Auteur Topic: Alice in Wonderland HINTS  (gelezen 144109 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #240 Gepost op: 26-01-2008, 15:34:52 »
Gelooft niemand meer in de Alice in wonderland hints?
Het gedoe met de sleutels?
Er is al eerder de film Pan's labyrinth aangehaald. Zit daar ook niet een trap met een luikje en een som boven je hoofd in? Kenners.... kom op!
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #241 Gepost op: 26-01-2008, 15:40:44 »
Hoofdstuk 5 - Advice from a caterpillar

Dat betekent dat de kandidaten in aflevering 5 in de achtbaan gaan.


Het net sluit zich steeds meer om Alice


Dit blijkt nu alvast te kloppen! De achtbaan komt inderdaad in aflevering 5!!! :o

Toeval? ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #242 Gepost op: 26-01-2008, 17:26:25 »
Gelooft niemand meer in de Alice in wonderland hints?
Het gedoe met de sleutels?
Er is al eerder de film Pan's labyrinth aangehaald. Zit daar ook niet een trap met een luikje en een som boven je hoofd in? Kenners.... kom op!

I believe! ;)
En ik wou dat ik een kenner was... Maar het is ondertussen wel héél opvallend allemaal. De vraag is alleen: waar leidt het toe?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #243 Gepost op: 26-01-2008, 18:23:18 »
Er is al eerder de film Pan's labyrinth aangehaald. Zit daar ook niet een trap met een luikje en een som boven je hoofd in? Kenners.... kom op!
Ze moest een luikje tekenen met een krijtje, ik zag geen som.

Overigens: er werden hier eerder links gelegd met Alice-hoofdstuktitels en afleveringen. Dan hadden we nu afl "The Rabbit Sends in a Little Bill". (Alice groeit weer enorm in het huis van het konijn - uitvergrote PJH-link?)
Volgende week "Advice from a Caterpillar", wat wel kan kloppen, want dan is de achtbaan opdracht.
The British are not impressed.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #244 Gepost op: 26-01-2008, 18:47:35 »
Ze moest een luikje tekenen met een krijtje, ik zag geen som.

Inderdaad, er zit geen som in de film. Jammer. Want omdat Pan's Labyrinth van Mexicaanse makelij is zou het best een mooie hint zijn.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #245 Gepost op: 26-01-2008, 19:10:41 »
Ze moest een luikje tekenen met een krijtje, ik zag geen som.

Overigens: er werden hier eerder links gelegd met Alice-hoofdstuktitels en afleveringen. Dan hadden we nu afl "The Rabbit Sends in a Little Bill". (Alice groeit weer enorm in het huis van het konijn - uitvergrote PJH-link?)
Volgende week "Advice from a Caterpillar", wat wel kan kloppen, want dan is de achtbaan opdracht.

Ja, tot nu toe was er elke keer nog een redelijk voor de hand liggend verband te vinden met de belangrijkste gebeurtenissen in het hoofdstuk, maar deze week vind ik het lastiger. Misschien inderdaad dat die grote foto de link was.

Toch is het wel sterk dat het nu zelfs al een 'voorspellende theorie' is geworden, want de Caterpillar uit hoofdstuk 5 komt inderdaad in aflevering 5.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #246 Gepost op: 26-01-2008, 20:41:10 »
Inderdaad, er zit geen som in de film. Jammer. Want omdat Pan's Labyrinth van Mexicaanse makelij is zou het best een mooie hint zijn.

Wat de sommen betreft: Lewis Carroll, de schrijver van Alice in Wonderland, was een wiskundige..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #247 Gepost op: 27-01-2008, 11:06:16 »
Daarbij hield hij ook wel van logica. Dingen als "als het overmorgen 3 weken en 6 dagen na de dag voor Prinsjesdag is, wat voor dag is het dan de dag na morgen over 1 week?" volgens mij wel.
The British are not impressed.

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #248 Gepost op: 27-01-2008, 11:50:12 »
Alice kun je fonetisch uitspreken als L S.

Dit betekent weer lectori salutem, de lezer worde gegroet.

Alice in Wonderland is een boek

Joris leest veel boeken.

Ergo, Joris = Mol

Of draaf ik door  ::rofl:: ::rofl:: >:D

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #249 Gepost op: 27-01-2008, 11:59:46 »
Maar je vergeet dat je alles moet spiegelen. Dan wordt het SL, en wie zit er nou vaak op Second Life? Ik. Dus ik ben de mol.
The British are not impressed.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #250 Gepost op: 27-01-2008, 12:58:18 »
Alice kun je fonetisch uitspreken als L S.

Dit betekent weer lectori salutem, de lezer worde gegroet.

Alice in Wonderland is een boek

Joris leest veel boeken.

Ergo, Joris = Mol

Of draaf ik door  ::rofl:: ::rofl:: >:D

ja, dat doe je :) als joris de mol is ben ik de reincarnatie van paus johannes paulus de 2e
en dae, wat leuk ... ik ben je in second life nooit tegengekomen. komt ook doordat mijn computer gecrashed is en ik nu 1 uit het stenen tijdperk heb als vervanging.
dennis for mole !

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #251 Gepost op: 27-01-2008, 16:43:23 »
Er is, denk ik, nog een Alice-connectie:

Volgens mij komt Alice in de film bij een splitsing, waar twee 'figuren' staan. Een van hen zal altijd de waarheid spreken en eentje zal altijd liegen. Ze weet niet welke weg ze moet nemen en stelt een van de twee één vraag. Vervolgens luistert ze domweg naar het antwoord en kiest een pad. Uiteraard het verkeerde.

Dit is een logica-puzzeltje dat in vele vormen al is voorgekomen. Het leek heel erg veel op de mogelijkheid die de kandidaten kregen om een antwoord van de mol te ontfutselen bij het altaar in aflevering 4. Zij kregen ook maar één vraag.

In feite kwam ik hierop zonder te weten dat er al een hele Alice-discussie aan de gang was.
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #252 Gepost op: 27-01-2008, 20:16:01 »
Er is, denk ik, nog een Alice-connectie:

Volgens mij komt Alice in de film bij een splitsing, waar twee 'figuren' staan. Een van hen zal altijd de waarheid spreken en eentje zal altijd liegen. Ze weet niet welke weg ze moet nemen en stelt een van de twee één vraag. Vervolgens luistert ze domweg naar het antwoord en kiest een pad. Uiteraard het verkeerde.

Dit is een logica-puzzeltje dat in vele vormen al is voorgekomen. Het leek heel erg veel op de mogelijkheid die de kandidaten kregen om een antwoord van de mol te ontfutselen bij het altaar in aflevering 4. Zij kregen ook maar één vraag.

In feite kwam ik hierop zonder te weten dat er al een hele Alice-discussie aan de gang was.
Dat verhaaltje komt voor in een boek van Tonke Dragt, Verhalen van de tweelingbroers. Bij een splitsing wonen 2 broers, de een spreekt altijd de waarheid, de ander liegt.
Hier is dit geopperd door een forumlid, als slimme vraag die een van de kandidaten had moeten stellen. Heeft verder dus niets met de kandidaten en hun vragen in de aflevering te maken...
Keep calm and eat chocolates!

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #253 Gepost op: 28-01-2008, 23:00:19 »
had er een vraag geweest aar liegen niet uit had gemaakt?
mischien zit daar een uitweg in?

ik geloof nog steeds in alice als het geen hint is ,
dan hebben we de inspiratie voor heel veel opdrachten te pakken ^_^

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #254 Gepost op: 28-01-2008, 23:53:33 »
Zie mijn suggestie in het topic aflevering 4:)

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #255 Gepost op: 31-01-2008, 21:40:15 »
De caterpillar zit erin, maar aflevering 4 is niet zo duidelijk. Moeten we de Alice Hints loslaten?

Joris is toch gewoon de mol, zijn naam betekent boer en in de trailer komt hij na de hartenboer. Hij heeft al zoveel geld uit de pot gehaald. En meestal is dat de mol. Alleen bij de opdracht van de vrijstelling heeft hij echt zijn best gedaan, maar dat is geen enkel probleem voor de mol. De productie is immers zo opgezet, dat er ergens ruimte is om een kandidaat te laten overleven.

Ik hoop, dat we vanaf aflevering 1 al weten wie de mol is. Lijkt me fantastisch :)











C'est le Fruit!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #256 Gepost op: 31-01-2008, 21:45:54 »
Moeten we de Alice Hints loslaten?

Denk het wel,
Ik denk dat de klok (Afl. 4) En de kaart in het water.. (afl. ?) gewoon in de leader zitten voor verandering van steeds dezelfde leader..

Denk niet dat Alice hier iets mee te maken heb..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #257 Gepost op: 31-01-2008, 23:00:40 »
Moeten we de Alice Hints loslaten?

nee, want die terug tikkende klok en spelkaart doen het hem toch.  :-\\
er is iets mee, ook al is het niet dat de afleveringen tegelijk lopen met alice.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #258 Gepost op: 1-02-2008, 12:12:30 »
Maar die Caterpillar in aflevering 5/hoofdstuk 5 is wél erg toevallig!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #259 Gepost op: 1-02-2008, 15:34:54 »
La Feria de Chapultepec, heet de achtbaan officieel enzeau.

Wie weet wat La Feria betekent? Iets van "markt" dacht ik, maar dat is vlg mij Spaans.
Laten we jabberen.