Poll

Wie is de Mol der Mollen?

Mol van serie 1
Mol van serie 2
Mol van serie 3
Mol van serie 4
Mol van serie 5
Mol van serie 6
Mol van serie 7
Mol van serie 8

Auteur Topic: Wie is de beste Mol?  (gelezen 21660 keer)

Offline zijvandiv

  • Forumlid
  • ik gok op Rick
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 7-03-2008, 22:08:06 »
Ik ga voor Dennis. Als niemand je tot bijna het laatst verdenkt heb je het goed gedaan!  >:D

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 8-03-2008, 02:37:00 »
helaas ken ik alleen de bn-er series,
dus edo dennis is mijn lievelingsmol,
zo verbaasd en goed geacteerd!
en ik denk dat ze zenuwachtig voor de andere worden,
wie van de "familie" moet gaan!

alhoewel yvonne me de schrik van me'n leve gaf (200% lottie-vissie ^_^)

milouska had ik vanaf de eerse bier-met-whisky al door dus dat was wat saai,

en inge moest gewoon wat meer fouten opeisen
(alhoewel we allemaal het abseilen door moesten hebben! ;))

hoe was mol 4 eigenlijk geslepen,naïf....

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 8-03-2008, 12:24:52 »
Dennis, duidelijk

9+8+7+6+5+5+4+3+2 = 49 tests die er in totaal door kandidaten gemaakt zijn.

En in die 49 tests wordt maar 1 keer je naam ingevuld.... Dan doe je het gewoon briljant. Tot het laatst niemand van de kandidaten die hem verdacht...



Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 8-03-2008, 14:03:34 »
gek toch eigenlijk dat de mol die iedereen altijd zo geweldig vond het meeste geld in de pot had laten zitten.
Ook al was hij wel briljant hoor, maar echt zijn werk heeft hij niet gedaan.

Offline Chris Gamgee

  • Forumlid
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 8-03-2008, 14:11:07 »
De beste mol is Dennis.

De pot ten tijde van WIDM 3 was bijna het dubbele van de pot bij WIDM 8. En als mol hoor je te saboteren waar mogelijk >> gevolg: minder geld in de pot bij een succesvolle sabotage. M.a.w. hoe lager de pot, des te beter de mol het heeft gedaan voor mij.

Dus Dennis. Bovendien vond ik hem leuker als George qua hoe ie in de groep was/mee deed.

Ik vind het sowieso niet te vergelijken, de series tussen bekende en onbekende Nederlanders. Bij de eerste vier series viel er volgens mij sowieso meer geld te verdienen. Daarnaast ben je ook van de medekandidaten afhankelijk. De laatste jaren gaan er steeds meer kandidaten meemollen. Bijv. Joris die toch 5000 euro heeft laten liggen. Dat is (bijna) evenveel als Dennis heeft laten liggen. Als je trouwens naar de youtube-filmpjes kijkt zie je dat George meer molacties heeft gedaan.

Ik ga dus nog steeds voor George, omdat hij meer molacties heeft gedaan dan Dennis. Dennis is zeker een goede tweede.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 8-03-2008, 14:16:23 »
gek toch eigenlijk dat de mol die iedereen altijd zo geweldig vond het meeste geld in de pot had laten zitten.
Ook al was hij wel briljant hoor, maar echt zijn werk heeft hij niet gedaan.

Dat kun je niet zo zeggen, omdat de series in alle opzichten anders waren. Wat eerder al gezegd is: de kandidaten waren toen fanatieker en lieten niet expres zelf opdrachten mislukken. En de bedragen waren natuurlijk ook anders. Misschien konden ze toen gewoon makkelijker grote bedragen winnen. Dus je kan echt onmogelijk zeggen dat dat de serie waarin het minste geld in de pot bleef, automatisch de beste mol had. Bij Inge zat er vorig jaar weinig geld in de pot, maar dat was bepaald geen indrukwekkende prestatie: al het geld was in die veiling verspild, daar was geen mol voor nodig.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 8-03-2008, 14:20:04 »
Dat kun je niet zo zeggen, omdat de series in alle opzichten anders waren. Wat eerder al gezegd is: de kandidaten waren toen fanatieker en lieten niet expres zelf opdrachten mislukken. En de bedragen waren natuurlijk ook anders. Misschien konden ze toen gewoon makkelijker grote bedragen winnen. Dus je kan echt onmogelijk zeggen dat dat de serie waarin het minste geld in de pot bleef, automatisch de beste mol had. Bij Inge zat er vorig jaar weinig geld in de pot, maar dat was bepaald geen indrukwekkende prestatie: al het geld was in die veiling verspild, daar was geen mol voor nodig.

Ik was al bang dat ik hiermee mensen op hun tenen zou trappen (A).
Ik vind George zelf ook geweldig, maar het viel mij gewoon op dat hij het meeste geld in de pot had. Ik heb nooit gezegt dat hij geen goede mol was ofzo. (en nee jij zei ook niet dat ik dat zei).
« Laatst bewerkt op: 8-03-2008, 14:22:29 door Vieffan »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 8-03-2008, 14:22:09 »
Mijn top drie:

1- Inge (laagste prijs in de reeks)

Totaal niet mee eens om de volgende 3 redenen.

1: Veiling
2: Paul die de zekerheid op de overwinning verkiest boven 5000 euro extra in de pot
3: Nadja hupscher

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 8-03-2008, 14:23:33 »


1: Veiling

Ze bood wel steeds als eerste en zette daarmee de boel ingang.
De rest ben ik wel met je eens.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 8-03-2008, 14:25:02 »
Mijn top 3:

1. George (geniale mol gewoon)
2. Dennis (ook geniaal, maar door mensen als Joris heeft hij niet alles hoeven doen)
3. Inge (bij gebrek aan beter)

Offline Chris Gamgee

  • Forumlid
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 8-03-2008, 14:28:13 »
Ze bood wel steeds als eerste en zette daarmee de boel ingang.
De rest ben ik wel met je eens.

Tja, maar bij de veiling bieden, dat is wel een makkelijke mollenstreek. Dat maakt je iig niet een goede mol.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #31 Gepost op: 8-03-2008, 14:31:05 »
Mijn top 8:

1. George (vooral het moment waarop hij mocht bellen met de Mol was subliem ;))
2. Dennis (geweldig, alleen nét iets minder dan George)
3. Inge (Ik heb het gewoon nog steeds niet door)
4. Milouska (Ik geloofde echt dat ze zo dom was :-[)
5. Yvon (Matige Mollenstreken)
6. Elise (Goeie serie, een gewoon een normale Mol, niet veel speciaals aan)
7. Nico (Gewoon niet goed :-[)
8. Deborah (Ik vond de serie gewoon niet zo goed. :-[)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 8-03-2008, 14:35:39 »
Ik was al bang dat ik hiermee mensen op hun tenen zou trappen (A).

 ::) Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor, ik ben heus niet zo snel op mijn tenen getrapt.  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #33 Gepost op: 8-03-2008, 15:20:36 »
Ze bood wel steeds als eerste en zette daarmee de boel ingang.
De rest ben ik wel met je eens.

Het ergste aan die veiling is dat het zo'n makkelijke mollenstreek is dat je als mol je zelfs 3 afleveringen lang gewoon je best had kunnen doen...

En het argument van laagste pot vind ik nogal slecht als je bedenkt dat door de veiling de opbrengst van 4 afleveringen teniet gedaan

In alle andere series is de gewonnen pot opgebouwd over 9 afleveringen, in deze serie is de pot door die veiling naar 0 gebracht en de gewonnen pot opgebouwd over 5 afleveringen, geen wonder dat de pot dan historisch laag is.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #34 Gepost op: 8-03-2008, 15:23:36 »
1 : george / dennis .... ( zo dan maar :p )
3 : elise
4 : milouska
5 :deborah
6 :inge
7 : yvon
8 : nico
dennis for mole !

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #35 Gepost op: 8-03-2008, 16:09:21 »
Over de eerste twee series kan ik niet oordelen, want toen volgde ik WIDM nog niet, maarre voor wat betreft de overige series, ga ik nu voor de laatste nieuwe, Dennis dus. Actief, brutaal en erg grappig, heb echt heel erg om hem moeten lachen...  ::ok::
Mijn persoonlijke top 3 ziet er dan zo uit:
1. Dennis
2. George
3. Milouska

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #36 Gepost op: 8-03-2008, 16:15:24 »
Het ergste aan die veiling is dat het zo'n makkelijke mollenstreek is dat je als mol je zelfs 3 afleveringen lang gewoon je best had kunnen doen...

En het argument van laagste pot vind ik nogal slecht als je bedenkt dat door de veiling de opbrengst van 4 afleveringen teniet gedaan

In alle andere series is de gewonnen pot opgebouwd over 9 afleveringen, in deze serie is de pot door die veiling naar 0 gebracht en de gewonnen pot opgebouwd over 5 afleveringen, geen wonder dat de pot dan historisch laag is.
Deels mee eens. Alleen: wie zegt mij, dat er naderhand nog veel bij zou zijn gekomen, wanneer die veiling er niet was geweest? Angela heeft eens verteld, dat de hoogte van het te winnen bedrag soms afhankelijk is van wat er al in de pot zit. Bij een laag bedrag kon je met een opdracht later in het spel meer winnen dan wanneer de prijzenpot een hoger bedrag te zien gaf. Ze stuurden het soms bij, zoals ze vertelde.

Vergelijk het met het degraderen ui de Eredivisie op doelsaldo. Ook dat gebeurt echt niet door die laatste wedstrijd, de ploeg in kwestie heeft dan over het hele seizoen te slecht gepresteerd om zich te handhaven.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #37 Gepost op: 8-03-2008, 18:57:36 »
::) Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor, ik ben heus niet zo snel op mijn tenen getrapt.  ;D

Kleine voeten?
Je weet wat ze zeggen over mannen met kleine voeten...  die hebben kleine schoenen ::jaja::

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #38 Gepost op: 8-03-2008, 20:19:37 »
misschien is het handig om namen bij de poll te zetten ipv serienummers..

Verder:

1. George (had de beste streken en nog zonder goede voorbeelden)
2. Dennis (ook goede streken, maar door joris een beetje verpest, verder had hij George als voorbeeld)
3. Elise (de hints vond ik vooral geniaal in die serie, verder vond ik Elise ook heel goed)

4. Yvon (hele leuke serie, ze deed het wel aardig)
5,6,7,8:

Milouska (ondanks dat ze het speelde vond ik haar 'als normaal' ook een stom kind)
Deborah (niet echt een leuke serie)
Nico en Inge hangen echt onderaan.
(Inge, vond ik ook heel slecht, omdat ze in veel situaties niets deed)
(Nico,kan ik me niet veel van herinnneren maar was niet zo best idd)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste Mol?
« Reactie #39 Gepost op: 8-03-2008, 20:21:33 »
Dat kun je niet met elkaar vergelijken want in serie 3 waren de opdrachten veel meer waard dan nu. In die eerste abseilopdracht was er toen geloof ik al 10.000 te verdienen.

Je kunt het ook niet vergelijken nee, maar even los van dat. Voor mij persoonlijk is Dennis nog steeds de beste mol. Het is ook persoonlijk en daarom is "beste" ook subjectief. Want wat voor de een de "beste" is, is voor iemand anders de "slechtse" dus tja. Ieder zo zijn kijk op de dingen, ook hier. Om het lijstje dan maar compleet te maken.

1. Dennis
2. Yvon
3. George
4. Milouska
5. Nico
6. Elise
7. Inge/Debora

Dennis omdat niemand hem verdacht heeft tot de finale test, bovendien vind ik seizoen 8 qua opdrachten/kandidaten/presentatie zelf leuker als seizoen 3. Yvon op plek 2 omdat ik genoot van hoe zij het molschap invulde, bovendien waren de kandidaten net zoals met seizoen 8 een mooi gezelschap (met name Marc-Marie, Lottie, Yvon, Sander en Jim). Op 3 George omdat ie gewoon goeie molacties heeft uitgevoerd, vanwege de setting Portugal en in mindere mate de groep/opdrachten. Milouska omdat ik het achteraf gezien heel knap vind dat ze 3 weken lang een rol tegengesteld aan haar eigen karakter heeft kunnen volhouden. Bovendien blijft dat een speciale reeks voor mij en dat behoeft geen uitleg aangezien iedereen dan wel snapt waar ik op doel.

Nico, de setting plus een aantal opdrachten vond ik fantastisch, maar qua groep + molacties beduidend minder. Seizoen 4 daar heb ik weinig aan onthouden dus dan heeft het te weinig indruk gemaakt op me kennelijk, want anders zou ik er wel wat meer over kunnen zeggen. Deborah, natuurlijk al het begin is moeilijk en namate de serie vordert leert de AVRO het spel beter weer te geven en de opdrachten worden beter uitgevoerd. Maar ondanks die dingen blijft het toch bij mij op de laatste plek. En Inge, geen sterke molacties maarja Nadja heeft allicht ja teveel gras voor de voeten van Inge weggemaaid, niet dat het mij iets uitmaakt. Maar puur op mollenstreken gekeken en de mol heeft dat wel impact. Bovendien vond ik, vergeleken met andere seizoenen de opdrachten minder denderend.

En je kunt erop aanmerken wat je wil, mij best, zolang je maar onhoudt dat dit puur is hoe ik er tegen aan kijk. Iedereen kijkt anders tegen dezelfde dingen aan en waardeert dingen anders dan ik ze doe. En daardoor krijg je dat mensen een totaal andere volgorde eraan overhouden dan ik. Maakt mij absoluut niks uit, is toch mooi dat het kan of niet dan? :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan