Auteur Topic: Gebarentaal [theorie]  (gelezen 13958 keer)

Offline tjeerd1

  • Forumlid
Gebarentaal [theorie]
« Gepost op: 26-01-2008, 19:53:34 »
Gebarentaal. Het is in Wie is de Mol meer op een gewoonte gaan lijken. Want hoewel vorig jaar veel kijkers het raadselachtige handwerk van Inge niet wisten te ontdekken, lijkt dit jaar hetzelfde kunstje van Joris direct al te worden ontmaskerd. Tekst en uitleg.

Aan het begin van elke aflevering wordt er een beginshot genomen: een foto waar alle kandidaten staan die aan die aflevering nog deelnemen.  Opvallend is dat Joris telkens met een van zijn handen op een bepaalde manier een teken vormt. Gebarentaal dus. Zie hieronder het bewijs. Het puzzelen laat ik aan jullie over. Mijn mol is bekend.



Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2008, 19:55:50 »
Ja ik vond ook al dat die raar stond met z'n handen, maar volens mij kan je er niet iets zinnigs uit halen hoor.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #2 Gepost op: 26-01-2008, 19:56:33 »
Zoals afl. 4 sta ik ook vaak.. 1 duim in je zak en al de andere naast je been..
En denk sowieso niet dat ze het nog een jaar zo doen.. Zal wel meteen opvallen..
En het heeft ook gewerkt, omdat iedereen de eerste aflevering op de handen letten van iedereen..

Denk dat dit niks te maken heb met dit seizoen..

Slotjee?..
« Laatst bewerkt op: 26-01-2008, 20:10:25 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tjeerd1

  • Forumlid
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #3 Gepost op: 26-01-2008, 20:00:32 »
Zoals afl. 4 sta ik ook vaak.. 1 duim in je zak en al de andere naast je been..
En denk sowieso niet dat ze het nog een jaar zo doen.. Zal wel meteen opvallen..
En het heeft ook gewerkt, omdat iedereen de eerste aflevering op de handen letten van iedereen..

Denk dat dit niks te maken heb met dit seizoen..

Slotjee?..

Kijk eens naar aflevering 2. Niemand staat zo op een foto...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2008, 20:07:23 »
Joris dus wel. ::)

Het zou wel heel stom zijn als ze dit jaar exact dezelfde hint als vorig jaar gebruikten, dat is dus ook niet zo. ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2008, 20:16:20 »
Ga er maar rustig bij slapen. Er zal dit jaar geen gebarentaal in de intro-foto's zitten.

In tegenstelling tot wat Tjeerd aangeeft, waren er vorig jaar juist heel erg veel forummers die vroegtijdig iets zagen in de gebarentaal die Inge Ipenburg gebruikte. Uiteraard is dit in het subforum van vorig seizoen na te vlooien.


Toen in seizoen 4 Elise een handschoen gebruikte als ''rode draad'', waren er in het eerstvolgende seizoen heel wat mensen gefixeerd op tekens die via kleding en dergelijke gegeven zouden worden. Met als absoluut toppunt de roze kleding waarmee Karel van de Graaf volgens veel mensen in seizoen 6 aan zou hebben gegeven dat de mol een vrouw moest zijn. Dat het toen inderdaad een vrouw was, was toeval. De kleur roze bleek evenwel niets te betekenen.

Samengevat: een hint zal niet twee maal achter elkaar worden gebruikt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #6 Gepost op: 26-01-2008, 21:30:25 »
Kijk eens naar aflevering 2. Niemand staat zo op een foto...
Kan aan mij liggen, maar Georgina heeft haar handen daar toch ook in een vreemde positie?


Slotjee?..
Dat hoeft nou ook weer niet meteen. Als alle topics waar iemand anders niks in ziet op slot zouden moeten blijft er niks meer open. Bovendien kunnen de moderators dit ook zelf wel beslissen.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2008, 21:37:36 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #7 Gepost op: 26-01-2008, 22:40:06 »
Eens met mijn voorgaande sprekers.

Hier hoeft wat mij betreft geen slotje op, maar wat mij betreft denk ik ook niet dat we hier wat in kunnen vinden. Joris zal waarschijnlijk zijn huiswerk goed hebben gedaan, ook gezien hij zijn opdrachten en zaakjes aanpakt. Hij speelt het erg fanatiek en doordacht en heeft een bepaalde tactiek. Er is een mogelijkheid dat hij de mol is (graanopdracht), maar misschien wil hij zich nu ook gewoon in de picture spelen met de mol, en richt daardoor nog eens extra de aandacht op dit soort zaken. Joris wou gewoon op hem de verdenking hebben, en de makers hebben op deze gebaren geen invloed.

Ik vat trouwens ook niet welke gebaren hij maakt en wat hij er mee wil. Ik kan ook wel drie en 1 vinger opsteken als teken van ik. de mol.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #8 Gepost op: 26-01-2008, 23:13:31 »
Volgens mij zit hij gewoon te focken, die Joris. Zo ken ik hem in ieder geval wel...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #9 Gepost op: 27-01-2008, 22:47:49 »
neen, een hint zouden ze nooit 2 keer gebruiken. iig niet  zo'n hint.
maar als ik de foto's in het gorot kan vinden kan ik even kijken wat voor woord er uit zou komen,
« Laatst bewerkt op: 27-01-2008, 22:55:06 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #10 Gepost op: 27-01-2008, 22:54:30 »
b..i

veel te kleine foto's om iets uit te halen, en b..i lijkt me ook niet echt een normaal woord.
joris moet gewoon weer even etteren nav vorig jaar.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #11 Gepost op: 27-01-2008, 22:57:30 »
Als ik zo kijk is het gewoon altijd de M... of in ieder geval 3 vingers, wijs- middel- en ringvinger. Kan het me ook niet voorstellen, maar ik kijk er ook weer niet raar van op. Joris is zo obsessed met 'mol' en zichzelf... Zou me niks verbazen als hij de mol is. Je durft hem bijna niet meer serieus te verdenken omdat het zo gigantisch overdreven is. Zou hij zelf ook niet zoiets hebben van: "Als ik het te erg overdrijf, nemen de kandidaten me niet meer serieus."... Dat is toch raar? Wat voor baat heeft hij erbij als hij het dusdanig overdrijft dat de mensen het niet meer geloven? Alleen als hij dus wél de mol is :D!

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #12 Gepost op: 28-01-2008, 12:40:38 »
Het lijkt mij echt machtig mooi, dat iedereen nu gefocused is op de vingers van Joris tijdens de foto's en dan blijkt Dunya ofzo elke keer een oorbel in de vorm van een letter in te hebben, waarop staat; DUNYA DE MOL  ::)

Maarja, dat zal wel weer niet, het gaat iig om het principe, dat het me mooi lijkt als er nu een aanwijzing opstaat, die niemand ziet omdat ze naar Joris' vingers zitten te kijken  ;D

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2008, 00:33:19 »
Dat zou echt té koning zijn om te gebeuren. Wat nog meer koning zou zijn is als joris het nog erger gaat doen. De laatste 3 afleveringen met zijn hele lichaam in de vorm van een "M" en "O" en "L" gaan staan zitten liggen handstanden etc. Dan verdenkt 0.001% van de bevolking hem nog (waaronder ik) ... Als hij dan toch de mol blijkt te zijn xD omg!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #14 Gepost op: 29-01-2008, 17:41:37 »
Sorry, maar hier geloof ik echt niet in. Joris zou het hoogstens (als kandidaat) kunnen doen om te f*cken.
Laten we jabberen.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #15 Gepost op: 29-01-2008, 18:16:35 »
Sorry, maar hier geloof ik echt niet in. Joris zou het hoogstens (als kandidaat) kunnen doen om te f*cken.
Dat denk ik ook. De makers gebruiken nooit 2 keer achter elkaar dezelfde hint. Aangezien Joris nogal WIDM-fan is zit hij de boel gewoon te belazeren.  ;)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #16 Gepost op: 29-01-2008, 18:38:10 »

Aangezien Joris nogal WIDM-fan is zit hij de boel gewoon te belazeren.  ;)

Waarom zit hij de boel te belazeren? Ik zie helemaal níks in die zogenaamde hints van Joris. Het is ook maar wat je wílt zien. Dan kan je ook zeggen: bij de foto van aflevering 4 doet Dunya haar handen in dr zij, is ze net een O. En bij aflevering 3 heeft ze haar handen langs haar lichaam, net een M. krijg je M-O  ::oink:: dan zal de volgende wel een L worden. (Moet ze wel raar gaan staan overigens...  :D). ik bedoel maar te zeggen dat niet Joris degene is die ons zogenaamd wil belazeren, maar dat het degene is die dit topic opent en ons op een verkeerd (herhaald) spoor zet. ::niet-ok::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #17 Gepost op: 29-01-2008, 21:31:47 »
zou jij het dit jaar niet gedaan hebben??
of volgend jaar,..
ik wel!
je moet jezelf als kandidaat zo verdacht mogelijk maken om erin te blijven!
het enige waar ik altijd van sta te kijken is dat edo,patrick,dennis of joris NIET de mol is!!^_^  :P

Offline tjeerd1

  • Forumlid
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #18 Gepost op: 1-02-2008, 16:43:51 »
Als ik zo kijk is het gewoon altijd de M... of in ieder geval 3 vingers, wijs- middel- en ringvinger.

Misschien wel de M van MOL?

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gebarentaal [theorie]
« Reactie #19 Gepost op: 3-02-2008, 12:59:55 »
Misschien wel de M van MOL?
Inderdaad.
Het is misschien wel heel stom om nog een keer zo'n hint te gebruiken, maar Inge had dat met gebarentaal zelf bedacht, als ik het goed heb? Volgens mij hadden de mensen achter WIDM zich daar niet mee bemoeid. Misschien doet Joris nu wel precies hetzelfde, niet met gebarentaal, maar gewoon op elke foto 3 vingers uitsteken die een M vormen.