Auteur Topic: muzikale hint 9  (gelezen 48629 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: muzikale hint 9
« Reactie #120 Gepost op: 4-03-2008, 19:57:40 »
Dat er door de gehele serie verwijzingen aan de orde zijn moge nu ondertussen duidelijk zijn.
Het is blijkbaar een verhaal deze gehele serie en gebaseerd op Alice of Pans Labyrinth.
Vorige jaargangen was dit niet zo en het daarom een warboel is in de logica van de speurders.

     

Dat een aantal forummers denkt dat de serie is gebaseerd op Alice en wonderland wil nog niet zeggen dat dit daadwerkelijk zo is.... het is gewoon een van de vele vergezochte theorieën waarvan er elk jaar weer een aantal opwaaien en waarvan de meesten toeval of onjuist blijken te zijn

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #121 Gepost op: 4-03-2008, 20:14:36 »
In een labyrinth kun je ook verdwalen net als in de brij aan info die deze serie ook weergeeft.
Die brij aan info heb ik geprobeerd te ontrafelen in een logische structuur.

Het zal me niet verbazen dat Joris in eerste instantie als 2e mol is ingezet met opdrachten. Eerst verwees veel naar hem en hierdoor verwarring moest gaan ontstaan. Natuurlijk kan Joris dit gaan doen, hij was toch niet de mol.
Waarom denk ik dat?
Als ik de laatste muzikale hint bekijk en het album van Kinderen voor Kinderen jaartal 1999, dan komt daar het nummer "kijk Joris nou" in voor.
Voordat de serie werd opgenomen wist men niet of Joris nog in de serie zou zitten qua finale en zijn naam dan weer voor verwarring zou gaan zorgen, zoals auto en taxi ook het geval was m.b.t. edo en joris.
 

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: muzikale hint 9
« Reactie #122 Gepost op: 4-03-2008, 20:22:18 »
In een labyrinth kun je ook verdwalen net als in de brij aan info die deze serie ook weergeeft.
Die brij aan info heb ik geprobeerd te ontrafelen in een logische structuur.

Het zal me niet verbazen dat Joris in eerste instantie als 2e mol is ingezet met opdrachten. Eerst verwees veel naar hem en hierdoor verwarring moest gaan ontstaan. Natuurlijk kan Joris dit gaan doen, hij was toch niet de mol.
Waarom denk ik dat?
Als ik de laatste muzikale hint bekijk en het album van Kinderen voor Kinderen jaartal 1999, dan komt daar het nummer "kijk Joris nou" in voor.
Voordat de serie werd opgenomen wist men niet of Joris nog in de serie zou zitten qua finale en zijn naam dan weer voor verwarring zou gaan zorgen, zoals auto en taxi ook het geval was m.b.t. edo en joris.
 


Ik weet niet of ik je nu goed begrijp, maar ze zouden dan dus een muzikale hint laten wijzen op iemand die niet de mol is, en er zelfs al uit is? Lijkt me toch niet nuttig, ook volgens jouw eigen zeggen dat hij verwarring zaaide? Dat wisten we al namelijk, dat hoeft een muzikale hint dan niet nog een keer duidelijk te maken? Ik ga er hierbij vanuit dat je bedoelt dat Joris als een soort onofficiele 2e mol is ingezet, niet als een bewuste (correct me if I`m wrong).

Met de Alice hint, hoe goed gevonden ook, ben ik nog wat voorzichtig. Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat hij, waar of niet, de komende jaren nog herinnerd zal worden (net als de Witte Roos theorie en de Che Guavarra (sorry te lui om goede spelling op te zoeken) theorie).
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #123 Gepost op: 4-03-2008, 20:53:54 »
Ik weet niet of ik je nu goed begrijp, maar ze zouden dan dus een muzikale hint laten wijzen op iemand die niet de mol is, en er zelfs al uit is? Lijkt me toch niet nuttig, ook volgens jouw eigen zeggen dat hij verwarring zaaide? Dat wisten we al namelijk, dat hoeft een muzikale hint dan niet nog een keer duidelijk te maken? Ik ga er hierbij vanuit dat je bedoelt dat Joris als een soort onofficiele 2e mol is ingezet, niet als een bewuste (correct me if I`m wrong).

Met de Alice hint, hoe goed gevonden ook, ben ik nog wat voorzichtig. Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat hij, waar of niet, de komende jaren nog herinnerd zal worden (net als de Witte Roos theorie en de Che Guavarra (sorry te lui om goede spelling op te zoeken) theorie).
Of het nu Alice in Wonderland was of Pan's Labyrinth, de serie is blijkbaar gebaseerd op een verhaal en spiegelingen (niet letterlijk genomen) qua woorden, letter E en getallen.
Joris is denk ik als kandidaat gekozen omdat vele verwijzingen ook richting hem gekoppeld konden worden (hij stond op strategische punten, de spiegelingen en de 3 die bij hem waren te zien, taxi dus).

Ja ik denk dat Joris als afleiding heeft gezorgd cq de 2e mol in eerste instantie was in opdracht van.
 
Dat


Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: muzikale hint 9
« Reactie #124 Gepost op: 4-03-2008, 20:56:05 »
Hoe zou Joris (of elke andere kandidaat) als 2e mol kunnen fungeren met een kans van 1 op 9 dat hij er in de eerste aflevering al uit ligt?

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: muzikale hint 9
« Reactie #125 Gepost op: 4-03-2008, 20:59:25 »
Of het nu Alice in Wonderland was of Pan's Labyrinth, de serie is blijkbaar gebaseerd op een verhaal en spiegelingen (niet letterlijk genomen) qua woorden, letter E en getallen.
Joris is denk ik als kandidaat gekozen omdat vele verwijzingen ook richting hem gekoppeld konden worden (hij stond op strategische punten, de spiegelingen en de 3 die bij hem waren te zien, taxi dus).

Ja ik denk dat Joris als afleiding heeft gezorgd cq de 2e mol in eerste instantie was in opdracht van.
 
Dat



Nou ja dat horen we dan donderdag wel :D. Ik ben persoonlijk geen believer in theorieen met een 2e mol, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet zo is  ;).
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #126 Gepost op: 4-03-2008, 21:03:50 »
Hoe zou Joris (of elke andere kandidaat) als 2e mol kunnen fungeren met een kans van 1 op 9 dat hij er in de eerste aflevering al uit ligt?
Daar kan ik helaas geen logische verklaring voor geven.
Ik doe ook maar een gooi  ::tandpastasmiley:: qua gedachtengang productie.
Misschien dan een andere genomen? Weet ik veel.
Ik heb het draaiboek niet voor ogen liggen  ::rofl::

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: muzikale hint 9
« Reactie #127 Gepost op: 4-03-2008, 21:07:37 »
Hulpmollen zijn zoooo 2005 :P

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #128 Gepost op: 4-03-2008, 21:10:50 »
Maar hoe dan ook, ik zie in dit topic vooral opmerkingen qua teruggespoelde tekst en ZEKER Dennis te horen is  ::rofl::
Ik had me afgelopen zaterdag al met dit specifieke nummer bezig kunnen gaan houden, maar ach. De ander ook een kans toch?
Helaas is er nadien niks concreets gekomen van de molzoekers hier en ik dan maar weer kom met mijn uitleg wat tenminste weer ergens opslaat.

Met andere woorden, kritiek leveren is zo gemakkelijk, maar kom zelf eens met iets zinvols cq onderbouwends.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: muzikale hint 9
« Reactie #129 Gepost op: 4-03-2008, 21:17:15 »
Helaas is er nadien niks concreets gekomen van de molzoekers hier en ik dan maar weer kom met mijn uitleg wat tenminste weer ergens opslaat.
Persoonlijk vind ik dan dat:

Zelf denk ik toch dat die slaat op Dennis om de volgende reden:
"On the day that I"

De opdracht is leg de kalender op de dag dat de mol is geboren. Indien Dennis de mol is, heeft Dennis de kalender op zijn eigen geboortedatum gelegd. Dus ipv "op de dag dat de mol..." legt Dennis "on the day that I..." waarbij I verwijst naar hemzelf.

toch wat logischer is dan dat deze hint zou slaan op willekeurige voorgaande afleveringen en op kandidaten die er helemaal niet meer inzitten, waarbij de tekst "on the day that I" volledig buiten staat.

Maar dat is dan weer mijn mening :P
The British are not impressed.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: muzikale hint 9
« Reactie #130 Gepost op: 4-03-2008, 21:19:47 »


Met andere woorden, kritiek leveren is zo gemakkelijk, maar kom zelf eens met iets zinvols cq onderbouwends.

Al gedaan :P, zoals Daedalus ook al opmerkt...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: muzikale hint 9
« Reactie #131 Gepost op: 4-03-2008, 21:42:20 »
Ik zou nog willen toevoegen dat de logica achter de (muzikale) hints over het algemeen redelijk rechttoe-rechtaan is. Kijk naar de hints van voorgaande jaren, het was altijd vrij direct te interpreteren naar de uitzending.
Je zou kunnen zeggen, daar zijn ze dan nu van afgestapt, maar ik denk niet dat dat het geval is. Want ondanks dat de publieke omroep geen zier om kijkcijfers behoort te geven, doet ze dat toch. En de kijkcijfers van deze widm-serie zijn nou eenmaal weer hoger dan vorig jaar. De meeste van de kijkers speuren niet zo diep door. Een deel zal ook wel naar Schiffers luisteren en dan waarschijnlijk redelijk simpel denken. Stel nu dat ze volgende week met een uitleg komen waar films en boeken en dingen aan te pas komen die die kijkers nou niet direct aan de hint linkten. Dat kunnen ze gewoon niet verkopen aan die kijkers. Als ze zeggen "de rode draad dit jaar was dat alles een warboel was" denkt de gemiddelde kijker toch ook "nou, heb ik daar mijn tijd aan besteed? Lekker is dat, hints geven en dan achteraf zeggen dat het eigenlijk nergens op sloeg". Het gevolg zal zijn dat we volgend jaar een kijkcijfer dieptepunt bereiken. Want wat is het nut van de mysterie als je er met normaal speuren toch niet uitkomt.
Daarom zeg ik, de logica achter de hints zit niet zo in elkaar. En ik mag mezelf toch wel enigszins een kenner noemen :P daar ik enkele jaren terug Yvon als mol aanwees enkel naar aanleiding van mijn eigen uitleg van een muzikale hint.
Zo ook heb ik nu Dennis al enige tijd als mol naar aanleiding van verscheidene hints en zie ik ook de meest logische uitleggen hier naar Dennis wijzen. Als je links gaat leggen en je moet daarin verder dan 2 à 3 stappen, dan zit je m.i. op het verkeerde spoor. Het behoort dichterbij te zijn dan dat.
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #132 Gepost op: 4-03-2008, 21:51:34 »
Ik zou nog willen toevoegen dat de logica achter de (muzikale) hints over het algemeen redelijk rechttoe-rechtaan is. Kijk naar de hints van voorgaande jaren, het was altijd vrij direct te interpreteren naar de uitzending.
Je zou kunnen zeggen, daar zijn ze dan nu van afgestapt, maar ik denk niet dat dat het geval is. Want ondanks dat de publieke omroep geen zier om kijkcijfers behoort te geven, doet ze dat toch. En de kijkcijfers van deze widm-serie zijn nou eenmaal weer hoger dan vorig jaar. De meeste van de kijkers speuren niet zo diep door. Een deel zal ook wel naar Schiffers luisteren en dan waarschijnlijk redelijk simpel denken. Stel nu dat ze volgende week met een uitleg komen waar films en boeken en dingen aan te pas komen die die kijkers nou niet direct aan de hint linkten. Dat kunnen ze gewoon niet verkopen aan die kijkers. Als ze zeggen "de rode draad dit jaar was dat alles een warboel was" denkt de gemiddelde kijker toch ook "nou, heb ik daar mijn tijd aan besteed? Lekker is dat, hints geven en dan achteraf zeggen dat het eigenlijk nergens op sloeg". Het gevolg zal zijn dat we volgend jaar een kijkcijfer dieptepunt bereiken. Want wat is het nut van de mysterie als je er met normaal speuren toch niet uitkomt.
Daarom zeg ik, de logica achter de hints zit niet zo in elkaar. En ik mag mezelf toch wel enigszins een kenner noemen :P daar ik enkele jaren terug Yvon als mol aanwees enkel naar aanleiding van mijn eigen uitleg van een muzikale hint.
Zo ook heb ik nu Dennis al enige tijd als mol naar aanleiding van verscheidene hints en zie ik ook de meest logische uitleggen hier naar Dennis wijzen. Als je links gaat leggen en je moet daarin verder dan 2 à 3 stappen, dan zit je m.i. op het verkeerde spoor. Het behoort dichterbij te zijn dan dat.
Jij als "molkenner" weet ook dat voorgaande jaren hier vooral werd gereageerd als, tjee ik zie die hints niet, hoe verzinnen ze het. Dus het is dit jaar niets anders als voorgaande jaren.
Blijkbaar is er nu een speurder die de clue van alles heeft doorzien en het helemaal niet verzonnen is maar met bedachte redenen.
Ik had marc-marie (fout), vervolgens milouska (goed) en inge (goed). Nu Edo goed?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #133 Gepost op: 4-03-2008, 21:58:16 »
Ik weet niet of ik je nu goed begrijp, maar ze zouden dan dus een muzikale hint laten wijzen op iemand die niet de mol is, en er zelfs al uit is? Lijkt me toch niet nuttig, ook volgens jouw eigen zeggen dat hij verwarring zaaide? Dat wisten we al namelijk, dat hoeft een muzikale hint dan niet nog een keer duidelijk te maken? Ik ga er hierbij vanuit dat je bedoelt dat Joris als een soort onofficiele 2e mol is ingezet, niet als een bewuste (correct me if I`m wrong).

Met de Alice hint, hoe goed gevonden ook, ben ik nog wat voorzichtig. Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat hij, waar of niet, de komende jaren nog herinnerd zal worden (net als de Witte Roos theorie en de Che Guavarra (sorry te lui om goede spelling op te zoeken) theorie).
::rofl::Bij jou een hele kudde gezien de avatar  ::rofl:: Mooi  ::jaja::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: muzikale hint 9
« Reactie #134 Gepost op: 4-03-2008, 21:59:42 »
Ik weet ook dat er uiteindelijk wel vaak een uitleg dicht in de buurt van de officiële uitleg zat. Of dat er wel iets was opgemerkt, maar door velen als "te makkelijk" bestempeld in de prullenbak was verdwenen, terwijl dit toch een hint bleek (mollogo bij Yvon).
Yvon had ik goed n.a.v. muz hint. Milouska had ik goed, omdat het zo onwaarschijnlijk was dat ze het niet was :P, Inge had ik goed, vanwege de handenhint vooral. En nu Dennis goed vanwege hints die ik over het algemeen toch naar Dennis vind wijzen?
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #135 Gepost op: 4-03-2008, 22:12:31 »
Ik weet ook dat er uiteindelijk wel vaak een uitleg dicht in de buurt van de officiële uitleg zat. Of dat er wel iets was opgemerkt, maar door velen als "te makkelijk" bestempeld in de prullenbak was verdwenen, terwijl dit toch een hint bleek (mollogo bij Yvon).
Yvon had ik goed n.a.v. muz hint. Milouska had ik goed, omdat het zo onwaarschijnlijk was dat ze het niet was :P, Inge had ik goed, vanwege de handenhint vooral. En nu Dennis goed vanwege hints die ik over het algemeen toch naar Dennis vind wijzen?
Dus als ik je goed begrijp ga je uit van zichtbare hints en zijn voor jou de muzikale- en dagboek hints overbodig?
Heb ik het nog helemaal niet over de overige hints in een serie.
Als je zo kijkt dan kom je zeker ver !!!!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: muzikale hint 9
« Reactie #136 Gepost op: 4-03-2008, 22:16:28 »
Hij vind ze denk ik niet overbodig, maar vind dat ze zo logisch en simpel mogelijk moeten worden uitgelegd. Dat zijn meestal ook de beste verklaringen (Occam's Razor )

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: muzikale hint 9
« Reactie #137 Gepost op: 4-03-2008, 22:37:23 »
Het dagboek vind ik inderdaad overbodig, vooral omdat er in voorgaande jaren helemaal nooit hints in hebben gestaan. De muzikale hints niet, zoals ik zeg, daar heb ik Yvon mee aangewezen. De overige jaren vond ik de verschillende uitleggen hier op het forum die naar 'mijn mol' wezen ook de meest logische en achteraf bleken die ook heel dicht bij de waarheid te zitten.
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: muzikale hint 9
« Reactie #138 Gepost op: 4-03-2008, 23:41:32 »
De opdracht is leg de kalender op de dag dat de mol is geboren. Indien Dennis de mol is, heeft Dennis de kalender op zijn eigen geboortedatum gelegd. Dus ipv "op de dag dat de mol..." legt Dennis "on the day that I..." waarbij I verwijst naar hemzelf.
Omdat deze redenatie behoorlijk veel bijval lijkt te krijgen wil ik er even op wijzen dat hij niet klopt. Je kunt volgens deze redenatie namelijk met evenveel recht Regina of Edo als mol aanwijzen, want die hebben in dat geval eveneens hun eigen geboortedatum gelegd. Dit kan dus niet de redenatie van de makers zijn, want zo is het geen hint naar wie de mol dan wel is.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #139 Gepost op: 4-03-2008, 23:43:03 »
Het dagboek vind ik inderdaad overbodig, vooral omdat er in voorgaande jaren helemaal nooit hints in hebben gestaan. De muzikale hints niet, zoals ik zeg, daar heb ik Yvon mee aangewezen. De overige jaren vond ik de verschillende uitleggen hier op het forum die naar 'mijn mol' wezen ook de meest logische en achteraf bleken die ook heel dicht bij de waarheid te zitten.
Je kan het ook zo gaan zien dat wij alle forummers het niet zagen en dus de betekenis van het dagboek wel zeer degelijk een rol uitmaakte.