Auteur Topic: Hints ?  (gelezen 63519 keer)

Offline Boempaukeslag

  • Forumlid
Re: Hints ?
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2008, 17:28:24 »
Ik post het maar nog een keertje, aangezien het in een verkeerd topic stond ;)

Op de website van wieisdemol.nl zijn enkele letters niet wit, zoals de rest van de tekst, maar blauw. Het betreft de letters IJKLT. Heeft iemand daar al iets uit kunnen halen of berust dit gewoon op puur toeval van een rare webdesigner?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Hints ?
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2008, 17:36:08 »
denken die mensen een keer een mooie achtergrond te maken, wordt ie to op de bodem uit gekamt :P

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Hints ?
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2008, 19:16:50 »
Ik post het maar nog een keertje, aangezien het in een verkeerd topic stond ;)

Op de website van wieisdemol.nl zijn enkele letters niet wit, zoals de rest van de tekst, maar blauw. Het betreft de letters IJKLT. Heeft iemand daar al iets uit kunnen halen of berust dit gewoon op puur toeval van een rare webdesigner?

IJLKT lijkt me een anagram voor LIJKT..

Misschien dat er meer letters blauw zijn? In andere weken bijv? De spreuk van WIDM is immers "Niets is wat het lijkt." Dit zijn al 5 woorden. Met 10 afleveringen te gaan hou je nog 5 over. Misschien dat er uiteindelijk komt te staan: "Niets is wat het lijkt en de mol is ???"
Maar aangezien LIJKT het vijfde woord is en we nog maar net aflevering 2 achter de rug hebben, moeten we misschien de woorden onderling ook nog hutselen. Dit zou dan wel betekenen dat de naam van de mol (???) niet per sé na aflevering 10 wordt onthuld, maar misschien eerder?

Maar zeer goed gevonden  ::ok::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Hints ?
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2008, 20:27:53 »
Het lijkt ( :P ) mij eerder een geval van anti-aliasing. Als je browser kan inzoomen (zoals bijvoorbeeld Opera, druk numpad-8) zie je dat de letters gewoon wit zijn.
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints ?
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2008, 21:44:04 »
Hier weer de verschillen in het achtergrondplaatje op widm.nl ten opzichte van vorige week.
Ik heb het middelste gedeelte nu maar weggelaten, dat scheelt weer wat bytes.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints ?
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2008, 22:07:29 »
De tekst rechtsboven is een bijbeltekst: John (Johannes) 14.
Dit is de passage waarin Jezus aan zijn discipelen vertelt "Ik ga heen, en kom weder tot u" ...

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints ?
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2008, 22:11:06 »
De tekst rechtsboven is een bijbeltekst: John (Johannes) 14.
Dit is de passage waarin Jezus aan zijn discipelen vertelt "Ik ga heen, en kom weder tot u" ...

Hint?

De mol die uit de serie ligt, en weer terugkomt à Gijs, Richard en Paul??
Trouwens wel opvallend dat het alleen mannen waren, althans, in de series die ik gezien heb :P

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints ?
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2008, 22:34:39 »
Hint? De mol die uit de serie ligt, en weer terugkomt ...
Dat was ook mijn idee. Maar het kan ook nog anders zitten. Er is namelijk ook nog een stukje van Johannes 13 te zien. Dat gaat over het laatste avondmaal. Hierin zegt Jezus dat iemand (Judas) hem zal verraden.

Het zou dus ook kunnen zijn dat de mol hier de rol van Judas speelt en een kandidaat verraadt. En dan is het die andere kandidaat die uit het spel gaat en later terugkomt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints ?
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2008, 22:42:58 »
De tekst rechtsboven is een bijbeltekst: John (Johannes) 14.
Dit is de passage waarin Jezus aan zijn discipelen vertelt "Ik ga heen, en kom weder tot u" ...

Doet me heel erg neigen naar de gedachte: "Georgina komt terug het spel in"

Want er moet ofwel 1 aflevering niemand naar huis, ofwel iemand komt terug. En als je die zin uit de achtergrond die net op de site staat koppelt aan de afvaller van deze aflevering lijkt me dat Georgina nog best weleens terug het spel in kan komen net zoals Richard in Argentinie! Zou het prima vinden overigens, Georgina is en blijft een fantastische kandidate.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints ?
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2008, 22:47:07 »
Iemand enig idee wat dat ding rechtsonder kan zijn? En wat "Love never ends" kan betekenen?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Hints ?
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2008, 22:55:38 »
Dat was ook mijn idee. Maar het kan ook nog anders zitten. Er is namelijk ook nog een stukje van Johannes 13 te zien. Dat gaat over het laatste avondmaal. Hierin zegt Jezus dat iemand (Judas) hem zal verraden.

Het zou dus ook kunnen zijn dat de mol hier de rol van Judas speelt en een kandidaat verraadt. En dan is het die andere kandidaat die uit het spel gaat en later terugkomt.

Het laatste avondmaal? Georgina's lunch?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Hints ?
« Reactie #71 Gepost op: 17-01-2008, 22:59:26 »
Iemand enig idee wat dat ding rechtsonder kan zijn? En wat "Love never ends" kan betekenen?
1 Corinthians 13
8 Love never ends.
The British are not impressed.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Hints ?
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2008, 23:02:32 »
1 Corinthians 13
8 Love never ends.

Scherp!

De Nederlandse vertaling (NBV) van 1 Korinthe:

 1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. 3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.
4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.
8 De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen. 11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.

Het gaat duidelijk over de liefde...

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints ?
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2008, 23:06:00 »
Mooi gevonden Daedalus.
Met die tekst kan ik eigenlijk niet zoveel. Maar misschien gaat het meer om die getallen zelf:
13 staat voor de M van Mol.
En dan is er weer die 8 (van Spider Rico).

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Hints ?
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2008, 23:39:53 »
Scherp!

<knip>

Het gaat duidelijk over de liefde...

Alles is Liefde.. speelt 1 van de kandidaten daarin een rol?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Hints ?
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2008, 23:45:36 »
Alles is Liefde.. speelt 1 van de kandidaten daarin een rol?


Nee helaas
Wel ex-kandidaten: Alex Klaassen en Marc-Marie Huijbrechts

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Hints ?
« Reactie #76 Gepost op: 18-01-2008, 01:03:37 »
Goeiedag even, wat een theorie... Het leuke is altijd dat iedereen op zoek is naar die ene aanwijzing speciaal verzonden door de makers van het programma... Het mooiste is dan nog na afloop, om te kijken hoe je die aanwijzing hebt kunnen missen... haha priceless!

Succes met het ontcijferen!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Hints ?
« Reactie #77 Gepost op: 18-01-2008, 01:08:43 »
en nu is dunya weer classified.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Hints ?
« Reactie #78 Gepost op: 18-01-2008, 01:14:32 »
Waar zie jij Dunya dan ???

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints ?
« Reactie #79 Gepost op: 18-01-2008, 07:57:18 »
Waar zie jij Dunya dan ???

Hier zie je Dunya, aan de tafel met bekertjes, wanneer ze als laatste over is. Want op de achtergrond zie ik Edo wachten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan