Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 76062 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #160 Gepost op: 1-02-2008, 19:21:26 »
Bedoel je nu dat Dennis de mol is, omdat hij de vrijstelling niet zou hebben gekocht en
dat verantwoorde met een bijna-volle topo? En wat is er verdacht aan die screenshots?

Ik bedoel zoals ik het heb getypt;

Dennis is inderdaad verdacht als mol, omdat joris daarvoor net zegt iedereen zou voor die vrijstelling gaan behalve de mol. Vervolgens zegt dennis dat hij niet voor een vrijstelling zou gaan, omdat hij dus bijna een volle topo heeft.

Die screenshots zijn van een fragment (be-we-gend beeld dus) wat ik verdacht vind. De volle topo en het hoofd van Dennis lopen in elkaar over. Nogmaals je moet het fragment zien en niet perse de screenshots.


Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #161 Gepost op: 1-02-2008, 19:31:09 »
Ik bedoel zoals ik het heb getypt;

Dennis is inderdaad verdacht als mol, omdat joris daarvoor net zegt iedereen zou voor die vrijstelling gaan behalve de mol. Vervolgens zegt dennis dat hij niet voor een vrijstelling zou gaan, omdat hij dus bijna een volle topo heeft.

Die screenshots zijn van een fragment (be-we-gend beeld dus) wat ik verdacht vind. De volle topo en het hoofd van Dennis lopen in elkaar over. Nogmaals je moet het fragment zien en niet perse de screenshots.



Ja, heb je bericht ook gelezen in de Dennis-topic, dus snap nu wat je bedoelt. Maar de mol zou zeker wel die vrijstelling kopen. Omdat er zo dus geld uit de pot verdwijnt.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #162 Gepost op: 1-02-2008, 19:35:24 »
Ja, heb je bericht ook gelezen in de Dennis-topic, dus snap nu wat je bedoelt. Maar de mol zou zeker wel die vrijstelling kopen. Omdat er zo dus geld uit de pot verdwijnt.

In zijn biecht zegt hij wel dat hij hem niet zo willen kopen ivm z'n bijna volle topo, maar deze biecht hoort ook bij dezev situatie, want regina had hem al gepakt.

Als niemand het zou doen dan had Dennis als mol zeker de vrijstelling ook gekocht natuurlijk. Daarom was hij ook als 1 van de laatste aan de beurt. Om eerst eens te kijken wat de kandidaten doen.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #163 Gepost op: 1-02-2008, 19:39:32 »
In zijn biecht zegt hij wel dat hij hem niet zo willen kopen ivm z'n bijna volle topo, maar deze biecht hoort ook bij deze situatie, want regina had hem al gepakt.

Als niemand het zou doen dan had Dennis als mol zeker de vrijstelling ook gekocht natuurlijk. Daarom was hij ook als 1 van de laatste aan de beurt. Om eerst eens te kijken wat de kandidaten doen.

Dus dan zou hij hem als mol toch gekocht hebben. Dan slaat die bewering van Joris toch nergens meer op? En dus ook dat daarna Dennis zegt: ik zou hem niet genomen hebben, toch ook niet? Volg het niet meer.  ???
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #164 Gepost op: 1-02-2008, 20:10:48 »
Ik lach me helemaal dood als Joris de mol is. Op een of andere manier denken heel veel forummers dat de Mol graag onbekend wil blijven. Ik denk toch echt dat het de taak is van de Mol om geld uit te pot te halen. En een Mol die dat zo openlijk doet, hebben we nog niet gehad. Het is ook een strategie, nietwaar?

En al die mensen die zeggen dat Joris niet de Mol is vanwege zijn rode scherm...het is de ideale mindfuck (quote Renate Verbaan) om de Mol een rood scherm te geven, helemaal omdat iedereen wist dat Joris die vrijstelling zou krijgen. Sec gezien is Joris nog in het spel en kan hij de Mol zijn. Als het programma zelf kandidaten zou gaan uitsluiten met opdrachten, zou het voor de kijker een heel slecht programma zijn, nietwaar? We komen er pas bij de laatste aflevering echt achter wie de Mol is...tot die tijd kunnen we niemand met zekerheid uitsluiten, hoogstens theorieën bouwen.

En als Joris niet de Mol is hoop ik dat hij zijn test volledig op zijn Mol heeft ingezet, om zo de info te krijgen die hij wil. ::jaja::

BTW, nu iedereen gebleven is...hoe willen ze het gaan regelen met de topo? Moet dan niet weer iedereen blijven, aangezien je de topo inzet op elk gewenst moment (rood scherm dus)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 20:15:55 door MagicEgidius »

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #165 Gepost op: 1-02-2008, 20:20:10 »
Misschien vindt hij het de 1000 niet waard omdat de pot toch al zo laag is. Maar goed ik had hem eigenlijk wel gekocht in zijn positie. Dan ga je door naar de volgende ronde én dan kan je de volgende keer een topo inleveren dan zit je er gegarandeerd nog 2 afleveringen in (als niet iemand dennis z'n topito's steelt >:D)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 20:22:13 door luckyluuk12 »

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #166 Gepost op: 1-02-2008, 20:28:58 »
Haha, ja. Vond het trouwens ook maar raar dat er niet meer met die topito's gebeurde. Nu Coen weg is, kon Dennis toch aan Regina vragen of ze nu haar roze wel wil geven? Dat was afgesproken: we wachten nog even af...Nu leek het me vrij spel voor Dennis. Maar hij deed er niks mee.  ???
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #167 Gepost op: 1-02-2008, 20:30:36 »
Ja inderdaad. Ik had ook nog wel verwacht dat er een paar topito's zouden kunnen worden verdiend maar helemaal niks. ::ohno::

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #168 Gepost op: 1-02-2008, 20:33:34 »
Ja inderdaad. Ik had ook nog wel verwacht dat er een paar topito's zouden kunnen worden verdiend maar helemaal niks. ::ohno::
En jokers zijn ook allang niet meer te verdienen.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #169 Gepost op: 1-02-2008, 20:36:37 »
en dan volgende week ook nog een topito kwijt!  :\'( en er zijn er al zo weinig! zou het ooit nog goed komen? vraag me trouwens af of het nog wel mogelijk is dat bijvoorbeeld twee mensen met een volle topo aan komen. Of dat het straks wordt van: of jij, of ik. Lekkere dillemma's zo. Maar goed nog maar ff afwachten. Wel jammer van de jokers. Vond ik altijd leuk. Maar beiden is misschien verwarrend.  :)
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #170 Gepost op: 1-02-2008, 20:52:47 »
Als Joris niet de mol is, en een beetje slim is, en dat is ie denk ik toch wel, dan had ie nu natuurlijk DE kans om zijn vermoeden te testen. Hij zou er zowieso niet uitgaan dus hij heeft de ideale kans om de test helemaal op zijn mol in te vullen. Ik bedoel, allemaal leuk en aardig 'we willen met de hele groep door', maar als je echt meedoet wil je er natuurlijk tot het einde inblijven, dus koop je de vrijstelling (Regina) en spreek je af met de groep de test slecht in te vullen, maar dat doe je natuurlijk niet. Je kunt hier ongestraft je vermoeden testen.
Ik zou dus zeggen dat Joris gegokt heeft en totaal op de verkeerde mol zit.
'Betrouwbaar' is toch al niet, immers de jokers heeft ie ook niet ingeleverd.
Zo'n kans kun je gewoon niet laten lopen.

(als ie niet de mol is).

Ik ga er nog steeds vanuit dat Dennis de Mol is.

De volgorde voor het kopen van de vrijstelling, daar is natuurlijk wel even over nagedacht. Ik denk dat je de mol niet voor nodig hebt. Met de 'veiling' van vorig jaar in het achterhoofd kun je er donder opzeggen dat een van de eerste kandidaten die het aanbod krijgt heus wel die vrijstelling koopt. Dus die 1000 euro ben je kwijt. En maakt hoe dan ook iemand verdacht

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #171 Gepost op: 1-02-2008, 21:02:48 »

(als ie niet de mol is).


Ja, en als ie nou wel de mol is?  :D Dan heeft hij met zijn hand over zijn hart gestreken en de test op een willekeurige kandidaat ingevuld om zo een rood scherm te krijgen. Precies zoals in zijn moldagboek vermeld staat.  ;D
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #172 Gepost op: 1-02-2008, 21:22:23 »
BTW, nu iedereen gebleven is...hoe willen ze het gaan regelen met de topo? Moet dan niet weer iedereen blijven, aangezien je de topo inzet op elk gewenst moment (rood scherm dus)
Ander type vrijstelling waarschijnlijk... Volgens mij werkt een vrijstelling in de meeste gevallen zo, dat de kandidaat met de vrijstelling niet aan de test hoeft mee te doen, waardoor er altijd iemand anders de test als slechtst maakt.
Volgens mij was deze vrijstelling een uitzondering.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #173 Gepost op: 1-02-2008, 21:25:45 »
Als Joris niet de mol en je vult (wat ik ook zou doen) de hele test op 1 persoon in die je verdenkt, dan neem je wel een risico dat je ook goed zit en heeft 1 van de andere dikke pech. Volgens mij zat hij toch wel even te zweten, want volgens mij heeft hij niet supertraag gedaan over de test.

Dus dan zou hij hem als mol toch gekocht hebben. Dan slaat die bewering van Joris toch nergens meer op? En dus ook dat daarna Dennis zegt: ik zou hem niet genomen hebben, toch ook niet? Volg het niet meer.  ???

Als mol had hij hem gekocht ja, ware het niet dat Regina de vrijstelling al had. Als regina de vrijstelling niet nam en verder ook niemand, dan had hem dus als mol wel genomen. In dat geval zou dus ook de biecht anders zijn. Maja het wordt wat verwarrend nu.

Uiteindelijk blijft Dennis m'n mol ook nav de laatste muzikale aanwijzing.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 5
« Reactie #174 Gepost op: 1-02-2008, 22:44:59 »
Het was weer een geweldige aflevering en de verwarring is weer stuk groter. Heb alle voorgaande gelezen, maar mis nog 2 toch wel interessante onderwerpen voor nader onderzoek:

In het hotel wordt niet alleen de keuze voorgelegd of de kandidaat een vrijstelling wil kopen, maar ook of ze een nacht in het hotel willen doorbrengen voor 1000 euro. Wat als 1 persoon dat aanbod had aangenomen... Werden er later meerdere kamers aangeboden, zodat er meer uit de pot kon? En waarom moet iedereen van boven observeren wat er beneden gaande is, als PJ de volgende dag gewoon Regina op komt halen met de mededeling dat zij de vrijstelling had?
Mooi die geheimzinnigheid, maar er is volgens mij meer aan de hand. Ik denk dat de mol als 1 van de laatste kandidaten de keuze krijgt voorgelegd. Vanaf de ballustrade let hij dan niet op de reacties van de kandidaten, maar op de signalen van PJ. Als er 1 of meerdere kandidaten voor hem een kamer hadden gekocht, had de mol het zeker ook gedaan. Met meerdere personen valt het minder op dat jij ook de verleiding niet kon weerstaan. Aangezien geen van de kandidaten voor de kamer ging, heeft de mol dit ook niet gedaan om zichzelf niet verdacht te maken.

Maar daarnaast, mocht geen van de kandidaten voor hem voor de vrijstelling hebben gekozen, dan moet de mol niet voor de kamer gaan (sympathieke kandidaat spelen), maar voor de vrijstelling, om zo vervolgspel veilig te stellen. Doordat de mol dan niet tussen de zoekende kandidaten zit, wordt de kans vergroot dat ze de opdracht halen en de vrijstelling als discussiepunt in de groep kunnen gooien. Mocht de opdracht desondanks niet gelukt zijn, dan hoefde de mol niet voor het rode scherm te gaan, hij kon ermee doen wat hij zelf wou.
Aangezien de vrijstelling er vrij vroeg uit ging, kon de mol (nu over naar tunnelvisie Dennis) verklaren dat hij niet voor de vrijstelling gegaan was (sympathieke kandidaat) omdat hij toch al bijna een topito vol had. Hiermee nam hij alvast afstand van de later te verdelen vrijstelling, om zo de overeengekomen rode scherm te voorkomen.

En nu ik het toch over topito's heb, volgende punt: raar dat iedereen Joris zomaar op goed vertrouwen de vrijstelling gaf. Ze hadden op zijn minst Joris kunnen vragen zijn topito's te verdelen tussen de overige kandidaten (excl. Regina, vrijstelling werd verdeeld over de anderen). Dit lijkt me op zich geen onredelijke deal, gezien voor wat Joris er voor terugkreeg: ronde verder en info over wie de mol niet is.

 8)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 22:47:12 door Wilm »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #175 Gepost op: 2-02-2008, 00:11:22 »
In de achtbaan hield Regina 110 omhoog en op de kamerdeur in het hostel stond 101.
Kunnen we hier ook iets mee ?

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 5
« Reactie #176 Gepost op: 2-02-2008, 00:28:52 »
Ik denk het niet, aangezien een reservering bij een hostel vaak zo gaat van
"ok, voor hoeveel personen"
"*zoveel*"
"Prima, ik heb een kamer voor u"

Een hostel reserveren gaat vaak niet weken vantevoren, terwijl volgens mij die getallen al wel wat langer vantevoren was gepland
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #177 Gepost op: 2-02-2008, 00:36:56 »
de crew kan het er ook opgezet hebben... ::jaja:: of hebben gefotoshopped/shopt.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 5
« Reactie #178 Gepost op: 2-02-2008, 00:38:42 »
de crew kan het er ook opgezet hebben... ::jaja:: of hebben gefotoshopped/shopt.

Zou kunnen, maar vind ik wel een beetje ver gaan....

Ik denk dan eerder dat ze specifiek om kamer 101 hebben gevraagd....
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #179 Gepost op: 2-02-2008, 00:46:24 »
Maar je zegt zelf dat dat hostel niet weken van tevoren is geboekt. en wie zegt dat dat hotel dat kamernummer heeft? Misschien hebben ze elk cheapy hotel gebeld met de vraag: heeft u ook een kamer 101?? (in het spaans natuurlijk). Maar dat lijkt me ook sterk hoor, haha. Geloof sowieso niet in die cijfer-hints, maar wat ik dan wel weer frappant vind is al die kleine cijfertjes op de stapelbedden. Niemand zet toch voor de lol een stel cijfers op een bed? Dat is dan wel weer vreemd.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!