Auteur Topic: Georganiseerde Molvakantie?  (gelezen 49336 keer)

Offline Pjvdl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Susan is de Mol :D
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #100 Gepost op: 1-03-2007, 15:12:42 »
Ik vind eigenlijk 1 dag te weinig en 2 dagen ook, ik denk om het leuk te krijgen 3 dagen!Dan hoeven de opdrachten ook ingekort te worden (wel tot een maximum natuurlijk). Ik denk ook dat 10 kandidaten ook leuker is dan meer kandidaten

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #101 Gepost op: 6-03-2007, 09:34:59 »
ik ben met dit soort dingen altijd zo bang voor een vreselijke 'nep' widm..

Precies! Als je het doet, dan moet je het goed doen. Of beter nog: goed laten doen. Ik heb wel het idee dat er een markt is voor dergelijke reizen. Of in ieder geval een mogelijk gat in de markt. Bovendien heb je eigenlijk voor de eerste reis slechts 10 kandidaten nodig. Is het arrangement aantrekkelijk, dan kunnen deze 10 fanatiekelingen het doorvertellen en hun belevenissen, o.a. via deze forums, laten zien.

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #102 Gepost op: 7-03-2007, 14:46:54 »
op mijn werk bij radio 3FM heb ik Sander de Heer eens horen zeggen dat hij bezig is met het ontwikkelen van een Mol-vakantieweek

maar dan meer voor vrienden geloof ik

Offline Pjvdl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Susan is de Mol :D
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #103 Gepost op: 22-03-2007, 11:09:20 »
Ik zou wel voor 1 keer meehelpen met opdrachten bedenken en in de braintank zitten, ben er best goed in (op vmbo geleerd). Dus ja wie wil nog meer meehelpen met het bedenken van...??

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #104 Gepost op: 22-03-2007, 12:07:29 »
tsja, eerst denk ik dat het belangrijk is om andere dingen op de rit te helpen.
plus dat ik ( sorry, beetje pessimistisch misschien ) bang ben dat het een enorme flop word.
er komt zo ontzettend veel bij kijken, ik denk dat mensen zich daarop verkijken !
dennis for mole !

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #105 Gepost op: 22-03-2007, 12:49:22 »
op mijn werk bij radio 3FM heb ik Sander de Heer eens horen zeggen dat hij bezig is met het ontwikkelen van een Mol-vakantieweek

maar dan meer voor vrienden geloof ik

Sterker nog, dat heeft hij ooit al georganiseerd! Was erg leuk heb ik wel van 3fm`ers vernomen. Pauls vriendin was toen toch de mol? Of ging het in het filmpje van Paul ergens anders over...
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #106 Gepost op: 22-03-2007, 13:53:09 »
plus dat ik ( sorry, beetje pessimistisch misschien ) bang ben dat het een enorme flop word. Er komt zo ontzettend veel bij kijken, ik denk dat mensen zich daarop verkijken !

Het is idd een behoorlijk geregel, dus zul je dit moeten overlaten aan professionals, zoals een evenementbureau dat aangeeft een molvakantie hoog op de agenda te hebben staan. En dat zo'n bureau bestaat, bewijst Treat. Zie eerder dit topic.

Offline Buurman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #107 Gepost op: 22-03-2007, 15:31:08 »
Ik ben het er niet mee eens dat je het over moet laten aan professionals. Ik ben nog steeds bezig met de organisatie van 'de mol' in de herfstvakantie. De plannen staan een aantal pagina's terug uitgebreid beschreven.
Alles wordt op dit moment steeds concreter, groter ook. Ik heb inmiddels negen kandidaten, een mooi gemeleerde groep en ben nog steeds op zoek naar één mannelijke kandidaat. Voor eventuele geïnteresseerden: herfstmol@gmail.com

Offline TreaT

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #108 Gepost op: 22-03-2007, 15:50:53 »
weer eens een bericht van TreaT:
ik vind dat weekends / reizen zowel door professionals als vrijwilligers georganiseerd kunnen worden! Ik vind ook dat als een bureau - zoals wij - zich aan een WIDM programma waagt het echt helemaal perfect moet zijn (als iemand het puur uit hobby doet mag het ook perfect zijn, maar lijkt me de fout-tolerantie wat hoger).

Hoe dan ook;

het eerste WIDM weekend van TreaT zit er inmiddels op!
We zijn vorig weekend in Stavelot in Belgie geweest in een groot landhuis.
plaats voor ongeveer 20 personen (1 persoonsbedden, meerpersoonskamers).
reistijd vanaf Maastricht 45 minuten

gezien de beperkte tijd hebben we voor 10 teams van 2 gekozen.
Een duo was dus de Mol.

Als we dit zouden willen herhalen met open inschrijving moet men rekenen op
€ 250,00 pp. Hier zitten alle activiteiten in en de overnachting in het luxe landhuis.
Eten en drinken in overleg. (Dat kunnen we ook regelen uiteraard, maar daar wordt het alleen maar duurder van. Zelf boodschappen doen en koken is bovendien een goede opdracht).

Reacties welkom!

Offline Buurman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #109 Gepost op: 22-03-2007, 18:53:15 »
De foutentolerantie zou bij mij inderdaad iets hoger mogen liggen... ik ben alleen te perfectionistisch om mezelf de fouten toe te staan.
Stavelot is overigens een perfecte locatie... daar heb ik het een jaar geleden ook in een weekend georganiseerd!

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #110 Gepost op: 23-03-2007, 13:20:33 »
@ Buurman: volgens mij mogen we je zeker onder de 'professionals' scharen. Mijn punt was dat je zoiets niet in een middag in elkaar draait, en personen als jij kunnen daar juist (als min of meer profi) over meepraten.

@ Treat: is een weekend niet wat kort om mensen te leren kennen en een rode draad in hun gedrag te zien? Ik heb het idee dat je er na 2 of 3 dagen net een beetje in het spel begint te komen. In een weekend heb je vrijwel geen tijd om na te denken over wat er precies gebeurd is bij een bepaalde opdracht, omdat je ondertussen alweer 2 nieuwe opdrachten hebt uitgevoerd. Ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is.

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #111 Gepost op: 24-03-2007, 22:03:14 »
Hey buurman, ik wil wel meedoen ;)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #112 Gepost op: 24-03-2007, 22:07:26 »
Het lijkt mij ook erg leuk om aan zoiets mee te doen! :D

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #113 Gepost op: 25-03-2007, 17:28:50 »
ergens wel, maar als ik realistisch nadenk . dan niet !
denk nl dat het in de verste verten niet zal voldoen aan het beeld wat ik van widm heb. sowiezo omdat het heel kort is.
en als ik met bv dech,dae sera en lautjuh mee zou doen dan zijn dat mn vrienden en ik zie nou niet echt gebeuren dat ik serieus met hen dat spel kan spelen !
ofzo :p
dennis for mole !

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #114 Gepost op: 25-03-2007, 17:39:46 »

en als ik met bv dech,dae sera en lautjuh mee zou doen dan zijn dat mn vrienden en ik zie nou niet echt gebeuren dat ik serieus met hen dat spel kan spelen !
ofzo :p

 ::rofl::

Maar ik ben het helemaal met je eens. Ik ben bang dat het beeld van WIDM dan helemaal verstoord wordt in mijn hoofd. Hoe leuk het me ook lijkt.

Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #115 Gepost op: 25-03-2007, 20:13:09 »
Zoals eerder opgemerkt: het IS best wel te doen hoor, zelfs in een middag.

Het grappige is dat ik er twee keer aan heb meegedaan, en 1 van beide versies gedeeld won, en de andere 'solo'.

Je kunt het prima met vrienden spelen, wanneer iedereen zich maar realiseert, dat je IN het spel elkaars concurrent bent (wil je het tenminste serieus aanpakken).

Het nadeel is dat je echt maar een middag ter beschikking hebt, en dat je niet van allerlei scenario's gebruik kunt maken, je moet de spelwenidingen nemen zoals ze komen. Een voorbeeld daarvan is: we hadden een opdracht met walkie talkies, die het deels lieten afweten. Je kan op dat moment geen nieuw spel verzinnen, en zult moeten improviseren.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #116 Gepost op: 25-03-2007, 20:19:18 »
We zouden Karel eigenlijk gewoon moeten vragen als presentator & spelleider.  :)

Verder heb ook ik het idee dat zodra ik met zoiets mee ga doen het totaal niet overeenkomt met het beeld wat ik heb van WIDM. Maar dat komt omdat je nu al zeven reeksen lang gewend bent aan een bepaald iets.

Je loopt dan namelijk rond met het idee: "Niets kan WIDM evenaren" in de zin van, geen elk eigen op poten gezet iets kan het WIDM zoals we op TV volgen evenaren. En we willen juist WIDM ervaren en zijn bang om te maken te krijgen met een slap aftreksel.

Eigenlijk zou IDTV gewoon een reisbureau in de arm moeten nemen en dat zij samen voor onbekende Nederlanders arrangementen aan gaan bieden die in 't teken staan van WIDM. Enige wat je nodig hebt is een extra groep mensen die daarvoor zorgen vanuit IDTV. Naast de bestaande groep die alle dingen regelen voor het WIDM op tv.

Want die mensen van IDTV kunnen wel een soortgelijke sfeer neerzetten als op TV word vertoond. En als Karel toch nog door wil gaan, mag hij zeker wel als presentator de groep gaan bijstaan bij opdrachten. Het hoeft dan niet perse gefilmd worden, zolang de sfeer van WIDM maar aanwezig is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline TreaT

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #117 Gepost op: 26-03-2007, 09:19:31 »
Wie zich zorgen maakt dat het echte WIDM gevoel ontbreekt op een WIDM reis (of weekend) kan ik gerust stellen: We hebben het echt goed voor elkaar!
De bedachte spellen hebben helemaal het WIDM karakter,
vragenronde en executie idem dito.
Het enige wat ontbreekt is film/video. Om dit professioneel te doen wordt echt heeeel duur!
Het gekke is misschien dat wat iedereen als het "echte" WIDM gevoel ervaart in werkelijkheid heel anders is: als men op TV verdwaalt door steegjes dwaalt, lopen daar in werkelijkheid een geluidsman, een cameraman, een visagiste, een tolk, een kabeldrager etc etc omheen. Het echte WIDM gevoel is dus wat wij zien (!) en niet wat werkelijk gebeurt.

Het mooie van een WIDM reis is dan weer net dat wat je ervaart het meeste lijkt op hoe je het op TV gezien hebt. Het echte WIDM gevoel dus!

Op de vraag of een weekend niet te kort is:
eigenlijk wel. Onze ervaring in Stavelot was geweldig en we denken oprecht dat een WIDM weekend (vrijdagavond t/m zondagmiddag) hardstikke leuk is. Maar pas echt leuk is natuurlijk een reis van minstens 2 weken, liefst naar Zuid-Afrika, Guatamala, iets dergelijks...

groet
Frans
TreaT

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #118 Gepost op: 26-03-2007, 10:59:50 »
Daarom kan je inderdaad ook beter arrangementen gaan aanbieden. Groepsreizen dus. En je betaald een bedrag ervoor gelijk aan een volwaardige reis. En om dan terug te komen, maar wat als je bij aflevering 1 een rood scherm krijgt? Dan ben je vrij te doen wat je zelf wil. Je mag dan wel uit het spel zijn, je kan als nog meehelpen achter de schermen. Je kan misschien ook wel figurant spelen tijdens een spel. ;)

Je kan dus arrangementen aanbieden naar een ver land, a la 1000 euro. Maar ook arrangementen die dichterbij zijn voor 500 euro of 250 euro. Hoe hoger het inlegbedrag des te verder weg je kan gaan. Daarnaast is treinen ook een leuke optie. Kan je ook opdrachten bij uitvoeren, kijk naar aflevering 3 in Thailand. Moeten ze treinstations opschrijven die ze aandoen terwijl 1 kandidaat molboekjes steelt enzo. Met creativiteit kom je ver!  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #119 Gepost op: 26-03-2007, 14:07:43 »
Hoewel ik er ook genoeg voor over heb om WIDM in het buitenland te spelen, kan ik me voorstellen dat er meer animo is voor een week in Nederland of Belgie. Een soort tussenweg dus: geen weekend, en ook geen duizenden kilometers ver weg.

@ Treat: Maar als jullie het klaarspelen om het spel deze zomer in het buitenland te organiseren, dan ben ik er graag bij. 10 kandidaten zijn er toch wel te vinden? Of wordt dat qua personele bezetting een probleem?