Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 72224 keer)

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 2
« Reactie #220 Gepost op: 13-01-2008, 18:00:23 »


Bij de tassenopdracht, was het volgens mij Coen, die het idee had, alles bij hem erin te doen, want hij zegt: "Ik heb een idee... *cut*"
En daarna komen de mensen die zeggen: Iemand had het idee, maar dat bleek achteraf niet zo goed te zijn...

Ik vond het verdacht dat het achteraf ineens geen goed idee was  ::rofl::, want ik vond het juist een superidee...mja je moet wel het gewicht van die tas in de gaten houden  ::rofl::
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline zoë nicky

  • Forumlid
  • ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde
Re: Aflevering 2
« Reactie #221 Gepost op: 13-01-2008, 18:04:39 »
Even off topic...als het mag hoor!!

Ik ben op zoek naar de compilatie mp3'tjes van voorgaande seizoenen, vooral 2005 met Marc-Marie  ::rofl:: ::rofl::.
Is er iemand die dit weer op de site zou kunnen zetten, want de links werken niet meer.
Alvast hartelijk bedankt!
Sorry voor het off-topic gaan!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #222 Gepost op: 13-01-2008, 18:11:15 »
Ik heb het gevoel dat er een hint(s) moet zitten in de schietopdracht.
Hier naar kijkend vallen mij sowieso een aantal dingen op en dat zijn de blikken en de opvallend vierkante fel groene fles met het getal 75.
Bij blik denk ik aan een auto en dat zou Joris en Edo kunnen betekenen, aangezien het 3 blikken zijn zou dit kunnen verwijzen naar Edo, zijn naam bestaat uit 3 letters. Wat dan te denken van het programma "blik op de weg", Edo had de blik op de weg tijdens aflevering 1 met de klimopdracht.
Verder barst het van de cijfers en daar misschien ook iets mee gedaan moet worden.


Offline TheIceman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #223 Gepost op: 13-01-2008, 18:18:52 »
Dennis staat bij mij als eerst volgende afvaller omdat ik niet het idee heb dat hij het spel goed aan het spelen is. Wat voor bevindingen heb je om dennis te verdenken?
Ik heb gekeken naar het aantal keren dat ik iemand verdacht vond, en Dennis kwam er (bij mij) uit als die gene die het vaakst verdacht was!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #224 Gepost op: 13-01-2008, 19:06:28 »
Ik heb het gevoel dat er een hint(s) moet zitten in de schietopdracht.
Hier naar kijkend vallen mij sowieso een aantal dingen op en dat zijn de blikken en de opvallend vierkante fel groene fles met het getal 75.
...
Het iss inderdaad wel een idealle mogelijkheid om een puzzle-hint in te verwerken. De 75 valt inderdaad best op. En zoals iemand al zij kan dat op GE van Georgina kunnen slaan.

Ik ben verder ook nog wat meer ver gezochte theorien aan het bekijken mbt de schietopdracht. De bovenste en onderste rij zouden bijvoorbeeld iets met elkaar te maken kunnen hebben.
Ik vind de lege plek op de onderste plank erg opvallend. Op de bovenste plank staat op diezelfde plek een blik ipv een fles, waardoor het nog ietsje verdachter is.
Ik had het idee dat de cijfers in de bovenste rij mogelijk een letter in de naam in de onderste rij zou kunnen aanduiden. Daarbij is het goed mogelijk dat op de lege plek in de onderste rij de naam van Nicolette zou horen te staan. Als hierin inderdaad een hint zit, is die zo complex dat ze die vooraf hebben moeten uitdenken. En toen wisten ze niet wie er in aflevering 1 zou afvallen. Vandaar mogelijk de lege plek.
Ik heb gekeken welke letters je krijgt als je van elke naam de zoveelste letter pakt gelijk aan wat aangegeven is op de fles op de bovenste plank. En ik moet zeggen, dat er niet echt iets uit lijkt te komen... de letters zijn dan: "IAOREIYGRC".
Ook als je de vanaf de laatste letter van de naam telt komt er opzich niks uit: "ECEAETURRN".

Ik plaats dit toch maar omdat het mogelijk anderen inspireert tot het bedenken van een mogelijk goeie theorie. Daarnaast kan het natuurlijk nog zo zijn dat de letters door elkaar gehusseld iets betekenen.


Wat me om een hee landere reden opvalt is dat volgens mij Patrick de eerste keer zonder beschermbril op schiet! Mag dat wel van de verzekering?

Toevoeging> Ik zal ook eens naar de achternamen kijken.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2008, 19:11:38 door Rat »

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #225 Gepost op: 13-01-2008, 19:13:46 »
Wat ik zo vond opvallen was toen Joris de foto's uit zijn molllenboekje haalde hij
dit zooo voorzichtig deed alsof hij iets (meerdere foto's) wilde verbergen?? Hij leek bijna bang dat er foto's uitvielen zo krampachtig hield hij zijn boekje dicht...(of zie ik zoals elk jaar weer spoken ::rofl::?)

Wij dachten hier thuis nog een foto in het boekje van Joris te zien zitten. Dat hij dus nog 2 foto's over had (Coen en Dennis) en daar besloot toch Dennis te nemen ipv Coen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 2
« Reactie #226 Gepost op: 13-01-2008, 19:47:27 »
Kzat er zelf ook al naar te kijken. Deze foto's komen van de officiële site:







Wat mij opvalt aan de flessen:

De fles met "EDO" staat onder de fles met "3" (allebei 3e van links).Als enige corresponderen het aantal letters van iemands naam met het cijfer van de fles op de bovenste plank.

Op de middelste plank staat als 3e van links de fles met het grootste geldbedrag, namelijk 1000 euro. De meeste CASH... Die 1000 euro staat geflankeerd door 2 blikken. Blik op de weg-> auto. Combineer deze 2 gegevens: CASH CAB.

Ik denk dat de makers hier een hint naar Edo hebben verstopt!




Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #227 Gepost op: 13-01-2008, 20:06:10 »
Ik vind dat wel erg vergezocht. Als ze een hint erin zouden hebben verstopt is het wel een duidelijke die echt maar naar 1 iemand verwijst en zo kun je echt overal wat in zien. (dit gaat nu over die kast met Edo en zo)

Offline TheIceman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #228 Gepost op: 13-01-2008, 20:23:03 »
Dit is erg vergezocht. Als Edo inderdaad de Mol is, zal dit meer een toevallige aanwijziging zijn die niet als echte hint bedoeld is.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 2
« Reactie #229 Gepost op: 13-01-2008, 20:34:10 »
En sinds wanneer zijn hints bij WIDM niet vergezocht ???

By the way, toen ik die flessenkast goed ging bekijken duurde het nog geen 2 minuten voor ik het zag, lijkt me wat snel voor een "vergezochte" hint. En ja, als je lang gaat zoeken kan je misschien voor elke kandidaat een hint vinden in de flessenkast, ik zie alleen die anderen (nog) niet. Komt misschien omdat mijn mol voorlopig Edo is.

Ik denk niet dat die flessen willekeurig zijn neergezet, bij WIDM kan in alles een dubbele betekenis zitten.


« Laatst bewerkt op: 13-01-2008, 20:35:52 door daantje17 »
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 2
« Reactie #230 Gepost op: 13-01-2008, 21:19:05 »
En sinds wanneer zijn hints bij WIDM niet vergezocht ???

ja, als je lang gaat zoeken kan je misschien voor elke kandidaat een hint vinden in de flessenkast, ik zie alleen die anderen (nog) niet.



 ::ok:: Is ook de lol ervan.

Achteraf blijkt 99% dikke koeienpoep te zijn, maar tot de finale is alles mogelijk  >:D
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 2
« Reactie #231 Gepost op: 13-01-2008, 21:29:23 »
Helemaal mee eens seraphina!
Het gepuzzel en zoeken naar aanwijzingen is juist de fun van WIDM. Daarom wordt dit forum ook zo druk bezocht. En tussen alle 'koeiepoep' ::rofl:: die iedereen hier deponeert zit soms weer iets wat een ander inspireert om op een andere manier tegen dingen aan te kijken en zo komen we met z'n allen achter de identiteit van de mol.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 2
« Reactie #232 Gepost op: 13-01-2008, 22:16:41 »
Mij leek de schietopdracht inderdaad ook een ideale gelegenheid voor een hint. Ik heb er helaas nog geen tijd voor gehad, maar als ik hier een hint in had verstopt zou ik die geldbedragen ook iets laten betekenen. Het zijn allemaal veelvouden van 25, dus het zou best kunnen dat je alle bedragen daardoor moet delen.
En ik vind 'm niet sterk, maar bij mijn nieuwe mol Dennis kom je dan op 8, en dat opgeteld bij de 5 erboven geeft 13 en dan heb je de M van mol.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2008, 22:24:31 door opaweethetbeter »

Offline TheIceman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #233 Gepost op: 14-01-2008, 07:15:02 »
De hint van Dennis lijkt me veel waarschijnlijker, al zal dat waarschijnlijk komen doordat Dennis ook mijn mol is. Als je echter nog via andere tv-programma's de hint moet gaan zoeken, dan gaat dat mijn pas 12-jarig geheugen toch iets te ver.

Offline heythuysen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #234 Gepost op: 14-01-2008, 13:02:49 »
 ??? O P G E L E T    A L L E M A A L ! ! ! !  ???

Volgens mij heb ik een aanwijzing gevonden die nog niemand is opgevallen.
Georgina had bij de seinopdracht een zwart/wit gestreept shirt aan voordat ze de trap omhoog ging van de uitkijkpost.
Eén shot later zie je dat ze een ander zwart/wit shirt (zonder strepen) aan heeft.
Heeft iemand hier screenshots van?

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #235 Gepost op: 14-01-2008, 13:14:40 »
nee geen screenshot, maar weet precies wat je bedoeld. Het was mij ook opgevallen ze had eerst een haltertoptje aan en daarna een shirtje oid
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 2
« Reactie #236 Gepost op: 14-01-2008, 13:37:37 »
nee geen screenshot, maar weet precies wat je bedoeld. Het was mij ook opgevallen ze had eerst een haltertoptje aan en daarna een shirtje oid

Ze heeft een tasje bij, dus waarschijnlijk heeft ze iets anders over d'r topje aangetrokken.
Ze zal voor verschillende shots toch een paar keer de trap op moeten klimmen. Eerst maakt de cameraman een shot dat ze de trap op gaat.
Dan moet de camera man en de geluidsman en de hele apparatuur naar boven om een shot te maken hoe ze de trap op komt geklommen, ondertussen zal georgina misschien beneden iets extras aan hebben gedaan om dat het waait in de uitkijktoren of zo.
Ik zie dr niet meteen een hint in.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2
« Reactie #237 Gepost op: 14-01-2008, 14:25:25 »
Georgina had bij de seinopdracht een zwart/wit gestreept shirt aan voordat ze de trap omhoog ging van de uitkijkpost.
Eén shot later zie je dat ze een ander zwart/wit shirt (zonder strepen) aan heeft.
Dat is heel goed gezien. Maar als het een aanwijzing is, wat zou het dan kunnen betekenen?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #238 Gepost op: 14-01-2008, 14:52:31 »
zoals: de mol heeft twee verschillende zwart-wit topjes? wat een hint joh!  :P
Tell me what your telescope says

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #239 Gepost op: 14-01-2008, 16:56:26 »
zoals: de mol heeft twee verschillende zwart-wit topjes? wat een hint joh!  :P

::rofl::