Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 69407 keer)

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #120 Gepost op: 18-01-2008, 17:57:29 »
Hij hoeft geen Spaans te kunnen want die jagers waren gewoon Nederlanders.

Dat kan natuurlijk ook   ;D

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #121 Gepost op: 18-01-2008, 18:00:49 »
Wat een leuke aflevering weer  :D! Ben ook erg te spreken over de muziek en de landschapsbeelden dit jaar.

Tijdens de handboeien-opdracht kwam er een aantal maal een bepaald drankkraampje met een mexicaan daarbij in beeld. Het kan natuurlijk een keer voorkomen, maar het was zeker drie keer dat er een shot van dit kraampje in beeld kwam.

Zou niet weten wat het betekent, maar vond het wel vreemd overkomen....

Wellicht wordt WIDM wel gesponsord door die drankkraam  ;),
maar goed, wellicht interessant, dadelijk eens terugkijken...

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #122 Gepost op: 18-01-2008, 18:08:58 »
Ik denk dat op die toren erg veel is gebeurd door Joris. Al had hij geen walkie talkie, kijk eens naar de pluizige bolletjes op de kleding (borsthoogte) van Edo en Joris. Dit zijn zendertjes. Joris had geen walkie talkie nodig, hij gaf instructies door aan de jagers met zijn links en rechts enz. Dat Edo ook een zendertje had (natuurlijk uitgeschakeld) betekent dat het dan niet opvalt bij Edo en ons dat dan alleen Joris een zendertje heeft. Hoe kon de opdracht toch mislukken terwijl Edo goede instructies gaf, tja, er staat een mol naast.  
  

als in... microfoontjes zodat de kandidaten ook verstaanbaar zijn als het op tv uitgezonden wordt?
Triomf!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 3
« Reactie #123 Gepost op: 18-01-2008, 18:58:19 »
psies tessa ! joris kan in mijn ogen de mol niet zijn .... ik irriteer me mateloos aan de gozer.
vond dat er wel heel veel links, rechts .. ohnee links. of toch rechts
geschreeuwd werd door edo en joris.
maar edo heeft zn best gedaan :) en joris is niet de mol !
dennis for mole !

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 3
« Reactie #124 Gepost op: 18-01-2008, 19:09:01 »
als in... microfoontjes zodat de kandidaten ook verstaanbaar zijn als het op tv uitgezonden wordt?

Het zou ook kunnen dat hij met gebaren naar de 'vangers' seinde.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: Aflevering 3
« Reactie #125 Gepost op: 18-01-2008, 19:20:02 »
PJH zei toch dat hij MOEST weten wie de mol was in de 3e aflevering, niet dat hij er door een actie van de mol zelf achterkwam, of ligt dat nu gewoon aan mij? :-\\ (misschien toch nog maar eens DWDD terugkijken)

Joris maakt zich voor mij gewoon extreem verdacht. maarja, dat kan ook mijn tunnelvisie zijn xD lang leve de paranoia!!  ::tandpastasmiley::

Die zenders waren denk ik gewoon microfoontjes. Het is en blijft een tv-serie, dus ze moeten wel verstaanbaar zijn bij het opnemen..

Ik weet ook niet of het veel uitmaakte dat die cameramannen meeliepen, ze bleven volgens mij licht achter de kandidaten, dus die konden elke kant oprennen die ze wouden en trouwens, er werd gezegd door 1 van de kandidaten dat ze belletjes om hun enkels hadden, dus ze waren sowieso al goed te horen..
en met zo'n helm, die camera hangt iets van een halve meter (?) van hen af, dat is toch niet handig. Wil je rechts, sleep je zo'n hele plant omver omdat de camera daartegenaan slaat.. lijkt mij xD

Ik hoop niet dat we weer een soort yvon/milouska tip krijgen van: degene met het bordje MOL is de mol. wordt oud.
Vindt ik dat ze eerder weer zo'n hint mogen doen als in s4: de tijden die werden getoond zouden naar de naam van de mol wijzen. stuk leuker  :D
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline xativa5

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #126 Gepost op: 18-01-2008, 20:05:19 »
Hee, ik heb niet het hele forum doorgelezen, dus excuses als het al gezegd is.

Wat ik in ieder geval nu zeker weer is dat dennis de mol is. Zo duidelijk als wat!

Neem nou z'n pet, met die naam die achterstevoren m.o.l. is;)
Zijn shirt met het cijfer 31, dat als je het omdraait 13 vormt en de letter M van Mol is.

Bij de fietsopdracht helpt hij annette, lijkt het alsof hij goed voor de groep wil doen, maar uiteindelijk zorgt hij toch dat annette sneller binnen is.

Als iedereen tassen in moet leveren (met dat gewicht) heeft hij maar 4 kilo, zo is hij meteen niet meer verdacht bij zijn medekandidaten, maar wie zegt dat hij al zijn bagage niet in de tas van koen heeft gegooid? Zou slim zijn..

In aflevering 3 werd het allemaal heel duidelijk.

Die presentator, (ff naam vergete:p) die zei dat hij de mol in aflevering 3 wist. Nou, dat wist hij, omdat hij dennis als eerste een bordje zag pakken, en hij zag natuurlijk dat het bordje met ik & acht werd gepakt. Zoals al gezegd is acht 'mol' in het mayaaas ofzoiets:P maar bovendien, in die zin die gevormd moest worden...

het einde van de zin was: en ik zie de mol.
Nou, wie ziet de mol ALTIJD?? De mol zelf natuurlijk, die ziet zichzelf ALTIJD.
Dus die 'ik' ziet de mol, en is dus de mol. En die 'ik' hing heel toevallig (ahum) bij Dennis, omdat hij waarschijnlijk als eerste een bordje mocht kiezen...;)

En in da maisveld.. hij pakt als eerste een vlaggetje met 1/4... Goedzo Dennis, denkt iedereen, want hij heeft een veilig gebied gemaakt. Maar vervolgens word hij niet veel later afgetikt, en heeft hij verder niks omhoog gehesen. Behalve dan die 1/4 waardoor er weer lekker geld uit de pot zou gaan!;)

verder zijn er nog een hoop aanwijzingen die ik zo ff niet meer allemaal weet (ik houd namelijk niet zelf alles bij:P) owja, ook nog het rode shirt dat hij heel vaak draagt.. En ook de muzikale hints, kun je allemaal op hem laten wijzen.

En om terug te komen op dat glaasje drinken (tequila/water).. De mol wou bij de fietsgroep, dat kon door tequila te drinken, en wie stond er vooraan in de rij om te drinken? en had dus de eerste keus om tequila te pakke? (die wist waarschijnlijk waar dat stond) Dennis ja..

En toen ze kandidaten door moesten geven door codes enzo, viel dennis ook al op.
Ze (patrick en dennis) hadden DRIEFM... dennis wist natuurlijk wel dat het 3fm moest zijn, maar hield zijn mond. Toen patrick er echter achter kwam, zag je toch wel dat dennis da jammer vond:P

Voor wie het nu nog niet ziet...;)
Duidelijk hè.. overtuigd of niet? Zo niet... waarom dan niet:P? Tis toch duidelijk...

Wel jammer eigenlijk dat ut nu al duidelijk is(A) maar ja,.. kan ik wel eens een keer de mol in de gaten houde:P

Dennisss Thee Moll!!  8)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 20:13:33 door xativa5 »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 3
« Reactie #127 Gepost op: 18-01-2008, 20:48:43 »
Het zou ook kunnen dat hij met gebaren naar de 'vangers' seinde.

had edo ook gekund. met alle fantasie van de wereld kan er veel, heel veel !
dennis word mijn mol ... nu na patrick
dennis for mole !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #128 Gepost op: 18-01-2008, 20:49:20 »
PJH zei toch dat hij MOEST weten wie de mol was in de 3e aflevering, niet dat hij er door een actie van de mol zelf achterkwam, of ligt dat nu gewoon aan mij? :-\\ (misschien toch nog maar eens DWDD terugkijken)
Ja, ze maakten er gebruik van, daarom moest PJH het weten. En voor zover ik me kan herinneren ging het om afl 3 of 4, maar zolang het niet op YouTube, Metacafe, Dailymotion of voor mijn part Google Video staat kan ik het zelf niet controleren.
The British are not impressed.

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #129 Gepost op: 18-01-2008, 21:00:44 »
Over de maisveldopdracht:
Ik weet niet wat de andere mensen aanhadden, maar Patrick heeft die morgen een dikke trui aan getrokken. Als mol zijnde weet je welke opdrachten er komen en als ik weet dat ik door een maisveld moet gaat rennen zou ik ook een trui aan trekken tegen de striemen enzo.  ::vergroot::

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 3
« Reactie #130 Gepost op: 18-01-2008, 21:13:50 »
Ja, ze maakten er gebruik van, daarom moest PJH het weten. En voor zover ik me kan herinneren ging het om afl 3 of 4, maar zolang het niet op YouTube, Metacafe, Dailymotion of voor mijn part Google Video staat kan ik het zelf niet controleren.

The sun came up and reality set in.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #131 Gepost op: 18-01-2008, 21:26:31 »
Dank Sprien!
"Ongeveer euh... de derde aflevering" dus. ;) Niet exact de 3e afl, ook idd niet afl 3 of 4, maar ongeveer de euh derde. Kan dus best ook 4 zijn geweest :P
The British are not impressed.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #132 Gepost op: 18-01-2008, 21:48:06 »
Wie heeft dat filmpje ge-edit? Waarom heeft die het BELANGRIJKSTE DEEL eruit gelaten? Want vervolgens komt de vraag: "Zou het niet beter zijn als jij (PJH) ook niet wist wie de mol was?" Waarop PJH zegt: "Nou, kijk ik kan daar natuurlijk niet te veel over zeggen, maar... Op een gegeven moment kan het zo zijn dat een presentator gebruik moet maken van het feit dat hij weet wie de mol is."

Hoe concludeer je híeruit dat het de 3e aflevering is waarin hij moeten weten wie de mol is? Het zijn 2 verschillende vragen:
 - Wist jij wie de mol was?   
   ~nou ehm in de derde aflevering, toen we daar mee bezig waren...
 - Zou het niet beter zijn wanneer ook jij niet weet wie de mol is?     
   ~de presentator kan gebruik maken van het feit dat hij weet wie de mol is...

Hij kan net zo goed in de derde aflevering dingen hebben gezien die spelers niet hebben gezien die hem duidelijk maakten wie de mol is. Zijn antwoord op de 2e vraag staat totaal los van het feit wanneer hij wist wie de mol was, omdat er geen koppeling is door PJ himself (hij heeft bijv. niet gezegd dat het moment waarop de mol aan hem onthuld werd, het hem duidelijk werd. Wie weet wist hij het al en werd dat nu bevestigd!)

Nog iets: Hij komt niet erg solide over bij zijn uitspraak met 3e aflevering. Hij heeft vast niet geacteerd dat hij wilde verbergen dat dat de aflevering was waarin hij de mol leerde kennen via de redactie (hij wist immers de 2e vraag niet dus kon hij ook nog niet weten dat hij iets moest gaan verbergen... snapjenog?). Hij zegt dus dat hij 'ongeveer' in aflevering 3 wist.... Ik vat dat eerder op als: "In aflevering 3 heb ik toch echt wel iets gezien wat uiteindelijk klopte met wie de redactie mij voor hield als mol (later in de serie, als het pas nodig is)".

Ik ben er echt heilig van overtuigd dat het niet deze aflevering is. Het kan gewoon niet. Kijk DWDD er maar 100x op na. Studeer er voor mijn part op af (Psychologie-studenten?)...
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 21:55:28 door RJBanthum »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #133 Gepost op: 18-01-2008, 22:07:46 »
Mee eens, dit is geen glashard bewijs dat PJH tijdens afl 3 zeker wist wie de mol is. Hij zegt later idd dat ze er gebruik van hebben gemaakt, daar heb ik in afl 3 ook niet echt een mogelijke reden toe gezien. Hij kon het weten als de ik-acht hint in de woordketen klopt, maar hij had het daar niet voor hoeven weten. De "meet the mole"-opdracht (of wat er op lijkt in de preview) is nou wel weer zoiets waar hij het mogelijk voor zou moeten weten, dat krijgen we dus volgende week.
The British are not impressed.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #134 Gepost op: 18-01-2008, 22:12:04 »
Mooie opsomming xativa5, maar alles wat je noemt is inderdaad al eerder gezegd in de 'Dennis topic'

Maar leuk dat je ook in ons kamp zit!

Offline royal wood

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #135 Gepost op: 18-01-2008, 22:33:45 »
Volgens mij is Edo de mol. Zo behulpzaam als hij is. Iedereen helpen, overal vooraan staan om te helpen.....  Boven op de toren ook weer. Mensen zo trouwhartig de goeie kant op sturen en maar tetteren door die walkie talkie, goed hoorbaar voor die jagers.
'k Vertrouw dat behulpzame gedoe niks!

En ach jammer, Regina. Ben een groot fan.

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 3
« Reactie #136 Gepost op: 18-01-2008, 23:05:12 »
PJH zegt helemaal in het begin van de uitzending dat "de mol dankbaar gebruik zal maken van het gereedschap in deze uitzending... Handboeien."

De enige die opvallend gebruik maakt van de handboeien is Patrick

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 3
« Reactie #137 Gepost op: 18-01-2008, 23:13:44 »
Mee eens, dit is geen glashard bewijs dat PJH tijdens afl 3 zeker wist wie de mol is. Hij zegt later idd dat ze er gebruik van hebben gemaakt, daar heb ik in afl 3 ook niet echt een mogelijke reden toe gezien. Hij kon het weten als de ik-acht hint in de woordketen klopt, maar hij had het daar niet voor hoeven weten. De "meet the mole"-opdracht (of wat er op lijkt in de preview) is nou wel weer zoiets waar hij het mogelijk voor zou moeten weten, dat krijgen we dus volgende week.

Bij dit spel legt PJH het spel per persoon uit als ze bordjes kiezen.. Misschien corrigeerde de mol hem wel (per ongeluk) in de uitleg of wist de mol beter hoe het spel werkte en heeft de mol zich zo verraden tegen PJH

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #138 Gepost op: 18-01-2008, 23:18:07 »
Wat mij opviel was, dat de genoemde drankkraam met exact dezelfde shot in beeld kwam. Lijkt een beetje primitiev. Als je een stuk achtergrond nodig hebt film je toch even het landschap. Is minstens even interessant.
De uitspraak van Patrick was ook geweldig:"Ik begon te rennen met de gedachte dat er een man in dat vel achter me aan zit." hahaha

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 3
« Reactie #139 Gepost op: 18-01-2008, 23:20:35 »
Wie heeft dat filmpje ge-edit? Waarom heeft die het BELANGRIJKSTE DEEL eruit gelaten?

Nou sorry hoor  ::niet-ok::. Het was alleen maar om te laten zien dat PJ toch echt 3 zei. Maargoed.. speciaal voor jou het hele fragment  :-\\ :
The sun came up and reality set in.