Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 76048 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 5
« Reactie #180 Gepost op: 2-02-2008, 00:55:50 »
Geloof sowieso niet in die cijfer-hints, maar wat ik dan wel weer frappant vind is al die kleine cijfertjes op de stapelbedden. Niemand zet toch voor de lol een stel cijfers op een bed? Dat is dan wel weer vreemd.

Nauwelijks opmerkelijk hoor. In het goedkopere hotelwezen bestaat vast een systeem van genummerde bedden (eenzelfde principes als tafels in restaurants) om het verwisselen van het beddengoed systematisch te laten aandoen. Al betwijfel ik of in dat morsige etablissement de bedden al ooit verschoond zijn...
Woosie down?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 5
« Reactie #181 Gepost op: 2-02-2008, 00:59:08 »

<knip>

Als er 1 of meerdere kandidaten voor hem een kamer hadden gekocht, had de mol het zeker ook gedaan. Met meerdere personen valt het minder op dat jij ook de verleiding niet kon weerstaan. Aangezien geen van de kandidaten voor de kamer ging, heeft de mol dit ook niet gedaan om zichzelf niet verdacht te maken.

<knip>


En als aanvulling hierop vind ik nog het volgende in de dagboek van de mol:

Citaat
Logo Wie is de Mol?
Dagboek mol
Aflevering 5
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat mijn mede-kandidaten zo netjes zouden omgaan met de pot. Zouden ze goed naar vorig jaar gekeken hebben? Toen de hele pot leeg ging door die veiling?
Ik had op zijn minst verwacht dat twee of drie van hen wel een avondje in een lekker hotel zouden willen liggen. Ik had er anders wel oren naar gehad...

Erg jammer, want reken maar dat dan de mol ook een kamer had genomen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 5
« Reactie #182 Gepost op: 2-02-2008, 01:01:58 »
In de achtbaan hield Regina 110 omhoog en op de kamerdeur in het hostel stond 101.
Kunnen we hier ook iets mee ?

Met die 110 van Regina niet, maar kamernummer 101.. hoe heet die ene digitale omroep van BNN ook alweer? 101? En wie werken voor die omroep?

Nicolette komt terug!

 ::oink::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 5
« Reactie #183 Gepost op: 2-02-2008, 01:11:58 »
Maar je zegt zelf dat dat hostel niet weken van tevoren is geboekt. en wie zegt dat dat hotel dat kamernummer heeft? Misschien hebben ze elk cheapy hotel gebeld met de vraag: heeft u ook een kamer 101?? (in het spaans natuurlijk). Maar dat lijkt me ook sterk hoor, haha. Geloof sowieso niet in die cijfer-hints, maar wat ik dan wel weer frappant vind is al die kleine cijfertjes op de stapelbedden. Niemand zet toch voor de lol een stel cijfers op een bed? Dat is dan wel weer vreemd.

Nou ja, dat bedoelde ik toch met "specifiek vragen"?

Maar, als je wel eens in een hostel of jeugdhotel bent geweest, dan zou je kunnen weten dat nummers op de bedden niet heel raar is.

Ik doe al jaren aan backpacken als vakantie. Zo vaak als ik nummers op de bedden heb zien staan!`
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #184 Gepost op: 2-02-2008, 02:04:32 »
Er waren alleen bednummers bij Dunya ( 2 ) en bij Patrick ( 5 )
Kamernummer was 101 en was een papiertje, kan er zo opgeplakt worden.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #185 Gepost op: 2-02-2008, 02:35:49 »
Maar mijn vermoeden is wel bevestigd, Patrick is De Mol!
Hij kreege een groen scherm, en Dennis, Dunya en Edo kregen ook een groen scherm,
ze stemden alle 3 op Patrick!
Dat kon je zien!

Je kon ook zien dat Patrick op Dunya stemde en een groen scherm kreeg.
En Regina stemde op Edo en kreeg óók een groen scherm!
Dus Dunya en Edo zijn óók mollen! Jeetje, 3 mollen in serie 8!
Goede jacht!

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 5
« Reactie #186 Gepost op: 2-02-2008, 14:58:20 »
Je kon ook zien dat Patrick op Dunya stemde en een groen scherm kreeg.
En Regina stemde op Edo en kreeg óók een groen scherm!
Dus Dunya en Edo zijn óók mollen! Jeetje, 3 mollen in serie 8!

Ja, maar als Patrick de mol is, gaat ie zoiezo altijd door.
En Regina stemde op Edo, dat is ook een Man, en je weet niet wat voor vragen er in de Test waren,
misschien wel waar je zowel Edo als Patrick op kon antwoorden ::vergroot::

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #187 Gepost op: 2-02-2008, 15:22:17 »
Je kon ook zien dat Patrick op Dunya stemde en een groen scherm kreeg.
En Regina stemde op Edo en kreeg óók een groen scherm!
Dus Dunya en Edo zijn óók mollen! Jeetje, 3 mollen in serie 8!

Maar Joris heeft de test zo slecht gemaakt dat hij wel een rood scherm moest krijgen, i.v.m. de vrijstelling. Dat zegt dan niks over de antwoorden die iedereen geeft, want iedereen krijgt toch een groen scherm, omdat Joris het rode scherm krijgt.

Offline Annek90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wie is..de Mol? na aflevering 5?
« Reactie #188 Gepost op: 2-02-2008, 20:23:07 »

Hallo Allemaal,

Donderdag was alweer de vijfde aflevering van Wie is…de Mol? Een bijzondere aflevering, want er viel niemand af!! Leuk voor de kandidaten en natuurlijk ook leuk voor ons, want dat betekend dat we een weekje langer van Wie is…de Mol? kunnen genieten. Altijd leuk toch ??

Er vielen mij wel een aantal dingen op in Aflevering 5. Ten eerste deed Edo opmerkelijk goed zijn best tijdens de tweede opdracht van deze aflevering, samen met Dennis (die zover ik het gezien heb, altijd wel zijn best doet, terwijl Edo juist weleens opdrachten per ongeluk/expres laat mislukken!! ). Ik vond ze (Edo en Dennis) door deze opdracht gelijk veel minder verdacht. Dankzij hun en Joris ging er eindelijk weer geld in de pot, en dat was hard nodig!

Joris was eerst ook heel verdacht. Tenminste…dat vond ik, omdat hij zichzelf de laatste afleveringen erg verdacht maakte (misschien speelde hij de Mol?). Met name tijdens Aflevering 3 in het maïsveld…..
Nu is er door Joris niemand uit het spel. Hij hield zich aan zijn afspraak de test zo slecht mogelijk te maken. Als hij de Mol was geweest had hij misschien expres de test “beter”gemaakt om zo een kandidaat “per ongeluk” en onverwacht uit het spel te laten gaan. Of doet de Mol zoiets juist niet? Misschien wil Joris zich wel minder verdacht maken? Of heeft hij toch op iemand gestemd waar hij nog over twijfelde??? (Wat denken jullie?).

Patrick en Dunya maakte zich zelf wel weer erg verdacht. Maar één keer de cijfer combinatie doen (opdracht 2) terwijl je kan weten dat iemand die nooit in één keer gezien kan hebben (vooral niet als je heel vaag gaat doen, door op de grond te gaan liggen) is dat verdacht….Maar door wie komt het dan? Door Dunya of juist door Patrick?? En Regina? voor mij niet zo opvallende “Mol” kandidaat…maar toch..Ze heeft er wel voor gezorgd dat er 1000 euro uit de pot ging. Zou ze dan toch de Mol zijn?

Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken!!! Wie denken jullie dat de Mol is na aflevering 5??

Groetjes Anne


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #189 Gepost op: 2-02-2008, 21:29:43 »
Ben het met je eens, Anne, hoofdverdachte Dennis is na afl 5 bij mij ook minder verdacht en heb ik toch meer het idee dat Patrick zich onschuldiger voordoet dan hij is.
The British are not impressed.

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #190 Gepost op: 2-02-2008, 22:20:37 »
Nog iets over het rode scherm:
PJ zei in het begin van de aflevering dat het een aflevering zou worden vol van tegenstellingen. Dat rode scherm is toch best wel een tegenstelling..

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #191 Gepost op: 2-02-2008, 22:23:34 »
Presentator is de Mol...hij laat immers elke keer de kandidaten afvallen... ::hypocriet:: there we go again ::hypocriet::...

Ik denk trouwens dat de 'Blik op de weg'-aankondiging best wel een aanwijzing zou kunnen zijn. Ik vind het echt een hint die waardig is voor dit programma. Bovendien raar dat ik nog nooit een fout heb gezien in een aankondiging op deze zender behalve juist voor deze show. Kan ook dat ik te weinig Nederland 1 kijk natuurlijk... ::trots::

Ik sluit me definitief aan bij het Joris-kamp. Ik vind het dan ook leuk eindelijk eens een geheel nieuwe taktiek te zien: openlijk mollen! Die aanpak hebben we nog nooit gezien en hij is wel effectief:)

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #192 Gepost op: 2-02-2008, 22:40:17 »
Ja, en het verbaast me dat mensen hem dan juist minder verdacht vinden. Want het is te duidelijk..haha, jaja en Joris lacht in zijn vuistje.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #193 Gepost op: 2-02-2008, 22:52:25 »
Hoe de vrijstelling deze aflevering gebruikt is, dat is een tegenstelling.
Want in alle andere reeksen, als je een vrijstelling had, hoefde je geen test te maken.

Nu werd er een voorwaarde aan die vrijstelling gesteld. 1000 euro uit de pot + je moest de test gewoon maken.

Dus ik vind het rode scherm in deze situatie ook een apart geval. Ook omdat de vrijstelling in deze aflevering een apart geval is. Ik hou Joris aan als reserve mol, want bij Yvon was het ook obvious. Joris is ook obvious, noemt in elke biecht zijn acties mollenstreken, dus het zou best maar weer kunnen.

Maar ik kan de muzikale aanwijzingen niet naar Joris linken. Althans, die van aflevering 4 wel, maar de rest niet. En aangezien elke aanwijzing wel betrekking heeft op de mol, vind ik Joris als mol weer minder van toepassing.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 5
« Reactie #194 Gepost op: 2-02-2008, 22:55:59 »
Aan de ene kant is dat gaaf, aan de andere kant is dat sneaky gedoe er bij mij een beetje ingeslopen als component van het mol zijn. Maar als ik er langer over nadenk: je moet wel veel lef hebben om openlijk te mollen, voor het zelfde geldt gaat iedereen WEL op jou zitten, tenzij je het echt goed speelt.

Op zich is het cool, maar als Joris dit doet als niet mol zijnde, dan denk ik (geld niet alleen voor hem):
Weet je, als iedereen maar molt, wie is dan de echte mol? Waar is de lol voor de mol dan gebleven?

Maar ja, aan de andere kant: er is niemand die in deze serie zo duidelijk molt als Joris, met echt grote bedragen die door hem verloren gaan. Maar hij brengt het op zo'n manier dat iedereen denkt: ja hoor, dat is Joris weer die zich verdacht wil maken.
En dan is het wel ultiem als niemand je verdenkt en je alles maar toevertrouwen.

En wat dan heel grappig zou zijn, is dat veel mensen (inclusief kandidaten) zich irriteren aan Joris zijn gedrag. En dat was met Milouska ook al zo.

(sorry dit is meer iets voor het joris topic geworden maar is antwoord op discussie die hier gaande is).


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #195 Gepost op: 2-02-2008, 23:22:47 »
Op zich is het cool, maar als Joris dit doet als niet mol zijnde, dan denk ik (geld niet alleen voor hem):
Weet je, als iedereen maar molt, wie is dan de echte mol? Waar is de lol voor de mol dan gebleven?
En dat maakt het juist zo irritant. Als iedereen zo doet is de lol er echt af.

En wat dan heel grappig zou zijn, is dat veel mensen (inclusief kandidaten) zich irriteren aan Joris zijn gedrag. En dat was met Milouska ook al zo.
Verschil was dat Milouska dat deed onder het mom van "oh, per ongeluk, oeps" en Joris juist van "dan ben ik een beetje extra verdacht".

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat jezelf verdachtmaken per definitie irritant is, vorig jaar was de laatste actie van Paul juist briljant. Je mag af en toe best verdacht doen, maar doe het met mate! De mol molt, de kandidaten willen geld winnen. Een enkel keertje mag je daar van afwijken, maar verder moet je gewoon je best doen.
The British are not impressed.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #196 Gepost op: 3-02-2008, 12:45:17 »
Jah die muzikale aanwijzingen kan ik ook nog niet echt linken. Maar dat vind ik ook altijd zo'n geval van interpretatie. Je moet nét de goede redenering hebben en dan kom je op de bedoelde persoon terecht. Als je iets verkeerd interpreteert, zit je vaak gelijk al fout.

Joris molt openlijk en sommige vinden dat irritant, hij is wél de enige die zo openlijk molt en molacties doet. Het is dus níet zo dat iedereen dat doet! De lol is er dus nog niet af! Als Joris de mol is en je gaat kijken hoe de kandidaten zichzelf hebben proberen verdacht te maken, dan zie je dat eigenlijk iedereen (behalve Joris dus) bijna altijd serieus de opdracht wel wil laten slagen!

Offline pika

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #197 Gepost op: 3-02-2008, 15:36:11 »
Kan iemand mij helpen waar er hier is gesproken over het cijfer acht en iets met de maand volgens maya telling.

Ik heb in deze aflevering, net bekeken trouwens, een aantal malen de acht weer voorbij zijn komen en Edo die zegt het ook nog bij het pokeren, terwijl er wel heel opvallend de biljartbal met 8 in beeld is
Talpa ..................who are you

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Aflevering 5
« Reactie #198 Gepost op: 3-02-2008, 16:16:51 »
Heeft trouwens niemand gezien dat er achter La Feria (naam pretpark van de achtbaan) een geverfde regenboog te zien was??? Dus gewoon als logo? En een regenboog kun je linken aan...? Juist ja: Patrick!!! (Waarom? Gay-scene gebruikt ook vaak de kleuren van de regenboog? Als een soort van statement/logo??)

Ik heb geen tunnelvisie richting Patrick! Had eigenlijk telkens in mijn hoofd dat het Edo, Georgina of Joris de mol was. Edo verdenk ik ook nog steeds, Joris nu wel wat minder...

Maar het viel mij op dat er nog niemand erover is begonnen, terwijl het toch echt wel een tijdje in beeld is geweest. Mocht dit een hint zijn van progrmammamakers...petje af!!! 8)
Carpe Diem!!!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #199 Gepost op: 3-02-2008, 16:37:04 »
Heeft trouwens niemand gezien dat er achter La Feria (naam pretpark van de achtbaan) een geverfde regenboog te zien was??? Dus gewoon als logo? En een regenboog kun je linken aan...? Juist ja: Patrick!!! (Waarom? Gay-scene gebruikt ook vaak de kleuren van de regenboog? Als een soort van statement/logo??)
<knip>
Maar het viel mij op dat er nog niemand erover is begonnen, terwijl het toch echt wel een tijdje in beeld is geweest. Mocht dit een hint zijn van progrmammamakers...petje af!!! 8)

 ::nieuwsgierig:: ??? ::rofl::
Laten we jabberen.