Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 77117 keer)

Offline Andreh6

• Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #160 Gepost op: 7-01-2007, 14:35:26 »
leuke hints allemaal. Heb na alle pagina's te zijn doorgegaan nog niets over karel gehoord. Vorig jaar droeg hij alleen maar roze en iedereen zei dat de Mol een vrouw moest zijn. Nu hoor ik er niemand nog over maar mij viel meteen op dat het dit jaar blauw is. De mol is een man. De Mol is MENNO.. (denk ik)

Offline lynnlynn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #161 Gepost op: 7-01-2007, 14:45:36 »
Dat Adrian Mole boek; dat is too much. Ik geef toe; dat zei ik ook in Australië toen Yvon een oude mol afleveringe te zien kreeg... maar ik denk dat dit een streek is van Nadja. Aan andere kant; de titel is weapons of mass destructions. Ietwat luguberm aar het zou kunnen. Al had the secret diary of Adrian Mole nóg toepasselijker geleken. Ik weet het niet meer!  ::schaam:: Die hints zijn af en toe gewoon niet subtiel.

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #162 Gepost op: 7-01-2007, 15:31:44 »
leuke hints allemaal. Heb na alle pagina's te zijn doorgegaan nog niets over karel gehoord. Vorig jaar droeg hij alleen maar roze en iedereen zei dat de Mol een vrouw moest zijn. Nu hoor ik er niemand nog over maar mij viel meteen op dat het dit jaar blauw is. De mol is een man. De Mol is MENNO.. (denk ik)

Ik denk dat je er weinig mensen over hoort, omdat Karel zelf gezegd heeft dat het feit dat hij roze droeg helemaal niets te maken had met dat de mol een vrouw was. Hij was er zelf naderhand ook verbaasd over dat iedereen daar een hint inzag. Het zou kunnen dat er dit jaar wel een hint inzit, maar ik kreeg vorig jaar het idee dat hij gewoon netjes zijn eigen kleren uitkiest (in ieder geval de overhemden  ::rofl::)..en hij weet niet wie de mol is...
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 7-01-2007, 15:59:54 »
ja  maar er zijn wel mensen die het er over gehad hebben hoor, maar het niet meer als echte hint zagen

Offline mollemania

• Forumlid
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
« Reactie #164 Gepost op: 7-01-2007, 19:25:46 »
Wat me bij de Sudoko opgevallen is is dat die voor een serie als Wie is de Mol volgens mij zo gemakkelijk was.

Ik heb nog nooit een sudoku of sudoko (ik weet het niet zeker hoe zo'n ding heet) ingevuld maar toen ik op de officiele site van Wie is de Mol keek dacht ik nou dat was voor iemand die als eens een Sudoku heeft gemaakt toch een makkie. Ik snapte het meteen.

Aangezien de opdrachten verder weinig waarde hadden, want tenslotte besliste Alex of de opdracht wel of niet gehaald kon worden, zou het wel eens zo kunnen zijn geweest dat de Mol hier de opdracht kreeg om GOED overtekomen en zo de aandacht af te leiden. Eva is hier onmols bezig. Of misschien toch niet?

Of zit er misschien iets anders achter de puzzel want waarom waren de gebruiksvoorwerpen van de deelnemers nodig? Zit hier misschien een verborgen aanwijzing in?
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

WorldExpress

• Gast
« Reactie #165 Gepost op: 7-01-2007, 19:42:59 »
Wat me bij de Sudoko opgevallen is is dat die voor een serie als Wie is de Mol volgens mij zo gemakkelijk was.

Ik heb nog nooit een sudoku of sudoko (ik weet het niet zeker hoe zo'n ding heet) ingevuld maar toen ik op de officiele site van Wie is de Mol keek dacht ik nou dat was voor iemand die als eens een Sudoku heeft gemaakt toch een makkie. Ik snapte het meteen.

Aangezien de opdrachten verder weinig waarde hadden, want tenslotte besliste Alex of de opdracht wel of niet gehaald kon worden, zou het wel eens zo kunnen zijn geweest dat de Mol hier de opdracht kreeg om GOED overtekomen en zo de aandacht af te leiden. Eva is hier onmols bezig. Of misschien toch niet?

Of zit er misschien iets anders achter de puzzel want waarom waren de gebruiksvoorwerpen van de deelnemers nodig? Zit hier misschien een verborgen aanwijzing in?

Daar heb je een punt. Want eigenlijk is die hele opdracht voor niks gedaan ::rofl::

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 7-01-2007, 20:45:49 »
Als de gebruiksvoorwerpen een functie zouden hebben, dan had ik het wel wat duidelijk in beeld willen zien van iedereen. Ik vraag me namelijk of dick z'n aansteker neer heeft gelegd, maar je ziet niet van iedereen wat ze neerleggen.

Ik moet wel opeens aan die mensen van de productie denken. Zo een heel spel bouwen en dan is het in 10 seconden opgelost haha. Wat me wel opviel is dat Inge niets van sudoku's snapt, maar wel hyperactief erdoorheen tettert. best storend.
Dick zit totaal niet op te letten, kijkt niet eens naar het spel. Iedereen neemt wel snel voor lief dat Eva gelijk heeft. Ze drukt wel aardig haar mening door ook. en in de promo voor volgende week is ze weer als een haaibaai bezig, zullen zien of dat bij haar karakter hoort, of dat ze molt.

Daarnaast hebben die spelltjes niet heel veel zin, maar als je verkeerd loopt lever je ook geld in per persoon, dus heeft het toch wel een beetje zin. Je weet immers niet of Alex de vrijstelling zou krijgen. Het is maar goed trouwens dat er niet iemand daar (bij de sudoku) al moest achter blijven, dan moet je wel heel erg lang wachten.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2007, 20:49:22 door Lola-aapje »

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 7-01-2007, 21:12:17 »
Iedereen neemt wel snel voor lief dat Eva gelijk heeft. Ze drukt wel aardig haar mening door ook. en in de promo voor volgende week is ze weer als een haaibaai bezig, zullen zien of dat bij haar karakter hoort, of dat ze molt.

Behalve als het er echt op aan komt, drukt ze niet haar mening door. Tot twee keer toe moet de groep een keuze maken over wat Alex gezegd zou hebben. Beide keren 'weet' Eva het goede antwoord, en toch gaat het beide keren fout...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #168 Gepost op: 7-01-2007, 22:13:49 »

Tja, klinkt misschien raar maar je moet eerst ook nog realiseren dat je een sudoku moet oplossen. Bovendien werkt de situatie anders als je in een drukke winkelstraat in Thailand staat dan wanneer je rustig achter je PC'tje zit. Ik weet niet of we er zoveel achter moeten zoeken... :-\\
Take a glorious bite out of the whole world

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 7-01-2007, 22:15:52 »
Wat ons (Jet en ik) opviel is dat de deur die opengaat net voor ze aan de executie beginnen, in belgische kleuren geschilderd zijn. Zwart, rood en geel. Toeval? Iemand gezien? :P Volgens mij komt ook Eva als zevende aan de beurt, maar weet dit niet helemaal zeker meer.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #170 Gepost op: 7-01-2007, 22:41:31 »
Wat ons (Jet en ik) opviel is dat de deur die opengaat net voor ze aan de executie beginnen, in belgische kleuren geschilderd zijn. Zwart, rood en geel. Toeval? Iemand gezien? :P Volgens mij komt ook Eva als zevende aan de beurt, maar weet dit niet helemaal zeker meer.
kwam er wel een 7e?

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 7-01-2007, 22:44:43 »
kwam er wel een 7e?
Ik bedoel eig dat ze als zevende aan de test begon. Zevende reeks, zevende mol.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #172 Gepost op: 7-01-2007, 22:45:27 »
Ik bedoel eig dat ze als zevende aan de test begon. Zevende reeks, zevende mol.
Oh ja OK dan kan het

WorldExpress

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: 7-01-2007, 22:49:13 »
Wat ons (Jet en ik) opviel is dat de deur die opengaat net voor ze aan de executie beginnen, in belgische kleuren geschilderd zijn. Zwart, rood en geel. Toeval? Iemand gezien? :P
Klopt!

Volgens mij komt ook Eva als zevende aan de beurt, maar weet dit niet helemaal zeker meer.
Ze maakte als eerste de test en kwam als 3e aan bod bij de executie
« Laatst bewerkt op: 7-01-2007, 22:55:41 door _Luc_ »

Offline ravelijn

• Forumlid
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #174 Gepost op: 8-01-2007, 08:34:26 »
De Belgische deur lijkt mij meer Duits!

Ik weet niet of dit wel een betrouwbare hint is.

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 8-01-2007, 09:20:21 »
Zo'n serie vereist een hoop werk en research vooraf, o.a. lokatiebezoek. Ik kan mij niet voorstellen dat je als productieleiding net zo lang door Bangkok gaat dauwtrappen tot je zo'n deur hebt gevonden. Bovendien loop je ook nog het risico dat zo'n Thai een week later denkt; dat waren aardige Hollanders! Ik denk dat ik mijn deurtje maar rood-wit-blauw ga schilderen!

Wat die sudoku betreft; tis een popi spel op dit moment en daar hebben ze op ingehaakt. Qua voorbereiding kost het m.i. niet zo heel veel extra tijd in vergelijking met bijv. het opnemen en voorbereiden van een ingesproken tekst.
Dat Dick Jol niet actief meedoet, komt imho omdat hij niet zo'n sudoku mens is. Inge is meer het type dat - ook al is het haar spel niet - tóch mee gaat roepen. Zo heeft ieder zijn stiel.

Offline Coen

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 8-01-2007, 09:21:16 »
Zo, ik ben er ook weer!

Aflevering 1 was best tof. De groep bevalt me wel, veel kleurrijke figuren en geen echte buitenbeentjes.

Natuurlijk ben ook ik weer heftig aan het speuren geslagen en ik kan toch ook niet anders dan Renate aanwijzen als Mol. Dit voornamelijk omdat ik niet geloof dat de Mol zichzelf bij de tweede opdracht bij de eerste-de-beste vraag weg zou laten spelen. De Mol heeft er juist baat bij, vanwege de jokers, lang mee te spelen en het geld pas te verspelen als de rest van de groep afvalt. De tweede opdracht is typisch een opdracht die een mol heel eenvoudig en subtiel kan saboteren, met hulp van de redactie, zonder dat 'ie verdacht lijkt. Ik ben het wel met Opaweethetbeter eens dat het erg onmols is het laatste filmpje aan de juiste deelnemer te koppelen, maar ik vind het nog onmolser helemaal niet aan de opdracht deel te nemen.

Offline willem29

• Forumlid
  • Alex is leuk !
« Reactie #177 Gepost op: 8-01-2007, 10:13:21 »
Zo, ik ben er ook weer!

Aflevering 1 was best tof. De groep bevalt me wel, veel kleurrijke figuren en geen echte buitenbeentjes.

Natuurlijk ben ook ik weer heftig aan het speuren geslagen en ik kan toch ook niet anders dan Renate aanwijzen als Mol. Dit voornamelijk omdat ik niet geloof dat de Mol zichzelf bij de tweede opdracht bij de eerste-de-beste vraag weg zou laten spelen. De Mol heeft er juist baat bij, vanwege de jokers, lang mee te spelen en het geld pas te verspelen als de rest van de groep afvalt. De tweede opdracht is typisch een opdracht die een mol heel eenvoudig en subtiel kan saboteren, met hulp van de redactie, zonder dat 'ie verdacht lijkt. Ik ben het wel met Opaweethetbeter eens dat het erg onmols is het laatste filmpje aan de juiste deelnemer te koppelen, maar ik vind het nog onmolser helemaal niet aan de opdracht deel te nemen.

Raar alleen dat ze de laatste vraag ook goed beantwoord dan en daarmee zeker geld in de pot speelt. Ze had beter de laatste vraag fout kunnen beantwoorden. Dan was er een kansje geweest dat het geld niet de pot in was gegaan.

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #178 Gepost op: 8-01-2007, 10:37:43 »
Er was trouwens ook nog wat raars met die links/rechts/rechtdoor opdracht

NAAR is meer NMR met een streepje door de M..M van Menno ???
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 8-01-2007, 12:31:06 »
Ik denk dat iemand snel heeft geschreven, maar het kan ook een afkorting voor nummer zijn ==> NMR, ik zou alleen niet weten wat we daarmee moeten.