Auteur Topic: Kijkcijfers Wie is De Mol S8  (gelezen 34546 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2008, 10:48:06 »
Zoals verwacht toonde de uitzending van gisteren een daling in het aantal kijkers.

Aflevering 2 trok toch alsnog 1.383.000 kijkers met een marktaandeel van 21,6 %!

Nou het is tog nog dik boven 1 miljoen.. Dus das in iedergeval al mooi  :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2008, 11:03:02 »
Een half miljoen minder dan de vorige week maar wel de best bekeken tweede aflevering ooit!


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2008, 12:27:47 »
Grappig om te zien:

WIDM 3, de reeks waar volgens velen de beste mol ooit in zat is de minst bekeken reeks van allemaal  ::jaja::
WIDM 5, de reeks waarbij voor het eerst gespeeld werd met bekende Nederlanders is de beste bekeken reeks tot nu toe. WIDM 8 kan daar over heen gaan, maar voor als nog blijft WIDM 5 dus de beste bekeken reeks :P Met volgens velen, de slechtse mol ooit  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2008, 13:33:11 »
Zo te zien heeft dat Die is de mol toch wel wat geholpen ?
Ik las dat ze in de US nu ook weer een mol gaan doen, met non-celebs - whiej!
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2008, 14:37:48 »
Grappig om te zien:
WIDM 3, de reeks waar volgens velen de beste mol ooit in zat is de minst bekeken reeks van allemaal  ::jaja::

Correctie: WIDM3=2002. WIDM4=2003, de slechtst bekeken reeks (Canada) en de laatste reeks met OBN.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2008, 15:15:03 »
Correctie: WIDM3=2002. WIDM4=2003, de slechtst bekeken reeks (Canada) en de laatste reeks met OBN.

Is ook zo, zag de legenda met jaartallen aan voor elke serie. Verkeerd afgekeken in de grafiek dus, mijn fout. Terwijl grafiek lezen 1 van mijn weinig betere vaardigheden is met wiskunde  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2008, 16:02:35 »
Toch raar dat die half miljoen mensen het helemaal niet volgen. ::)

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2008, 16:14:06 »
Vergeet trouwens niet dat Stichting KijkOnderzoek (SKO) sinds 1 januari een nieuwe meet techniek heeft. Van een dag maken ze twee keer de cijfers bekend:

- De eerste keer is de dag erna, met alle kijkers die het programma 'live' zagen.(zoals vroeger)
- De tweede keer is een week erna, dit is het uiteindelijke kijkcijfer. In deze meting zitten de mensen die het live zagen (het cijfer van de eerste publicatie dus), plus de mensen die het programma opnamen op bijvoorbeeld video-, dvd- of harddiskrecorder en het binnen een week terugkeken.

Zo keken er naar WIDM 2008 afl. 1 dus inderdaad 1.813.000 kijkers. In de week na de uitzending keken nog bijna 100.000 mensen het via hun recorder en dus komt het uiteindelijke, officiële aantal kijkers voor aflevering 1 op 1.922.000 kijkers!  :D
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Geerte

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2008, 17:27:24 »
Wajooh dat maakt het allemaal nog een stuk positiefer:):)

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2008, 18:43:20 »
Vergeet trouwens niet dat Stichting KijkOnderzoek (SKO) sinds 1 januari een nieuwe meet techniek heeft. Van een dag maken ze twee keer de cijfers bekend:

- De eerste keer is de dag erna, met alle kijkers die het programma 'live' zagen.(zoals vroeger)
- De tweede keer is een week erna, dit is het uiteindelijke kijkcijfer. In deze meting zitten de mensen die het live zagen (het cijfer van de eerste publicatie dus), plus de mensen die het programma opnamen op bijvoorbeeld video-, dvd- of harddiskrecorder en het binnen een week terugkeken.

 :D
Wat ik me nou altijd afvroeg - hoe meten ze zoiets? Ik dacht altijd dat er voor kijkcijvers mensen waren die een 'kastje" in huis hadden dat de boel bijhield, maar hoe dat dan voor opnemen en terugkijken werkt ?!?
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2008, 19:25:34 »
Wat ik me nou altijd afvroeg - hoe meten ze zoiets? Ik dacht altijd dat er voor kijkcijvers mensen waren die een 'kastje" in huis hadden dat de boel bijhield, maar hoe dat dan voor opnemen en terugkijken werkt ?!?

Ja dat vind ik ook zo raar. Volgens mij zijn dat 'maar' 1000 tot 2000 mensen met zo'n kastje. En aan de hand van die gegevens meten ze dat voor heel Nederland, bizar he!
Met die nieuwe meting zit dat kastje denk ik ook op de dvd speler aangesloten.

De mensen met zo'n kastje moeten ook anoniem blijven dacht ik. Mijn oom en tante had vroeger ook zo'n kastje. Moest je als je tv ging kijken doorgeven aan het kastje met hoeveel je was en wat de leeftijd was. Maar ik blijf dat raar vinden. Met 1000 mensen meten voor 16 miljoen Nederlanders...  ::)
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2008, 20:08:52 »
ja, ik snap dat ook nog steeds niet.

MAAR. met zulke knallende kijkcijfers kan de aankoop van 2 nieuwe series toch niet uitblijven?  ::tandpastasmiley::

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #32 Gepost op: 11-01-2008, 20:10:19 »
ja, ik snap dat ook nog steeds niet.

MAAR. met zulke knallende kijkcijfers kan de aankoop van 2 nieuwe series toch niet uitblijven?  ::tandpastasmiley::

Dat lijkt me niet. :)
En ik hoop eigenlijk op nog 1 Onbekende-Nederlanders-serie.

Offline xD

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #33 Gepost op: 11-01-2008, 20:40:14 »
Dat komt omdat bij een meeting met een X aantal personen dit representatief is voor het hele land voor bijvoorbeeld minimaal 99%.
Die X kan dus bijvoorbeeld die 1000 zijn.

De X moet dus een waarde hebben waarbij geldt dat dat het percentage meer dan 99% is.
Dus wanneer de X lager wordt wordt de "representatiefheidsfactor" ook lager bijvoorbeeld 90% en geeft dus niet goed de werkelijkheid weer. 

Het is allemaal kansrekening.

Ik hoop dat het een beetje te snappen is. ;)
 


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #34 Gepost op: 11-01-2008, 20:47:28 »
De mensen met die kastjes zijn ook niet willekeurig gekozen, ze vormen een procentueel zo goed als perfecte dwarsdoorsnede van de Nederlandse samenleving. Theoretisch kan je dus de resultaten zodanig vergroten dat het vrij goed klopt. En wellicht zitten er in de berekening nog wat correcties.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #35 Gepost op: 11-01-2008, 22:55:42 »

En ik hoop eigenlijk op nog 1 Onbekende-Nederlanders-serie.

hoe lang van te voren zou een serie aangekocht moeten worden?
moeten we nu nog hoop hebben?

als er OBN-ers mee zouden doen zou ik waarschijnlijk door m'n stoel zakken van jaloersheid als ik daar had kunnen staan.  ::schaam::

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #36 Gepost op: 11-01-2008, 23:08:28 »
hmm zijn wel stuk minder kijkers maar nog steeds erg veel!
ik vond het echt een superleuke aflevering.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #37 Gepost op: 11-01-2008, 23:48:53 »
voor serie 2009 zouden ze dan wel als de wiedeweerga moeten gaan casten trouwens, wil je dat nog voor de zomer rond hebben.
maarja, ze willen vast ook eerst de kijkcijfers van dit jaar hebben.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #38 Gepost op: 11-01-2008, 23:51:03 »
als er OBN-ers mee zouden doen zou ik waarschijnlijk door m'n stoel zakken van jaloersheid als ik daar had kunnen staan.  ::schaam::

De tijd is dus daar om als voltallige WIDM.com forummembers de AVRO te dwingen ons als selectie te nemen en daar 10 uit te pakken?  :) Want zonder gekheid, ik vind dat het toch eigenlijk weleens tijd wordt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Kijkcijfers Wie is De Mol S8
« Reactie #39 Gepost op: 11-01-2008, 23:55:10 »
Ik herinner me nog van vorig jaar dat ze een paar weken na de dood van Frederique al vertrokken waren voor de opnames. Karel zei toen nog in een programma dat dat best vreemd was.
The sun came up and reality set in.