Auteur Topic: Georganiseerde Molvakantie?  (gelezen 49362 keer)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #40 Gepost op: 17-02-2007, 16:53:50 »
Er hoeft toch niet per se geld in de pot???
Je kunt toch ook gewoon punten in de pot stoppen... We doen het immers voor de lol
..

En daarnaast kun je het natuurlijk in Nederland houden... zo bespaar je wat kosten
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #41 Gepost op: 17-02-2007, 17:07:14 »
Ik kan wel verklappen dat het onze bedoeling destijds was om ook in Nederland te blijven.
The British are not impressed.

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #42 Gepost op: 17-02-2007, 17:09:41 »
maar wat zijn nu je problemen dan waarom je het niet kan doe dae? Ik denk dat er genoeg mensen hier zijn die met van alles kunnen helpen :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #43 Gepost op: 17-02-2007, 17:14:26 »
Geld en tijd was het probleem, maar als we er van overtuigd zijn dat we dat op kunnen lossen :P dan is het een idee om er weer een apart forum voor te starten.
The British are not impressed.

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #44 Gepost op: 18-02-2007, 11:23:21 »
Er hoeft toch niet per se geld in de pot???
Je kunt toch ook gewoon punten in de pot stoppen... We doen het immers voor de lol

Het hele doel van het spel is toch dat er geld (of punten) in de pot komt en dat de mol dit voorkomt. Als het om punten gaat, is er voor kandidaten weinig aan gelegen om hun best te doen. Dan gaat iedereen zich als mol gedragen. Het feit dat iedereen het voor de lol doet, heeft daar niet zoveel mee te maken.

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #45 Gepost op: 18-02-2007, 11:29:02 »
Geld en tijd was het probleem, maar als we er van overtuigd zijn dat we dat op kunnen lossen

Ik zou zeggen dat het geld afkomstig zou moeten zijn van de kandidaten. Los je meteen 2 problemen op: de grote belangstelling voor eventuele deelname en tegelijk de financiele problemen. Ik behoor wel bij een groep die er graag aan mee zou doen, ook al kost het me e.e.a., als ik maar weet dat er kwaliteit tegenover staat. Vandaar ook mijn vragen aan TreaT over hoe serieus zij hierover zijn. En misschien is het voor TreaT mogelijk om op dit forum of jullie ervaren 'molnetwerk' vrijwilligers te werven om met e.e.a. te helpen. Nederland is ook prima trouwens!

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #46 Gepost op: 18-02-2007, 14:54:14 »
maar zoals ik al zei, er zitten zoveel mensen op deze site die misschien voor iets zouden kunnen zorgen, kzag net ook iets staan over een waterbaan die haar neef had enz. en je kan ook gewoon simpele opdrachten doen in een bos of in een heel groot park (kijk bijv. naar de foto-opdracht van afl 6)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #47 Gepost op: 18-02-2007, 18:36:32 »
Ik zou zeggen dat het geld afkomstig zou moeten zijn van de kandidaten. Los je meteen 2 problemen op: de grote belangstelling voor eventuele deelname en tegelijk de financiele problemen.
Probleem blijft dat dat nog altijd lullig is voor degenen die er het eerst uitgaan. Je zou dan natuurlijk wel een vervangende vakantie elders regelen, maar als je je inschrijft voor een widm hoop je natuurlijk niet dat je dan 2 weken in een zwembad zit.
The British are not impressed.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #48 Gepost op: 18-02-2007, 18:54:46 »
Probleem blijft dat dat nog altijd lullig is voor degenen die er het eerst uitgaan.

Mee eens, ik zou geen geld vragen aan de kandidaten. Ik heb vorig jaar voorgesteld om te beginnen met een MiniMol: een weekend met 4 à 5 opdrachten, zes kandidaten, 1 tussentest en een finale met 4. Geld is volgens mij geen probleem mits in Nederland gehouden en we voldoende eigen opnameapparatuur hebben. Nodig zijn alleen mensen die willen helpen organiseren.

In Vlaanderen zijn ze nu al bezig met het voorbereiden van de derde fanserie. De vorige is in vier dagen opgenomen.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #49 Gepost op: 18-02-2007, 19:07:14 »
Mee eens, ik zou geen geld vragen aan de kandidaten. Ik heb vorig jaar voorgesteld om te beginnen met een MiniMol: een weekend met 4 à 5 opdrachten, zes kandidaten, 1 tussentest en een finale met 4. Geld is volgens mij geen probleem mits in Nederland gehouden en we voldoende eigen opnameapparatuur hebben. Nodig zijn alleen mensen die willen helpen organiseren.

Hoe zie je dat voor je dan, als kandidaten het niet zelf financieren? Ik zou het bijvoorbeeld ook wel leuk vinden om mee te helpen organiseren, maar niet als ik dan ook nog eens mijn bankrekening voor de pot en voor bijvoorbeeld opdrachten en verblijf van 10 kandidaten ter beschikking moet stellen......

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #50 Gepost op: 18-02-2007, 19:35:38 »
Hoe zie je dat voor je dan, als kandidaten het niet zelf financieren? Ik zou het bijvoorbeeld ook wel leuk vinden om mee te helpen organiseren, maar niet als ik dan ook nog eens mijn bankrekening voor de pot en voor bijvoorbeeld opdrachten en verblijf van 10 kandidaten ter beschikking moet stellen......

Alles zo goedkoop mogelijk doen. Auto's en huizen van de organisatie gebruiken en een sponsor voor de pot.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #51 Gepost op: 18-02-2007, 20:19:50 »
ik denk dat je best wat geld aan de deelnemers kan vragen, maar dan gewoon een klein bedrag. geen honderden euro's

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #52 Gepost op: 18-02-2007, 20:33:25 »
Probleem blijft dat dat nog altijd lullig is voor degenen die er het eerst uitgaan. Je zou dan natuurlijk wel een vervangende vakantie elders regelen, maar als je je inschrijft voor een widm hoop je natuurlijk niet dat je dan 2 weken in een zwembad zit.
Oplossing 1: kandidaten spelen mee tot het eind, maar krijgen wel een rode stempel. Stop voor de spanning wel een adder onder het gras en geef de kandidaten in het geheim de kans om een rode stempel te winnen om de anderen te verwarren.

Oplossing 2: kandidaten worden wel een voor een ontmaskerd, maar doen middels een puntensysteem tijdens de test wel tot het einde mee en kunnen alsnog winnen.
C'est le Fruit!

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #53 Gepost op: 18-02-2007, 20:46:41 »
Probleem blijft dat dat nog altijd lullig is voor degenen die er het eerst uitgaan. Je zou dan natuurlijk wel een vervangende vakantie elders regelen, maar als je je inschrijft voor een widm hoop je natuurlijk niet dat je dan 2 weken in een zwembad zit.

Als je zoiets duidelijk communiceert bij de inschrijving, heb je vast nog genoeg kandidaten die zo'n risico willen lopen. Dat is nou eenmaal onderdeel van het spel. Als je het tenminste realistisch wilt spelen. Wat je ook kunt doen bij een langere reis is de eerste test pas na 6 dagen plannen en dan elke dag een afvaller erbij. Dan heb je al na 12 dagen een finale. Of na 8 dagen 3 deelnemers tegelijk een rood scherm. Daarmee realiseer je dat (meer dan) de helft van de tijd de hele groep bij elkaar hebt en iedereen de kans krijgt om elkaar te leren kennen en een vakantie-groepsgevoel te krijgen, wat natuurlijk tevens de bedoeling van een georganiseerde molvakantie is.

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #54 Gepost op: 19-02-2007, 14:59:39 »
De afvallers kunnen gescheiden worden van de groep maar nog wel wat van de activiteiten doen.

Of je nu abseilen voor 4 mensen moet regelen of voor 10.

Afvallen is part of the game. Je schrijft in, betaald een x bedrag en het is duidelijk wat je daarvoor krijgt- een vakantie van x dagen en een aantal uitdagende activiteiten.

 Het enige dat je niet weet is of je in het spel blijft of niet.  Maar je kunt dan nog wel wat leuke activiteiten als abseilen, fotografeer opdracht, speurtocht etc doen.



Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #55 Gepost op: 19-02-2007, 16:26:28 »
Afvallen is part of the game. Je schrijft in, betaald een x bedrag en het is duidelijk wat je daarvoor krijgt- een vakantie van x dagen en een aantal uitdagende activiteiten. Het enige dat je niet weet is of je in het spel blijft of niet. 

Inderdaad. Wat juist het spannende van het spel is: niet weten of je er morgen nog bij bent, zonder dat anderen daarover kunnen beslissen. Alleen jij bent verantwoordelijk voor de kleur van je scherm (als er geen tientallen jokers in het spel komen tenminste :P). Juist het concept met afvallers zorgt voor het echte WIDM-gevoel.

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #56 Gepost op: 19-02-2007, 21:30:03 »
Ik krijg er steeds meer zin in zoiets te organiseren...ik hoef zelf niet zo nodig mee te doen. Wie ook?

De voorpret is al de moeite waard. :D

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #57 Gepost op: 19-02-2007, 22:29:54 »
Probleem blijft dat dat nog altijd lullig is voor degenen die er het eerst uitgaan. Je zou dan natuurlijk wel een vervangende vakantie elders regelen, maar als je je inschrijft voor een widm hoop je natuurlijk niet dat je dan 2 weken in een zwembad zit.

Het lijkt dan wel net de echte WIDM.  ::rofl:: ::rofl:: Tot zover niks mis met het concept.  :o :o
Alles van waarde is gevoel

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #58 Gepost op: 19-02-2007, 23:21:06 »
Wat ik nog zat te denken. Je hoeft natuurlijk niet per se zo te doen dat iedere kandidaat de volle mik betaalt voor alle dagen. Je zou het ook zo kunnen verrekenen dat alle kandidaten alleen betalen voor het gedeelte dat ze hebben meegemaakt. Dan kun je wel gewoon zeggen: executie=wegwezen en blijf je ook de spanning hiervan behouden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #59 Gepost op: 19-02-2007, 23:53:58 »
Wat ik nog zat te denken. Je hoeft natuurlijk niet per se zo te doen dat iedere kandidaat de volle mik betaalt voor alle dagen. Je zou het ook zo kunnen verrekenen dat alle kandidaten alleen betalen voor het gedeelte dat ze hebben meegemaakt. Dan kun je wel gewoon zeggen: executie=wegwezen en blijf je ook de spanning hiervan behouden.

Dat je dus zeg maar pas afrekent op het moment dat je een rood scherm krijgt?
Ofwel, je blijft 4 dagen lang in het spel. 4 dagen lang overnachten + ontbijt/lunch/dinner gedurende die vier dagen = het bedrag wat je neerlegt zodra je een rood scherm krijgt. Hmm, dat zou nog wel eens de oplossing kunnen zijn.  ::jaja::

Volgend punt: wie stelt vast dat je (ik noem maar wat) 100 euro moet betalen of 250? Zit een behoorlijk verschil tussen, dus wie houdt daar toezicht op?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan