Auteur Topic: Alice in Wonderland HINTS  (gelezen 144099 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #280 Gepost op: 10-02-2008, 13:39:05 »
Heeft iemand goed bijgehouden of de hoofdstukken inderdaad overeen komen met de aflverigen? ik wil ook het schema wel maken...maar als iemand er al mee bezig was? Wat me wel opvalt is dat die kaart (hartenboer) zo duidelijk in beeld kwam, maar het nog niet echt in een opdracht is verwerkt. Wel weten we dat het niets met Joris te maken heeft.  ;)

Zal es kijken hoever ik kom, eerst topic terug lezen. Volgens mij was elk aflevering tot nog toe wel (hoe krom soms ook) te koppelen aan een overeenkomend hoofdstuk. Maar zal kijken wat ik vind.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #281 Gepost op: 10-02-2008, 14:56:14 »
Bij deze een onvolledig overzicht:

Hoofdstuk 1 - Down the rabbit-hole
Het verhaal begint als Alice met haar oudere zus op een warme zomerdag bij een meertje zit. Haar verveling verdwijnt als er plotseling een wit konijn langs haar rent. Het konijn zegt tegen zichzelf dat het veel te laat zal komen en kijkt op zijn horloge. Het konijn verdwijnt in een hol en Alice gaat erachteraan. Na een lange val komt ze uiteindelijk zonder zich te bezeren op de grond terecht. Achter een klein deurtje, dat ze opent met een sleuteltje, ziet ze een prachtige tuin liggen. Door uit een flesje met daarop de woorden "drink mij" te drinken, wordt ze klein genoeg om er door te kunnen, maar merkt dan dat de sleutel nog hoog boven haar op tafel ligt. In de hoop op een oplossing eet Alice een cake waar "eet mij" op staat.

Tequilla/water drinken
Pieter Jan die bij fiets/klimopdracht zegt: tijd is belangrijk (konijn met klok)


Hoofdstuk 2 - The pool of tears
Alice wordt nu veel groter dan ze oorspronkelijk was. Dat ze nu het deurtje kan openen maar te groot is om er door te kunnen doet haar in huilen uitbarsten. Maar als ze even daarna weer kleiner wordt valt ze in een zee van haar eigen tranen, waar ze een Muis ontmoet en later een Eend en een Dodo en andere dieren. Onder leiding van Alice zwemmen allen naar de kant.

Vogel op paal
Seinopdracht dat zich op het meer afspeel
Flessen schieten, Alice dreef in flesje op het meer van tranen, Dunya moest huilen


Hoofdstuk 3 - A caucus-race and a long tale
Om te zorgen dat iedereen weer droog wordt, draagt de Muis een droog verhaal voor over Willem de Veroveraar. Als dat niet helpt, wordt er op voorstel van de Dodo een race gehouden, die iedereen wint. Daarna vertelt de Muis een kort verhaaltje in de vorm van een gedicht, dat afgedrukt is in de vorm van een slingerende muizenstaart. (Dit is een zogeheten "figured poem" en mogelijk een gevolg van een bezoek van Carroll aan de dichter Tennyson.) Alle dieren gaan weg wanneer Alice ze per ongeluk bang maakt door over haar kat Dinah te vertellen.

Gedicht in vorm van muizenstaart is de zin die de kandidaten moesten vormen


Hoofdstuk 4 - The rabbit sends in a little bill
Als Alice het Witte Konijn weer tegenkomt, ziet hij haar aan voor zijn dienstmeid en stuurt hij haar naar zijn huis om een paar handschoenen en een waaier voor hem te halen. In zijn huis drinkt ze uit een flesje, waardoor ze zo groot wordt dat ze vast komt te zitten in het huis, wat voor veel consternatie zorgt. Door van een cake te eten wordt ze weer kleiner. Alice ontmoet de waterpijprokende rups.

Kandidaten ontmoeten de mol
Alice vast in huis van gehaaste wit konijn, terugdraaiende klok
Hele grote PJH op foto.


Hoofdstuk 5 - Advice from a caterpillar
Alice heeft met de Rups een verwarrend gesprek. Door te eten van de paddenstoel waarop hij zit, verandert ze weer van grootte. Hiervan krijgt ze tijdelijk een te lange nek, waardoor een duif Alice aanziet voor een slang, die haar eieren wil opeten. Maar uiteindelijk weet Alice haar eigen lengte terug te krijgen.

Caterpillar achtbaan


Hoofdstuk 6 - Pig and pepper
 
De Cheshire CatAlice komt bij het huis van de Hertogin, voor wie juist een uitnodiging van de Koningin voor een spelletje croquet wordt bezorgd. In de keuken vindt ze de Hertogin, een baby, de kokkin en de Cheshire Cat. De Hertogin laat Alice op de baby passen, die dan in een varkentje verandert. Hierna heeft Alice een gesprek met de Cheshire Cat, een grijnzende kat die in het niets kan oplossen. (De naam verwijst naar de uitdrukking "to grin like a Cheshire cat". Carroll zelf werd geboren in Cheshire.) Hij wijst haar de weg naar de Mad Hatter en naar de March Hare, en ze gaat op weg naar de laatste.

Flamingo's in de tuin waarmee in film croquet werd gespeeld
Dennis draagt een mal hoedje
« Laatst bewerkt op: 10-02-2008, 15:13:11 door Wilm »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #282 Gepost op: 10-02-2008, 15:08:15 »
Hoofdstuk 4 - The rabbit sends in a little bill
Als Alice het Witte Konijn weer tegenkomt, ziet hij haar aan voor zijn dienstmeid en stuurt hij haar naar zijn huis om een paar handschoenen en een waaier voor hem te halen. In zijn huis drinkt ze uit een flesje, waardoor ze zo groot wordt dat ze vast komt te zitten in het huis, wat voor veel consternatie zorgt. Door van een cake te eten wordt ze weer kleiner. Alice ontmoet de waterpijprokende rups.

Kandidaten ontmoeten de mol
Alice vast in huis van gehaaste wit konijn, terugdraaiende klok
Hele grote PJH op foto.
The British are not impressed.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #283 Gepost op: 10-02-2008, 15:13:28 »
Hele grote PJH op foto.

Toegevoegd :)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #284 Gepost op: 14-02-2008, 22:44:51 »
The Mad Hatter, de Gekke Hoedenman is een van de thema's uit Alice in Wonderland. Ja, het is aan de orde geweest, en ik lette er in deze aflevering erg op.


Ik zie echter dat het niet op 1 persoon slaat, maar zowel op Edo als op Dennis. Dus veel kunnen we er niet mee. Was het 1 kandidaat, dan wees dit naar Dennis.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2008, 22:47:16 door Bodejos »

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #285 Gepost op: 14-02-2008, 22:46:36 »
The Mad Hatter, de Gekke Hoedenman is toch ook een thema uit Alice in Wonderland?


Ik zie echter dat het niet op 1 persoon slaat, maar zowel op Edo als op Dennis. Dus veel kunnen we er niet mee. Was het 1 kandidaat, dan wees dit naar Dennis.

Dennis heeft toch echt zeker wel een veel vreemdere hoed dan Edo (dat is namelijk een petje), goede hint!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #286 Gepost op: 14-02-2008, 22:47:59 »
Heb mijn tekst een beetje veralgemeniseerd.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #287 Gepost op: 15-02-2008, 06:44:00 »
Hmmmm, ik heb er eens een nachtje over geslapen.

In het seizoen waarin ik het programma intensief begon te kijken, keerde ik de afleveringen compleet op zijn kop. Het enige dat ik ermee bereikte, was dat ik voor mijn eigen gevoel vrij snel de finalisten had, maar door een soort tunnelvisie de verkeerde mol had (maar vanaf aflevering 3 de juiste finalisten is toch ook sniet gek, toch?

Waar het mij om gaat: is dit Alice in Wonderland-gedoe een thema, of een theorie, waarbij wij als kijkers steeds meer overeenkomsten (of wat wij als overeenkomst zien) zijn gaan zoeken?

Ik zou bijna geneigd zijn, door die speelkaart, die achteruit lopende wekker, en dat konijn, het eerste. Ik heb deze discussie te weinig gevolgd om me er tot nu toe mee bezig te houden.

Maar gisteren viel me dat in van dat hoedje. Er zijn meer mensen die een hoofddeksel dragen (of dat deden, oa Georgina). Maar een hoedje koppel ik steeds aan Dennis.

Ik heb de afleveringen op hdd staan, ik zou ze dus makkelijk terug moeten kunnen kijken. Ware het niet dat ik zonder afstandsbdiening momenteel een beetje ''gebonden'' ben, om de een of andere reden staan de afleveringen op harddisk, maar ik kan ze even niet terugkijken, dus.

Mijn stelling: Dennis zou weleens bij iedere introductie-groepsfoto een hoedje kunnen dragen. Maar ik weet niet of dat zo is.

Als het wel zo is, dan is Dennis de mol. Puur op grond van deze theorie.

Qua mol-acties? Wisselend, ik weet het niet. Hij kijkt me teveel als een oorwurm om echt teleurgesteld te zijn over het jatten van die topito door Patrick, een beetje als Milouska toen Peggy haar ''sjekel'' had gejat. Die deed daar ook heel zielig over, toen.

Laat ik dan een poging doen: Dennis zat niet in de jeep met de TomTom. Daar had een mol dus 2500 euro kunnen verspelen, in porties van 250 per foute afslag.

Bij de poppen kon de slag in 1 keer 1500 euro zijn. Op grond van Dennis' logica vormden Dunya en hij de letter G van Georgina. En verstopte men het geld in haar pop. De logica van de een is de logica van de ander niet, de redenatie van Dennis had net zo goed op ieder ander kunnen slaan. Waarom net bij Georgina uitkomen, de letter C, D of J waren veel makkelijker geweest. A, C, D, D, E, G, J, N, P, R. Dat zijn de voorletters, waarbij me dus opvalt dat de G een van de minst voor de hand liggende letters is om uit te beelden. Bovendien zoals Dunya al zei: makkelijk voor een 6 aan te zien.

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #288 Gepost op: 15-02-2008, 12:30:16 »
1965 - ALICE IN WONDERLAND - a play for television written by Dennis Potter

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #289 Gepost op: 15-02-2008, 12:30:54 »
Nee, Dennis draagt op de eerste groepsfoto al niks op zijn hoofd.
The British are not impressed.

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #290 Gepost op: 15-02-2008, 13:35:20 »
Er is toch maar 1 kandidate die op Alice lijkt?
Al lijkt Regina mij een onwaarschijnlijke mol...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #291 Gepost op: 15-02-2008, 14:19:29 »
Nee, Dennis draagt op de eerste groepsfoto al niks op zijn hoofd.
Misschien een keppeltje? ::rofl::


In dat geval mag deze theorie regelrecht de prullenbak in. Tenzij..........

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #292 Gepost op: 15-02-2008, 14:31:32 »
Zien we trouwens nog een parallel tussen afl 7 en hoofdstuk 7?

Hoofdstuk 7 - A mad tea-party
In de tuin van het huis van de March Hare (Maartse Haas) houdt deze een thee-feestje met de Mad Hatter (hoedenmaker) en de Dormouse (Zevenslaper). ("Mad as a March hare" en "Mad as a hatter" zijn beide Engelse uitdrukkingen.) Omdat ze ruzie hebben gehad met Time (Tijd, niet Vadertje Tijd zoals wij hem kennen, maar een vrouw), is het er permanent theetijd, zes uur 's middags. De Dormouse vertelt een raar verhaal over drie zusjes die in een put vol met stroop wonen. Uiteindelijk gaat ze maar weg, en komt weer terecht bij de toegang tot de prachtige tuin. Deze keer doet ze alles goed, en kan ze door het kleine deurtje.

Feestje in de tuin? Pinatas?
The British are not impressed.

Offline Molbuster

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #293 Gepost op: 16-02-2008, 00:02:49 »
Voortbordurend op Alice in Wonderland: dit verhaal is natuurlijk heel erg bekend geworden doordat Walt Disney er een prachtige tekenfilm van heeft gemaakt.
En ik weet niet of het iemand opgevallen is, maar tussen al die Pinata's zaten ook veel stripfiguren: ik heb een witte hond gezien (Dalmatier?) en vooral de pop van Disney's Snow White was duidelijk te herkennen.

Misschien toch weer een hint naar Alice in Wonderland, waarbij vele figuren op het feestje van de Mad Hatter op komen dagen?

Offline sdfghj

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #294 Gepost op: 16-02-2008, 14:28:20 »
Maar op wie slaat Alice in Wonderland dan?
Ja, dat vraag ik me ook af... Misschien hebben ze gewoon een leuk thema uitgekozen om via dát allemaal opdrachten te bedenken...

Het is wel leuk bedacht als het zo is, heel eehm.. sprookjesachtig ::hypocriet::

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #295 Gepost op: 16-02-2008, 17:36:06 »
Zien we trouwens nog een parallel tussen afl 7 en hoofdstuk 7?

Hoofdstuk 7 - A mad tea-party
In de tuin van het huis van de March Hare (Maartse Haas) houdt deze een thee-feestje met de Mad Hatter (hoedenmaker) en de Dormouse (Zevenslaper). ("Mad as a March hare" en "Mad as a hatter" zijn beide Engelse uitdrukkingen.) Omdat ze ruzie hebben gehad met Time (Tijd, niet Vadertje Tijd zoals wij hem kennen, maar een vrouw), is het er permanent theetijd, zes uur 's middags. De Dormouse vertelt een raar verhaal over drie zusjes die in een put vol met stroop wonen. Uiteindelijk gaat ze maar weg, en komt weer terecht bij de toegang tot de prachtige tuin. Deze keer doet ze alles goed, en kan ze door het kleine deurtje.

Feestje in de tuin? Pinatas?

Ruzie met de tijd...
En die pinatas worden inderdaad bij verjaardagen/feestjes gemaakt..

Het begint er inderdaad op te lijken dat het Alice in Wonderland verhaal als hallmark gebruikt voor deze serie WIDM, met steeds subtiele overlappingen van hoofdstuk naar aflvering. Toch maar eens bekijken wat er in het laatste hoofdstuk precies wordt verteld. De Mad Hatter is toch wel Dennis met die opa-hoed van hem.

Verder is natuurlijk niet mogelijk om winnaar en verliezer in de opdrachten/alice theorie te voorspellen, omdat wanneer de serie wordt voorbereid deze links niet in de opdrachten kunnen zitten. Wel kan natuurlijk de trailer en de geluidsfragmenten worden gemaakt met winnaar en verliezer informatie erbij.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2008, 17:41:11 door Lola-aapje »

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #296 Gepost op: 16-02-2008, 18:08:27 »
(ben nieuw hier, en toch ook weer niet, maar da's een heel ander verhaal ::hypocriet:: Help jullie graag met graven en zie wel wat in voorgaande theorie ::jaja::)



....De Dormouse vertelt een raar verhaal over drie zusjes die in een put vol met stroop wonen.

Heb even gewikepeed en vond het volgende:

'In zijn verhaal over de drie zusjes in de stroopput vertelt de Dormouse dat ze tekeningen maakten van dingen die met een M beginnen. Als Alice vraagt waarom deze letter, reageert de March Hare met "Waarom niet?".'

Is dat even toevallig.....



Twijfel is het begin van wijsheid

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #297 Gepost op: 16-02-2008, 18:36:19 »
Weet iemand al waar hoofdstuk 8 over gaat??
Over een grot misschien?

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #298 Gepost op: 16-02-2008, 19:24:16 »
Hoofdstuk 8 van Alice in Wonderland heet: The Queen's Croquet Ground. Daarin heb je kaarten die rozen planten, de queen of heart en de king of hearts.
Er zitten dus heel veel dingen in met kaarten. En in de het voorfilmpje kun je zien dat ze gaan pokeren  ;)
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #299 Gepost op: 16-02-2008, 23:32:42 »
Hoofdstuk 8 van Alice in Wonderland heet: The Queen's Croquet Ground. Daarin heb je kaarten die rozen planten, de queen of heart en de king of hearts.
Er zitten dus heel veel dingen in met kaarten. En in de het voorfilmpje kun je zien dat ze gaan pokeren  ;)


Ik had de ALICE theorie al opgegeven maar het lijkt toch nog steeds te werken en de aflevering van volgende week sluit wel heeeeel mooi aan bij het hoofdstuk uit het boek. ben dus razend benieuwd of er echt een link is tussen serie en alice.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna