Auteur Topic: Alice in Wonderland HINTS  (gelezen 144042 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2008, 19:30:18 »
Haha, ach die Edo!

jaaah humpty dumpty, te schattig

Humpty Dumpty sat on a wall.
Humpty Dumpty had a great fall.
All the king's horses and all the king's men
Couldn't put Humpty together again.


Valt ie van de muur en dan is zijn hoofd helemaal aan stukken, denk niet dat we dat gaan tegenkomen  ;)

Zou me niks verbazen als de kandidaten in een latere opdracht een evenwichtskunstje met rauwe eieren moeten uitvoeren...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2008, 19:34:00 »
...of als Edo iets breekt en daardoor WIDM moet verlaten. ::) ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LNR

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2008, 19:35:20 »
Ik las onderstaand bericht op het .nl forum. Het is een bericht van Xania. Het gaat over een mexicaanse film die gebaseerd is op het verhaal van Alice in Wonderland. Vond ik wel een erg goede vondst:
-----

Ik heb gisteren nog eens naar pan's labyrinth gekeken. (die mexicaanse film dus)

En de volgende dingen zijn opgevallen.

De film is dus inderdaad gebasseerd op Alice in Wonderland.

Dingen die hierin terug komen zijn:

Orfelia (hoofdrolspeelster) leest boeken, is een dromer en ontsnapt net zoals Alice door middel van haar fantasie aan de harde realiteit. Ofelia draagt in een bepaalde scene een alice kostuum alleen dan niet blauw maar groen. (een groen jurkje met wit schortje en een groene strik in het haar). Door de faun wordt orfelia verteld dat zij een prinses is. Zij is verwekt in de maan, heeft een maanteken (een moedervlek in de vorm van een halve maan op haar schouderblad) en ze moet 3 testen doen voor het volle maan is. Pas dan zal ze kunnen terugkeren naar haar onderwereld en kunnen genieten van de 7 tuinen van haar paleis (Dit zou een verwijzing kunnen zijn naar de piramide).. De gemene vader van orfelia heeft een zakhorloge dat hij koesterd, dit horloge geeft de tijd aan dat zijn vader als held gesneuveld is in de oorlog en dat zakhorloge speelt dus ook een duidelijke rol in de film (konijn met de tijd), hij draagt het voortdurend bij zich en kijkt er vaak naar. Bij de tweede test wordt Orfelia verteld dat ze niets mag eten of drinken, ze wordt hier echter wel tot verleid, maar dat kan vervelende gevolgen hebben (alice wordt ook verleid tot het eten en drinken wat ze beter niet kan doen). De gemene vader raakt gewond, zijn mond wordt opengesneden, waardoor hij een brede jokergrijns krijgt (kolderkat??)

Wat wel opvalt is dat de maan in deze film ook een opvallend gegeven is.

 

We moeten trouwens ook zeker op rose letten, want die komen ook in zowel alice als pan's labyrinth voor. (denk aan de kaarten die perongeluk witte rosen hadden geplant en ze nu allemaal rood moeten verven..)

http://www.youtube.com/watch?v=z71q0t8uTyo

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2008, 19:39:10 »
Roze veters van Nicolette? Die doen niet meer mee. Maar we hebben nog wel dat roze steentje om Georgina's nek in de aanbieding...

Alweer Georgina?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2008, 19:44:54 »
Roze veters van Nicolette? Die doen niet meer mee. Maar we hebben nog wel dat roze steentje om Georgina's nek in de aanbieding...

Alweer Georgina?

Wat zij als steen om haar nek droeg (het werd expliciet in beeld gebracht --> hint?) lijkt het meest op rozenkwarts
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2008, 19:54:52 »
Betekenis van namen:

Joris: landbouwer, boer
Georgina: landmeisje, boerin
Dunya: wereld
Coen: dapper
Annet: begenadigde, genadig
Edo: edel
Regina: Koningin
Dennis: gewijd aan de god Dionysus (Griekse god van de wijn)
Patrick: patricier, adellijk
Nicolette: overwinnaar des volks

Need i say more?
Ik zou zeggen: trek zelf uw conclusies  ::jaja::
C'est le Fruit!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2008, 19:57:14 »
 ::ok:: ::ok::

De Overwinnaar heeft Verloren!

Twee boeren dus. Twee mollen? ;) ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #87 Gepost op: 9-01-2008, 20:26:59 »

We moeten trouwens ook zeker op rose letten, want die komen ook in zowel alice als pan's labyrinth voor. (denk aan de kaarten die perongeluk witte rosen hadden geplant en ze nu allemaal rood moeten verven..)


Bedoel je nu de kleur rose of de bloem: roos,danwel rozen??

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #88 Gepost op: 9-01-2008, 21:07:32 »
Bedoel je nu de kleur rose of de bloem: roos,danwel rozen??

De rozen (was dat niet paar seizoenen terug) waren wit en werden rood geverfd. Roze is mengkleur van rood en wit. Ik zie zelf niet veel in roze, maar rode en witte rozen wel iets om op te letten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #89 Gepost op: 9-01-2008, 21:09:02 »
Ik ben ook maar eens gaan zoeken, want deze theorie is toch wel erg gaaf!
En wat vond ik op internet; diverse achtbanen met de naam "Caterpillar"

http://www.youtube.com/watch?v=ebbq726nJ4Y 


En zien we in het voorstukje niet ook een achtbaan?? (wel een andere achtbaan dan de doorsnee "Caterpillar-achtbanen", maar toch..... ::vergroot::)
Een achtbaan zou toch best symbool kunnen staan voor de rups die Alice verderop in het verhaal tegenkomt.....

 ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 10-01-2008, 07:17:55 door Bakkertje »

WorldExpress

  • Gast
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #90 Gepost op: 9-01-2008, 21:12:01 »
Nav dit topic ben ik wel weer benieuwd naar de film, da's alweer een hele poos geleden.
Hier een torrentje voor de geinteresseerden ;) (avi bestand van 692 Mb)
Voor de geinteresseerden, ik kreeg geen goedlopende ondertiteling gevonden, dus ik heb hem zelf even goed gesynchroniseerd op de torrent ;)

Ik ben ook maar eens gaan zoeken, want deze theorie is toch wel erg gaaf!
En wat vond ik op internet; diverse achtbanen met de naam "Caterpillar".

http://www.youtube.com/watch?v=ebbq726nJ4Y

En zien we in het voorstukje niet ook een achtbaan?? (wel een andere achtbaan dan de doorsnee "Caterpillar-achtbanen", maar toch..... ::vergroot::)
Een achtbaan zou toch best symbool kunnen staan voor de rups die Alice verderop in het verhaal tegenkomt.....

 ::bravo::

Ik kan me nou haast niet meer voorstellen dat dit géén hint is, 't is allemaal wel erg toevallig! :o
« Laatst bewerkt op: 9-01-2008, 22:16:20 door Megan, Reden: bijlage verwijderd »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #91 Gepost op: 9-01-2008, 21:13:43 »
Hoofdstuk 5 - Advice from a caterpillar

Dat betekent dat de kandidaten in aflevering 5 in de achtbaan gaan. (was toch in intro? welke kandidaat hoorde daarbij?)


Het net sluit zich steeds meer om Alice

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

WorldExpress

  • Gast
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #92 Gepost op: 9-01-2008, 21:16:57 »
Hoofdstuk 5 - Advice from a caterpillar

Dat betekent dat de kandidaten in aflevering 5 in de achtbaan gaan. (was toch in intro? welke kandidaat hoorde daarbij?)


Het net sluit zich steeds meer om Alice


Misschien is met de Alice in Wonderland hint niet de mol te raden, maar te raden in welke aflevering wie afvalt?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #93 Gepost op: 9-01-2008, 21:20:37 »
Alice bleek alles uiteindelijk gedroomd te hebben, dus "toen bleek het allemaal een visioen van 1 of andere gek te zijn".
The British are not impressed.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #94 Gepost op: 9-01-2008, 21:23:22 »
Of we hebben deze hint gewoon gedroomd?  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #95 Gepost op: 9-01-2008, 21:48:02 »
En zien we in het voorstukje niet ook een achtbaan?? (wel een andere achtbaan dan de doorsnee "Caterpillar-achtbanen", maar toch..... ::vergroot::)
Een achtbaan zou toch best symbool kunnen staan voor de rups die Alice verderop in het verhaal tegenkomt.....

Caterpillar-achtbanen zijn keverbaantjes / rupsachtbaantjes voor de kleintjes. Inderdaad wat anders dan die houten achtbaan in de leader. Maar ja, de achtbaan zou symbool kunnen staan voor een rups in Alice in Wonderland. ::rofl::

Het probleem met zulke enorme theorieen, een Titanic theorie, de 9 theorie, de kleur blauw theorie, en nu de Alice de theorie is dat je er zo ontzettend veel bij kunt halen dat het daardoor overtuigend lijkt, maar toch totaal nergens op slaat. Het leuke aan zo'n theorie daarentegen is dat je je lol er absoluut mee op kunt. ::rofl:: ::ok::


Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #96 Gepost op: 9-01-2008, 21:48:53 »
Ik ga werkelijk helemaal dood hier achter mn laptop ::rofl:: ::rofl::.
Maar wel bizar dat alles (lijkt) te kloppen!!

edit: kzat trouwes nog te denken. Linda de Mol speelde toch Alice in de film Alice in Glamourland ?
kwam zomaar in mn hoofd op.
The sun came up and reality set in.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #97 Gepost op: 9-01-2008, 21:50:03 »
Ik ga werkelijk helemaal dood hier achter mn laptop ::rofl:: ::rofl::.


Niet doen hoor, dan mis je de finale..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #98 Gepost op: 9-01-2008, 21:54:58 »
Ik ga werkelijk helemaal dood hier achter mn laptop ::rofl:: ::rofl::.
Maar wel bizar dat alles (lijkt) te kloppen!!

edit: kzat trouwes nog te denken. Linda de Mol speelde toch Alice in de film Alice in Glamourland ?
kwam zomaar in mn hoofd op.

Dat heette Ellis in Glamourland. ;)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #99 Gepost op: 9-01-2008, 22:41:29 »
Ik las onderstaand bericht op het .nl forum. Het is een bericht van Xania. Het gaat over een mexicaanse film die gebaseerd is op het verhaal van Alice in Wonderland. Vond ik wel een erg goede vondst:
-----

Ik heb gisteren nog eens naar pan's labyrinth gekeken. (die mexicaanse film dus)

En de volgende dingen zijn opgevallen.

De film is dus inderdaad gebasseerd op Alice in Wonderland.

Dingen die hierin terug komen zijn:

Orfelia (hoofdrolspeelster) leest boeken, is een dromer en ontsnapt net zoals Alice door middel van haar fantasie aan de harde realiteit. Ofelia draagt in een bepaalde scene een alice kostuum alleen dan niet blauw maar groen. (een groen jurkje met wit schortje en een groene strik in het haar). Door de faun wordt orfelia verteld dat zij een prinses is. Zij is verwekt in de maan, heeft een maanteken (een moedervlek in de vorm van een halve maan op haar schouderblad) en ze moet 3 testen doen voor het volle maan is. Pas dan zal ze kunnen terugkeren naar haar onderwereld en kunnen genieten van de 7 tuinen van haar paleis (Dit zou een verwijzing kunnen zijn naar de piramide).. De gemene vader van orfelia heeft een zakhorloge dat hij koesterd, dit horloge geeft de tijd aan dat zijn vader als held gesneuveld is in de oorlog en dat zakhorloge speelt dus ook een duidelijke rol in de film (konijn met de tijd), hij draagt het voortdurend bij zich en kijkt er vaak naar. Bij de tweede test wordt Orfelia verteld dat ze niets mag eten of drinken, ze wordt hier echter wel tot verleid, maar dat kan vervelende gevolgen hebben (alice wordt ook verleid tot het eten en drinken wat ze beter niet kan doen). De gemene vader raakt gewond, zijn mond wordt opengesneden, waardoor hij een brede jokergrijns krijgt (kolderkat??)

Wat wel opvalt is dat de maan in deze film ook een opvallend gegeven is.

 We moeten trouwens ook zeker op rose letten, want die komen ook in zowel alice als pan's labyrinth voor. (denk aan de kaarten die perongeluk witte rosen hadden geplant en ze nu allemaal rood moeten verven..)

http://www.youtube.com/watch?v=z71q0t8uTyo


ja (xania, xaniapops en popsi en popsiemax is allemaal me)  ik had hier ook al die info over pan's labyrinth gepost... Alice viel me gelijk op, had het al meteen gepost op talentz.nl en daarna ook op wieisdemol.nl toen vollemaan het ontdekte daar en daarna dus ook hier waar het dus ook al ontdekt was...
Ik wissel een beetje af met de forums.. eerst was ik heel veel hier, onder ander account, omdat ik het .nl niet praktisch vond, het nieuwe forum vind ik overigens erg mooi dus heb nu deze week veel daar gezeten om het te ontdekken, maar daarnaast zit ik uiteraard ook nog gewoon hier..

Pan's labyrinth is gebasseerd op alice en is een mexicaanse film en was de film van 2007. ook in die film zitten veel alice verwijzingen.. de regisseur/schrijver/producent van die film is op dezelfde dag als georgina jarig en wat misschien ook leuk is om  te vermelden zijn productie bedrijf heet de tequila gang
hierbij de trailer van pan.. zie je orfelia ook in haar jurkje met het boek..

http://www.youtube.com/watch?v=Q5d4f1nyLgg


Met dat we op rose moeten letten bedoel ik inderdaad ROZEN, niet de kleur rose..
Ellis in glamourland heb ik ook al nageplozen, niemand van de deelnemers speelt daarin mee.. wat ook wel intressant is om te vermelden is dat naast ellis in glamourland, erik en het kleine insecteboek ook als een nederlandse variant van alice in wonderland gezien wordt en daar speelt georgina in mee dat ik zo uit mijn hoofd weet.

« Laatst bewerkt op: 9-01-2008, 22:53:55 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William