Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 76093 keer)

Offline xD

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #80 Gepost op: 31-01-2008, 22:13:32 »
... Bovendien wil ik nog iets zeggen over het moment waarop Pieter Jan wist wie de mol was. Aangezien dat in dit forum nogal belangrijk wordt gevonden, voel ik me geroepen even te melden dat dat vanaf aflevering 5 was.
Groet van Teun

Dat maakt het verhaal voor mij compleet :D
« Laatst bewerkt op: 31-01-2008, 22:16:14 door xD »

stepany

  • Gast
Re: Aflevering 5
« Reactie #81 Gepost op: 31-01-2008, 22:14:16 »
Ik denk dat ze over die vrijstelling niet echt goed hebben nagedacht. Ik denk dat ze later pas beseften van hé wat zijn we nou eigenlijk aan het doen? Ik denk ook dat ze heel goed gelovig zijn en denken van ah hij bedoelt het wel goed. XD

Maar als ze een beetje nadenken weet je toch dat wie de vrijstelling krijgt sowieso door zou gaan (zoals Joris al zei) en je legt je lot in handen van degene met de vrijstelling, dus wat dat betreft heeft Joris de vrijstelling erg gemakkelijk gekregen.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 5
« Reactie #82 Gepost op: 31-01-2008, 22:15:00 »
Wat ik vreselijk stom vind is dat de groep niet wil zien hoe Joris loopt te klooien en hem elke keer een sleutelpositie geeft. Eerst de som, daarna alleen in de toren en hem vervolgens de vrijstelling  geven, echt ongeloofelijk  ::oink::
Ik denk we met zulke goeie acteurs te maken hebben dat ze allemaal heel overtuigend kunnen spelen dat ze heel dom zijn.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 5
« Reactie #83 Gepost op: 31-01-2008, 22:15:36 »
T heeft niks meer met spelen dat je dom bent te maken op een of andere manier staat de groep het gewoon toe dat juist hij op een sleutelpositie zit.Ze werpen hem alles in zijn schoot!
Incluis vrijstelling.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2008, 22:17:32 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline smots

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #84 Gepost op: 31-01-2008, 22:16:14 »
Is het iemand nog opgevallen dat Joris, na het zien van zijn rode scherm, iets zei als: En dat is de laatste keer dat ik dat scherm te zien krijg!!
Weet niet hoor, hij is niet echt mijn mol, maar toch wel een aparte uitspraak...

stepany

  • Gast
Re: Aflevering 5
« Reactie #85 Gepost op: 31-01-2008, 22:16:36 »
Ze werpen hem alles in zijn schoot!
Incluis vrijstelling.

Juist, en ze geven niet zomaar iets weg maar die vrijstelling was zomaar geregeld.

Offline Ireentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #86 Gepost op: 31-01-2008, 22:17:20 »
Is het iemand nog opgevallen dat Joris, na het zien van zijn rode scherm, iets zei als: En dat is de laatste keer dat ik dat scherm te zien krijg!!
Weet niet hoor, hij is niet echt mijn mol, maar toch wel een aparte uitspraak...
Ja dat vond ik ook heel raar. Hij is ook niet mijn mol maar goed was wel heel apart.

stepany

  • Gast
Re: Aflevering 5
« Reactie #87 Gepost op: 31-01-2008, 22:18:22 »
Ja dat vond ik ook heel raar. Hij is ook niet mijn mol maar goed was wel heel apart.

Hij is wel mijn mol en die uitspraak past daar dus mooi bij.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 5
« Reactie #88 Gepost op: 31-01-2008, 22:23:19 »
Is het iemand nog opgevallen dat Joris, na het zien van zijn rode scherm, iets zei als: En dat is de laatste keer dat ik dat scherm te zien krijg!!
Weet niet hoor, hij is niet echt mijn mol, maar toch wel een aparte uitspraak...
vind het niet zo'n aparte uitspraak, zal het zelf ook kunnen zeggen hoor ;D
Hij bedoeld daarmee dat hij van plan is de finale te halen en wijgert eerder te vertrekken ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #89 Gepost op: 31-01-2008, 22:26:56 »
Is het iemand nog opgevallen dat Joris, na het zien van zijn rode scherm, iets zei als: En dat is de laatste keer dat ik dat scherm te zien krijg!!
Weet niet hoor, hij is niet echt mijn mol, maar toch wel een aparte uitspraak...

Zei nadja ook,, TOen ze een rood scherm kreeg zei ze : Kan niet ben de mol.
Dus dat heeft niks met mol-zijn te maken ;)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #90 Gepost op: 31-01-2008, 22:37:54 »
T heeft niks meer met spelen dat je dom bent te maken op een of andere manier staat de groep het gewoon toe dat juist hij op een sleutelpositie zit.Ze werpen hem alles in zijn schoot!
Incluis vrijstelling.

en dat de groep dit toe staat, geeft blijk van hun enorme vertrouwen in joris.
ze vertrouwden er blijkbaar op dat joris de test vreselijk fout in zou vullen, dus iedereen dacht veilig te zitten.

waaruit wij weer op kunnen maken dat joris dus op tv ontzettend mollerig over komt, maar de kandidaten dat dus helemaal niet zien.  :-\\
maar ik blijf bij wat ik eerder ook al zei: de productie heeft er ook een handje van om ons flink te brain washen met al die joris mol biechts.  :-\\

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 5
« Reactie #91 Gepost op: 31-01-2008, 22:39:58 »
AMEN
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #92 Gepost op: 31-01-2008, 22:42:45 »
De mol krijgt nooit een rood scherm dus ook niet in dit speciale geval.
....

Waar staat dat? De spelrgel is: de mol verlaat nooit het spel.
De mol vult de test namelijk altijd foutloos in. Dáárom krijgt hij altijd een groen scherm.
Als de mol alle vragen van de test fout beantwoordt, en daar ook nog het langst over doet,
heeft hij de test zeker als slechtste gemaakt. En dan krijg hij een rood scherm.
Als Joris de mol is, dan kan hij dus alle vragen fout beantwoorden en dus een rood scherm krijgen.
Maar met de vrijstelling blijft hij er zeker in, en dus gaat hij niet naar huis (de spelregel).
Goede jacht!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 5
« Reactie #93 Gepost op: 31-01-2008, 22:43:50 »
En wederom AMEN!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 5
« Reactie #94 Gepost op: 31-01-2008, 22:44:04 »
Maar we weten nog steeds niet wat joris nou heeft gedaan, heeft hij de test opzichzelf ingevuld of op iemand die hij verdacht vond? (ik ga er vanuit dat hij niet de mol is)
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #95 Gepost op: 31-01-2008, 22:46:10 »
AMEN

en daar nog even op door redenerend:
joris komt blijkbaar bij de kandidaten niet mols over.
dus zullen waarschijnlijk weinig mensen op hem stemmen, waardoor hij grotere kans heeft om er uit te liggen.
en omdat hij hierdoor voortijdig het spel moet verlaten  :-X wordt hij nu extra mols neergezet door de productie, dmv al die biechts.
zodat wij hem nog een tijdje verdenken.


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #96 Gepost op: 31-01-2008, 22:49:53 »
Waar staat dat? De spelrgel is: de mol verlaat nooit het spel.
De mol vult de test namelijk altijd foutloos in. Dáárom krijgt hij altijd een groen scherm.
Als de mol alle vragen van de test fout beantwoordt, en daar ook nog het langst over doet,
heeft hij de test zeker als slechtste gemaakt. En dan krijg hij een rood scherm.
Als Joris de mol is, dan kan hij dus alle vragen fout beantwoorden en dus een rood scherm krijgen.
Maar met de vrijstelling blijft hij er zeker in, en dus gaat hij niet naar huis (de spelregel).

de mol kan de test foutloos maken, maar een kandidaat ook.
dan geldt de duur van de test. en zelfs dán kan de mol nog verliezen van een kandidaat.
de kans is klein, maar het kan.
ik neem aan dat de uitslag gewoon handmatig ingevoerd wordt.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #97 Gepost op: 31-01-2008, 22:55:20 »
nog maar weer een pluim voor de productie trouwens!  ::ok::

de achtbaan was erg origineel (deed me wel denken aan de tegeltjes opdracht in NL3 trouwens), het psychologische aspect van de vrijstelling er nog bij en de opdracht met de toren en WIDM was weer als vanouds  ::ok::

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #98 Gepost op: 31-01-2008, 22:55:42 »
Leuke aflevering. Erg leuk in die achtbaan. En ik verheug me alweer op volgende week. Eindelijk gaan er dan (waarschijnlijk althans) topito's gejat worden.  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5
« Reactie #99 Gepost op: 31-01-2008, 23:06:48 »
Er IS al een topito kwijt. Dennis wqas een groene kwijt, zei ie, en hij was helemaal in mineur.

Ik kan kort zijn in mijn commentaar op de aflevering: Ik vond Regina uiterst sportief reageren, toen ze erachter kwam dat ze haar vrijstelling kwijt kon raken, en die vervolgens ook echt kwijt was. En ik vond het een duivels mooi trilemma, zoals Joris de keuze omschreef.

Joris is voor mij de mol niet meer, OF hij moet in deze aflevering alle vertrouwen naar zich toe hebben willen trekken.

Openlijk gaan zeggen: een vrijstelling voor degene die een rood scherm krijgt, en dan de groep de gelegenheid geven hardop te zeggen dat het enige dat daarvoor nodig is: de test verprutsen. Maar tussen denken en doen is nog een groot verschil.

Wat me opvalt, is dat deze groep gewoon erg leuk met elkaar omgaat. Kijk naar de kleine scenes tussendoor.