeg. En ik heb niet het idee dat hij iets gedaan heeft om geld in de pot te brengen.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 5-01-2007, 17:24:45 »
Misschien betekent het niets en Paul blijft voorlopig mijn mol  ;D, maar ik vond het wel opvallend.

waar moert ze het anders laten ?

Offline pitta

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 5-01-2007, 17:30:20 »
Op de hotelkamer lijkt mij, maar door wat kikker zegt klinkt het meesjouwen van een boek alweer een stuk logischer.

Offline bambam

• Forumlid
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
« Reactie #129 Gepost op: 5-01-2007, 17:53:55 »
even een korte opsomming van dingen die mij opvielen:

- het rode boekje ging naar Dick Jol

- Karel noemt alle kandidaten bij de voornaam behalve Dick, die noemt hij enkele malen meneer Jol (is de mol, dat rijmt)

- het blauwe boekje ging volgens mij naar Nadja, maar dat kwam niet duidelijk in beeld

- Eva was niet van plan om de zonnebrand in te leveren en verder leek ze een beetje teleurgesteld dat ze de reisgidsen niet mee mocht nemen en ze niet bij de te wegen bagage had gedaan (mols omdat ze het niet heeft gedaan, onmols om erover te beginnen)

- Nadja draagt een t-shirt van i love NY, is dat niet apart als je naar Bangkok gaat, verder draagt ze iets later op de dag een wit t-shirt en later ook nog een wit met rode, ben benieuwd hoeveel ze mee heeft...

- bij het bekijken van de filmpjes zegt Renate dat Karel vertelde dat er BIJ iedereen een filpje is gemaakt, en dat heeft Karel helemaal niet (op TV) gezegd, hij zei dat er filmpjes waren OVER de kandidaten

- het eerste filmpje is die over de gehaktballen van Menno, waarbij iedereen Renate kiest, Renate zelf kiest Menno

- Inge zegt dat er een link is tussen Nadja en Ramses Shaffy, hierover heb ik niets terug kunnen vinden, wel zie ik op de .nl site dat Alex in kopspijkers Ramses Shaffy heeft nagedaan

- bij de filmpjes zegt Inge vooral veel, Rante zegt niets, alleen het gehaktballenverhaal (kan me nog iets herinnerern van Yvon over pasta-pesto toch??)

- Nadja zegt dat er nog maar 6 mensen kans hebben om eruit te vliegen, want degenen die blijven, namelijk de mol, 2 personen met 6 jokers en alex, hierbij impliceert ze dat de mol niet alex of een van de 2 dames met de jokers kan zijn, op het moment dat het in de aflevering kwam, wisten we nog niets van eventuele vrijstellingen, het lijkt alsof Nadja meer weet dan wij

- Karel zegt op een goed moment dat de mol met zijn armen over elkaar rustig achterover kan leunen. De eerste die je dat na die opmerking ziet doen is Sander, maar vervolgens Renate en Alex ook

- Eva begint bij de dieselmotor te twijfelen of hij niet links zei, Renate valt haar direct bij

- als er wordt voorgesteld om de stappen uit te meten naar de dieselmotor blijven Nadja, Liesbeth en Sander staan

- Renate roept meteen dat het Roderick is op de radio, het geven van een juist antwoord kan in dit spel niet heel veel kwaad, slechts EUR 250,- en je maakt wel een onverdachte indruk

Goed, ik weet ook niet precies wat het allemaal kan betekenen, maargoed, ik denk ik deel mijn puntjes ook even met jullie

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 5-01-2007, 18:19:22 »
Goede binnenkomer, een van de leukste beginafleveringen die ik heb gezien voor mij persoonlijk! ::ok:: Ook die opdracht in Chinatown was goed, heeft veel organisatie gekost tijdens de opdracht volgens mij ::ok::

Offline NajRad

• Forumlid
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
« Reactie #131 Gepost op: 5-01-2007, 19:22:05 »
even een korte opsomming van dingen die mij opvielen:

- Karel noemt alle kandidaten bij de voornaam behalve Dick, die noemt hij enkele malen meneer Jol (is de mol, dat rijmt)

Ha BamBam. Strak opgelet, had ik nog niet gezien. Zo'n soort aanwijzing zat ook in de belgische mol serie 3. Hierbij werden van alle locaties alleen de stad in het filmpje gezet. Behalve toen bij de mol. Daar werd het "sint marco plein".
Dit lijkt een beetje de omgekeerde versie hiervan. Iedereen bij de voornaam, behalve de mol.
Alles van waarde is gevoel

Offline Amanda

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 5-01-2007, 19:36:50 »
Wat mij nu opvalt, is dat in t filmpje van paul, die vrouw die aan het prate is, een rood boekje vast heeft...

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #133 Gepost op: 5-01-2007, 19:38:59 »
Wat mij nu opvalt, is dat in t filmpje van paul, die vrouw die aan het prate is, een rood boekje vast heeft...

ja zag ik ook  ::vergroot::. Paul heeft in de serie een groen boekje.
Ik denk dat dat rooie boekje van zo'n weekend is wat Sander de Heer weleens organiseert en waar Paul en zijn vriendin ook weleens aan meededen.
Of het een echte hint is weet ik niet.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline honeymaker

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 5-01-2007, 19:40:51 »
Ha BamBam. Strak opgelet, had ik nog niet gezien. Zo'n soort aanwijzing zat ook in de belgische mol serie 3. Hierbij werden van alle locaties alleen de stad in het filmpje gezet. Behalve toen bij de mol. Daar werd het "sint marco plein".
Dit lijkt een beetje de omgekeerde versie hiervan. Iedereen bij de voornaam, behalve de mol.

Nah, dat denk ik niet hoor. Ten eerste weet Karel niet wie de Mol is: hij zou denk ik ook raar opkijken als de redactie ineens zou vragen of hij Dick misschien steeds meneer Jol zou willen noemen. Ten tweede vind ik het weer zo'n typisch Karel-dingetje. Dick is de oudste van allemaal, slechts vijf jaar jonger dan Karel zelf. Die moet je dan ook met u en meneer aan spreken  :)

Offline Amanda

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 5-01-2007, 19:42:28 »
ja zag ik ook  ::vergroot::. Paul heeft in de serie een groen boekje.
Ik denk dat dat rooie boekje van zo'n weekend is wat Sander de Heer weleens organiseert en waar Paul en zijn vriendin ook weleens aan meededen.
Of het een echte hint is weet ik niet.

ze zegt toch ook iets van; je moet mij niet vertrouwen, want je bent er al eens met mij ingestonken?

vreemde zaken :P

En ik vond het verdacht dat in t filmpje over eva eigelijk als enige iets "mols" te zien was op de tv dan.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2007, 19:56:08 door Amanda »

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #136 Gepost op: 5-01-2007, 20:01:37 »
ze zegt toch ook iets van; je moet mij niet vertrouwen, want je bent er al eens met mij ingestonken?

vreemde zaken :P

En ik vond het verdacht dat in t filmpje over eva eigelijk als enige iets "mols" te zien was op de tv dan.

jep idd. Had Yvon ook op dat eiland met krokodillen. Zat als enige aflevering van WIDM te kijken.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline mutzje

• Forumlid
  • Paramore rocks
« Reactie #137 Gepost op: 5-01-2007, 20:21:28 »
Nah, dat denk ik niet hoor. Ten eerste weet Karel niet wie de Mol is: hij zou denk ik ook raar opkijken als de redactie ineens zou vragen of hij Dick misschien steeds meneer Jol zou willen noemen. Ten tweede vind ik het weer zo'n typisch Karel-dingetje. Dick is de oudste van allemaal, slechts vijf jaar jonger dan Karel zelf. Die moet je dan ook met u en meneer aan spreken  :)
mee eens, ik vind het niet meer dan logisch dat ie dick met meneer jol aanspreekt..

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 5-01-2007, 20:32:10 »
Klinkt mss gek, maar ik geloof dat je juist niet moet letten op wat kandidaten zeggen en wel op wat ze doen. Kandidaten kunnen het fout hebben, de mol liegt per definitie. Voor ons kijkbuiskindertjes is er te weinig informatie om opmerkingen van kandidaten (desnoods over andere kandidaten) op waarde te schatten omdat we simpelweg over te weinig context beschikken. En dan is er nog het wonder van regie; was er niet eerder ophef over een creatieve montage (Australië) ?

Just wondering...

Offline pirate

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 5-01-2007, 20:34:17 »
Ik zet ook in op Nadja als de mol Pexxel had daar al het een en ander over geschreven. Nadja werd als zevende voorgesteld en als je op de widm.nl site kijkt staat haar foto ook als zevende in de rij van kandidaten. Verder staat ze in de vragenlijst van de kandidaten als zevende genoemd bij de laatste vraag wie is de mol:

en er is inderdaad ook een dagboek van Adrian Mole en zij leest een vervolg of eerder boek uit die serie. Erg verdacht allemaal vind ik:)