Auteur Topic: [Kandidaat] Joris  (gelezen 115699 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #80 Gepost op: 18-01-2008, 17:41:08 »
Waarom zou de mol dat nooit zeggen? Ik denk dat je dat zeker niet bij voorbaat moet uitsluiten, ik verdenk Joris er in ieder geval niet minder om.

Juist omdat iedereen ervan uitgaat dat een mol nooit harop zal zeggen dat hij gemold heeft, kan hij het redelijk veilig wel zeggen.

En achteraf lacht hij in zijn vuistje: "Ik zei meteen zelf al dat het een mollenstreek was!"
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #81 Gepost op: 18-01-2008, 17:49:02 »
De mol zou dat wel zeggen, maar dat wordt dan in afl 10 ergene erin gemonteerd, zou niet leuk zijn als je alle molbiechts al tijdens de aflevering kreeg, dan wist je toch al lang wie het is.
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #82 Gepost op: 18-01-2008, 17:51:33 »
Blijkbaar niet, want je zegt net zelf dat je er nu vanuit gaat dat Joris de mol niet is.

En als hij de mol is, dan is dat precies zijn bedoeling!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #83 Gepost op: 18-01-2008, 17:55:09 »
Ja, maar het is niet de bedoeling van de makers om al molbiechts tijdens de uitzending te gebruiken, dat komt pas in afl 10. Ik weet dat het paradoxaal klinkt, maar m.i. zullen ze nooit een mol in een gewone uitzending laten zeggen dat hij gemold heeft.
The British are not impressed.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #84 Gepost op: 18-01-2008, 19:05:41 »
Georgina zei ook in haar biechts dat 'ze zich verdacht' wilde maken. Evenals Joris dat doet in zijn biechts. De echte mol zal nooit in z'n biechts zeggen. Zo ik zat even te mollen. Om die reden valt Joris voor mij ook af, net als Georgina dat al deed voor mij. We zullen zien  :D

helemaal mee eens :) en ik heb me verschrikkelijk geergerd aan die gozer, echt tenenkrommend !!
dennis for mole !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #85 Gepost op: 19-01-2008, 00:32:20 »
Ja, maar het is niet de bedoeling van de makers om al molbiechts tijdens de uitzending te gebruiken, dat komt pas in afl 10. Ik weet dat het paradoxaal klinkt, maar m.i. zullen ze nooit een mol in een gewone uitzending laten zeggen dat hij gemold heeft.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!... Ehm...

Dat ze in het verleden dit de mol niet lieten zeggen, hoeft niet te betekenen dat ze dat nu ook zo doen. Ze kunnen best expres, de Mol dergelijke dingen laten zeggen naar mijn mening, en dan bedoel ik juist bewust. De makers van WIDM lezen dit forum ook wel eens en weten hoe wij denken dat zij denken. Ze kunnen dus als twist de mol ook naar het kijkende publiek juist neerzetten als mollende kandidaat.
Volgens mij werd in de laatste seizoenen steeds meer gemolt door kandidaten. Door zulke dingen te zeggen wordt hij minder verdacht (zoals ook te zien is in dit topic). Een prima strategie lijkt mij, zolang hij zich niet verraad bij de kandidaten in elk geval.

Maar goed ik begin ook een beetje tunnelvisie te krijgen naar Joris toe.


Toevoeging (omdat ik niet twee berichten achter elkaar wil plaatsen):
Ik heb weer even wat fragmentjes bekeken, en het zou best eens kunnen dat bij het schietkast spel de fles met Joris' naam er op als enige vol zit met vloeistof (water/drank). Het glas van de fles heeft een andere helderheid als de andere flessen en ook de brekingsindex lijkt af te wijken. Daarnaast is boven in de fles een lijn te zien terwijl er (na wat zoomen) geen rand in hel glas van de fles lijkt te zitten. Dit zou het water niveau kunnen zijn.
Ik ben natuurlijk niet 100% zeker, maar als dit zo is, dan is het alleen te zien op ingezoomde beelden, vanaf de positie van de kandidaten was het waarschijnlijk sowieso niet te zien.

Dan met betrekking tot diezelfde opdracht nog dit... Al zoek ik hier minder achter... De flessen op de bovenste rij, direct naast de fles boven Joris zijn 4 en 5, dus "DE"... Maar goed, laten we hopen dat ze geen oude hints uit de sloot halen.
Achter op Joris bloes staan trouwens de cijfers opvolgende cijfers 6 en 7.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2008, 01:15:54 door Rat »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #86 Gepost op: 19-01-2008, 09:22:12 »
dat doen de makers dus niet ... omdat ze dan gigantisch van het concept afwijken.
en ze hebben vorig jaar tijdens de hunt wel gemerkt wat dat teweeg brengt
widm is niet : zeggen dat je de mol bent en opvallend de opdrachten verkloten. vervolgens hopen dat iedereen zegt : hij doet zo verdacht, hij kan de mol niet zijn.

joris is net als nadja vorig jaar, tenenkrommend irritant
dennis for mole !

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #87 Gepost op: 19-01-2008, 10:05:43 »
Ik heb dit seizoen elke kandidaat zowat wel horen zeggen: molactie.
Als er nou 1 kandidaat is waar je dat niet van hoort lijkt het me ook weer opvallend.
Ik denk dat de mol dus wel 1 of 2 molacties openbaar maakt aangezien we er niks uit kunnen afleiden.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline car-widm-freak

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #88 Gepost op: 19-01-2008, 12:23:29 »
ik heb nu 3 afleveringen gezien en vindt hem nog steeds erg verdacht.
tip: op wieisdemol.nl houdt de mol van elke aflevering een dagboek bij!!!!!!!
« Laatst bewerkt op: 19-01-2008, 13:25:42 door Bakkertje, Reden: link aangepast »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #89 Gepost op: 19-01-2008, 12:33:28 »
Yvonne deed ook molbiechts tijdens de afleveringen
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #90 Gepost op: 21-01-2008, 11:12:12 »
Ja, maar het is niet de bedoeling van de makers om al molbiechts tijdens de uitzending te gebruiken, dat komt pas in afl 10. Ik weet dat het paradoxaal klinkt, maar m.i. zullen ze nooit een mol in een gewone uitzending laten zeggen dat hij gemold heeft.

In serie 5 was yvon jaspers de mol, kan je je nog herinderen dat ze toen openlijk zat te mollen in de auto met Jim en Sander? Later in de biecht gaf ze dat ook ruiterlijk toe. Je redenatie gaat dus niet op!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #91 Gepost op: 21-01-2008, 16:01:23 »
Dat was wel een bijzondere situatie, ze had zichzelf als hulpsint ingezet. De speculaties daarover zijn volgens mij nog niet van de lucht, ik denk dat er nog velen geloven dat er toen iets mis is gegaan toen Roeland ziek werd.
The British are not impressed.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #92 Gepost op: 21-01-2008, 16:44:59 »
Toch had men dat doormiddel van montage ook anders in kunnen kleden.
Ben het wel met je eens dat dat inderdaad een rare situatie was met al die hulpsinterklazen.
Punt blijft natuurlijk dat ze openlijk molde en biechtte en dat ook anders getoond had kunnen worden, zelfs als ze reserve mol was.

Ps is daar door de productie ooit enige uitsluiting van gegeven?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #93 Gepost op: 21-01-2008, 20:42:02 »
Yvon was toen volgens mij opgebeld door de iemand die vroeg of ze voor hulpmol wou spelen. Er was toen meer theater omheen gebouwd.
Toch vindt ik het zelf geen probleem als delen van molbiechts te zien zouden zijn, zolang de mol zich maar niet overdreven anders gedraagd dan de andere kandidaten. Andere kandidaten mollen ook (wisselend per seizoen), waardoor het niet opvalt als de mol openlijk mol.
Als Joris had gezegt dat hij serieus dacht dat het Dennis was op de tekening, dan was het veel verdachter geweest.

Ik vindt dat joris best rare dingen zegt tijdens biechts die ik niet vind passen bij een kandidaat, zoals over het kapot schieten van 2 flessen tegelijk (of blik en fles): "...met wel als gevolg dat iedereen natuurlijk denkt, misschien, of juist niet, dat ik ontzettend in het belang van ons allen de pot gespekt heb."

Het is sowieso een mooie zin, vanwege het "natuurlijk misschien, of juist niet". Maar goed, waarom zou een kandidaat er blij mee zijn dat hij niet verdacht wordt?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2008, 00:11:30 door Rat »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #94 Gepost op: 21-01-2008, 23:47:52 »
Ik krijg bij Joris juist steeds meer de indruk dat hij de mol graag had willen zijn, maar het niet geworden is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #95 Gepost op: 23-01-2008, 15:41:01 »
Ik krijg bij Joris juist steeds meer de indruk dat hij de mol graag had willen zijn, maar het niet geworden is.

Kijk, da's een mooie omschrijving van Joris als kandidaat  :) helemaal mee eens. K ben ook bang dat hij er vlug uitvliegt als hij zich blijft concentreren op zichzelf.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #96 Gepost op: 23-01-2008, 16:44:37 »
xD jah daar heb je inderdaad de spijker op zn kop geslagen... zo doetie namelijk precies... Ik vind ook datie tijdens sommige opdrachten echt zo'n kandidatenrol toebedeeld krijgt. Dat zou nooit zo zijn als-ie de mol was. Dan had hij iets vaker op een belangrijke positie gezeten in het spel. Daarom heeft hij ook zo'n paar té verdachte molacties gedaan, waardoor hij óf weer een heel rare moltactiek gebruikt (denk dat ze bij de avro liever iets subtielers willen, zit genoeg potentieel in de groep), óf hij is gewoon een kandidaat die het spel écht op z'n eigen manier speelt.

Maar goed, ik schrijf hem nog niet af.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #97 Gepost op: 23-01-2008, 18:29:34 »
Ik krijg bij Joris juist steeds meer de indruk dat hij de mol graag had willen zijn, maar het niet geworden is.
Of Joris is de mol die een kandidaat speelt die de mol speelt.  ;D

(Maar goed, volgens mij was het al duidelijk dat ik ernstig leid aan een zeer heftige vorm van tunnel visie.)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #98 Gepost op: 23-01-2008, 21:53:18 »
Ik krijg bij Joris juist steeds meer de indruk dat hij de mol graag had willen zijn, maar het niet geworden is.

Inderdaad een mooie omschrijving!

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #99 Gepost op: 24-01-2008, 12:45:26 »
Citaat
Of Joris is de mol die een kandidaat speelt die de mol speelt.  ;D


 ::rofl::