Auteur Topic: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS  (gelezen 41125 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #80 Gepost op: 21-02-2008, 21:34:11 »
Na Joris had ik Edo als mol maar me helemaal opnieuw moest gaan orienteren.

In deze laatste aflevering krijgt heel toevallig Edo 2 kaarten met een 3, goh.
Het omkeren/spiegelen hebben we ook gehad.
De 3 omdraaien is een E.
Draai Edo als geheel om en je krijgt Ode. Ode aan Alice in Wonderland?
Het dubbele was al te zien: Edo geboren in Dubbeldam.
In aflevering 4 waren er bij de bommenopdracht 3 draden (Edo), 7 schakelaars (Brunner), een weegschaal (sterrenbeeld Edo).


Offline Molbuster

  • Forumlid
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #81 Gepost op: 21-02-2008, 21:34:25 »
Veel nieuwtjes in dit topic!

Het Getal 3:
* De zandloper-opdracht begon om kwart over acht, en duurde tot 12 uur. Dus 3 uur en 3 kwartier.
* Te verdienen voor de pot: 3000 Euro

* De winnende speelkaarten van Edo: twee keer een 3
* Te verdienen voor de pot: 3000 Euro

Spiegelbeeld:
* Een zonnebril van een kandidaat vol in beeld, waarin Patrick weerspiegelt. In elk glas.

Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #82 Gepost op: 21-02-2008, 21:35:57 »

Spiegelbeeld:
* Een zonnebril van een kandidaat vol in beeld, waarin Patrick weerspiegelt. In elk glas.

Die viel me ook direct op! Dat was in de zonnebril van Dennis  8)

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #83 Gepost op: 21-02-2008, 21:37:10 »
de speelkaarten dubbele 3 van Edo is toeval....hoe wil je dat zo kunnen schudden?

dat lijkt me toch niet jongens!
kijk eens naar dennis en wat hij heeft uitgespookt.
tis maar een tip!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #84 Gepost op: 21-02-2008, 21:57:21 »
de speelkaarten dubbele 3 van Edo is toeval....hoe wil je dat zo kunnen schudden?

dat lijkt me toch niet jongens!
kijk eens naar dennis en wat hij heeft uitgespookt.
tis maar een tip!
Ze kunnen onder de tafel vastgezeten hebben  ::tandpastasmiley::
Dan verwisseld hij ze met de gekregen kaarten.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #85 Gepost op: 22-02-2008, 13:38:55 »
Wat dachten jullie van die dubbel aas???

Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #86 Gepost op: 22-02-2008, 14:50:24 »
Wat dachten jullie van die dubbel aas???

Precies, en dat in de eerste hand al! Vond ik ook een stuk toevalliger dan die 3-en... ::)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #87 Gepost op: 23-02-2008, 00:52:01 »
Wat dachten jullie van die dubbel aas???
Het waren 3 azen, hhmmm.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #88 Gepost op: 23-02-2008, 01:27:40 »
Wat ik vreemd vond was dat Edo zegt dat hij als eindfinish de sportmassagesalon had op de 12e verdieping, the shipsade spa.
Op die verdieping bevond Dennis zich ook, maar Edo moest erheen zegt ie en Dennis is in paniek en verstopt zich.
Als ik dan alles eens bekijk vind ik het volgende opvallend.
Hij stapt kamernummer 11 binnen !!! Dat is ook de 11 van Edo's geboortedatum en is ook een spiegeling.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #89 Gepost op: 23-02-2008, 01:36:34 »
Weer een spiegeling tegen gekomen, het betreft de getekende grotkaarten van Edo en Patrick.
De bovenste cap betreft de kaart ZONDER ingekleurde stenen die aan PJ wordt getoond.
Als ze in de grot zijn ziet hun kaart er ineens anders uit.
De onderste cap laat de kaart zien MET ingekleurde stenen (de lijnen zijn ook niet identiek).
Duidelijk een andere kaart dus en de inkt later ook nogeens spontaan verdween.
De spiegeling:
gekleurde stenen - niet gekleurde stenen
met inkt - later verdwijnt de inkt
« Laatst bewerkt op: 23-02-2008, 01:41:01 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #90 Gepost op: 24-02-2008, 20:54:09 »
Iris_77 gaf al foto's weer in het aflevering 8 topic en ook te zien zijn op de nl site, maar ik zie hier een spiegeling in.
De plattegronden van de kaarten zijn namelijk verschillend.
De kaart van Edo is maar 1 dek ingekleurd, de overige kaarten niet (bij Dennis is geen zicht op de kaart).
1 (edo) + 2 (patrick en regina) = 3

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #91 Gepost op: 24-02-2008, 21:00:14 »
Weer een spiegeling tegen gekomen, het betreft de getekende grotkaarten van Edo en Patrick.
De bovenste cap betreft de kaart ZONDER ingekleurde stenen die aan PJ wordt getoond.
Als ze in de grot zijn ziet hun kaart er ineens anders uit.
De onderste cap laat de kaart zien MET ingekleurde stenen (de lijnen zijn ook niet identiek).
Duidelijk een andere kaart dus en de inkt later ook nogeens spontaan verdween.
De spiegeling:
gekleurde stenen - niet gekleurde stenen
met inkt - later verdwijnt de inkt

Ik had toevallig de dvd recorder eerder aangezet, zodat ik niet te laat kon zijn. Dan is het NOS journaal afgelopen. En dan krijg je een stukje WIDM te zien en dan hoor je zo'n man zeggen. WIDM na de ster.

maar dan zag je edo en patrick ook in de grot. PRECIES GESPIEGELD!!
Dan wijst edo voor ons naar links en voor hem naar Rechts.!!

Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #92 Gepost op: 24-02-2008, 21:01:11 »
Dan nog wat afbeeldingen die m.i. een spiegeling en de 3 weergeven.
Edo staat bij de plattegrond van dek 3.
Dan de finish die een halve O laat zien. De 2 cirkels ( O ) betekent m.i. de spiegeling van de halve O voor het maken van een hele O. ( 2 halve maakt 1 hele)
Nu ik er verder over nadenk kan het ook nog een extra halve ronding eronder/erboven zijn en dat een E oplevert, de spiegeling van de E is de 3.

 
« Laatst bewerkt op: 24-02-2008, 21:51:50 door yessie »

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #93 Gepost op: 25-02-2008, 10:17:59 »
Ik had toevallig de dvd recorder eerder aangezet, zodat ik niet te laat kon zijn. Dan is het NOS journaal afgelopen. En dan krijg je een stukje WIDM te zien en dan hoor je zo'n man zeggen. WIDM na de ster.

maar dan zag je edo en patrick ook in de grot. PRECIES GESPIEGELD!!
Dan wijst edo voor ons naar links en voor hem naar Rechts.!!



Ho, stop!

Bedoel je hier te zeggen dat de vooruitblik in spiegelbeeld is uitgezonden?

Zo ja, dan is dat niet de eerste keer: Ik kan me een shot herinneren uit een eerdere aflevering (ik geloof de fabrieksopdracht met de "bommen"). Het ging toen om het shot van Regina in de grot met vleermuizen, dit shot zat in de vooruitblik ook in spiegelschrift t.o.v. de echte uitzending.

Ik denk dat we de doorlopende hint gevonden hebben, in dat geval. Beetje laat met alleen de finale nog te gaan, maar beter laat dan nooit.

Ik heb toen met dat shot van Regina al melding gemaakt van het uitzenden in spiegelbeeld. Ik heb er alleen geen conclusies aan verbonden.

Kijk maar: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=30743.msg823377#msg823377
« Laatst bewerkt op: 25-02-2008, 10:20:22 door Tin »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #94 Gepost op: 25-02-2008, 22:37:51 »
De kaarten van het cruiseschip geprint, uitgezocht wie welk dek op zijn kaart had staan en opgeschreven wat een ieder zei tijdens die opdracht. Dit om te kunnen ontdekken of iemand misschien verkeerde info doorgeeft etc.
Dan vallen mij een paar dingen op en hier wil vermelden.

Dennis moest van Edo naar de Fuel Teen Disco en Dennis weet niet waar die is.
Hij vraagt aan een dame en die zegt: ja natuurlijk, is op dek 3 !!!!
Dit klopt niet want die disco zit op dek 12 (eindpunt van Edo).

Ik denk, wat is hier aan de hand, wat is er met dek 3 (ja die 3 weer) als die vrouw verkeerd zegt?
Dan zie ik toch iets bijzonders.
Dek 3 en dek 4 hebben beiden de Dragons Lair, andere verdiepingen hebben geen exacte dubbele namen.
Regina heeft de kaart van dek 3 en Edo heeft de kaart van dek 4.
Lair betekent het leger of hol van een dier. De mol in dit geval?

Daarop ging ik zoeken op Dragons Lair, zou daar iets mee zijn?
Dan kom ik het volgende tegen op wikipedia:
Dragon's Lair was one of the first laserdisc video games, released in June 1983 by Cinematronics.
Aha, laser, zagen we dat ook niet bij het laserspel (bomopdracht) met vleermuizen en in aflevering 8 vleermuizen in de grotten?

Hoe dit nu allemaal te koppelen.

In aflevering 3 had Edo het bordje Mol (dek 3)
In aflevering 4 zegt Edo: ik telde wel 4 zwembaden (was dit wel werkelijk zo?)
In aflevering 4 het laserspel met de vleermuizen (laser) en in aflevering 8 (de grot) (dek 4)

8 = mol = watergod (Edo dronk water in aflevering 1) 11 dubbel (kamer 11 cruiseschip) is geboortedag Edo en geboren in Dubbeldam
3 is EDO en gespiegeld is het ODE (aan Alice in Wonderland) 3 is ook gespiegeld een E (van Edo)
4 = vleermuisgod en die komt dus ook dubbel voor, in afl. 4 en in aflevering 8
(dek) 4 is de helft van 8 en (dek) 3 is de spiegeling van 8 dat is dus ook dubbel

Is hiermee het raadsel opgelost?


« Laatst bewerkt op: 25-02-2008, 23:17:40 door yessie »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #95 Gepost op: 25-02-2008, 23:31:01 »
You totally lost me...  ???

Welke laser bij de bomopdracht? Die draadjes die gespannen waren waar Dunya tussendoor kroop? Maar dat was toch een heel andere ruimte dan waar de vleermuizen waren? Ik vind dat dan wel een grote sprong; van een videospel naar gespannen draadjes naar vleermuizen in een andere ruimte naar vleermuizen in afl. 8.

En de Dragon's Lair op dek 4 geeft alleen de trap aan via welke je ín de Dragon's Lair zelf komt. En kan het niet gewoon zo zijn dat die vrouw niet precies wist waar de disco was? Of denk je dat ze elke werknemer op dat schip geďnstrueerd hebben om iedereen maar naar dek 3 te sturen als ze gevraagd wordt waar iets is? Ik denk dus niet echt dat het raadsel is opgelost. Of ik moet je totaal verkeerd begrijpen...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #96 Gepost op: 25-02-2008, 23:48:27 »
You totally lost me...  ???

Welke laser bij de bomopdracht? Die draadjes die gespannen waren waar Dunya tussendoor kroop? Maar dat was toch een heel andere ruimte dan waar de vleermuizen waren? Ik vind dat dan wel een grote sprong; van een videospel naar gespannen draadjes naar vleermuizen in een andere ruimte naar vleermuizen in afl. 8.

En de Dragon's Lair op dek 4 geeft alleen de trap aan via welke je ín de Dragon's Lair zelf komt. En kan het niet gewoon zo zijn dat die vrouw niet precies wist waar de disco was? Of denk je dat ze elke werknemer op dat schip geďnstrueerd hebben om iedereen maar naar dek 3 te sturen als ze gevraagd wordt waar iets is? Ik denk dus niet echt dat het raadsel is opgelost. Of ik moet je totaal verkeerd begrijpen...
Ik zou zeggen: bekijk de afleveringen nog eens goed en lees mijn verhaal goed.
Het is niet een sprong van het een naar het ander.
Maar goed, ik heb blijkbaar een afwijkende gedachtengang  ::rofl::
Tip: print zelf de plattegronden van het schip, de link heb je zelf gegeven waarvoor dank.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2008, 23:52:35 door yessie »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #97 Gepost op: 26-02-2008, 00:26:05 »
Ik heb de plattegronden van 't schip gisteren al goed bestudeerd, daarom weet ik ook dat dek 3 en 4 niet de enige 2 verdiepingen zijn met dubbele namen.
Wat dacht je van 'The Savoy' op dek 2, 3 en 4?
Of de 'Dining Room' op dek 3, 4 en 5?
En verdieping 6, 7 en 8 hebben allemaal een 'Royal Promenade'.
(Of is dit alleen maar goed voor de 3-theorie?  ;) )

En verdieping 11 en 12 hebben allebei een 'Day Spa & Fitness Center'. Oké, die op 12 heeft als toevoeging 'Upper Deck', maar dat lijkt me logisch aangezien het de bovenste verdieping is van de Spa.

Wat ik wil zeggen is: als je iets zoekt in dubbele dingen moet je naar mijn mening wel kijken naar wat echt dubbel is. Want nogmaals; de 'Dragon's Lair' op dek 4 geeft alleen de trap aan naar de 'Dragon's Lair' zelf op dek 3. De dingen die ik net heb opgenoemd zijn ruimtes die op meerdere verdiepingen zijn. En die gedachtensprongen snap ik nog steeds niet hoor. Het lijken mij meer noodsprongen om een idee of theorie te bevestigen, niet sprongen om zo op een idee of theorie te komen.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #98 Gepost op: 26-02-2008, 01:03:30 »
Ik heb de plattegronden van 't schip gisteren al goed bestudeerd, daarom weet ik ook dat dek 3 en 4 niet de enige 2 verdiepingen zijn met dubbele namen.
Wat dacht je van 'The Savoy' op dek 2, 3 en 4?
Of de 'Dining Room' op dek 3, 4 en 5?
En verdieping 6, 7 en 8 hebben allemaal een 'Royal Promenade'.
(Of is dit alleen maar goed voor de 3-theorie?  ;) )

En verdieping 11 en 12 hebben allebei een 'Day Spa & Fitness Center'. Oké, die op 12 heeft als toevoeging 'Upper Deck', maar dat lijkt me logisch aangezien het de bovenste verdieping is van de Spa.

Wat ik wil zeggen is: als je iets zoekt in dubbele dingen moet je naar mijn mening wel kijken naar wat echt dubbel is. Want nogmaals; de 'Dragon's Lair' op dek 4 geeft alleen de trap aan naar de 'Dragon's Lair' zelf op dek 3. De dingen die ik net heb opgenoemd zijn ruimtes die op meerdere verdiepingen zijn. En die gedachtensprongen snap ik nog steeds niet hoor. Het lijken mij meer noodsprongen om een idee of theorie te bevestigen, niet sprongen om zo op een idee of theorie te komen.
Mijn gedachtengang begon bij de verkeerde aanwijzing van die vrouw, het moest dek 3 zijn en niet dek 12.
Daarop begon ik dek 3 te bestuderen en toen die Dragon lair me opviel. Van daaruit ben ik verder gegaan.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Reactie #99 Gepost op: 26-02-2008, 02:37:24 »
Mijn gedachtengang begon bij de verkeerde aanwijzing van die vrouw, het moest dek 3 zijn en niet dek 12.
Daarop begon ik dek 3 te bestuderen en toen die Dragon lair me opviel. Van daaruit ben ik verder gegaan.


Nou ja, whatever. Tot aan het eind van pagina 4 sloegen alle 3-en en dubbele dingen op Joris. Je hebt het zelfs over een 'keiharde bevestiging m.b.t. Joris'. En nu opeens slaat alles op Edo. Bovendien lijkt me dit een veel te ingewikkelde hint, vooral als je ziet wat voor hints we de afgelopen jaren hebben gehad.

Als er al iets is met de 3 en het dubbel-/spiegelgebeuren, dan denk ik eerder dat we in aflevering 10 te horen krijgen: 'Er waren veel 3-en en dubbele dingen. Daaruit kon je halen dat Regina Romeijn de Mol is. Zij is, na Milouska Meulens en Inge Ipenburg, de 3e Mol met dubbele initialen.'