Auteur Topic: Alice in Wonderland HINTS  (gelezen 144083 keer)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #180 Gepost op: 11-01-2008, 09:32:52 »
De dorito's  ;D (als een soort taart; de taart van de hartenkoningin speelt een rol in AIW -> de hartenboer had deze gestolen), het doolhof/labyrinth in het voorfilmpje, de flessen en de opdracht op het water (met het oog op hfst 2 van Alice), het huilen van Dunya (al vind ik die wel errug ver), de hartenboer (en hoe deze in het verhaal van AIW staat; eerder postte ik hier een stukje over en daar zou best iets in kunnen zitten) en sowieso een opdracht met kaarten die er volgens mij aan zit te komen - wat ik uit de leader begrijp (en alle kaarten spelen een rol in AIW), de verrekijker tov "the looking glass", etc etc etc....
Ik vind het wel ERG toevallig allemaal. Of ik heb heel erg last van tunnelvisie, maar ik denk dat iedereen het toch wel een beetje met me eens is dat er dan een hoop is om tunnelvisie over te hebben.

Over "the looking glass", wat ook al een paar keer genoemd is hier, gesproken:
Volgens mij is er 2 of 3 keer een shot "through the looking glass" (het vizier, zeg maar, tijdens de uitbeeldopdracht) geweest, waar in alle keren Edo te zien was. Of heb ik dat mis? Het zou Alicetechnischgewijs in ieder geval niet chronologisch zijn. Ofzo. Dus. Toch?  ::hyper::
Laten we jabberen.

Offline De Sonneman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #181 Gepost op: 11-01-2008, 10:45:08 »
de alice hint geloof ikniet echt, maar om er nog wat olie op te gooien:

Kijk eens naard e titels van de chapters in dit boek>

1) falling down the rabbit hole.
2) Pool of tears.

we hebben nu 2 afleveringen gezien en ik ken 1 iemand die valt in afl 1 en tranen laat zien in afl 2. en vooral de val in afleverig 1 vond ik erg opzichtig.

Verder is de denkpiste van dit prachtige werk natuurlijk erg groot en kunnen alle molverdenkers de ideeen zo laten leiden naar hun Mol. heerlijke piste dus, de titanic is er niks bij. volg het met veel plezier.
Hoewel je niet in de theorie gelooft zou je hiermee wel eens iets gevonden kunnen hebben.
Het leuke (en gelijk ook misleidende) aan deze geweldige theorie is dat je je compleet kunt verliezen in alle details en symboliek van het verhaal van Allice in Wonderland. Terwijl we misschien juist wel de hoofdlijn van het verhaal zouden moeten volgen.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #182 Gepost op: 11-01-2008, 11:51:37 »
Ik vind de hints hier weer geweldig over Alice en de Maya's enzo. Fantastisch.

Als jullie met deze hints de Mol hebben gevonden kom ik wel weer kijken, maar zelf hou ik me niet meer bezig met hints sinds die blauwe theorie van mij van vorig jaar.

Ik beperk me tot de aflveringen, ik gooi alles wat ik zie op papier, dat werk ik uit, en daar haal ik de Mol uit.

de afgelopen 4 jaar deed ik het zonder opschrijven en ik had 4 jaar finalisten als Mol, maar nooit de echte. Vorig jaar wist ik door die handhint wel dat Inge de mol was, maar ik bedoel dan f daarvoor.

Hopen dat het dit jaar beter gaat :)
Molloot sinds seizoen 4

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #183 Gepost op: 11-01-2008, 12:12:58 »
Ik geloof niet dat de Alice-hints werkelijk alles verklaren en naar alles verwijzen en ik denk ook niet dat de hint-makers deze hele WIDM-serie aan dat verhaal gespiegeld hebben. Daarom denk ik dat pogingen om het hele Alice (Of Pan's Labyrinth) verhaal te doorgronden weinig zullen helpen bij het vinden van de mol. Dan zouden de WIDM-makers ook een soort Alice-experts moeten zijn, met kennis van allerlei onderliggende verhaallagen en symbolieken. Zo'n complexe hint hebben ze bij WIDM nog nooit gemaakt.

Toch denk ik wel dat een deel van de Alice-theorie iets zou kunnen betekenen, vooral dat wat te maken heeft met dat klokje en die hartenboer. Meest voor de hand liggende mollen zijn dan dus:
- Joris (betekent boer én begint met een J; 'harten' zou dan verder geen betekenis hebben)
- Georgina (omdat haar naam ook boer betekent en bij haar kun je eerder iets met 'harten' bedenken dan bij Joris)
- Regina (Hartenkoningin)

Overigens vind ik dat in eerdere reeksen wel gebleken is dat de zogenaamde hints in WIDM lang niet altijd even 'logisch' zijn, dus het is nog een hele kunst om de (vaak nogal kromme) redeneringen van de hint-makers goed te kunnen volgen.
"Enig speurwerk opent deuren..."  :-\\
De M op het shirt van Milouska, die zelf vergeten scheen te zijn dat haar eigen naam ook met een M begon.... :-\\

Waarmee ik maar wil zeggen dat juist 'hints' die in onze ogen niet helemaal logisch lijken te zijn, best door de makers als hints bedoeld kunnen zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #184 Gepost op: 11-01-2008, 13:11:17 »


Ziet iemand hier een bekend persoon in? Weet niet of het al aan de orde is geweest, maar aangezien sommigen hier zeiden: misschien is het gezicht van het dienblad wel Alice...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #185 Gepost op: 11-01-2008, 13:30:23 »
Luister naar de WIDM podcast en je hoort dat de tante van JvB (toch?) net zo'n dienblad had. geen hint dus ;)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #186 Gepost op: 11-01-2008, 13:49:16 »
Wel leuk om een glaasje te zien op die foto, onder het kleed. :-X
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #187 Gepost op: 11-01-2008, 14:22:12 »
Over "the looking glass", wat ook al een paar keer genoemd is hier, gesproken:
Volgens mij is er 2 of 3 keer een shot "through the looking glass" (het vizier, zeg maar, tijdens de uitbeeldopdracht) geweest, waar in alle keren Edo te zien was. Of heb ik dat mis? 

Ik ben heel erg nieuwsgierig of meer mensen dit op is gevallen. Iemand?
Laten we jabberen.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #188 Gepost op: 11-01-2008, 17:09:56 »
Ja, klopt. 2x Dennis en Coen zien we door een verrekijker turen, en wij zien Edo in de boot. In het Coen shot zie ik Regina helemaal niet zitten? Maar ze zal wel liggen turen met een verrekijker. Zal best lastig zijn om vanuit een schommelend bootje te turen.


« Laatst bewerkt op: 11-01-2008, 17:18:46 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #189 Gepost op: 11-01-2008, 17:43:16 »
de alice hint geloof ikniet echt, maar om er nog wat olie op te gooien:

Kijk eens naard e titels van de chapters in dit boek>

1) falling down the rabbit hole.
2) Pool of tears.

we hebben nu 2 afleveringen gezien en ik ken 1 iemand die valt in afl 1 en tranen laat zien in afl 2. en vooral de val in afleverig 1 vond ik erg opzichtig.

Verder is de denkpiste van dit prachtige werk natuurlijk erg groot en kunnen alle molverdenkers de ideeen zo laten leiden naar hun Mol. heerlijke piste dus, de titanic is er niks bij. volg het met veel plezier.

kijk die vind ik wel weer erg mooi gevonden..

ow DC.. daar is het 10de glaasje dus , zie je wel dat het er maar 9 waren... misschien wel perongeluk eentje kwijt geraakt..
« Laatst bewerkt op: 11-01-2008, 17:46:17 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #190 Gepost op: 11-01-2008, 19:31:28 »
Lol dat zou lullig zijn, dat iemand verplicht niet moest drinken omdat ze een glaasje kwijt waren  ;D
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #191 Gepost op: 11-01-2008, 20:25:19 »
Of 1 glaasje dubbel gebruiken. Nee, dan snap ik dat Coen niet hoefde te drinken uit het glaasje waar een ander al aan gelurkt heeft :P ;)
The British are not impressed.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #192 Gepost op: 11-01-2008, 21:16:31 »
Dennis heeft  vrij weinig gedaan in de tweede opdracht, maar wel continu "through the looking glass" gekeken....

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #193 Gepost op: 11-01-2008, 22:06:42 »
pool of tears kan ook het meer zijn waarop de bootjes vaarden misschien.
ik vind het wel goed gevonden, van die hoofdstukken -tot nu toe dna-

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #194 Gepost op: 11-01-2008, 22:22:18 »
pool of tears kan ook het meer zijn waarop de bootjes vaarden misschien.
ik vind het wel goed gevonden, van die hoofdstukken -tot nu toe dna-

En wie zaten in het bootje? Edo en Regina
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #195 Gepost op: 12-01-2008, 02:32:52 »
Ik zat net Disney's 'Alice in Wonderland' te kijken en toen viel mij het volgende op: na ongeveer een kwartier gaan Tweedle Dee en Tweedle Dum het verhaal van de nieuwsgierige oesters aan Alice bezingen.


(0:15:43)

Je ziet de zon en de maan. Op de NL-site zie je toch ook de zon en de maan? Zou dit de missing link naar de maya's-topic zijn? In dat geval moeten we de Disney-variant van Alice verder moeten volgen. Verklaart ook waarom elementen uit 'Through the looking glass' er nu al in zitten.

 8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #196 Gepost op: 12-01-2008, 03:27:31 »
Alice in Georgina Verbaan en waarom,Alice leeft in een fantasie wereld waarin ze zelf normaal nooit snel in zou belanden en voor Verbaan is Jort Kelder (en zijn geld) een Fantastische wereld.

Als de Avro er al dan iets mee bedoeld,denk ik ze gewonnen heeft of ze is misschien inderdaad de mol en misschien voor het eerst een mol die niet ontmaskerd is. Zo ja   ::bravo:: voor verbaan en dan vergeven we de makers dat de mol weer geen man is.

Het lijkt mij zo cool om de 2 (3) kanidaten in de finalen te zien bv en ze op elkaar hebben gestemd.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #197 Gepost op: 12-01-2008, 09:39:10 »
Om even wat misverstanden uit de weg te ruimen:
- Pan's Labyrinth is bij mijn weten een Spaanse film, geen Mexicaanse.
- Een "looking glass" is een spiegel, geen verrekijker.
- Dat doolhof is een uitvinding van Disney, want die komt noch voor in "Alice in Wonderland", noch in "Through the looking glass". Maar er is wel een gedeelte in het boek waarin Alice heel klein is en de planten om haar heen dus heel groot lijken. Zo zou je dat maisveld wel weer kunnen verklaren, als je echt wilt.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2008, 09:49:22 door opaweethetbeter »

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #198 Gepost op: 12-01-2008, 09:54:17 »
- Pan's Labyrinth is bij mijn weten een Spaanse film, geen Mexicaanse.

El Labirento Del Fauno is wel degelijk Mexicaans. Het was zelfs de Mexicaanse inzending voor de oscars.

Maar inderdaad, die theorieën over de verrekijker mogen gedropt worden, dat heeft niks met 'looking glass' te maken.

Offline smsje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #199 Gepost op: 12-01-2008, 11:57:50 »
een looking glass is geen spiegel hoor